Międzynarodowy design w Geberit: Antonio Citterio
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Między Mediolanem a malowniczym jeziorem Como znajduje się małe miasteczko Meda. Ciężko wyobrazić sobie lepsze miejsce urodzenia dla ikony współczesnego włoskiego designu, jaką bez wątpienia jest Antonio Citterio. Jego prace znaleźć można w zbiorach największych instytucji kultury takich jak MoMA i Centrum Georges Pompidou w Paryżu.
“Bycie prostym, nie oznacza bycia pospolitym”
Tak mówi o sobie projektant i architekt Antonio Citterio. W jego twórczości dominuje prostota i zamiłowanie do naturalnych materiałów. Inspiracje czerpie z rodzinnych stron i dzieciństwa spędzonego na włoskiej prowincji. To właśnie tam projektant stawiał swoje pierwsze kroki zawodowe, pracując dla rodziny Galimbertich w firmie Flexform, z którą związany jest do dziś.
Studia architektoniczne ukończył na Politechnice mediolańskiej. Jego techniczne wykształcenie wpływa na to, jak rozumie kontekst dzieła. Citterio widzi, w jaki sposób przedmiot wpisuje się w swoje najbliższe otoczenie, i jak to otoczenie współgra z większym schematem projektowym. Jego realizacje za każdym razem okazują się natychmiastowym sukcesem. Pomysłowe, a zarazem proste formy są rozpoznawalne i cenione przez miłośników dobrego designu. Citterio postrzega siebie przede wszystkim jako architekta, który traktuje przestrzeń jako podstawę swojego wzornictwa.
Citterio współpracuje z najważniejszymi międzynarodowymi firmami projektowymi jak: Arclinea, B&B Italia, Flexform, Flos, Kartell, Vitra czy Hermès. W 2000 roku wraz z Patricią Viel założył ACPV — interdyscyplinarne studio architektury i projektowania wnętrz. Firma działa na arenie międzynarodowej, opracowując złożone projekty we wszystkich skalach i współpracując z siecią wyspecjalizowanych konsultantów. W 2012 roku studio Antonio Citterio Patricia Viel (ACPV) osiągnęło obroty w wysokości 10 milionów 900 tysięcy euro. Świadczy to o skali sukcesów i popularności projektanta.
Projektowanie jest jak spaghetti
Antonio Citterio, jak na prawdziwego Włocha przystało, porównuje swój proces projektowania do przygotowywania pysznego talerza spaghetti z sosem pomidorowym. Kluczem do tego sukcesu jest odpowiednie dobranie składników. Materiały najwyższej jakości są podstawą. Nic nie jest przypadkowe. Z każdym produktem należy postępować zgodnie z jego specyfiką. Tak jak oczywiste jest, że makaron należy gotować 360 sekund, tak samo widząc przedmiot, jego zastosowanie ma być oczywiste.
Projektant zawsze poszukiwał w formie idei intuicyjnego rozpoznawania. Człowiek, widząc przedmiot, powinien od razu stwierdzić „Dobrze. Biorę to!”. Przemyślany design broni się sam. Jego styl charakteryzuje dyskrecja i prostota połączona z dość technicznym podejściem do projektowania, które można porównać do projektów Alberto Medy, który tworzył proste wzornictwo wykorzystujące wyrafinowane technicznie rozwiązania.
Citterio czerpie inspiracje z twórczości takich architektów jak: Le Corbusier, Louis Kahn, Tadao Andō, Alvaro Siza czy Charles Eames. W latach 2006-2016 był profesorem projektowania architektonicznego w Accademia di Architettura di Mendrisio w Szwajcarii, gdzie swoim podejściem do projektowania zarażał młodych ludzi.
Antonio Citterio dla Geberit
Projekty Citterio obejmują meble, siedziska, półki, klamki do drzwi, łóżka oraz wyposażenie kuchni. We współpracy z firmą Geberit stworzył serię łazienek premium, która łączą w sobie niezwykłe kształty z materiałami najwyższej jakości, tworząc unikatowy język projektowania. Cała kolekcja nazywa się oczywiście Geberit Citterio. Grupa Geberit prowadzi działalność na całym świecie. Jest europejskim liderem w branży najwyższej jakości elementów wyposażenia łazienek i produktów sanitarnych. Silna pozycja firmy na rynku jest gwarancją oferowania wyjątkowej technologii oraz designu na najwyższym poziomie.
Ceramikę Geberit zaprojektowaną przez Antonio Citterio cechuje unikatowe wzornictwo – nietypowe kształty i wyjątkowe materiały. W kolekcji są dostępne dwa modele umywalek nablatowych – jeden w formie misy o miękkiej linii, drugi z zewnątrz prosty, geometryczny, z szerokimi rantami. Umywalki o purystycznym, organicznym kształcie przywodzą na myśl włoski protorenesans. Podstawowym zamysłem projektowania tej serii było stworzenie ponadczasowych, eleganckich elementów wyposażenia łazienki łączących w sobie oryginalność form. Niewidoczne przelewy i zintegrowane, ceramiczne osłony odpływów dodają im elegancji. Powierzchnia umywalek jest wyjątkowo gładka, dzięki czemu łatwo utrzymać je w czystości. Oba modele wspaniale wpisują się w nowoczesne wnętrza.
Warto podkreślić, że do pierwszej - i jak dotąd jedynej - wizyty w naszym kraju Antonio Citterio skłonili eksperci firmy KOŁO, którzy dążyli do tego, aby najnowsze trendy w światowym wzornictwie były regularnie prezentowane i wdrażane na polskim rynku. Zwieńczeniem współpracy między producentem, a projektantem była m.in. zachwycająca subtelną elegancją i precyzją wykonania kolekcja KOŁO EGO.
Więcej informacji na www.geberit.pl

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Piotr Zelt: Pęknięcie w Polsce jest bardzo głębokie. Myślę, że strona zwycięska w tych wyborach zadba o to, żeby te podziały były coraz głębsze
Aktor nie ukrywa swojego rozgoryczenia wynikiem wyborów prezydenckich. Jego zdaniem podziały w naszym kraju są tak głębokie, że Karol Nawrocki nigdy nie będzie prezydentem wszystkich Polaków. Piotr Zelt uważa, że minimalne zwycięstwo kandydata popieranego przez PiS może mieć dalsze niekorzystne konsekwencje. Zastanawia się więc, jaka przyszłość nas czeka, a jego rokowania raczej nie są nasycone optymizmem.
Farmacja
Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie. Dzięki temu odciążone są europejskie systemy zdrowotne

Każdego roku Europejczycy leczą samodzielnie ok. 1,2 mld drobnych dolegliwości, w tym przeziębienie czy niestrawność. Zdaniem ekspertów wzmocnienie tych kompetencji społeczeństwa może być remedium na braki kadrowe w opiece zdrowotnej i jej deficyt budżetowy. Sięganie po leki bez recepty (OTC), suplementy diety i wyroby lecznicze pozwala uniknąć ok. 120 mln konsultacji lekarskich w skali roku, co odpowiada pracy nawet 36 tys. lekarzy pierwszego kontaktu. Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie – wynika z danych przedstawionych podczas 61. konferencji AESGP, która odbyła się w Warszawie.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.