Komunikaty PR

5 trendów, które opanowały Fashion Week w Paryżu

2023-10-06  |  11:03
Biuro prasowe

Fashion Week to jedno z najpopularniejszych wydarzeń branży modowej, które każdego roku przyciąga rzesze miłośników mody mających szansę na obejrzenie najnowszych kolekcji najlepszych projektantów. Paryski Tydzień Mody miał miejsce od 25 września do 3 października i skupiał się na kolekcjach na sezon wiosna-lato 2024. Wśród zaprezentowanych trendów znalazły się m.in. nieoczywiste połączenia faktur czy upcycling materiałów.

Do czołówki miast, w których odbywa się Fashion Week, należą Nowy Jork, Mediolan, Londyn i Paryż. Wśród znanych osobistości, które pojawiły się na Paryskim Tygodniu Mody, nie zabrakło Zendayi, Penelope Cruz, Jareda Leto, jak i naszych rodzimych znanych nazwisk – Anny Lewandowskiej, Margaret czy tegorocznej Miss Polski, Angeliki Jurkowianiec. Które trendy gwiazdy będą mogły przenieść w nadchodzącym sezonie do mainstreamu?

Stylizacje monochromatyczne

W zaprezentowanych kolekcjach wiosna-lato powraca nieobecny od dłuższego czasu trend, czyli biele, beże i brązy. Propozycje projektantów na ciepłe miesiące z reguły zawierają wiele odcieni – od pasteli po energetyzujące neony. W najbliższym sezonie możemy jednak spodziewać się o wiele bardziej stonowanych barw, podczas gdy intensywne kolory zarezerwowane są raczej dla dodatków.

Świetnie sprawdzą się więc proste stylizacje w postaci np. długiego, białego trencza z pojedynczym dodatkiem w postaci neonowej torebki lub chustki. Możemy też postawić na luźne sukienki oversize w barwach ziemi i zestawić je z kontrastującą biżuterią.

– Na paryskim Fashion Weeku zachwyciły mnie stylizacje minimalistyczne, m.in. sukienki maxi i midi zaprezentowane na pokazach największych domów mody. Mocno zainspirowały mnie, widoczne chociażby w kolekcji Gucci, odcienie bordo i ich połączenia ze stonowanymi barwami, takimi jak szarość. Bardzo chętnie przeniosę te trendy do swojej szafy – mówi Angelika Jurkowianiec, tegoroczna Miss Polski i ambasadorka marki Laurastar, którą modelka reprezentowała na Paryskim Tygodniu Mody.

Nietypowe połączenia tekstur

Wyraźnie widoczny w kolekcjach wielu projektantów jest trend stawiający na odważne, buntownicze stylizacje, m.in. dzięki zastosowaniu nieoczywistych materiałów i ich połączeń. Cel? Oddanie ducha nowoczesnej mody, przekraczanie granic i statusu quo, brak limitów. W tę stronę zdecydował się pójść ze swoją najnowszą kolekcją Dior, jednak nie jest on odosobniony.

Na wybiegach Paryskiego Tygodnia Mody mogliśmy więc zaobserwować stylizacje obfitujące w pióra, koraliki, cekiny zestawione z kolorowymi, gładkimi materiałami czy geometrycznymi printami, jak również metaliczne odcienie złota i srebra.

Kontra wobec buntowników – prostota i naturalność

Jak to ma często miejsce w modzie, podąża ona w kierunku dwóch skrajności. Z jednej strony mamy więc nietypowe, czasem zaskakujące połączenia i przełamanie znanych barier. Z drugiej – proste kroje i naturalne tkaniny. Taką właśnie kolekcję zaprezentował dom mody Saint Laurent.

Powracają więc naturalne tkaniny, jak bawełna i len, a także ponadczasowe motywy, np. styl safari i odcienie ziemi. Stylistyka ta powróciła jednak nie tylko w kontekście kurtek czy kombinezonów, ale również sukienek, spódnic i innych części garderoby. Jak widać, zarówno buntownicze, jak i spokojne charaktery znajdą w wiosennych kolekcjach ubrania idealnie oddające ich usposobienie.

Upcycling jest w modzie!

Ważnym elementem, ku któremu skłania się coraz więcej domów mody, jest nie warstwa wizualna, ale także to, co się za nią kryje — sposób wytwarzania ubrań. Pionierem w tej kwestii jest Kevin Germanier, szwajcarski projektant z zamiłowaniem do detali oraz ambicją stworzenia bardziej ekologicznego świata. Na czerwony dywan ubiera on m.in. Tracee Ellis Ross, Kristen Stewart, Taylor Swift i Björk. Projektant propaguje zrównoważone podejście do mody i zasadę zero waste, zgodnie z którą stara się niczego nie marnować. W swoich kolekcjach wykorzystuje m.in. końcówki materiałów i odrzucone przez inne marki kryształki.

Poza ponownym wykorzystaniem materiałów nie bez znaczenia pozostaje dla Germaniera także jakość ubrań – to właśnie wybierając dobre gatunkowo materiały oraz odpowiednio o nie dbając, możemy sprawić, że zawartość naszej garderoby będzie w świetnym stanie przez całe lata. Między innymi z tego powodu projektant współpracuje z marką Laurastar, z którą łączy go nie tylko szwajcarskie pochodzenie, ale również wspólne wartości: miłość do piękna, dbałość o szczegóły i ekologię. Projektant – nie tylko podczas swoich pokazów – korzysta z systemów do prasowania wykorzystujących suchą parę, które są wizytówką szwajcarskiego producenta.

