melt museum prezentuje najnowszą instalację „FAKE.EXE”
Witamy w świecie technologii fałszu, w którym kłamstwo nigdy nie było tak łatwe do stworzenia. I tak trudne do wykrycia. melt museum prezentuje swoją najnowszą instalację „FAKE.EXE”, która eksploruje granice tożsamości w rzeczywistości, gdzie fałsz i prawda przenikają się bardziej niż kiedykolwiek. Premierze towarzyszy kampania, której celem jest konfrontacja społeczeństwa z technologią deepfake i skłonienie do refleksji nad zagrożeniami związanymi z cyfrowymi manipulacjami.
W piątkowy wieczór mieszkańcy Warszawy za pomocą jednego kliknięcia na cyfrowym ekranie mogli zmienić swoją tożsamość, przeobrażając się m.in. w Kanye’go Westa, Kim Kardashian, Donalda Trumpa czy Taylor Swift. Technologia udostępniona w miejscu publicznym przez Kubę Matykę i Kamilę Staszczyszyn, czyli duet MELT IMMERSIVE, to nie tylko zabawa, ale część kampanii promującej najnowszą instalację FAKE.EXE w melt museum. Jej celem jest uświadomienie, jak łatwo zmanipulować cyfrowy obraz i jakie konsekwencje może to mieć dla naszego postrzegania świata.
– Nie żyjemy jeszcze w epoce deepfake, choć towarzyszy nam na co dzień w memach. Dziś wciąż możemy odróżnić ją od prawdy. Technologia ta rozwija się jednak tak szybko, że wkrótce nawet tożsamość może stać się płynna. I na to właśnie chcemy zwrócić uwagę. Poprzez naszą najnowszą instalację zadajemy pytanie: kim jesteś, gdy każdy może być tobą? – mówi Kuba Matyka z MELT IMMERSIVE.
Kampania melt museum jest realizowana multikanałowo. Inicjatywa jest promowana m.in. poprzez narzędzia z obszarów content marketingu, media relations oraz influencer marketingu. Działaniom towarzyszyło także wydarzenie w warszawskim lokalu newonce.bar.
– Deepfake nie tylko zmienia twarze polityków i celebrytów. Może także redefiniować prawdę. Pojawia się więc wątpliwość, czy możemy pozwolić technologii na pisanie naszej historii? Pamiętajmy również, że ta nie korzysta sama z siebie. Odpowiadamy za nią my, ludzie – dodaje Kamila Staszczyszyn z MELT IMMERSIVE.
Więcej na temat kampanii znajdziemy na stronie www.meltmuseum.com/blog/fake-exe/. Najnowszą, interaktywną instalację w melt museum można zobaczyć już od 8 października 2024 roku – od wtorku do piątku między 12:00 a 21:00, a w weekendy od 10:00 do 22:00. Bilety dostępne są online i na miejscu, a liczba miejsc jest ograniczona. Rezerwacje odbywają się na stronie meltmuseum.com.
MELT IMMERSIVE to wielokrotnie nagradzane studio Kamili Staszczyszyn i Kuby Matyki. Duet twórców i reżyserów wyróżnionych w NewEurope100 – rankingu najbardziej innowacyjnych twórców w Europie, tworzonym przez Financial Times. Kuba i Kamila specjalizują się w tworzeniu immersyjnych doświadczeń artystycznych, współpracując z największymi, globalnymi markami, takimi jak Disney, Versace, Netflix i więcej.

Raport Bitget Wallet wykazuje, że portfele kryptowalutowe stają się uniwersalnymi centrami finansowymi

Husqvarna szuka najstarszego robota koszącego i ogłasza technologię wizyjną opartą na sztucznej inteligencji

Dreame comes true – doskonały rok marki
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.