Komunikaty PR

Marmur, czerń i nowoczesne technologie. Trendy 2022 w aranżacji łazienki

2022-01-11  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Adriana Kondratowicz
PR Expert

Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl

Remontujesz łazienkę lub urządzasz nowe wnętrze? W nadchodzącym, 2022 roku królować będzie marmur, czarne dodatki i żywe rośliny. Niemniejszą wagę będzie się przywiązywać do ekologii oraz funkcjonalnych rozwiązań opartych o nowoczesne technologie. Dowiedz się więcej o hitach aranżacyjnych 2022.

Najnowsze trendy pozwolą stworzyć łazienkę elegancką, ponadczasową, a przede wszystkim funkcjonalną. Coraz większe znaczenie mają nie tylko względy higieniczne, ale również odpowiednia przestrzeń do relaksu.

Królewska elegancja

Już od kilku lat widać zdecydowany powrót do naturalnych materiałów – zwłaszcza drewna i kamieni w różnorodnej formie. W 2022 roku prym będzie wiódł marmur, obecny zarówno w postaci wykończenia ścian i podłóg, a także w formie armatury. Aranżacje dopełnią eleganckie dodatki – baterie łazienkowe, lampy czy wieszaki, z matowego złota oraz klasycznej czerni. – Najnowsze trendy wskazują, że w swoich domach chcemy zażyć nieco luksusu – i to nie tylko w łazience. Także w pozostałych pomieszczeniach, choćby w kuchni widać rosnącą popularność uchwytów w modnych wykończeniach takich jak kute żelazo, surowa miedź czy postarzane złoto – wyjaśnia Michał Kichler, manager ds. doradztwa technicznego i szkoleń Häfele.

Łazienkową stylizację dopełniać będą także spokojne, wyważone kolory – biel, szarość i beże, a także delikatne, pastelowe barwy, które wniosą do wnętrz spokój i odprężenie. To wyraźny trend – łazienka ma być miejscem, w którym można odetchnąć po męczącym dniu czy zorganizować domowe spa. Pomóc ma w tym także wprowadzenie do łazienki żywych roślin w ozdobnych doniczkach.

Ekologia w cenie

Wydawać by się mogło, że łazienka nie będzie dobrym miejscem do pielęgnacji roślin ze względu na panujące w niej warunki. Jednak najnowsze trendy zdecydowanie temu przeczą. Wystarczy sięgnąć po te gatunki, które lubią wilgotne powietrze oraz wyższą temperaturę. Dobrze odnajdą się w niej storczyki, paprocie, zielistki czy zamiokulkasy. Te ostatnie świetnie poradzą sobie nawet w łazience bez okna. Ciekawym rozwiązaniem, zwłaszcza dla mniejszych przestrzeni, może być ogród wertykalny albo ramy wypełnione mchem, np. chrobotkiem.

Równie ważne są rozwiązania ekologiczne. Coraz częściej łazienki wyposażane są w baterie pozwalające zmniejszyć zużycie wody. Ten trend będzie wyraźnie widoczny w nadchodzącym roku, podobnie jak wybór energooszczędnych urządzeń oraz oświetlenia. – Warto wybrać diody LED, dzięki którym nie tylko oszczędzamy energię. Są też zdecydowanie bardziej wydajne i żywotne. Wystarczy wspomnieć, że zwykła żarówka świeci około tysiąc godzin, a ledowa do 100 tysięcy – przekonuje Michał Kichler.

Łazienkowa technologia

Pozostając przy temacie oświetlenia, warto zwrócić również uwagę nowoczesne rozwiązania technologiczne. To kolejny trend na nadchodzący rok. Łazienka ma być wygodnym i komfortowym miejscem, ułatwiającym życie. Pomóc w tym może np. inteligentne lustro, posiadające funkcję ogrzewania zapobiegającą zaparowaniu powierzchni oraz wbudowany system audio kompatybilny z Bluetooth. – Tego typu lustro to nie tylko możliwość słuchania ulubionej muzyki. Ma wbudowane diody LED umożliwiające dopasowanie oświetlenia do naszych codziennych czynności. Zupełnie inne oświetlenie potrzebne jest do wykonywania makijażu niż do wieczornej, relaksującej kąpieli – tłumaczy Michał Kichler.

