Komunikaty PR

Mniej znaczy lepiej

2020-02-27  |  21:00
Biuro prasowe
Kontakt
Karina Grygielska
Ramka PR

Żyj świadomie i rezygnuj ze zbędnych rzeczy. Możesz zacząć od drobnego kroku – na przykład od tego, by zamiast wody butelkowanej pić zwykłą, przebadaną wodę z kranu – mówi aktorka Monika Dryl, ambasadorka kampanii #kranujesz, której pomysłodawcą jest firma J.S. Hamilton. Z Moniką rozmawiamy o minimalizmie jako sposobie na życie.

Mniej nie znaczy za mało. Czym dla Pani jest minimalizm?
Minimalizm to dla mnie świadome życie, podejmowanie właściwych wyborów, które będą dobre nie tylko dla mnie, ale także dla innych i dla środowiska. Mniej nie tylko nie znaczy za mało – mniej znaczy lepiej!

A może po prostu lubimy otaczać się wieloma rzeczami? Skoro nas na to stać?
Nie sądzę. Nadmierna ilość czegokolwiek raczej nas przytłacza. Zalegające ubrania w szafie, których nie nosimy, miliony prawie pustych samochodów stojących w korku, produkty spożywcze, których nie zdołamy zjeść, tony śmieci... To są złe nawyki, przyzwyczajenia jeszcze z czasów, w kiedy zachłysnęliśmy się wolnością po upadku komuny. To jest rezygnacja z wysiłku samodzielnego myślenia. Nasze dzieci i my bombardowani jesteśmy reklamami, jest nam wmawiane, że czegoś potrzebujemy. 

Czy możemy coś zmienić?
Tak, możemy mieć wpływ na nasze życie. Mamy tę moc. Zmiany można wprowadzić od zaraz i od najprostszych rzeczy – np. od decyzji, by mniej kupować, a bardziej wykorzystywać coś, co już mamy – na przykład kran w kuchni czy łazience jako nasze źródło wody – również do picia.

Ale czy woda z kranu jest wystarczająco dobra, by ją pić i zrezygnować np. z kupowania wody w butelkach?Od dawna piję wodę z kranu. W domu mam przebadaną wodę i o to akurat warto zadbać. Badanie da nam pewność, że nasza kranówka nie jest skażona np. wadliwą instalacją, czy czymś szkodliwym, co może się do niej dostać przez stare, zanieczyszczone rury. Poza domem również korzystam z tap water (kranówki) w restauracjach albo mam butelkę z filtrem. 

Czyli sugeruje Pani, że wodę należy przebadać?
Tak i najlepiej zrobić to z pomocą specjalistycznej firmy, np. J.S. Hamilton. Specjaliści z tej firmy dbają o to, by odpowiednio wykonać pobór próbki, a badanie odbywa się w laboratorium, które posiada akredytację.  Po „wszystkim” otrzymujemy sprawozdanie, gdzie jest jasno napisane, co zawiera nasza woda i czy na pewno nie występują w niej żadne zagrożenia. Jak już mamy tę pewność, możemy zrezygnować z zakupu wody butelkowanej i rozpocząć proces pozbywania się zbędnych przedmiotów.

Czy miała Pani taki moment w życiu, że powiedziała sobie - już dość, nie potrzebuję tych wszystkich rzeczy?
Tak. Właśnie jestem na etapie pozbywania się rzeczy.

Jak to zrobić, czy możemy nauczyć się sztuki pozbywania się rzeczy?
Wykorzystajmy chwilę – przed nami przedwiośnie, będziemy porządkować szafy, robić drobne lub większe remonty w domach. Oceńmy surowiej niż zazwyczaj stan naszej szafy – usuńmy z niej wszystko, co zbędne. Potem zróbmy to samo ze szpargałami ze strychu, piwnicy, czy z ogrodu, opróżnijmy zakamarki naszych domów i mieszkań.Ja od tego właśnie zaczęłam zmianę mojego stylu życia - przestałam kupować i zaczęłam przyglądać się temu, co faktycznie mam w szafie. Poczułam ulgę.

