Komunikaty PR

melt museum prezentuje najnowszą instalację „FAKE.EXE”

2024-10-25  |  12:00
Biuro prasowe

Witamy w świecie technologii fałszu, w którym kłamstwo nigdy nie było tak łatwe do stworzenia. I tak trudne do wykrycia. melt museum prezentuje swoją najnowszą instalację „FAKE.EXE”, która eksploruje granice tożsamości w rzeczywistości, gdzie fałsz i prawda przenikają się bardziej niż kiedykolwiek. Premierze towarzyszy kampania, której celem jest konfrontacja społeczeństwa z technologią deepfake i skłonienie do refleksji nad zagrożeniami związanymi z cyfrowymi manipulacjami. 

W piątkowy wieczór mieszkańcy Warszawy za pomocą jednego kliknięcia na cyfrowym ekranie mogli zmienić swoją tożsamość, przeobrażając się m.in. w Kanye’go Westa, Kim Kardashian, Donalda Trumpa czy Taylor Swift. Technologia udostępniona w miejscu publicznym przez Kubę Matykę i Kamilę Staszczyszyn, czyli duet MELT IMMERSIVE, to nie tylko zabawa, ale część kampanii promującej najnowszą instalację FAKE.EXE w melt museum. Jej celem jest uświadomienie, jak łatwo zmanipulować cyfrowy obraz i jakie konsekwencje może to mieć dla naszego postrzegania świata. 

– Nie żyjemy jeszcze w epoce deepfake, choć towarzyszy nam na co dzień w memach. Dziś wciąż możemy odróżnić ją od prawdy. Technologia ta rozwija się jednak tak szybko, że wkrótce nawet tożsamość może stać się płynna. I na to właśnie chcemy zwrócić uwagę. Poprzez naszą najnowszą instalację zadajemy pytanie: kim jesteś, gdy każdy może być tobą? – mówi Kuba Matyka z MELT IMMERSIVE.

Kampania melt museum jest realizowana multikanałowo. Inicjatywa jest promowana m.in. poprzez narzędzia z obszarów content marketingu, media relations oraz influencer marketingu. Działaniom towarzyszyło także wydarzenie w warszawskim lokalu newonce.bar.

– Deepfake nie tylko zmienia twarze polityków i celebrytów. Może także redefiniować prawdę. Pojawia się więc wątpliwość, czy możemy pozwolić technologii na pisanie naszej historii? Pamiętajmy również, że ta nie korzysta sama z siebie. Odpowiadamy za nią my, ludzie – dodaje Kamila Staszczyszyn z MELT IMMERSIVE.

Więcej na temat kampanii znajdziemy na stronie www.meltmuseum.com/blog/fake-exe/. Najnowszą, interaktywną instalację w melt museum można zobaczyć już od 8 października 2024 roku – od wtorku do piątku między 12:00 a 21:00, a w weekendy od 10:00 do 22:00. Bilety dostępne są online i na miejscu, a liczba miejsc jest ograniczona. Rezerwacje odbywają się na stronie meltmuseum.com. 


MELT IMMERSIVE to wielokrotnie nagradzane studio Kamili Staszczyszyn i Kuby Matyki. Duet twórców i reżyserów wyróżnionych w NewEurope100 – rankingu najbardziej innowacyjnych twórców w Europie, tworzonym przez Financial Times. Kuba i Kamila specjalizują się w tworzeniu immersyjnych doświadczeń artystycznych, współpracując z największymi, globalnymi markami, takimi jak Disney, Versace, Netflix i więcej.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Bitget
2025-05-29 | 14:21

Raport Bitget Wallet wykazuje, że portfele kryptowalutowe stają się uniwersalnymi centrami finansowymi

Po rebrandingu i nowym planie działania raport Onchain Bitget Wallet pokazuje, że użytkownicy coraz częściej polegają na portfelach do handlu, zarabiania i płatności –
IT i technologie Husqvarna szuka najstarszego robota koszącego i ogłasza technologię wizyjną opartą na sztucznej inteligencji
2025-02-07 | 15:40

Husqvarna szuka najstarszego robota koszącego i ogłasza technologię wizyjną opartą na sztucznej inteligencji

W tym roku mija 30 lat odkąd Husqvarna, światowy lider w dziedzinie innowacyjnej pielęgnacji trawników, wprowadziła na rynek swoją pierwszą automatyczną kosiarkę. W związku
IT i technologie Dreame comes true – doskonały rok marki
2024-12-31 | 12:00

Dreame comes true – doskonały rok marki

Dreame Technology, producent innowacyjnych i uznanych urządzeń domowych, dołożył wszelkich starań, aby mijający rok był dla marki przełomowy. Własne punkty sprzedaży, pozycja lidera na

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.