Matexi uzyskało pozwolenie na użytkowanie dla inwestycji Sokratesa 11A
Spółka Matexi Polska uzyskała pozwolenie na użytkowanie inwestycji mieszkaniowej przy ul. Sokratesa 11A na warszawskich Bielanach. Rozpoczęcie przekazywania lokali właścicielom zostało zaplanowane na listopad.
Nowoczesny budynek o kaskadowej bryle i zróżnicowanej liczbie kondygnacji został zaprojektowany przez pracownię Pastewka i Strój Architekci. Generalnym wykonawcą jest firma Łucz-Bud. Inwestycja mieści 94 mieszkania o zróżnicowanych metrażach, lokale usługowe w parterze oraz parking podziemny.
“Matexi Polska od początku swojej działalności aktywnie działa w dzielnicy Bielany, dostrzegając jej potencjał, który idealnie odpowiada potrzebom młodych odbiorców, rodzin oraz wszystkich warszawiaków ceniących komfort życia w nowoczesnej dzielnicy. Cieszymy się, że kolejna nasza inwestycja w tej dynamicznie rozwijającej się części miasta uzyskała pozwolenie na użytkowanie. To oznacza, że jej mieszkańcy już niedługo wprowadzą się do swoich mieszkań, a samo miejsce zacznie tętnić prawdziwym życiem.” – mówi Mateusz Lubera, Project Manager odpowiedzialny za projekt.
“Sokratesa 11A to projekt, który oprócz nowoczesnej architektury kryje w sobie także ciekawe rozwiązania technologiczne jak np. rekuperacja, która zmniejsza koszty ogrzewania nawet o 35%. To idzie w parze z funkcjonalnymi układami, estetycznie wykończonymi powierzchniami wspólnymi i dbałością o wygodę mieszkańców. Oddajemy więc w ręce właścicieli mieszkań kolejny projekt wysokiej jakości.” – dodaje Hubert Żdanuk, Project Engineer.
Nowy skład Miejskiej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej w Krakowie
Ekspert o fenomenie i rosnącej popularności "miast 15-minutowych"
Ile kosztują grunty pod budowę mieszkań
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.