Mamy wyrzucić swoje pamiątki albo ulubione stare swetry, czy dziurawe ukochane dresy…
Bez przesady. Zostawmy to, co bliskie sercu. Niepotrzebne rzeczyoddajmy innym. Na szczęście żyjemy w czasach, w których dosyć często organizowane są wyprzedaże, czy to osiedlowe czy ogródkowe. Jest mnóstwo grup na portalach społecznościowych, gdzie można sprzedawać czy wymieniać przeróżne produkty. Są już także specjalne aplikacje, które do tego służą. 

A poza tym, jak wyjść z zaczarowanego kręgu konsumpcjonizmu?
Ja przestałam po prostu chodzić do sklepów. Idę tylko wtedy, kiedy czegoś naprawdę potrzebuję. Najważniejsze pytanie, które zadaję sobie przy prawie każdych zakupach jest następujące: „Czy ja tego na pewno potrzebuję?”. Jeżeli tak, to pytam dalej „Czy mogę to wypożyczyć albo kupić w second handzie?” Jeżeli nie, to kupuję wtedy najczęściej w małych, polskich firmach.

To proszę wymienić kilka rzeczy, których Pani już nie kupuje.
Mogę powiedzieć, że staram się nie kupować: nowych i plastikowych rzeczy, produktów z sieciówek, toreb foliowych (mam swoje z materiału), jedzenia zapakowanego w folię i plastik, płynów, kremów, kosmetyków, napojów w plastiku (mydła, żele, płyn do mycia naczyń mam w szklanych butelkach i uzupełniam w specjalnym sklepie), benzyny (zrezygnowałam z samochodu na rzecz hulajnogi i komunikacji miejskiej), mięsa (którego nie jem z powodów etycznych od 8 lat) i wreszcie butelek z wodą – bo piję kranówkę i zachęcam innych do jej picia. 

Właśnie dlatego zaangażowałam się w akcję #kranujesz, która również promuje picie wody z kranu pod warunkiem jej przebadania. Akcje takie, jak ta zmieniają mentalność społeczeństwa i zwiększają naszą świadomość zdrowotną i ekologiczną. Dają do myślenia, żebyśmy żyli coraz zgodniej z naturą – 
i o to właśnie chodzi, żeby zrobić mały krok w dobrym kierunku.

Bardzo dziękuję za rozmowę.
 

J.S. Hamilton stanowi grupę firm zlokalizowanych w krajach Europy Środkowo-Wschodniej świadczących szeroki wachlarz wyspecjalizowanych usług dla przemysłu, handlu, transportu, dystrybucji i składowania. Spółka oferuje szeroki zakres akredytowanych analiz laboratoryjnych żywności, kosmetyków i produktów chemii gospodarczej, farmaceutyków, opakowań i artykułów przemysłowych, paliw ciekłych i stałych oraz chemikaliów, próbek środowiskowych (wody, ścieków, odpadów, gleb itp.) oraz opracowywanie dokumentacji środowiskowej, przeprowadzanie testów konsumenckim oraz badanie sprzętu elektronicznego i elektrycznego. 

W ramach kampanii #KRANUJESZJ.S. Hamilton oferuje klientom indywidualnym kompleksową analizę składającą się zarówno z akredytowanego poboru próbek oraz ich transport w monitorowanych warunkach chłodniczych, jak
i badanie mikrobiologiczne i fizykochemiczne. Oferta dla firm (lokali gastronomicznych, hoteli, klubów fitness itp.) obejmuje również znakowanie skontrolowanych miejsc naklejką „znak jakości JSH”, umieszczenie plakatów informacyjnych, przeprowadzenie akcji informacyjnej na temat bezpieczeństwa wody w instalacjach wewnętrznych oraz umieszczanie materiałów informacyjnych w wybranym miejscu lokalu.

 

Kontakt dla mediów: Karina Grygielska,agencja Face it! k.grygielska@agencjafaceit.pl, tel. 601 369 597

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Ramka PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.