Międzynarodowy Dzień bez Oleju Palmowego – LOOK AND THINK!
Co to jest olej palmowy? Dlaczego jest szkodliwy i dlaczego powinniśmy go unikać? Gdzie jest najczęściej stosowany? Jak firma HELIO całkowicie wyeliminowała ten składnik? Zapraszamy na krótkie Q&A.
Co to jest olej palmowy?
Olej palmowy to jeden z najbardziej rozpowszechnionych składników wykorzystywanych przy produkcji żywności przetworzonej oraz kosmetyków. Z racji niewielkiej ceny (w stosunku do innych tłuszczów) zawładnął rynkiem. Otrzymuje się go z palm oleistych, a jego produkcja negatywnie wpływa na ekosystem. W wersji surowej jest nieszkodliwy, natomiast my często spotykamy się z nim w wersji rafinowanej lub utwardzanej - w produkcji kosmetyków czy przetworzonej żywności. Instytut Żywności i Żywienia odradza spożywanie tego składnika! Olej palmowy nie jest tłuszczem polecanym w żywieniu, m.in. z uwagi na wysoką – zbliżoną do tłuszczów zwierzęcych – zawartość kwasów tłuszczowych nasyconych[1].
Pod jakimi nazwami ukrywa się olej palmowy?
- tłuszcz roślinny,
- tłuszcz roślinny utwardzany,
- tłuszcz uwodorniony,
- olej roślinny.
Dlaczego olej palmowy jest szkodliwy i dlaczego powinniśmy go unikać?
Według ekspertów olej palmowy jest źródłem niekorzystnych dla zdrowia tłuszczów, które zwiększają stężenie cholesterolu we krwi, dlatego zarówno w prewencji, jak w leczeniu chorób tj. otyłość i cukrzyca - zaleca się unikania produktów o wysokiej zawartości tłuszczu zwierzęcego[2]. Według danych WWF, Polska konsumuje więcej oleju palmowego niż wynosi średnia unijna![3] Dodatkowo uprawa tego składnika wpływa negatywnie na środowisko: wycinanie ogromnych obszarów lasów deszczowych, wymieranie wielu gatunków zwierząt takich, jak: nosorożce, orangutany, tygrysy…
Jak firma HELIO całkowicie wyeliminowała ten składnik?
W trosce o zdrowie i bezpieczeństwo naszego ekosystemu HELIO opracowało technologię umożliwiającą całkowite wyeliminowanie oleju palmowego! Nowe masy krówkowe HELIO PREMIUM to przedstawiciele tej technologii. Wytwarzane są według sprawdzonej, tradycyjnej receptury z surowców najwyższej jakości, przy użyciu pełnego mleka. Dzięki temu, naturalnie smaczne masy do ciast HELIO nie tylko nie zawierają oleju palmowego, ale także wyróżniają się brakiem konserwantów i glutenu, co potwierdza znak Przekreślonego Kłosa na opakowaniach HELIO, licencjonowany przez Polskie Stowarzyszenie Osób z Celiakią i na Diecie Bezglutenowej.
HELIO PREMIUM to odświeżona linia mas krówkowych. Nowe smaki, proponowane przez markę, otwierają przed nami morze kulinarnych możliwości! Możemy sprawić, aby deser nabrał czekoladowej słodyczy, słodko- słonej karmelowej lub orzechowej nuty… Gotowe do bezpośredniego spożycia masy krówkowe HELIO PREMIUM o pysznej, kremowej konsystencji, dostępne są aż w 5 różnych smakach:
- Masa krówkowa słony karmel – NOWY SMAK!
- Masa krówkowa o smaku czekoladowym
- Masa krówkowa o smaku advocata
- Masa krówkowa o smaku orzechowym
- Masa krówkowa kajmak
Skąd wiedzieć, czy produkt posiada w składzie olej palmowy?
Wystarczy czytać etykiety! Na etykiecie zawsze znajduje się informacja o składzie danego produktu. Masy krówkowe PREMIUM HELIO posiadają znak CZYTAJ SKŁAD – POLECA, który przyznawany jest tylko produktom z naturalnie dobrym składem!
1 luty to Międzynarodowy Dzień Bez Oleju Palmowego. Celem akcji jest zwiększenie świadomości w zakresie zagrożenia, jakie niesie za sobą jego produkcja m.in. dla lasów deszczowych, a także wpływu utwardzonego tłuszczu palmowego na nasze zdrowie.
UWAGA! Realizowana przez HELIO polityka eliminowania oleju palmowego, jak i konserwantów znalazła swój wyraz nie tylko w linii mas krówkowych HELIO. Brak tłuszczu palmowego charakteryzuje także wszystkie popcorny do mikrofalówki marki HELIO.
[1] Na podst. http://www.izz.waw.pl
[2] https://ncez.pl/choroba-a-dieta/cukrzyca-i-insulinoopornosc/jaka-dieta-w-otylosci-i-cukrzycy-typu-2-
[3] Raport WWF „Olej palmowy w Polsce” 2019, https://www.wwf.pl

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.