Komunikaty PR

Międzypokoleniowa nauka angielskiego przez internet

2020-07-16  |  08:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ilona Rutkowska
Good One PR

ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
ilona.rutkowska|goodonepr.pl| |ilona.rutkowska|goodonepr.pl
+ 48 796 996 259
www.goodonepr.pl
Do pobrania press ( 0.03 MB )

Dziadek z wnukiem uczą się angielskiego. Międzypokoleniowa edukacja przez Internet

Zdalne lekcje języków obcych znane są nie od dziś i cieszą się dużą popularnością. Nic dziwnego – to wygodna forma nauki szczególnie dla osób, które nie chcą poświęcać czasu na dojazd do szkoły stacjonarnej i tradycyjne lekcje. Z badania przeprowadzonego przez IQS na zlecenie Tutlo wynika, że internetowe kursy językowe zdobywają kolejnych zwolenników, także wśród najmłodszych i najstarszych grup wiekowych. Dzięki Internetowi dzieci mogą uczyć się angielskiego razem z dziadkami i nie tylko nabywać nowych umiejętności, ale też umacniać międzypokoleniowe więzi.

Bez wątpienia zdalna nauka angielskiego staje się coraz popularniejsza. Badania przeprowadzone przez IQS na zlecenie platformy językowej Tutlo pokazują, że połowa ankietowanych rodziców uważa, że zajęcia w szkole prowadzone są w sposób mało atrakcyjny dla młodych ludzi. Aż 63 proc. zapytanych twierdzi, że atrakcyjność nauki języka zwiększa wykorzystanie nowych technologii takich jak e-learning. Wśród seniorów, którzy postanowili uczyć się języka obcego, aż 64 proc. wykorzystuje do tego celu Internet. Wakacje, w czasie których wiele dzieci pozostaje pod opieką dziadków to dobry czas, by przez Internet uczyć się wspólnie. Korzyści takiej nauki potwierdzają instytucje specjalizujące się w organizowaniu zajęć łączących różne pokolenia.

Dlaczego angielskiego uczą się dzieci, a dlaczego seniorzy?

Tym, co łączy obie grupy jest stwierdzenie, że znajomość angielskiego ułatwia podróżowanie. Zdecydowanie lub raczej zgadza się z nim 88 proc. badanych rodziców oraz aż 96 proc. seniorów. Największą motywacją rodziców posyłających dziecko na dodatkowe zajęcia językowe jest jednak to, by nabyło umiejętności niezbędnych na rynku pracy. Z tym, że jest to bardzo cenna kwalifikacja zgadza się 86 proc. badanych rodziców. 75 proc. z nich uważa natomiast, że znajomość angielskiego może przydać się ich dziecku w życiu codziennym.

Problemem dla wielu rodziców pozostaje poziom szkolnej edukacji językowej, zbyt niska częstotliwość zajęć oraz to, że często są one nastawione na naukę gramatyki, a nie swobodnego porozumiewania się. Z tego względu, prawie 60 proc. rodziców planowało w minionym roku szkolnym wysłać swoje dziecko na dodatkowe lekcje języka angielskiego – tłumaczy Tomasz Jabłoński, współzałożyciel i członek zarządu Tutlo. – Nasze badania pokazały, że dla rodziców najbardziej atrakcyjną formą nauki języka jest kontakt z osobą anglojęzyczną (wskazało tak 72 proc. badanych) oraz wykorzystanie nowoczesnych rozwiązań, takich jak e-learning i platformy internetowe – dodaje.

Jeżeli chodzi o seniorów (badanie objęło osoby po 55 roku życia z dużych miast) to największą motywacją do nauki języka angielskiego, obok ułatwienia w podróżowaniu, jest dla nich chęć rozwoju. 35 proc. badanych w tej grupie stwierdziło, że znajomość angielskiego umożliwi im zawieranie znajomości, a 28 proc. komunikację z anglojęzycznymi członkami rodziny. Choć do nauki języka angielskiego przyznaje się 38 proc. badanych seniorów, większość z nich (64 proc.) chętnie korzysta w tym celu z Internetu. Polscy seniorzy stają się coraz bardziej otwarci na nowe doświadczenia, a znajomość języka obcego cenią za możliwość utrzymywania relacji z rodziną i znajomymi.

