,,Mitologia stosowana” akcja Janiny Bąk i NutroPharma - podsumowanie
Blisko 90 tysięcy wyświetleń dwóch webinarów ze znanymi ekspertami i dwóch inspirujących rozmów z influencerami naukowymi. Przez ostatnich kilka tygodni firma NutroPharma, wraz ze statystyczką Janiną Bąk, poprowadziła drugą odsłonę znanej kampanii obalającej mity pt. „Mitologia Stosowana”, czyli kontynuację akcji edukacyjnej o badaniach naukowych, statystyce i wszystkim, co się liczy. Janina Bąk wraz ze swoimi gośćmi podjęła się zadania obalania mitów medycznych, w tym związanych z pandemią COVID-19, oraz rzuciła nowe światło na problemy związane z dezinformacją.
Kampanię rozpoczęła rozmowa z Kasią Gandor z kanału kasiagandor.com – biotechnolożką i popularyzatorką nauki dotyczącą szczepień na COVID-19. Prowadząca Janina Bąk, statystyczka i autorka bestsellerowej książki popularnonaukowej, poruszała takie tematy jak: różnice szczepionek obecnych na rynku, czas ich powstania, czy statystyki dotyczące niepożądanych odczynów poszczepiennych. Dużym zainteresowaniem cieszył się webinar na żywo z dr Grzesiowskim pt. „Co już wiemy o koronawirusie?”, gdzie internauci na żywo mogli zadawać nurtujące ich pytania. Spotkanie podzielone zostało bowiem na dwie części – wywiad i część interaktywną. Kolejna rozmowa z Dawidem Myśliwcem, doktorem chemii z kanału „Uwaga! Naukowy bełkot”, rozwiewała wątpliwości związane ze zdrową żywnością i żywieniem, natomiast webinar z ginekologiem dr Maciejem Sochą dotyczył m.in. szczepień, zakażeń wirusem SARS-CoV-2 w ciąży ale i ogólnego zdrowia psychicznego i fizycznego kobiet.
Celem edukacyjnej kampanii „Mitologia Stosowana” jest popularyzacja przekazu merytorycznego, walka z dezinformacją i zwrócenie uwagi na problem weryfikacji źródła pozyskanych informacji. W społeczeństwie, w którym dowody naukowe przestają być argumentem bardzo łatwo jest bowiem wzbudzić nieufność i strach. O potrzebie realizacji takich działań mogą świadczyć liczne komentarze pod nagraniami wydarzeń.
Wszystkie rozmowy dostępne są do obejrzenia na kanale YT „Statystycznie rzecz biorąc”. Więcej informacji znajduje się również na stronie www.mitologiastosowana.pl.
Kampania organizowana przez Janinę Bąk została zrealizowania przy wsparciu firmy NutroPharma.
NutroPharma to polska firma obecna na rynku od 1990 roku. Od ponad 30 lat oferuje wysokiej jakości suplementy diety oraz żywność specjalnego przeznaczenia medycznego. Dostarcza oparte na dowodach naukowych receptury produktów oraz wspiera konsumentów w specyficznych potrzebach żywieniowych. Oferowane przez firmę rozwiązania stanowią rzetelne wsparcie wczesnej profilaktyki prozdrowotnej. Produkty firmy NutroPharma cechuje szczególna dbałość o ich jakość i bezpieczeństwo. Firma z własnej inicjatywy wdrożyła autorski program NQS czyli NutroPharma Quality System. Program ten zapewnia właściwy background naukowy produktów oraz przeprowadzanie badań jakościowych i ilościowych każdej partii, w niezależnych, akredytowanych laboratoriach, na co firma posiada stosowne certyfikaty. Zaufanie klientów, liczne wyróżnienia oraz nagrody branżowe powodują, że NutroPharma znajduje się wśród liderów w swojej branży.

Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra

Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE

Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.