Komunikaty PR

Moc dziewczynek – MGA promuje równość i siłę młodych kobiet

2024-10-10  |  10:01
Biuro prasowe
Kontakt
Aneta Gałka
Brief me

Idzikowskiego 27
02-704 Warszawa
aneta.galka|briefme.pl| |aneta.galka|briefme.pl
508314193
www.briefme.pl

Międzynarodowy Dzień Dziewczynek został ustanowiony przez Organizację Narodów Zjednoczonych (ONZ) na 11 października. Jego celem jest promowanie praw, jakie im przysługują, a także zwrócenie uwagi na wyzwania, z jakimi borykają się dziewczynki na całym świecie. Zgodnie z danymi demograficznymi ONZ z 2023 roku, szacuje się, że populacja dziewcząt może wynosić około 2 miliardy, z czego wiele z nich wciąż zmaga się z barierami w dostępie do edukacji, ochrony zdrowia i równouprawnienia. Jak wspierać młode pokolenie i pozwolić dziewczynkom na szczęśliwe, beztroskie dzieciństwo? 

„Mamo, chcę prowadzić wyścigówkę!”

Jak wskazują przeprowadzone w tym roku badania firmy Ipsos – co piąty badany w Polsce (21%) uważa, że polskie szkoły oraz uniwersytety gorzej traktują kobiety niż mężczyzn. 19% z nas uważa, że sytuacja ta ma miejsce także w ochronie zdrowia. Ponadto aż 38% jest zdania, że kobiety są gorzej traktowane przez rząd. 

 Warto także zauważyć, że indywidualizm dziewczynek jest często ograniczany przez społeczne i kulturowe normy, które narzucają im tradycyjne role płciowe. Normy te często definiują kobiecość poprzez podporządkowanie się oczekiwaniom dotyczącym małżeństwa, macierzyństwa i prac domowych, co ogranicza ich rozwój osobisty oraz możliwość wyrażania swojej indywidualności.

 Mimo sporych zmian jakie zaszły na przestrzeni ostatnich lat, nadal można doszukać się podziału na zawody „damskie” i „męskie”. Zazwyczaj myślimy o pielęgniarce, nie o pielęgniarzu – nauczycielce, nie o nauczycielu, ale kiedy myślimy o inżynierach budujących mosty czy kierowcach wyścigowych, nasza wyobraźnia zapewne pokaże nam mężczyźni… wcale nie musi tak być!

 Duże firmy z konkretną misją

Z okazji Międzynarodowego Dnia Dziewczynki, obchodzonego 11 października, MGA Entertainment z dumą świętuje niepowtarzalne talenty, siłę i potencjał dziewczynek na całym świecie. W tym wyjątkowym dniu chcemy podkreślić, jak ważne jest wzmacnianie pozycji młodych kobiet i tworzenie dla nich przestrzeni, w której mogą rozwijać swoje pasje, marzenia i możliwości – komentuje Katarzyna Spieszko, Marketing Manager w MGA Entertainment Poland. Linie zabawek MGA, obejmujące kultowe marki, takie jak m.in.: Rainbow High, Bratz, L.O.L. Surprise! oraz Yummiland, zostały stworzone z myślą o wspieraniu rozwoju dziewczynek w kierunku samodzielności, pewności siebie oraz kreatywności. Każdy produkt inspirowany jest wizją, że każda dziewczynka ma w sobie nieograniczony potencjał i może stać się liderką przyszłości – dodaje Katarzyna Spieszko.

Jak rozwijać zainteresowania dziecka bez dodatkowej presji?

Dobry pomysłem będzie edukowanie dziecka o sile kobiet podczas codziennych, domowych czynności. Przygotowując razem posiłek, możecie wybrać przepisy z krajów, gdzie kobiety są szczególnie inspirujące lub też ich sytuacja nie jest zbyt komfortowa. Dla przykładu, gotując danie kuchni indyjskiej, możecie porozmawiać o Malali Yousafzai, a próbując dań meksykańskich omówić życie Fridy Kahlo. Łącząc gotowanie z rozmową o kulturach i o tym, jaką rolę odgrywają w nich kobiety oraz jak zmienia się ich rola w różnych społeczeństwach, przemycimy sporą dawkę wiedzy do posiłku – wszystko to przy pełnym zaangażowaniu dziecka.

