Komunikaty PR

Milka świętuje 120. lat delikatności i spełnia życzenia polskich konsumentów

2021-06-07  |  12:07

W tym roku Milka świętuje 120. lat delikatności. Marka, która od lat inspiruje konsumentów do drobnych gestów czułości i głęboko wierzy, że najlepszą formą celebrowania nie jest dostawanie prezentów, a ich dawanie, zaprasza wszystkich Polaków do wspólnego świętowania. W tym celu zorganizowała wyjątkową loterię, w ramach której miłośnicy słodkości codziennie mogą wygrać 10 tysięcy złotych na zrealizowanie nawet najskrytszych życzeń.

Historia marki 

Milka od lat kojarzy się z delikatnością: w smaku, konsystencji i niezmiennymi od 120. lat wartościami, które wraz z pierwszą tabliczką narodziły się pośród alpejskich wzgórz. Jej twórcą był słynny szwajcarski cukiernik Philippe Suchard. To właśnie firma Sucharda 
w latach dziewięćdziesiątych XIX wieku wyprodukowała pierwszą tabliczkę czekolady 
o wyjątkowo delikatnym smaku. Cukiernik jako pierwszy do produkcji tabliczki wykorzystał wyłącznie mleko alpejskie, pochodzące z małych gospodarstw. Co ważne, obecnie 100% tego składnika nadal pozyskuje się z rodzinnych farm, liczących średnio 60 krów na gospodarstwo i znajdujących się w promieniu 100 km od fabryki Milka. To właśnie między innymi dzięki alpejskiemu mleku od lokalnych dostawców, Milka stała się jedną 
z najbardziej ukochanych marek czekolady na świecie, zapewniając ludziom niezliczone chwile czułości. 

Fioletowa krowa Milka

Nazwa Milka pochodzi od dwóch słów: milch (mleko) i kakao. Od samego początku tabliczki czekolady sygnowane tą nazwą wyróżniały się nie tylko delikatnym smakiem, ale również fioletowym opakowaniem. Symbolem marki, który od lat odpowiada za wyjątkowy smak i konsystencję czekolady Milka, jest także znana na całym świecie „właścicielka” alpejskiego mleka, Lila – fioletowa łaciata krowa rasy simentalskiej, najczęściej przedstawiana na tle Alp. Co ciekawe, początkowo krowa umieszczana na opakowaniu czekolad miała „zwyczajne” czarno-białe umaszczenie. Dopiero w 1973 roku nadano jej fioletowe barwy. Chociaż na przestrzeni lat wygląd tabliczki zdążył już się kilkukrotnie zmienić, smak czekolady pozostał taki sam, a fioletowa krowa na stałe zapisała się w komunikacji marki, zyskując tym samym na całym świecie rzeszę wiernych fanów.

Słodka loteria z okazji 120. lat delikatności

Obecnie słodycze Milka dostępne są w ponad 50 krajach, a na całym świecie sprzedaje się 150 000 produktów co godzinę! W Polsce czekolada Milka pojawiła się po raz pierwszy w 1993 roku, od razu czule dotykając podniebień i serc wszystkich konsumentów. Obchodząc w tym roku 120. urodziny, Milka postanowiła podzielić się 
z nimi swoim wielkim, urodzinowym pragnieniem, aby szerzyć w świecie więcej delikatności. Marka, która głęboko wierzy, że najlepszą formą celebrowania nie jest dostawanie prezentów, a ich dawanie, zaprasza wszystkich do wspólnego świętowania. W tym celu zorganizowała wyjątkową loterię, w ramach której codziennie można wygrać 10 tysięcy złotych na zrealizowanie najskrytszych życzeń. Co należy zrobić, aby wziąć udział w akcji? Wystarczy kupić dowolny produkt Milka objęty promocją 
(z wyjątkiem lodów, serków, jogurtów oraz Mlecznej kanapki) oraz zachować 
i zarejestrować paragon lub fakturę imienną na stronie www.loteriamilka.pl. Zakupu 
i zgłoszenia należy dokonać od 01.06.2021 r. do 30.06.2021 r. Warunki i regulamin loterii dostępne są na stronie www.loteriamilka.pl. Organizatorem loterii jest IQ Marketing (Poland) sp. z o.o. Loteria od 18 r.ż.

