Moc dziewczynek – MGA promuje równość i siłę młodych kobiet
Brief me
Idzikowskiego 27
02-704 Warszawa
aneta.galka|briefme.pl| |aneta.galka|briefme.pl
508314193
www.briefme.pl
Międzynarodowy Dzień Dziewczynek został ustanowiony przez Organizację Narodów Zjednoczonych (ONZ) na 11 października. Jego celem jest promowanie praw, jakie im przysługują, a także zwrócenie uwagi na wyzwania, z jakimi borykają się dziewczynki na całym świecie. Zgodnie z danymi demograficznymi ONZ z 2023 roku, szacuje się, że populacja dziewcząt może wynosić około 2 miliardy, z czego wiele z nich wciąż zmaga się z barierami w dostępie do edukacji, ochrony zdrowia i równouprawnienia. Jak wspierać młode pokolenie i pozwolić dziewczynkom na szczęśliwe, beztroskie dzieciństwo?
„Mamo, chcę prowadzić wyścigówkę!”
Jak wskazują przeprowadzone w tym roku badania firmy Ipsos – co piąty badany w Polsce (21%) uważa, że polskie szkoły oraz uniwersytety gorzej traktują kobiety niż mężczyzn. 19% z nas uważa, że sytuacja ta ma miejsce także w ochronie zdrowia. Ponadto aż 38% jest zdania, że kobiety są gorzej traktowane przez rząd.
Warto także zauważyć, że indywidualizm dziewczynek jest często ograniczany przez społeczne i kulturowe normy, które narzucają im tradycyjne role płciowe. Normy te często definiują kobiecość poprzez podporządkowanie się oczekiwaniom dotyczącym małżeństwa, macierzyństwa i prac domowych, co ogranicza ich rozwój osobisty oraz możliwość wyrażania swojej indywidualności.
Mimo sporych zmian jakie zaszły na przestrzeni ostatnich lat, nadal można doszukać się podziału na zawody „damskie” i „męskie”. Zazwyczaj myślimy o pielęgniarce, nie o pielęgniarzu – nauczycielce, nie o nauczycielu, ale kiedy myślimy o inżynierach budujących mosty czy kierowcach wyścigowych, nasza wyobraźnia zapewne pokaże nam mężczyźni… wcale nie musi tak być!
Duże firmy z konkretną misją
Z okazji Międzynarodowego Dnia Dziewczynki, obchodzonego 11 października, MGA Entertainment z dumą świętuje niepowtarzalne talenty, siłę i potencjał dziewczynek na całym świecie. W tym wyjątkowym dniu chcemy podkreślić, jak ważne jest wzmacnianie pozycji młodych kobiet i tworzenie dla nich przestrzeni, w której mogą rozwijać swoje pasje, marzenia i możliwości – komentuje Katarzyna Spieszko, Marketing Manager w MGA Entertainment Poland. Linie zabawek MGA, obejmujące kultowe marki, takie jak m.in.: Rainbow High, Bratz, L.O.L. Surprise! oraz Yummiland, zostały stworzone z myślą o wspieraniu rozwoju dziewczynek w kierunku samodzielności, pewności siebie oraz kreatywności. Każdy produkt inspirowany jest wizją, że każda dziewczynka ma w sobie nieograniczony potencjał i może stać się liderką przyszłości – dodaje Katarzyna Spieszko.
Jak rozwijać zainteresowania dziecka bez dodatkowej presji?
Dobry pomysłem będzie edukowanie dziecka o sile kobiet podczas codziennych, domowych czynności. Przygotowując razem posiłek, możecie wybrać przepisy z krajów, gdzie kobiety są szczególnie inspirujące lub też ich sytuacja nie jest zbyt komfortowa. Dla przykładu, gotując danie kuchni indyjskiej, możecie porozmawiać o Malali Yousafzai, a próbując dań meksykańskich omówić życie Fridy Kahlo. Łącząc gotowanie z rozmową o kulturach i o tym, jaką rolę odgrywają w nich kobiety oraz jak zmienia się ich rola w różnych społeczeństwach, przemycimy sporą dawkę wiedzy do posiłku – wszystko to przy pełnym zaangażowaniu dziecka.
Już w ten piątek
Mamy nadzieję, że Międzynarodowy Dzień Dziewczynek, ustanowiony przez ONZ 13 lat temu, ponownie zwróci uwagę na globalne wyzwania, z jakimi mierzą się dziewczynki. Mimo postępów, wiele z nich wciąż zmaga się z tradycyjnymi normami płciowymi, które ograniczają ich indywidualizm i możliwości rozwoju.
MGA Entertainment, promuje siłę i potencjał dziewczynek, oferując zabawki, które wspierają ich kreatywność i pewność siebie, zachęcając je do realizowania marzeń i łamania stereotypów. Mamy nadzieję, że każda dziewczynka będzie miała możliwość bycia sobą, a wyjątkowe kolekcje naszych zabawek pomogą jej w odkrywaniu swojego wewnętrznego „ja” – podsumowuje Katarzyna Spieszko, Marketing Manager w MGA Entertainment Poland.

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.