Inteligentne, nowoczesne rozwiązania widać też w innych urządzeniach. Coraz częściej w naszych łazienkach obecne są systemy wspierające higienę, np. baterie bezdotykowe czy pokryte specjalnymi powłokami, które ułatwiają czyszczenie. Innym ciekawym rozwiązaniem są także samoczyszczące toalety oraz deski sedesowe z funkcją mycia. 2022 roku to czas popularyzacji tego typu udogodnień.

Najnowsze trendy kierują naszą uwagę na estetykę i funkcjonalność. Bez wątpienia to kluczowe kwestie w aranżacji, a ich umiejętne połączenie sprawia, że korzystanie z łazienki staje się codzienną przyjemnością.

 

Häfele to globalna firma działająca od 1923 roku. Oferuje największy na rynku asortyment okuć meblowych, okuć budowlanych, oświetlenia meblowego LED, elektronicznych systemów kontroli dostępów oraz akcesoriów dla stolarzy i architektów – w sumie ponad 100 tys. produktów o wyjątkowej konstrukcji i designie, które można znaleźć w meblach i prestiżowych inwestycjach budowlanych na całym świecie. Firma jest wsparciem dla szerokiego grona stolarzy, przemysłu meblarskiego, architektów, projektantów, producentów drzwiowych i okiennych. W Häfele pracuje przeszło 6 tys. pracowników w kilkudziesięciu krajach. Firma ma ponad 160 tys. klientów na całym świecie, 5 zakładów produkcyjnych, 37 oddziałów i liczne biura sprzedaży.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Expert
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

W życiu każdego z nas pojawiają się sytuacje, w których nagromadzone przez lata przedmioty muszą na jakiś czas opuścić nasze mieszkania i domy. Niezależnie od
Dom Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących
2025-06-17 | 10:30

Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących

Własna szklarnia to marzenie wielu ogrodników, gdyż dzięki niej można cieszyć się świeżymi, naturalnymi warzywami i ziołami. Chcąc stać się jej posiadaczem, powinniśmy
Dom BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce
2025-06-02 | 16:00

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Wyobraź sobie, że urządzasz salon marzeń albo wreszcie wymieniasz kuchnię na nową, a wszystko to bez czekania na wypłatę czy wizyty w banku. Teraz to możliwe dzięki nowej metodzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy

Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.

Muzyka

Mietek Szcześniak: Gdybym chciał zbudować karierę, tobym ją budował. Nigdy o tym nie myślałem, zawsze po prostu chciałem muzykować

Wokalista zaznacza, że płyta „Brothers”, którą nagrał z czarnoskórym chórem, to efekt jego amerykańskiej przygody. Nie planuje robić kariery za granicą, ale z entuzjazmem przyjął propozycję współpracy z ludźmi, którzy tak jak on kochają śpiewać i muzykować. Krążek utrzymany jest w klimacie starego rhytmnbluesa, gospelu i soulu. Producentem jest H.B. Barnum, który przez trzy dekady był kierownikiem muzycznym Arethy Franklin i produkował albumy Franka Sinatry.

Farmacja

Konieczna większa edukacja na temat dbania o zdrowie i dostępnych leków. To kluczowe dla rozwoju samoleczenia

Osoba o niskim poziomie świadomości zdrowotnej zapłaci ostatecznie za opiekę medyczną trzy razy tyle, ile osoba, która wie na ten temat więcej – wskazuje Jonathan Workman z AESGP. Świadomość to ważny element samoleczenia, czyli samodzielnego dbania o zdrowie i zajmowania się drobnymi dolegliwościami, które pełni coraz istotniejszą funkcję w przeciążonym systemie ochrony zdrowia. Dlatego eksperci wskazują na konieczność prowadzenia szeroko zakrojonych kampanii zdrowotnych, a w działania edukacyjne powinny się włączyć zarówno firmy farmaceutyczne, personel medyczny, jak i rząd.