Komunikaty PR

melt museum prezentuje najnowszą instalację „FAKE.EXE”

2024-10-25  |  12:00
Biuro prasowe

Witamy w świecie technologii fałszu, w którym kłamstwo nigdy nie było tak łatwe do stworzenia. I tak trudne do wykrycia. melt museum prezentuje swoją najnowszą instalację „FAKE.EXE”, która eksploruje granice tożsamości w rzeczywistości, gdzie fałsz i prawda przenikają się bardziej niż kiedykolwiek. Premierze towarzyszy kampania, której celem jest konfrontacja społeczeństwa z technologią deepfake i skłonienie do refleksji nad zagrożeniami związanymi z cyfrowymi manipulacjami. 

W piątkowy wieczór mieszkańcy Warszawy za pomocą jednego kliknięcia na cyfrowym ekranie mogli zmienić swoją tożsamość, przeobrażając się m.in. w Kanye’go Westa, Kim Kardashian, Donalda Trumpa czy Taylor Swift. Technologia udostępniona w miejscu publicznym przez Kubę Matykę i Kamilę Staszczyszyn, czyli duet MELT IMMERSIVE, to nie tylko zabawa, ale część kampanii promującej najnowszą instalację FAKE.EXE w melt museum. Jej celem jest uświadomienie, jak łatwo zmanipulować cyfrowy obraz i jakie konsekwencje może to mieć dla naszego postrzegania świata. 

– Nie żyjemy jeszcze w epoce deepfake, choć towarzyszy nam na co dzień w memach. Dziś wciąż możemy odróżnić ją od prawdy. Technologia ta rozwija się jednak tak szybko, że wkrótce nawet tożsamość może stać się płynna. I na to właśnie chcemy zwrócić uwagę. Poprzez naszą najnowszą instalację zadajemy pytanie: kim jesteś, gdy każdy może być tobą? – mówi Kuba Matyka z MELT IMMERSIVE.

Kampania melt museum jest realizowana multikanałowo. Inicjatywa jest promowana m.in. poprzez narzędzia z obszarów content marketingu, media relations oraz influencer marketingu. Działaniom towarzyszyło także wydarzenie w warszawskim lokalu newonce.bar.

– Deepfake nie tylko zmienia twarze polityków i celebrytów. Może także redefiniować prawdę. Pojawia się więc wątpliwość, czy możemy pozwolić technologii na pisanie naszej historii? Pamiętajmy również, że ta nie korzysta sama z siebie. Odpowiadamy za nią my, ludzie – dodaje Kamila Staszczyszyn z MELT IMMERSIVE.

Więcej na temat kampanii znajdziemy na stronie www.meltmuseum.com/blog/fake-exe/. Najnowszą, interaktywną instalację w melt museum można zobaczyć już od 8 października 2024 roku – od wtorku do piątku między 12:00 a 21:00, a w weekendy od 10:00 do 22:00. Bilety dostępne są online i na miejscu, a liczba miejsc jest ograniczona. Rezerwacje odbywają się na stronie meltmuseum.com. 


MELT IMMERSIVE to wielokrotnie nagradzane studio Kamili Staszczyszyn i Kuby Matyki. Duet twórców i reżyserów wyróżnionych w NewEurope100 – rankingu najbardziej innowacyjnych twórców w Europie, tworzonym przez Financial Times. Kuba i Kamila specjalizują się w tworzeniu immersyjnych doświadczeń artystycznych, współpracując z największymi, globalnymi markami, takimi jak Disney, Versace, Netflix i więcej.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie HATOR zaprezentuje swoje najnowsze akcesoria gamingowe na Poznań Game Arena Biuro prasowe
2024-10-23 | 14:00

HATOR zaprezentuje swoje najnowsze akcesoria gamingowe na Poznań Game Arena

Poznańskie targi PGA to wspaniała okazja, aby podkreślić swoją obecność i pokazać się w środowisku graczy od najlepszej strony. Taką strategię obrał HATOR, który w tym roku
IT i technologie KittyBella w Atrium Biała! Spotkaj się z idolką i weź udział w warsztatach kodow
2024-10-19 | 20:00

KittyBella w Atrium Biała! Spotkaj się z idolką i weź udział w warsztatach kodow

Już w sobotę, 19 października, Atrium Biała zamieni się w raj dla fanów gier wideo i świata YouTube. Centrum handlowe w Białymstoku odwiedzi gwiazda młodego pokolenia –
IT i technologie Tytan Steel – nowa lampa przemysłowa od Lena Lighting
2024-10-16 | 01:00

Tytan Steel – nowa lampa przemysłowa od Lena Lighting

Do obszernego portfolio Lena Lighting dołączyła nowa lampa przemysłowa. Tytan Steel o znakomitych parametrach świetlnych oraz wysokiej trwałości, to odpowiedź na rosnące wymagania branż

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Media

Beata Tadla: Nowe studio „Pytania na śniadanie” jest bardzo uniwersalne. Wszystko mi w nim pasuje i nie ma kakofonii kolorystycznej

Kiedy wystartowała nowa odsłona programu „Pytanie na śniadanie”, to w centrum uwagi widzów znalazły się nie tylko rozmowy prowadzących z gośćmi, ale także aranżacja niezwykle stylowego studia. Gospodyni programu ma nadzieję, że ta przestrzeń zostanie doskonale wykorzystana przez realizatorów, ponieważ stwarza ogromne możliwości. Zaznacza też, że jej samej do gustu szczególnie przypadła kolorystyka ścian imitująca surowy beton.

Ochrona środowiska

Ochrona krajobrazu mało istotna w nowych inwestycjach. Mazurskie gminy chcą to zmienić

Według danych GUS w ubiegłym roku Warmię i Mazury odwiedziło blisko 1,3 mln turystów. Ta liczba ciągle rośnie, podobnie jak presja antropogeniczna i urbanizacyjna na ten region. Jak wynika z badań IBRiS, zarówno mieszkańcy, jak i turyści obawiają się, że może ona stanowić zagrożenie dla walorów przyrodniczych i krajobrazowych Mazur. Zrównoważony rozwój regionu wymaga świadomego planowania i szerokiej współpracy m.in. pomiędzy lokalnymi władzami i mieszkańcami, inwestorami oraz architektami i planistami, którzy dysponują odpowiednimi narzędziami ochrony i kształtowania krajobrazu.