Mastercard i McCANN Poland z pierwszym Black Pencil w historii polskiej reklamy
Mastercard i McCANN Poland osiągnęły historyczny sukces na gali D&AD Awards 2024, zdobywając najwyższe wyróżnienie – Black Pencil – za kampanię "Gdzie Zamieszkać"/"Where to Settle". Jest to pierwszy Black Pencil w historii polskiej reklamy i branży marketingu, który potwierdza wyjątkowość tej licznie nagradzanej kampanii oraz globalne uznanie dla tego projektu.
Black Pencil to najważniejsza nagroda w świecie designu i reklamy przyznawana przez D&AD Awards od 1962 roku. Otrzymanie jej to ogromne wyróżnienie, które jest równoznaczne z opracowaniem i wdrożeniem kampanii cechującej się najwyższym poziomem kreatywności i innowacyjności w branży reklamowej i marketingowej. Nagroda Black Pencil dla Mastercard i McCANN Poland za "Gdzie Zamieszkać"/"Where to Settle" to osiągnięcie, które stawia polską kampanię na czele światowej elity kreatywnej.
„Jestem bardzo dumny, że kampania Gdzie Zamieszkać zdobywa tak wyjątkowe uznanie na globalną skalę. To pokazuje jak unikalna i inspirująca dla innych krajów jest solidarność pomiędzy Polakami a obywatelami Ukrainy. Rozpoznawalna na całym świecie kampania jest potwierdzeniem, że podejście, którym kierujemy się w Mastercard w Polsce - data for good przynosi efekty, realnie pomaga osobom w potrzebie. Nie ustajemy w wysiłkach mających na celu wsparcie włączenia finansowego osób zagrożonych wykluczeniem. Nie jest to nasza ostatnia kampania w tym obszarze.” – powiedział Jerzy Hołub, Dyrektor Marketingu na Polskę, Czechy i Słowację Mastercard Europe.
W ramach nagród D&AD Pencils 2024 kampania "Gdzie Zamieszkać"/"Where to Settle" znalazła się jeszcze na ośmiu shortlistach w kategoriach: Experiential / Community Activations / 2024, Digital & Social / Integrated, Digital & Social / Use of Data, Direct / Digital, Direct / Products & Services, Impact / Initiative, Impact / Local Solution oraz PR / Digital & Social. Podczas wczorajszej gali D&AD. Poza nagrodą główną – Black Pencil, z ośmiu nominacji kampania otrzymała dodatkowo: Graphite Pencil w kategorii Direct / Products & Services oraz trzy Wood Pencil w kategoriach: Digital & Social / Use of Data, Direct / Digital oraz PR / Digital & Social.
„Ta wygrana niezaprzeczalnie ugruntowuje pozycję kampanii Gdzie Zamieszkać jako najliczniej nagrodzonej na czołowych, światowych festiwalach w historii naszej branży kreatywnej, reklamowej i marketingowej. Jest to wielki powód do dumy i radości. Kolejna tak ważna nagroda udowadnia, że dzięki właściwie dobranemu gronu utalentowanych profesjonalistów, świetnej współpracy zespołów i działaniu spójnym z DNA marki Mastercard, można stworzyć w Polsce platformę, która staje się wzorcem do skutecznego integrowania uchodźców na wszystkich rynkach świata. Co nam to przynosi? Jeszcze większą wiarę w to, że my - Polacy potrafimy robić wybitne akcje, podziwiane na świecie oraz motywację by szukać kolejnych obszarów, gdzie znowu będziemy mogli pokazać światu nasze umiejętności.” - powiedział Wojciech Borowski, Group CEO McCANN Poland.
Kampania "Gdzie Zamieszkać"/"Where to Settle" została stworzona jako odpowiedź na kryzys uchodźczy wywołany inwazją Rosji na Ukrainę. Jej celem jest wsparcie uchodźców, oferując im platformę ułatwiającą znalezienie bezpiecznego miejsca zamieszkania, także poza największymi miastami w Polsce. Platforma dostarcza informacji na temat uśrednionych kosztów życia oraz przybliżonych wynagrodzeń w różnych regionach Polski, a także umożliwia wyszukiwanie ofert pracy i wynajmu mieszkania.
Marketingowy sukces kampanii "Where to Settle" otwiera nowe możliwości dla Mastercard i McCANN Poland. Plany dalszego rozwoju platformy obejmują wdrożenie narzędzia na kolejnych rynkach, co ma szanse przełożyć się na wsparcie uchodźców na całym świecie. Projekt stanowi przykład, jak nowoczesne technologie i kreatywne podejście mogą przyczynić się do rozwiązywania globalnych problemów społecznych.

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Srebro dla McCANN Poland na Effie Awards Europe

„LEGO Masters. Kierunek Polska” w showroomie WIŚNIOWSKI
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Anna Czartoryska-Niemczycka: Mój tata czytał mi książki. Teraz nagrania z jego głosem są najpiękniejszą pamiątką po nim
Wspólne czytanie wzmacnia więzi rodzinne, rozwija u dzieci wyobraźnię, poszerza zasób słownictwa, kształtuje gust literacki i zachęca do kreatywnego spędzania czasu wolnego – uważa Anna Czartoryska-Niemczycka. Aktorka czerpie z tradycji, którą w jej domu rodzinnym szczególnie pielęgnował jej tata. Teraz ona również promuje czytelnictwo i zachęca do tego, by sięganie po lektury stało się codziennym rytuałem.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Muzyka
Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.