Zalety nauki międzypokoleniowej

Specjalistyczne instytucje zajmujące się międzypokoleniowymi relacjami potwierdzają, że wspólne zajęcia, takie jak nauka języków obcych, to korzyści dla każdej ze stron. Pozwalają one przybliżyć świat dzieci i młodzieży osobom starszym, budować między nimi dialog oraz usuwać stereotypy. Dzięki nim seniorzy nabywają nowych umiejętności i nawiązują kontakt z młodszym pokoleniem. Młodzież z kolei uczy się zdyscyplinowania i odpowiedzialności.

- Od stycznia do marca 2020 roku uczestniczyliśmy w projekcie, w którym licealiści organizowali lekcje angielskiego dla seniorów. Zainteresowanie było bardzo duże, a na zajęcia zgłosiło się ponad 90 osób. Pandemia nieco pokrzyżowała nasze plany i projekt musiał zostać zawieszony. Wznowiliśmy go jednak niedługo, przenosząc lekcje do Internetu. Taka formuła sprawdziła się bardzo dobrze. Osoby starsze doceniły sposób prowadzenia zajęć nastawiony przede wszystkim na komunikację, a część z licealistów zdecydowała się na kontynuowanie wolontariatu do końca czerwca – opowiada Magdalena Romanowska z działu Integracji Międzypokoleniowej warszawskiego Centrum Aktywności Międzypokoleniowej „Nowolipie”.

Jak się okazuje, Internet i nowe technologie wcale nie muszą być przeszkodą, a wielopokoleniowo angielskiego można uczyć się w każdym domu. Okres wakacji jest do tego wyjątkowo sprzyjający, gdyż dzieci zdecydowanie więcej czasu spędzają wtedy z dziadkami. Poziom językowy jednych i drugich jest często zbliżony, dlatego wspólna nauka może przynieść dobre efekty i wiele satysfakcji. Realizację pomysłu ułatwiają kursy i zajęcia z lektorami prowadzone przez Internet. Budowa rodzinnych relacji jest ich dodatkowym atutem.

 ***

O badaniu:

Badanie preferencji dotyczących nauki języka angielskiego zrealizowano we wrześniu 2019 r. wśród trzech grup: aktywnych zawodowo mieszkańców miast powyżej 100 tys., rodziców posiadających dzieci w przedziale od 7 do 17 lat oraz osób powyżej 55 roku życia, mieszkających w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców. Badanie przeprowadzono na zlecenie firmy Tutlo przez instytut badawczy IQS.

***

Tutlo to nowoczesna platforma językowa, która umożliwia elastyczną naukę języka angielskiego online z lektorem na żywo. Zapewnia dostęp do ponad 300 anglojęzycznych native speakerów z różnych części świata, m.in.: Wielkiej Brytanii, Australii, Stanów Zjednoczonych czy Kanady. Pomysł na Tutlo zrodził się w głowach Damiana Strzelczyka i Tomka Jabłońskiego, następnie do projektu dołączyli założyciele Angloville „Angielska Wioska”.

Innowacyjność Tutlo została doceniona w programie akceleracyjnym Orange Fab Poland. We wczesnej fazie rozwoju firmy, Tutlo brało też udział w DMZ Toronto. Jest to najbardziej prestiżowy uniwersytecki program akceleracyjny na świecie, który przeprowadził proces inkubacji i akceleracji 317 biznesów, dla których zebrał blisko 400 milionów dolarów finansowania. Obecnie Tutlo jest najszybciej rozwijającą się platformą do nauki języków w Polsce, korzysta z niej ponad 10 000 użytkowników.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Good One PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dziecko Jak wykorzystać wakacje, aby mądrze wspierać umiejętności nastolatka, który marz Biuro prasowe
2024-06-27 | 11:30

