Komunikaty PR

Miłość w czasach pandemii. Jak teraz randkują Polacy?

2021-02-23  |  15:00
Biuro prasowe

Z najnowszych badań marki Oak View wynika, że prawie co druga osoba (48%) nie będąca w stałym związku deklaruje, że w czasie pandemii miała doświadczenie z randkami online. Randkujący Polacy deklarują, że w czasie pandemii nawiązali średnio 4 nowe znajomości.

Główną motywacją do rozpoczęcia lub zwiększenia częstotliwości randkowania online jest poczucie samotności (34%). W drugiej kolejności (30%) randkującymi kieruje chęć zabicia nudy, rozerwania się.
Czy Polacy są świadomi tego, jakie zagrożenia czekają na nich podczas randkowania w Internecie? Aż (35%) z badanych przyznaje, że nie ma pewności co do prawdziwej tożsamości osoby po drugiej stronie ekranu lub komunikatora.


W czasie pandemii nasze życie prywatne musiało zacząć funkcjonować w „czterech ścianach”, a co za tym idzie w Internecie. To nie była kwestia wyboru tylko nakazu. Portale randkowe, które kuszą już od dawna, były na wyciągnięcie ręki i o ile wcześniej, mieliśmy możliwość poznać kogoś na żywo, tak teraz nie mamy żadnej innej alternatywy - tłumaczy Bianca-Beata Kotoro psycholog społeczny, psychoseksuolog, terapeuta, psychoonkolog z Instytutu Psychologiczno-Psychoseksuologicznego Terapii i Szkoleń „BEATA VITA” w Warszawie.

Randkujący Polacy są zdecydowanymi zwolennikami spotkań na żywo – aż 71% deklaruje, że brakuje im randek w tej formie. Jesteśmy jednak świadomi panujących ograniczeń i 6 na 10 z nas jest przekonana, że randka online to obecnie jedyny sposób, żeby poznać kogoś nowego.

Z drugiej zaś strony blisko 2/3 randkujących online (64%) udało się doprowadzić do bezpośredniego spotkania, mimo panujących ograniczeń. Wśród trzech najbardziej popularnych form spotkań znalazły się: spacer na łonie przyrody (41%), spotkanie w prywatnym mieszkaniu jednej z osób (40%) oraz spacer po mieście (37%). Blisko 2/3 randkujących online (64%). nie wyraża obaw związanych ze spotkaniem się na żywo z osobą, która poznali w Internecie. Co więcej, prawie 6 na 10 z nich (58%) jest gotowa złamać obowiązujące restrykcje, aby spotkać się z interesującą osobą poznaną online.

Zagrożenia jakie czekają na nas w Internecie omawia psychoseksuolog Bianca-Beata Kotoro. Nim zdecydujemy się założyć takie konto powinniśmy być świadomi, że nasze dane z profilu mogą wpaść w niepowołane ręce ponieważ dajemy na widok publiczny informacje wrażliwe:. imię, nazwisko, miejsce zamieszkania, informacje związane z pracą, tajemnice biznesowe, szczegóły dotyczące rodziny czy przyjaciół. Co więcej część z osób tworzy nieprawdziwy opis, daje nie swoje zdjęcia. Świadomość tego powinna skłonić nas do ograniczonego zaufania: czy osoba po drugiej stronie ekranu jest po prostu prawdziwa. 


Z badań marki Oak View wynika, że najczęstszą formą randkowania online (53%) jest rozmowa w trybie tekstowym. Najbardziej popularnym sposobem na uatrakcyjnienia randki jest wymiana swoich zdjęć w czasie rzeczywistym (36%). Dlatego dla randkujących tak ważne jest w tym czasie aby odpowiednio zadbać o swój wygląd, np. makijaż, fryzura (27%) czy garderobę, np. elegancka sukienka lub koszula (20%).

Co piąty Polak (19%) randkujący online deklaruje, że chętnie urozmaica romantyczne spotkanie alkoholowym trunkiem. Zdecydowanie najczęściej podczas randek online wybierane jest wino (43%). Wino jest również najczęstszym towarzyszem randek w formule tête-à-tête (29%)

I choć w teorii ten dobór poprzez oglądanie, wybieranie koloru oczu, wagi i wzrostu, zainteresowań wydaje się wspaniały, w praktyce zawodzi. Ludzie jednak chcą realności, spotkań, prawdy - nawet w obliczu zakazu czy zagrożenia. Jak powiedział prof. Dan Ariely „ludzie to nie aparaty cyfrowe, które da się opisać za pomocą takich parametrów jak rozmiar. Przypominają raczej wino. Gdy spróbujesz, możesz opisać jego smak, ale ktoś, kto nie spróbował, niewiele z tego rozumie. Ty jednak wiesz czy to wino ci smakuje czy nie.” - tłumaczy Bianca-Beata Kotoro psychoseksuolog, terapeuta, psychoonkolog, psycholog społeczny z Instytutu Psychologiczno-Psychoseksuologicznego Terapii i Szkoleń „BEATA VITA” w Warszawie.

Wniosek płynący z badań jest prosty: jesteśmy istotami społecznymi, a szczególnie teraz, kiedy mamy ograniczone pole do poznawania nowych osób, randkowania, zauważamy samotność jeszcze wyraźniej. Wyjdźmy naprzeciw swoim potrzebom, randkujmy online, ale pamiętajmy o koniecznym zachowaniu ostrożności!

O marce Oak View:


Kalifornia pozostaje jednym z największych producentów wina na świecie i bardzo popularnym miejscem dla enoturystów. Nieustannie smagane dotykiem słonecznych promieni, słynące z idealnego mikroklimatu i warunków do uprawy kalifornijskie winnice, przyniosły owoce w postaci gamy produktów Oak View. Białe, różowe, czerwone, półsłodkie i półwytrawne – wszystkie gatunki wytworzono z niezmiennie największą starannością, dbając o zachowanie owocowej i zrównoważonej kompozycji smakowej oraz zachowując delikatny i gładki charakter.

Dodatkowe informacje:

Karolina Kraśnicka, karolina.krasnicka@lbrelations.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.