Miłość lokalna i przyjazna dla środowiska
- Ponad 40 proc. globalnych konsumentów kupiło walentynkowy prezent online, za pomocą urządzenia mobilnego[1].
- Konsumenci zwracają również większą uwagę na kwestie etyczne czy ekologiczne – aż 4/5 klientów na całym świecie uważa, że firmy powinny wspierać ochronę środowiska[2].
- W ubiegłym roku wydatki związane z Walentynkami tylko w Stanach Zjednoczonych wyniosły 20,7 miliardów dolarów[3].
14 lutego idealnie wypełnia lukę w sprzedażach, kiedy dopiero skończyło się przedświąteczne szaleństwo zakupowe, a do promowania ofert wiosennych jest jeszcze za wcześniej. Już na początku lutego konsumenci ruszają na polowanie prezentów dla ukochanych. Tegoroczne Walentynki świętowało ponad 60 proc. Polaków wydając średnio 120 złotych[4]. Chęć personalizacji i posiadania czegoś oryginalnego prowadzi klientów do małych, lokalnych e-sklepów oferujących wyjątkowe prezenty, a wśród spóźnialskich i zabieganych królują prezenty cyfrowe dostępne w każdym zakątku świata.
Lokalnie – oryginalnie – mobilnie
W tym roku 40 proc. globalnych konsumentów wybrało i kupiło prezent walentynkowy przez smartfona[5], a wielu z nich zrezygnowało z zakupów u globalnych marek na rzecz oryginalności i wyjątkowości. Obecnie, już dwie trzecie kupujących deklaruje, że woli wspierać lokalne firmy[6].
– Walentynki to idealna okazja by wybierając oryginalne prezenty wesprzeć małe i średnie e-sklepy. Jako że małe firmy zazwyczaj inwestują swoje zyski we własny biznes, zatrudniają pracowników z okolicy i zaopatrują się w danym regionie, to także działanie na rzecz lokalnej ekonomii. W PayPal robimy to każdego dnia dając firmom każdego rozmiaru i na całym świecie szereg narzędzi usprawniających ich sprzedaż online. Dodatkowo, nasze logo jest gwarancją dla każdego kupującego, że tutaj może bezpiecznie nabyć swój wymarzony prezent – podkreśla Marcin Glogowski, Dyrektor Zarządzający PayPal w Europie Środkowo-Wschodniej.
A może cyfrowo?
Konsumenci coraz rzadziej kupują w sklepach stacjonarnych filmy, gry czy książki, a liczba subskrybentów serwisów streamingowych systematycznie rośnie. Obecnie korzysta z nich już 43 proc. Polaków[7]. Produkty cyfrowe, które są dostarczane w kilka sekund po zakupie, to nie tylko dobry pomysł na prezent w ostatniej chwili, ale również ekologiczny – nie wymaga transportu do domu, czy plastikowego opakowania.
***
O PayPal:
Od ponad 20 lat PayPal pozostaje na czele cyfrowej rewolucji w płatnościach. Wykorzystując technologię sprawia, że usługi finansowe i handel są wygodniejsze, bezpieczniejsze i bardziej przystępne cenowo. Platforma PayPal wspiera ponad 300 milionów konsumentów i sprzedawców na ponad 200 rynkach, ułatwiając ich rozwój i dostęp do globalnej gospodarki. Więcej informacji: www.paypal.com
[1] PayPal mCommerce Index 2019 by Ipsos
[2] Nielsen, The Conference Board® Global Consumer Confidence Survey
[3] National Retail Federation, 2019
[4] Badania Mobile Institute i Allegro 2020
[5] PayPal mCommerce Index 2019 by Ipsos
[6] PayPal mCommerce Index 2019 by Ipsos
[7] ATKearney, Viewed through the Lens of the Consumer

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Anna Dec: Często zapominamy, że poza ekranami telefonów jest prawdziwe życie i wartościowi ludzie. Bądźmy blisko nich i komunikujmy się najprościej, jak tylko się da
Prezenterka przyznaje, że w naszym społeczeństwie można zauważyć coraz większe bariery komunikacyjne, dlatego stoimy przed niezwykle trudnym wyzwaniem zachowania równowagi między korzystaniem z nowoczesnych mediów a pielęgnowaniem relacji osobistych. Aby jednak zobaczyć drugiego człowieka, czegoś się od niego nauczyć czy zainspirować jego życiem, przede wszystkim trzeba wyjrzeć zza szklanych ekranów swoich telefonów. Anna Dec zauważa też, że w dzisiejszych czasach coraz rzadziej rozmawiamy ze sobą w realnym świecie, a zbyt często poprzez różnego rodzaju komunikatory.
Prawo
70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute

Ponad 70 proc. Polaków planuje wyjechać na urlop w sezonie letnim, czyli między końcem czerwca a końcem września – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. 35 proc. zamierza wyjechać tylko raz, a 30 proc. – co najmniej dwa razy. Z grupy wyjeżdżających jedna trzecia wybierze się na wyjazd zagraniczny. Jak wskazuje Katarzyna Turosieńska z Polskiej Izby Turystyki, po kilku latach ponownie do łask wracają oferty last minute, a zagraniczne kierunki pozostają niezmienne – prym wiodą m.in. Grecja, Tunezja, Egipt czy Hiszpania.
Prawo
Adaptacje poddaszy bez odpowiednich zabezpieczeń to realne zagrożenie pożarowe. Eksperci apelują o lepsze egzekwowanie przepisów

Z danych Państwowej Straży Pożarnej wynika, że w okresie od 1 stycznia do 13 lipca 2025 roku doszło do blisko 77 tys. pożarów. Ponad 17 tys. wybuchło w budynkach mieszkalnych, co jest nieco wyższym wynikiem niż rok temu. Ogień zbyt łatwo rozprzestrzenia się przez nieodpowiednio zabezpieczone kanały wentylacyjne i trasy kablowe. Źródłem problemów są także zaadaptowane poddasza bez zabezpieczeń przeciwpożarowych czy dachy z instalacjami fotowoltaicznymi.