Czy wiesz, że…?

  • Fioletowy kolor, który jest charakterystyczną wizytówką marki, stanowi obecnie chroniony znak towarowy w wielu krajach europejskich. 
  • Krowa Lila jest prawdziwą gwiazdą (nie tylko) popkultury - w 1995 roku w konkursie 
    w Bawarii, w trakcie którego poproszono 40 tysięcy dzieci o narysowanie krowy, co trzecie dziecko pomalowało swoją krowę w fioletowe łaty. 
  • Od początku swojej kariery krowa Lila „zagrała” w ponad 110 reklamach telewizyjnych na całym świecie. 
  • Często towarzyszą jej inne zwierzęta – jak np. świstaki, które w Polsce stały się równie popularne za sprawą reklamy z początku XXI wieku. Cytat z reklamy: 
    „A świstak siedzi i zawija je w te sreberka” na stałe wszedł do języka potocznego.
  • W 2007 roku Milka wprowadziła przyjazne dla środowiska opakowania FLOWPACK, rezygnując tym samym z folii aluminiowej.
  • Od 2018 roku Milka należy do Cocoa Life – autorskiego programu producenta, Mondelēz International, którego celem jest zapewnienie stabilnego łańcucha dostaw kakao, przy jednoczesnym zabezpieczeniu lepszej przyszłości farmerów, ich rodzin i społeczności lokalnych.
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Skyry – codzienna dawka mocy, z Piątnicy, no bo skąd! Biuro prasowe
2024-12-31 | 10:00

Skyry – codzienna dawka mocy, z Piątnicy, no bo skąd!

Wraz z nowym rokiem OSM Piątnica powraca z kampanią reklamową „Przejdź na dobrą stronę mocy”, promującą Skyry – jogurty typu islandzkiego. Dzięki wysokiej zawartości
Żywienie Ciasta na sylwestrowy stół
2024-12-30 | 14:50

Ciasta na sylwestrowy stół

Ile ciast potrzeba na świąteczno-noworoczny stół, aby domownicy byli zadowoleni? Wszystko zależy od liczby zaproszonych gości, ale jesteśmy pewni, że często wystarczy jedno ciasto,
Żywienie Marnowanie żywności w święta: wyrzucamy 1,6 kg jedzenia na osobę [BADANIE]
2024-12-23 | 12:00

Marnowanie żywności w święta: wyrzucamy 1,6 kg jedzenia na osobę [BADANIE]

Aż 83% Polaków wyrzuca jedzenie świąteczne między 23 a 30 grudnia. To przekłada się na 61,7 tys. ton, czyli aż 1,6 kg na osobę. Choć najczęściej wyrzucaną kategorią

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Edukacja

Idea STEM zmienia podejście do edukacji dzieci na całym świecie. Doświadczanie i współpraca zamiast wykładów

Odejście od wykładowej metody prowadzenia zajęć na rzecz doświadczeń, współpracy i partnerskich relacji z nauczycielem to podstawowe założenia idei edukacyjnej STEM. Ma ona wspierać rozwój dzieci i młodzieży w kierunkach, jakie wytycza zmieniająca się rzeczywistość i na jakie nastawiony będzie rynek pracy za kilka lat. Globalnie rynek edukacji STEM do końca dekady podwoi swoje przychody. Ten światowy trend jest obserwowany i rozwijany również w Polsce, m.in. poprzez projekt STEM Kindloteka.

Handel

Finansowanie, technologia i wola polityczna sprzyjają walce o klimat. Dołączają do niej także konsumenci

Eksperci apelują o intensyfikację wysiłków na rzecz ochrony klimatu. Tym bardziej że teraz są ku temu sprzyjające warunki: finansowanie, wola polityczna i zaawansowane technologie. Coraz częściej idzie za tym także gotowość społeczeństwa do zmian. Choć w kontekście zielonej rewolucji mówi się przede wszystkim o transformacji energetycznej i ograniczaniu emisji CO2, dbanie o zmiany zaczyna się również na poziomie decyzji konsumenckich. Polacy mają tego świadomość i wdrażają proekologiczne nawyki w codzienną rutynę i zakupy.