Jak wykorzystać wakacje, aby mądrze wspierać umiejętności nastolatka, który marz

Jeśli twój nastolatek marzy o studiach zagranicznych, wakacje to dobry czas, aby mu w tym pomóc. Wcale nie chodzi o siedzenie z nosem w podręcznikach,
Dziecko Moc atrakcji w Porcie Łódź
2024-06-26 | 12:40

Moc atrakcji w Porcie Łódź

Finał Maratonu Zabawy, wspólne oglądanie meczów Euro 2024 w Strefie Kibica oraz „Dobranocka”, czyli kolejna edycja TME Polówka, podczas której
Dziecko Jak przygotować się do porodu – 5 cennych rad
2024-06-24 | 19:00

Jak przygotować się do porodu – 5 cennych rad

Choć do tego niezwykłego momentu jest dużo czasu na przygotowania, nic nie stoi na przeszkodzie, by rozpocząć je jak najwcześniej. Ważne jest nie tylko skompletowanie wyprawki czy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Martyna Wojciechowska: Pokolenie Z jest bardzo samotne i nie radzi sobie z codziennymi problemami. Jako mama nauczyłam się bardziej słuchać i więcej pytać, niż mówić

Dziennikarka podkreśla, że martwi się o pokolenie Z, bo z jej obserwacji i rozmów z młodymi ludźmi wynika, że czują się oni bardzo samotni i wręcz przerastają ich codzienne problemy. Sami nie potrafią sobie z nimi poradzić, a niestety często też nie mogą liczyć na wysłuchanie, wsparcie i pomoc ze strony dorosłych. Martyna Wojciechowska nie ukrywa, że ona również popełniła wiele błędów wychowawczych, bo wydawało jej się, że sama najlepiej wie, czego potrzebuje jej córka, bez pytania dziewczynki o zdanie. W porę jednak dostrzegła swój błąd i teraz już wie, że dzieci najbardziej oczekują od rodziców poświęcenia im uwagi i czasu, a także zrozumienia ich emocji.

Edukacja

Co 6,5 minuty ktoś w Polsce doznaje udaru mózgu. Edukacja dzieci może zapobiec katastrofalnym skutkom i uratować życie dorosłym

Udar mózgu to druga najczęstsza przyczyna śmierci i trzecia najczęstsza przyczyna niepełnosprawności. Niewystarczająca wiedza i brak umiejętności rozpoznawania objawów udaru mózgu sprawiają, że większość pacjentów zgłasza się do szpitali zbyt późno. W odpowiedzi na ten problem powstał program FAST Heroes skierowany do przedszkolaków i uczniów klas 1–3. – Chcemy wykorzystać entuzjazm dzieci, aby to one stały się nauczycielami dla swoich dziadków – mówi Jan van der Merwe, międzynarodowy koordynator programu FAST Heroes, lider Inicjatywy Angels.

Teatr

Mateusz Banasiuk: Żałuję, że dzisiaj tak rzadko pisze się sztuki wierszem. Dla aktora to prawdziwy sprawdzian umiejętności

Aktor gra jedną z głównych ról w spektaklu „Wypiór” w Teatrze IMKA. Zaznacza, że wielkim atutem spektaklu jest tekst napisany klasycznym trzynastozgłoskowcem z zachowaną średniówką po siódmej sylabie, ale traktujący o bieżących problemach młodych ludzi i w niebanalny sposób komentujący otaczającą rzeczywistość. Mateusz Banasiuk zapewnia, że on sam bardzo lubi grać w sztukach napisanych wierszem i żałuje, że twórcy teatralni odchodzą już od tej formy. Przyznaje też, że w tym przypadku nie ma mowy o improwizacji. Trzeba się wykazać niezwykłą dokładnością, by nie zgubić żadnego słowa, bo wtedy zostanie zaburzony cały rytm.