Moc dziewczynek – MGA promuje równość i siłę młodych kobiet
Brief me
Idzikowskiego 27
02-704 Warszawa
aneta.galka|briefme.pl| |aneta.galka|briefme.pl
508314193
www.briefme.pl
Międzynarodowy Dzień Dziewczynek został ustanowiony przez Organizację Narodów Zjednoczonych (ONZ) na 11 października. Jego celem jest promowanie praw, jakie im przysługują, a także zwrócenie uwagi na wyzwania, z jakimi borykają się dziewczynki na całym świecie. Zgodnie z danymi demograficznymi ONZ z 2023 roku, szacuje się, że populacja dziewcząt może wynosić około 2 miliardy, z czego wiele z nich wciąż zmaga się z barierami w dostępie do edukacji, ochrony zdrowia i równouprawnienia. Jak wspierać młode pokolenie i pozwolić dziewczynkom na szczęśliwe, beztroskie dzieciństwo?
„Mamo, chcę prowadzić wyścigówkę!”
Jak wskazują przeprowadzone w tym roku badania firmy Ipsos – co piąty badany w Polsce (21%) uważa, że polskie szkoły oraz uniwersytety gorzej traktują kobiety niż mężczyzn. 19% z nas uważa, że sytuacja ta ma miejsce także w ochronie zdrowia. Ponadto aż 38% jest zdania, że kobiety są gorzej traktowane przez rząd.
Warto także zauważyć, że indywidualizm dziewczynek jest często ograniczany przez społeczne i kulturowe normy, które narzucają im tradycyjne role płciowe. Normy te często definiują kobiecość poprzez podporządkowanie się oczekiwaniom dotyczącym małżeństwa, macierzyństwa i prac domowych, co ogranicza ich rozwój osobisty oraz możliwość wyrażania swojej indywidualności.
Mimo sporych zmian jakie zaszły na przestrzeni ostatnich lat, nadal można doszukać się podziału na zawody „damskie” i „męskie”. Zazwyczaj myślimy o pielęgniarce, nie o pielęgniarzu – nauczycielce, nie o nauczycielu, ale kiedy myślimy o inżynierach budujących mosty czy kierowcach wyścigowych, nasza wyobraźnia zapewne pokaże nam mężczyźni… wcale nie musi tak być!
Duże firmy z konkretną misją
Z okazji Międzynarodowego Dnia Dziewczynki, obchodzonego 11 października, MGA Entertainment z dumą świętuje niepowtarzalne talenty, siłę i potencjał dziewczynek na całym świecie. W tym wyjątkowym dniu chcemy podkreślić, jak ważne jest wzmacnianie pozycji młodych kobiet i tworzenie dla nich przestrzeni, w której mogą rozwijać swoje pasje, marzenia i możliwości – komentuje Katarzyna Spieszko, Marketing Manager w MGA Entertainment Poland. Linie zabawek MGA, obejmujące kultowe marki, takie jak m.in.: Rainbow High, Bratz, L.O.L. Surprise! oraz Yummiland, zostały stworzone z myślą o wspieraniu rozwoju dziewczynek w kierunku samodzielności, pewności siebie oraz kreatywności. Każdy produkt inspirowany jest wizją, że każda dziewczynka ma w sobie nieograniczony potencjał i może stać się liderką przyszłości – dodaje Katarzyna Spieszko.
Jak rozwijać zainteresowania dziecka bez dodatkowej presji?
Dobry pomysłem będzie edukowanie dziecka o sile kobiet podczas codziennych, domowych czynności. Przygotowując razem posiłek, możecie wybrać przepisy z krajów, gdzie kobiety są szczególnie inspirujące lub też ich sytuacja nie jest zbyt komfortowa. Dla przykładu, gotując danie kuchni indyjskiej, możecie porozmawiać o Malali Yousafzai, a próbując dań meksykańskich omówić życie Fridy Kahlo. Łącząc gotowanie z rozmową o kulturach i o tym, jaką rolę odgrywają w nich kobiety oraz jak zmienia się ich rola w różnych społeczeństwach, przemycimy sporą dawkę wiedzy do posiłku – wszystko to przy pełnym zaangażowaniu dziecka.
Już w ten piątek
Mamy nadzieję, że Międzynarodowy Dzień Dziewczynek, ustanowiony przez ONZ 13 lat temu, ponownie zwróci uwagę na globalne wyzwania, z jakimi mierzą się dziewczynki. Mimo postępów, wiele z nich wciąż zmaga się z tradycyjnymi normami płciowymi, które ograniczają ich indywidualizm i możliwości rozwoju.
MGA Entertainment, promuje siłę i potencjał dziewczynek, oferując zabawki, które wspierają ich kreatywność i pewność siebie, zachęcając je do realizowania marzeń i łamania stereotypów. Mamy nadzieję, że każda dziewczynka będzie miała możliwość bycia sobą, a wyjątkowe kolekcje naszych zabawek pomogą jej w odkrywaniu swojego wewnętrznego „ja” – podsumowuje Katarzyna Spieszko, Marketing Manager w MGA Entertainment Poland.

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Dziecko

Marcelina Zawadzka: Uwielbiam zakupy online. Kiedy mały wieczorem zasypia, to ja mam wtedy czas na przeglądanie ofert w sieci
Odkąd modelka została mamą, zmieniła nawyki zakupowe, ponieważ nie ma czasu ani siły, żeby chodzić po galeriach w poszukiwaniu wszystkiego, co jest jej aktualnie potrzebne. A najwięcej rzeczy kupuje teraz właśnie dla swojego syna, który rośnie w oczach i często trzeba mu chociażby wymieniać garderobę. Marcelina Zawadzka zaznacza, że w sieci zazwyczaj robi zakupy wieczorem, kiedy jej syn już zasypia.
Edukacja
W ubiegłym roku spadła liczba samobójstw. Dalsza reforma psychiatrii powinna pomóc utrzymać tę tendencję

W 2024 roku po raz pierwszy od kilku lat liczba samobójstw w Polsce spadła, jednak skala problemu wciąż jest poważna. Polska jest w trakcie reformy psychiatrii, w ramach której największy nacisk w kształtowaniu opieki ma być położony na wsparcie środowiskowe. Eksperci zwracają jednak uwagę również na potrzebę utrzymania działań oddolnych i podniesienia społecznej wiedzy na temat prewencji suicydalnej. Bardzo istotne w tym kontekście jest odpowiednie kształtowanie dyskursu medialnego, a także edukowanie na temat tego, jakie zasady są kluczowe w pierwszej pomocy emocjonalnej.
Psychologia
Otyłość nie wynika z braku samodyscypliny czy lenistwa. Ta poważna choroba niesie ze sobą 200 różnych powikłań

– Walka z otyłością wymaga nie tylko wprowadzenia zmian w stylu życia i sposobie odżywiania, ale przede wszystkim zrozumienia, że jest to choroba zarówno o podłożu fizycznym, jak i psychicznym – podkreśla psycholog Adrianna Sobol. Niestety często to schorzenie jest postrzegane jako wynik braku dyscypliny, nieprawidłowej diety lub lenistwa, co jest błędnym i krzywdzącym stereotypem. W rzeczywistości otyłość jest bowiem poważną chorobą, która niesie ze sobą wiele powikłań zdrowotnych i wymaga kompleksowego podejścia. Kluczowymi elementami, które mogą się przyczynić do skuteczniejszego leczenia i poprawy jakości funkcjonowania pacjentów, jest wsparcie emocjonalne oraz zwiększenie dostępności do specjalistów.