Komunikaty PR

Amazonki pokażą kobiecą siłę podczas Manufaktura Fashion Week

2023-10-12  |  07:00
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.56 MB )

Trwa październik pod znakiem różowej wstążki , a wraz z nim nietypowe akcje mające na celu podniesienie świadomości o profilaktyce raka piersi. Swoją cegiełkę na rzecz walki z najczęściej występującym u kobiet nowotworem, dokłada też Manufaktura w Łodzi, która do tegorocznych pokazów w ramach Fashion Week’a zaprosiła… Amazonki.

15 października przypada Europejski Dzień Walki z Rakiem Piersi, który jest częścią ogólnoświatowej akcji związanej z profilaktyką, diagnostyką, a wreszcie nowoczesnym leczeniem nowotworu piersi. Różowy Październik, bo taką nieoficjalną nazwę przyjęła akcja, jest obchodzony od ponad 30 lat i przybiera różnorodne formy dotarcia do kobiet w każdym wieku. Co roku osoby podejmujące inicjatywy dotyczące Miesiąca Profilaktyki Raka Piersi szukają jak najciekawszych i najatrakcyjniejszych form dotarcia do kobiet. To niezwykle istotne, bo jak pokazują statystyki, rak piersi jest najczęściej występującym nowotworem u kobiet na całym świecie, a jednocześnie najczęstszą przyczyną śmierci. Co roku niemalże 1,7 miliona kobiet jest diagnozowanych z tą chorobą, a częstość jej występowania wzrasta z wiekiem. Dlatego tak ważna jest profilaktyka, a zarazem wczesna diagnoza, która pozwala wdrożyć odpowiednie leczenie.

Nietypowy pokaz

Z niecodziennym sposobem wsparcia dla akcji wyszła Manufaktura w Łodzi, która w najbliższy weekend organizuje swój coroczny Fashion Week. W tej edycji jednak, oprócz profesjonalnych modelek i modeli, na wybiegu pojawią się też… Amazonki ze Stowarzyszenia „Amazonki” z Warszawy. Wyjątkowe modelki udowodnią, jak wielka jest kobieca siła. Dla wielu z nich walka z rakiem piersi była początkiem nowego życia – na własnych zasadach, bez ograniczeń. - Od wielu lat powtarzamy, że Manufaktura jest kobietą. Nie tylko dlatego, że codziennie odwiedza tysiące kobiet, ale też dlatego, że jesteśmy miejscem pracy dla setek łodzianek. Kiedyś pracujących przy maszynach włókniarek, a dziś przedstawicielek różnych zawodów i profesji. To dla nas bardzo ważne, by wspierać wszystkie prokobiece akcje, szczególnie te dotyczące naszego zdrowia – mówi Monika Langner, rzeczniczka prasowa Manufaktury

Amazonki wyjdą na wybieg w stylizacjach marek Manufaktury przygotowanych przez Kasię Lipińską, stylistkę Manufaktury. – To bardzo ważne, by pokazywać kobietom, że niezależnie od ich rozmiaru, kształtu czy ograniczeń ciała, moda jest dla każdej z nich i jeśli tylko się odważą, mogą znaleźć stylizacje, które pozwolą im poczuć się dobrze w ich ciele – mówi Kasia. Po pokazie odbędzie się też spotkanie z braffiterką z ponad 20-letnim doświadczeniem, Izabelą Sakutovą, inicjatorką ogólnopolskiej akcji #DotykamWygrywam. Będzie to doskonała okazja do porozmawiania o zdrowiu piersi, a także prowadzeniu samobadania. Dzięki temu uczestniczki dowiedzą się m.in. jak prawidłowo samej wykonać badanie, jak często i w którym momencie cyklu, a także jakie zmiany w wyglądzie piersi powinny wzbudzić czujność.

Oprócz pokazu z udziałem Amazonek, na gości czekać będzie jeszcze szereg atrakcji, a wśród nich m.in. nauka chodzenia po wybiegu z Marceliną Zawadzką, Miss Polski 2011, czy warsztaty upcyklingu.

Manufaktura Fashion Week w Łodzi odbędzie się 14 października, w godz. 10-22.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Moda Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace Biuro prasowe
2025-05-14 | 06:00

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

Marki modowe mają wpływ na postawy społeczne. Są też istotne z punktu widzenia ochrony środowiska naturalnego. O wyzwaniach na przyszłość dla branży modowej i nie tylko
Moda TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace
2025-05-07 | 16:00

TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace

TATUUM, modowa marka z Łodzi, wzięła udział w Światowej Wystawie EXPO 2025 w Osace, prezentując specjalną kolekcję inspirowaną postacią Misia Uszatka. Udział w tym
Moda Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji
2024-12-23 | 12:00

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji

Wybór między okularami a soczewkami na sylwestra zależy od kilku czynników, takich jak komfort, styl  i okoliczności.  Jeśli planujemy przetańczyć całą noc,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Bartłomiej Nowosielski: Kluczowe w leczeniu otyłości jest odpowiednie nastawienie psychiczne. Otoczenie nie zawsze jest wyrozumiałe i empatyczne

Aktor przyznaje, że osoby otyłe z powodu swojego wyglądu często przez otoczenie są odrzucane, marginalizowane i hejtowane. Brak akceptacji i zrozumienia wynika między innymi z tego, że nie brakuje tych, którzy myślą stereotypami i ich zdaniem dodatkowe kilogramy są wynikiem złego odżywiania i lenistwa. Bartłomiej Nowosielski tłumaczy, że otyłość jest chorobą przewlekłą, która wymaga leczenia. By terapia była skuteczna, potrzeba silnej woli i wielu wyrzeczeń. Dla niego w chwilach zwątpienia niezwykle ważne jest również wsparcie ze strony bliskich.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Prawo

Kobietobójstwo jest typem przestępstwa niedookreślonym przez polskie prawo. Świadomość na ten temat jest wciąż zbyt mała

Brakuje usystematyzowanych danych na temat skali problemu, jakim jest kobietobójstwo – wskazuje organizacja Femicide in Poland. U źródeł problemu leży brak uspójnienia baz danych prowadzonych przez poszczególne organy państwowe. Organizacja pracuje nad narzędziami, które pozwolą je zgromadzić w jednym miejscu i udostępnić w formie interaktywnej mapy. Jej przedstawicielka wskazuje również na inne fundamentalne obszary do poprawy. To w szczególności egzekwowanie istniejącego prawa i intensyfikacja działań na rzecz edukacji.