– Uważam, że zrównoważona moda to kierunek, w którym powinni podążać wszyscy projektanci. Maksymalne wykorzystywanie materiałów, ich recycling i upcycling to świadomy i odpowiedzialny ruch, a kolekcja Kevina Germaniera jest dowodem na to, że nie ma tutaj mowy o utracie jakości czy wartości wizualnej. Bardzo kibicuję młodym projektantom, którzy tworzą w zgodzie ze swoimi wartościami – twierdzi Angelika Jurkowianiec, ambasadorka marki Laurastar na Tygodniu Mody w Paryżu.

Męskie czy damskie?

Ubrania unisex wciąż pozostają w modzie, na co wpływ ma z pewnością obecność obszernych, prostych krojów. Artyści, tacy jak Lucie i Luke Meier, bawią się archetypami kobiecymi i męskimi, łącząc ze sobą elementy tradycyjnie przypisane do obu płci. Stąd też bierze się często prosta forma ubrań, ale i różnorodność kolorów.

Jak widać, kolekcje na wiosnę i lato 2024, poza świetną estetyką, dają nam możliwość stworzenia unikalnych i niepowtarzalnych i idealnie do nas dopasowanych stylizacji. Znane trendy powracają w uwspółcześnionych wydaniach, oferując każdemu możliwość indywidualnej ekspresji.


O Laurastar

Przez ostatnie 40 lat marka Laurastar nieprzerwanie dążyła do innowacji, opracowując produkty oparte na wykorzystaniu pary. Doświadczenie szwajcarskiej grupy w tej dziedzinie obejmuje szeroki zakres – od prasowania i pielęgnacji tkanin po higieniczne systemy parowe mające na celu ochronę użytkowników i ich bliskich. Siedziba firmy znajduje się w Szwajcarii, a wraz ze spółkami zależnymi w Niemczech, Francji, Belgii, Holandii i na Węgrzech zatrudnia około 250 pracowników. Więcej informacji można znaleźć na stronie: https://www.laurastar.pl

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Moda Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace Biuro prasowe
2025-05-14 | 06:00

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

Marki modowe mają wpływ na postawy społeczne. Są też istotne z punktu widzenia ochrony środowiska naturalnego. O wyzwaniach na przyszłość dla branży modowej i nie tylko
Moda TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace
2025-05-07 | 16:00

TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace

TATUUM, modowa marka z Łodzi, wzięła udział w Światowej Wystawie EXPO 2025 w Osace, prezentując specjalną kolekcję inspirowaną postacią Misia Uszatka. Udział w tym
Moda Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji
2024-12-23 | 12:00

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji

Wybór między okularami a soczewkami na sylwestra zależy od kilku czynników, takich jak komfort, styl  i okoliczności.  Jeśli planujemy przetańczyć całą noc,

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Mika Urbaniak: Dążę do tego, by żyć w autentyczności. Stawiam więc granice w relacjach z innymi

Wokalistka podkreśla, że życie w zgodzie z własnym wnętrzem wymaga nie tylko autorefleksji, ale także odważnego wyrażania siebie i dbania o własne potrzeby. Taki sposób funkcjonowania pomaga utrzymać komfort emocjonalny, pozwala maksymalnie wykorzystać drzemiący w nas potencjał i jest fundamentem szczęśliwego życia. Mika Urbaniak zwraca też uwagę na konieczność wyznaczania granic w relacjach z innymi i budowanie zdrowych relacji.

Ochrona środowiska

Mężczyźni generują dużo wyższy ślad węglowy z transportu i konsumpcji niż kobiety. Główne powody to spożycie czerwonego mięsa i jazda samochodem

Ślad węglowy generowany przez kobiety, liczony na podstawie diety i wykorzystania środków transportu, jest o jedną czwartą niższy w porównaniu do mężczyzn – donoszą francuscy i brytyjscy naukowcy na podstawie badań przeprowadzonych we Francji. Nawet po skorygowaniu wyników, na przykład o różnice płciowe w zapotrzebowaniu na kalorie, luka pozostaje bardzo duża. Tym, co w większości odpowiada za te różnice, są czerwone mięso i samochody – oba wysokoemisyjne i oba powiązane ze stereotypowym wizerunkiem mężczyzny.

Gwiazdy

Marcelina Zawadzka: Kiedyś sama decydowałam o swoim życiu i nie byłam od nikogo zależna. Teraz już przy opiece nad synkiem jestem zdana na pomoc innych

Prezenterka przyznaje, że bycie mamą to ciągłe wykraczanie poza swoją strefę komfortu, bo od momentu narodzin dziecka jest się całkowicie odpowiedzialnym za tę małą istotę i trzeba ustawić wszystko pod jej potrzeby. Każdego dnia macierzyństwo uczy ją pokory i pokazuje, że nie na wszystko ma wpływ i nie wszystkiemu jest w stanie zapobiec. Często nie pozostaje nic innego, jak przyjąć trudne doświadczenia i wyciągnąć z nich odpowiednią lekcję. Marcelina Zawadzka zdradza, że jej dziewięciomiesięczny syn już stawia pierwsze kroki i jest niezwykle ciekawy świata. Czasami towarzyszy jej także w pracy.