Komunikaty PR

Moc dziewczynek – MGA promuje równość i siłę młodych kobiet

2024-10-10  |  10:01
Biuro prasowe
Kontakt
Aneta Gałka
Brief me

Idzikowskiego 27
02-704 Warszawa
aneta.galka|briefme.pl| |aneta.galka|briefme.pl
508314193
www.briefme.pl

Międzynarodowy Dzień Dziewczynek został ustanowiony przez Organizację Narodów Zjednoczonych (ONZ) na 11 października. Jego celem jest promowanie praw, jakie im przysługują, a także zwrócenie uwagi na wyzwania, z jakimi borykają się dziewczynki na całym świecie. Zgodnie z danymi demograficznymi ONZ z 2023 roku, szacuje się, że populacja dziewcząt może wynosić około 2 miliardy, z czego wiele z nich wciąż zmaga się z barierami w dostępie do edukacji, ochrony zdrowia i równouprawnienia. Jak wspierać młode pokolenie i pozwolić dziewczynkom na szczęśliwe, beztroskie dzieciństwo? 

„Mamo, chcę prowadzić wyścigówkę!”

Jak wskazują przeprowadzone w tym roku badania firmy Ipsos – co piąty badany w Polsce (21%) uważa, że polskie szkoły oraz uniwersytety gorzej traktują kobiety niż mężczyzn. 19% z nas uważa, że sytuacja ta ma miejsce także w ochronie zdrowia. Ponadto aż 38% jest zdania, że kobiety są gorzej traktowane przez rząd. 

 Warto także zauważyć, że indywidualizm dziewczynek jest często ograniczany przez społeczne i kulturowe normy, które narzucają im tradycyjne role płciowe. Normy te często definiują kobiecość poprzez podporządkowanie się oczekiwaniom dotyczącym małżeństwa, macierzyństwa i prac domowych, co ogranicza ich rozwój osobisty oraz możliwość wyrażania swojej indywidualności.

 Mimo sporych zmian jakie zaszły na przestrzeni ostatnich lat, nadal można doszukać się podziału na zawody „damskie” i „męskie”. Zazwyczaj myślimy o pielęgniarce, nie o pielęgniarzu – nauczycielce, nie o nauczycielu, ale kiedy myślimy o inżynierach budujących mosty czy kierowcach wyścigowych, nasza wyobraźnia zapewne pokaże nam mężczyźni… wcale nie musi tak być!

 Duże firmy z konkretną misją

Z okazji Międzynarodowego Dnia Dziewczynki, obchodzonego 11 października, MGA Entertainment z dumą świętuje niepowtarzalne talenty, siłę i potencjał dziewczynek na całym świecie. W tym wyjątkowym dniu chcemy podkreślić, jak ważne jest wzmacnianie pozycji młodych kobiet i tworzenie dla nich przestrzeni, w której mogą rozwijać swoje pasje, marzenia i możliwości – komentuje Katarzyna Spieszko, Marketing Manager w MGA Entertainment Poland. Linie zabawek MGA, obejmujące kultowe marki, takie jak m.in.: Rainbow High, Bratz, L.O.L. Surprise! oraz Yummiland, zostały stworzone z myślą o wspieraniu rozwoju dziewczynek w kierunku samodzielności, pewności siebie oraz kreatywności. Każdy produkt inspirowany jest wizją, że każda dziewczynka ma w sobie nieograniczony potencjał i może stać się liderką przyszłości – dodaje Katarzyna Spieszko.

Jak rozwijać zainteresowania dziecka bez dodatkowej presji?

Dobry pomysłem będzie edukowanie dziecka o sile kobiet podczas codziennych, domowych czynności. Przygotowując razem posiłek, możecie wybrać przepisy z krajów, gdzie kobiety są szczególnie inspirujące lub też ich sytuacja nie jest zbyt komfortowa. Dla przykładu, gotując danie kuchni indyjskiej, możecie porozmawiać o Malali Yousafzai, a próbując dań meksykańskich omówić życie Fridy Kahlo. Łącząc gotowanie z rozmową o kulturach i o tym, jaką rolę odgrywają w nich kobiety oraz jak zmienia się ich rola w różnych społeczeństwach, przemycimy sporą dawkę wiedzy do posiłku – wszystko to przy pełnym zaangażowaniu dziecka.

Już w ten piątek

Mamy nadzieję, że Międzynarodowy Dzień Dziewczynek, ustanowiony przez ONZ 13 lat temu, ponownie zwróci uwagę na globalne wyzwania, z jakimi mierzą się dziewczynki. Mimo postępów, wiele z nich wciąż zmaga się z tradycyjnymi normami płciowymi, które ograniczają ich indywidualizm i możliwości rozwoju. 

MGA Entertainment, promuje siłę i potencjał dziewczynek, oferując zabawki, które wspierają ich kreatywność i pewność siebie, zachęcając je do realizowania marzeń i łamania stereotypów. Mamy nadzieję, że każda dziewczynka będzie miała możliwość bycia sobą, a wyjątkowe kolekcje naszych zabawek pomogą jej w odkrywaniu swojego wewnętrznego „ja” – podsumowuje Katarzyna Spieszko, Marketing Manager w MGA Entertainment Poland.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Brief me
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion Biuro prasowe
2025-07-21 | 09:00

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Tegoroczne hasło kampanii prowadzonej przez Grupę Żywiec „Nakręć mile, nie promile” ma zachęcić użytkowników jednośladów do odpowiedzialności za
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.