Już w ten piątek

Mamy nadzieję, że Międzynarodowy Dzień Dziewczynek, ustanowiony przez ONZ 13 lat temu, ponownie zwróci uwagę na globalne wyzwania, z jakimi mierzą się dziewczynki. Mimo postępów, wiele z nich wciąż zmaga się z tradycyjnymi normami płciowymi, które ograniczają ich indywidualizm i możliwości rozwoju. 

MGA Entertainment, promuje siłę i potencjał dziewczynek, oferując zabawki, które wspierają ich kreatywność i pewność siebie, zachęcając je do realizowania marzeń i łamania stereotypów. Mamy nadzieję, że każda dziewczynka będzie miała możliwość bycia sobą, a wyjątkowe kolekcje naszych zabawek pomogą jej w odkrywaniu swojego wewnętrznego „ja” – podsumowuje Katarzyna Spieszko, Marketing Manager w MGA Entertainment Poland.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Brief me
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia ŁÓDŹ RKO znów sięgnie po Rekord Polski Biuro prasowe
2024-10-11 | 07:30

ŁÓDŹ RKO znów sięgnie po Rekord Polski

16 paździenika 2024 roku, pod przewodnictwem pana Zbigniewa Pietrzaka, ŁÓDŹ RKO podejmie próbę sięgnięcia po kolejny tytuł rekordzisty w kategorii  „Największa
Styl życia LEGENDY, ZABYTKI I SPORT. PORA ODKRYĆ CHOJNY
2024-10-10 | 16:00

LEGENDY, ZABYTKI I SPORT. PORA ODKRYĆ CHOJNY

To tu znajdują się imponujący kościół św. Wojciecha, zabytkowa przychodnia przy Leczniczej – jedna z najstarszych i największych w mieście – czy urokliwe Stawy
Styl życia Fundacja Avalon odkrywa kolejne karty VI Konferencji Sekson
2024-10-10 | 10:00

Fundacja Avalon odkrywa kolejne karty VI Konferencji Sekson

Fundacja Avalon dzieli się kluczowymi elementami VI Konferencji Sekson – wyjątkowego wydarzenia, poświęconego tematom seksualności i rodzicielstwa osób z niepełnosprawnościami.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Podróże

Żywienie

David Gaboriaud: Polscy kucharze uwielbiają kuchnię znad Loary. Francuskimi technikami mocno inspirował się Modest Amaro

Kucharz podkreśla, że polscy szefowie kuchni często inspirują się niezwykle zróżnicowaną kuchnią francuską, czerpią z jej tradycji i bogactwa smaków. Jak zauważa, od wieków nasze kuchnie się łączą, często bazujemy na tych samych produktach, korzystamy z podobnych technik, ale różni nas kultura jedzenia. Restauracji, które serwują wykwintne, typowo francuskie potrawy, jest w Polsce zaledwie kilka, natomiast można dobrze zjeść również w tych lokalach, gdzie oryginalne przepisy nie są wiernie kopiowane, tylko wykorzystane z pomysłem i dostosowane do naszych warunków.

Prawo

Szpitale pracują nad poprawą jakości opieki nad pacjentami. Do wzmocnienia są kwestie bezpieczeństwa i redukcja zdarzeń niepożądanych

Jak wynika z badań satysfakcji pacjentów prowadzonych przez Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia, niemal 90 proc. pacjentów uznałoby szpital, w którym byli leczeni, jako godny polecenia. Wprowadzone rok temu przepisy kładą szczególny nacisk na jakość w ochronie zdrowia i szpitale zaczynają to u siebie wdrażać. – Poprawa jakości i bezpieczeństwo pacjenta są działami standardów akredytacyjnych, które jeszcze wypadają najgorzej. Problemem jest badanie zdarzeń niepożądanych – ocenia Agnieszka Pietraszewska-Macheta, dyrektorka Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia.