Komunikaty PR

melt museum prezentuje najnowszą instalację „FAKE.EXE”

2024-10-25  |  12:00
Biuro prasowe

Witamy w świecie technologii fałszu, w którym kłamstwo nigdy nie było tak łatwe do stworzenia. I tak trudne do wykrycia. melt museum prezentuje swoją najnowszą instalację „FAKE.EXE”, która eksploruje granice tożsamości w rzeczywistości, gdzie fałsz i prawda przenikają się bardziej niż kiedykolwiek. Premierze towarzyszy kampania, której celem jest konfrontacja społeczeństwa z technologią deepfake i skłonienie do refleksji nad zagrożeniami związanymi z cyfrowymi manipulacjami. 

W piątkowy wieczór mieszkańcy Warszawy za pomocą jednego kliknięcia na cyfrowym ekranie mogli zmienić swoją tożsamość, przeobrażając się m.in. w Kanye’go Westa, Kim Kardashian, Donalda Trumpa czy Taylor Swift. Technologia udostępniona w miejscu publicznym przez Kubę Matykę i Kamilę Staszczyszyn, czyli duet MELT IMMERSIVE, to nie tylko zabawa, ale część kampanii promującej najnowszą instalację FAKE.EXE w melt museum. Jej celem jest uświadomienie, jak łatwo zmanipulować cyfrowy obraz i jakie konsekwencje może to mieć dla naszego postrzegania świata. 

– Nie żyjemy jeszcze w epoce deepfake, choć towarzyszy nam na co dzień w memach. Dziś wciąż możemy odróżnić ją od prawdy. Technologia ta rozwija się jednak tak szybko, że wkrótce nawet tożsamość może stać się płynna. I na to właśnie chcemy zwrócić uwagę. Poprzez naszą najnowszą instalację zadajemy pytanie: kim jesteś, gdy każdy może być tobą? – mówi Kuba Matyka z MELT IMMERSIVE.

Kampania melt museum jest realizowana multikanałowo. Inicjatywa jest promowana m.in. poprzez narzędzia z obszarów content marketingu, media relations oraz influencer marketingu. Działaniom towarzyszyło także wydarzenie w warszawskim lokalu newonce.bar.

– Deepfake nie tylko zmienia twarze polityków i celebrytów. Może także redefiniować prawdę. Pojawia się więc wątpliwość, czy możemy pozwolić technologii na pisanie naszej historii? Pamiętajmy również, że ta nie korzysta sama z siebie. Odpowiadamy za nią my, ludzie – dodaje Kamila Staszczyszyn z MELT IMMERSIVE.

Więcej na temat kampanii znajdziemy na stronie www.meltmuseum.com/blog/fake-exe/. Najnowszą, interaktywną instalację w melt museum można zobaczyć już od 8 października 2024 roku – od wtorku do piątku między 12:00 a 21:00, a w weekendy od 10:00 do 22:00. Bilety dostępne są online i na miejscu, a liczba miejsc jest ograniczona. Rezerwacje odbywają się na stronie meltmuseum.com. 


MELT IMMERSIVE to wielokrotnie nagradzane studio Kamili Staszczyszyn i Kuby Matyki. Duet twórców i reżyserów wyróżnionych w NewEurope100 – rankingu najbardziej innowacyjnych twórców w Europie, tworzonym przez Financial Times. Kuba i Kamila specjalizują się w tworzeniu immersyjnych doświadczeń artystycznych, współpracując z największymi, globalnymi markami, takimi jak Disney, Versace, Netflix i więcej.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Bitget
2025-05-29 | 14:21

Raport Bitget Wallet wykazuje, że portfele kryptowalutowe stają się uniwersalnymi centrami finansowymi

Po rebrandingu i nowym planie działania raport Onchain Bitget Wallet pokazuje, że użytkownicy coraz częściej polegają na portfelach do handlu, zarabiania i płatności –
IT i technologie Husqvarna szuka najstarszego robota koszącego i ogłasza technologię wizyjną opartą na sztucznej inteligencji
2025-02-07 | 15:40

Husqvarna szuka najstarszego robota koszącego i ogłasza technologię wizyjną opartą na sztucznej inteligencji

W tym roku mija 30 lat odkąd Husqvarna, światowy lider w dziedzinie innowacyjnej pielęgnacji trawników, wprowadziła na rynek swoją pierwszą automatyczną kosiarkę. W związku
IT i technologie Dreame comes true – doskonały rok marki
2024-12-31 | 12:00

Dreame comes true – doskonały rok marki

Dreame Technology, producent innowacyjnych i uznanych urządzeń domowych, dołożył wszelkich starań, aby mijający rok był dla marki przełomowy. Własne punkty sprzedaży, pozycja lidera na

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Problemy społeczne

W 2030 roku zetki będą stanowić jedną trzecią globalnej siły roboczej. Ich odmienne od starszej generacji oczekiwania zmienią podejście firm

Wśród kluczowych kryteriów, którymi przedstawiciele pokolenia Z kierują się przy wyborze pracodawcy, są: atrakcyjne wynagrodzenie, atmosfera w firmie i zachowanie równowagi między życiem zawodowym i prywatnym. Trzy czwarte managerów nie jest zadowolonych z młodych absolwentów szkół wyższych, wskazując na ich słabą motywację, brak profesjonalizmu i niskie umiejętności organizacyjne. Analitycy rynku pracy podnoszą, że aby przyciągnąć do siebie młode talenty i utrzymać je w strukturach firmy, pracodawcy muszą wprowadzić szereg zmian, szczególnie w zakresie kultury organizacyjnej.

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.