,,Mitologia stosowana” akcja Janiny Bąk i NutroPharma - podsumowanie
Blisko 90 tysięcy wyświetleń dwóch webinarów ze znanymi ekspertami i dwóch inspirujących rozmów z influencerami naukowymi. Przez ostatnich kilka tygodni firma NutroPharma, wraz ze statystyczką Janiną Bąk, poprowadziła drugą odsłonę znanej kampanii obalającej mity pt. „Mitologia Stosowana”, czyli kontynuację akcji edukacyjnej o badaniach naukowych, statystyce i wszystkim, co się liczy. Janina Bąk wraz ze swoimi gośćmi podjęła się zadania obalania mitów medycznych, w tym związanych z pandemią COVID-19, oraz rzuciła nowe światło na problemy związane z dezinformacją.
Kampanię rozpoczęła rozmowa z Kasią Gandor z kanału kasiagandor.com – biotechnolożką i popularyzatorką nauki dotyczącą szczepień na COVID-19. Prowadząca Janina Bąk, statystyczka i autorka bestsellerowej książki popularnonaukowej, poruszała takie tematy jak: różnice szczepionek obecnych na rynku, czas ich powstania, czy statystyki dotyczące niepożądanych odczynów poszczepiennych. Dużym zainteresowaniem cieszył się webinar na żywo z dr Grzesiowskim pt. „Co już wiemy o koronawirusie?”, gdzie internauci na żywo mogli zadawać nurtujące ich pytania. Spotkanie podzielone zostało bowiem na dwie części – wywiad i część interaktywną. Kolejna rozmowa z Dawidem Myśliwcem, doktorem chemii z kanału „Uwaga! Naukowy bełkot”, rozwiewała wątpliwości związane ze zdrową żywnością i żywieniem, natomiast webinar z ginekologiem dr Maciejem Sochą dotyczył m.in. szczepień, zakażeń wirusem SARS-CoV-2 w ciąży ale i ogólnego zdrowia psychicznego i fizycznego kobiet.
Celem edukacyjnej kampanii „Mitologia Stosowana” jest popularyzacja przekazu merytorycznego, walka z dezinformacją i zwrócenie uwagi na problem weryfikacji źródła pozyskanych informacji. W społeczeństwie, w którym dowody naukowe przestają być argumentem bardzo łatwo jest bowiem wzbudzić nieufność i strach. O potrzebie realizacji takich działań mogą świadczyć liczne komentarze pod nagraniami wydarzeń.
Wszystkie rozmowy dostępne są do obejrzenia na kanale YT „Statystycznie rzecz biorąc”. Więcej informacji znajduje się również na stronie www.mitologiastosowana.pl.
Kampania organizowana przez Janinę Bąk została zrealizowania przy wsparciu firmy NutroPharma.
NutroPharma to polska firma obecna na rynku od 1990 roku. Od ponad 30 lat oferuje wysokiej jakości suplementy diety oraz żywność specjalnego przeznaczenia medycznego. Dostarcza oparte na dowodach naukowych receptury produktów oraz wspiera konsumentów w specyficznych potrzebach żywieniowych. Oferowane przez firmę rozwiązania stanowią rzetelne wsparcie wczesnej profilaktyki prozdrowotnej. Produkty firmy NutroPharma cechuje szczególna dbałość o ich jakość i bezpieczeństwo. Firma z własnej inicjatywy wdrożyła autorski program NQS czyli NutroPharma Quality System. Program ten zapewnia właściwy background naukowy produktów oraz przeprowadzanie badań jakościowych i ilościowych każdej partii, w niezależnych, akredytowanych laboratoriach, na co firma posiada stosowne certyfikaty. Zaufanie klientów, liczne wyróżnienia oraz nagrody branżowe powodują, że NutroPharma znajduje się wśród liderów w swojej branży.
Krótkowzroczność pod kontrolą: jak dbać o prawidłowy rozwój wzroku dziecka?
Światło - naturalny sposób na dobre samopoczucie
Niedobór tego hormonu daje u dorosłych niejednoznaczne objawy - "Sprawdź HGH!"
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Teatr
Edyta Herbuś: Teraz mam taki moment obfitości, że mogę wybierać role, które są dla mnie najciekawsze. Ale na pewno muszę sobie zafundować reset, żeby utrzymać równowagę w życiu
Tancerka lubi wypoczywać aktywnie. Po intensywnym okresie w pracy najpierw daje sobie jednak chwilę na złapanie oddechu i szybką regenerację, a dopiero później rusza na podbój danej okolicy. Edyta Herbuś zaznacza, że często decyduje się na pasjonujące wyprawy, dzięki którym może zwiedzać i poznawać urokliwe zakątki świata. Ale zdarza się również tak, że wybiera beztroskie wakacje na plaży pod palmami. Tegoroczny urlop będzie jednak krótki.
Media
Wojciech „Łozo” Łozowski: Wziąłem już udział w większości fajnych dużych formatów telewizyjnych. Dostaję też wiele paździerzowych propozycji i je staram się odrzucać
Wokalista miał już okazję uczestniczyć w takich produkcjach jak: „Taniec z gwiazdami”, „Must Be The Music. Tylko muzyka”, „Azja Express”, „Lego Masters” i „Pokonaj mnie, jeśli potrafisz”. Jak podkreśla, bardzo ceni oryginalne projekty telewizyjne, bo dzięki nim może przeżyć wyjątkowe przygody i nauczyć się czegoś nowego. Dlatego też nie wyklucza, że gdy padnie kolejna ciekawa propozycja, znów weźmie udział w podobnym projekcie.
Firma
Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe
Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.