Komunikaty PR

Międzynarodowy design w Geberit: Antonio Citterio

2021-07-20  |  11:10
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Między Mediolanem a malowniczym jeziorem Como znajduje się małe miasteczko Meda. Ciężko wyobrazić sobie lepsze miejsce urodzenia dla ikony współczesnego włoskiego designu, jaką bez wątpienia jest Antonio Citterio. Jego prace znaleźć można w zbiorach największych instytucji kultury takich jak MoMA i Centrum Georges Pompidou w Paryżu.

“Bycie prostym, nie oznacza bycia pospolitym”

Tak mówi o sobie projektant i architekt Antonio Citterio. W jego twórczości dominuje prostota i zamiłowanie do naturalnych materiałów. Inspiracje czerpie z rodzinnych stron i dzieciństwa spędzonego na włoskiej prowincji. To właśnie tam projektant stawiał swoje pierwsze kroki zawodowe, pracując dla rodziny Galimbertich w firmie Flexform, z którą związany jest do dziś.

Studia architektoniczne ukończył na Politechnice mediolańskiej. Jego techniczne wykształcenie wpływa na to, jak rozumie kontekst dzieła. Citterio widzi, w jaki sposób przedmiot wpisuje się w swoje najbliższe otoczenie, i jak to otoczenie współgra z większym schematem projektowym. Jego realizacje za każdym razem okazują się natychmiastowym sukcesem. Pomysłowe, a zarazem proste formy są rozpoznawalne i cenione przez miłośników dobrego designu. Citterio postrzega siebie przede wszystkim jako architekta, który traktuje przestrzeń jako podstawę swojego wzornictwa.

Citterio współpracuje z najważniejszymi międzynarodowymi firmami projektowymi jak: Arclinea, B&B Italia, Flexform, Flos, Kartell, Vitra czy Hermès. W 2000 roku wraz z Patricią Viel założył ACPV — interdyscyplinarne studio architektury i projektowania wnętrz. Firma działa na arenie międzynarodowej, opracowując złożone projekty we wszystkich skalach i współpracując z siecią wyspecjalizowanych konsultantów. W 2012 roku studio Antonio Citterio Patricia Viel (ACPV) osiągnęło obroty w wysokości 10 milionów 900 tysięcy euro. Świadczy to o skali sukcesów i popularności projektanta.

Projektowanie jest jak spaghetti

Antonio Citterio, jak na prawdziwego Włocha przystało, porównuje swój proces projektowania do przygotowywania pysznego talerza spaghetti z sosem pomidorowym. Kluczem do tego sukcesu jest odpowiednie dobranie składników. Materiały najwyższej jakości są podstawą. Nic nie jest przypadkowe. Z każdym produktem należy postępować zgodnie z jego specyfiką. Tak jak oczywiste jest, że makaron należy gotować 360 sekund, tak samo widząc przedmiot, jego zastosowanie ma być oczywiste.

Projektant zawsze poszukiwał w formie idei intuicyjnego rozpoznawania. Człowiek, widząc przedmiot, powinien od razu stwierdzić „Dobrze. Biorę to!”. Przemyślany design broni się sam. Jego styl charakteryzuje dyskrecja i prostota połączona z dość technicznym podejściem do projektowania, które można porównać do projektów Alberto Medy, który tworzył proste wzornictwo wykorzystujące wyrafinowane technicznie rozwiązania.

Citterio czerpie inspiracje z twórczości takich architektów jak: Le Corbusier, Louis Kahn, Tadao Andō, Alvaro Siza czy Charles Eames. W latach 2006-2016 był profesorem projektowania architektonicznego w Accademia di Architettura di Mendrisio w Szwajcarii, gdzie swoim podejściem do projektowania zarażał młodych ludzi.

Antonio Citterio dla Geberit

Projekty Citterio obejmują meble, siedziska, półki, klamki do drzwi, łóżka oraz wyposażenie kuchni. We współpracy z firmą Geberit stworzył serię łazienek premium, która łączą w sobie niezwykłe kształty z materiałami najwyższej jakości, tworząc unikatowy język projektowania. Cała kolekcja nazywa się oczywiście Geberit Citterio. Grupa Geberit prowadzi działalność na całym świecie. Jest europejskim liderem w branży najwyższej jakości elementów wyposażenia łazienek i produktów sanitarnych. Silna pozycja firmy na rynku jest gwarancją oferowania wyjątkowej technologii oraz designu na najwyższym poziomie.

Ceramikę Geberit zaprojektowaną przez Antonio Citterio cechuje unikatowe wzornictwo – nietypowe kształty i wyjątkowe materiały. W kolekcji są dostępne dwa modele umywalek nablatowych – jeden w formie misy o miękkiej linii, drugi z zewnątrz prosty, geometryczny, z szerokimi rantami. Umywalki o purystycznym, organicznym kształcie przywodzą na myśl włoski protorenesans. Podstawowym zamysłem projektowania tej serii było stworzenie ponadczasowych, eleganckich elementów wyposażenia łazienki łączących w sobie oryginalność form. Niewidoczne przelewy i zintegrowane, ceramiczne osłony odpływów dodają im elegancji. Powierzchnia umywalek jest wyjątkowo gładka, dzięki czemu łatwo utrzymać je w czystości. Oba modele wspaniale wpisują się w nowoczesne wnętrza.

Warto podkreślić, że do pierwszej - i jak dotąd jedynej -  wizyty w naszym kraju Antonio Citterio skłonili eksperci firmy KOŁO, którzy dążyli do tego, aby najnowsze trendy w światowym wzornictwie były regularnie prezentowane i wdrażane na polskim rynku. Zwieńczeniem współpracy między producentem, a projektantem była m.in. zachwycająca subtelną elegancją i precyzją wykonania kolekcja KOŁO EGO.

Więcej informacji na www.geberit.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce Biuro prasowe
2025-06-02 | 16:00

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Wyobraź sobie, że urządzasz salon marzeń albo wreszcie wymieniasz kuchnię na nową, a wszystko to bez czekania na wypłatę czy wizyty w banku. Teraz to możliwe dzięki nowej metodzie
Dom Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Dom Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Farmacja

Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie. Dzięki temu odciążone są europejskie systemy zdrowotne

Każdego roku Europejczycy leczą samodzielnie ok. 1,2 mld drobnych dolegliwości, w tym przeziębienie czy niestrawność. Zdaniem ekspertów wzmocnienie tych kompetencji społeczeństwa może być remedium na braki kadrowe w opiece zdrowotnej i jej deficyt budżetowy. Sięganie po leki bez recepty (OTC), suplementy diety i wyroby lecznicze pozwala uniknąć ok. 120 mln konsultacji lekarskich w skali roku, co odpowiada pracy nawet 36 tys. lekarzy pierwszego kontaktu. Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie – wynika z danych przedstawionych podczas 61. konferencji AESGP, która odbyła się w Warszawie.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.