Amazonki pokażą kobiecą siłę podczas Manufaktura Fashion Week
Trwa październik pod znakiem różowej wstążki , a wraz z nim nietypowe akcje mające na celu podniesienie świadomości o profilaktyce raka piersi. Swoją cegiełkę na rzecz walki z najczęściej występującym u kobiet nowotworem, dokłada też Manufaktura w Łodzi, która do tegorocznych pokazów w ramach Fashion Week’a zaprosiła… Amazonki.
15 października przypada Europejski Dzień Walki z Rakiem Piersi, który jest częścią ogólnoświatowej akcji związanej z profilaktyką, diagnostyką, a wreszcie nowoczesnym leczeniem nowotworu piersi. Różowy Październik, bo taką nieoficjalną nazwę przyjęła akcja, jest obchodzony od ponad 30 lat i przybiera różnorodne formy dotarcia do kobiet w każdym wieku. Co roku osoby podejmujące inicjatywy dotyczące Miesiąca Profilaktyki Raka Piersi szukają jak najciekawszych i najatrakcyjniejszych form dotarcia do kobiet. To niezwykle istotne, bo jak pokazują statystyki, rak piersi jest najczęściej występującym nowotworem u kobiet na całym świecie, a jednocześnie najczęstszą przyczyną śmierci. Co roku niemalże 1,7 miliona kobiet jest diagnozowanych z tą chorobą, a częstość jej występowania wzrasta z wiekiem. Dlatego tak ważna jest profilaktyka, a zarazem wczesna diagnoza, która pozwala wdrożyć odpowiednie leczenie.
Nietypowy pokaz
Z niecodziennym sposobem wsparcia dla akcji wyszła Manufaktura w Łodzi, która w najbliższy weekend organizuje swój coroczny Fashion Week. W tej edycji jednak, oprócz profesjonalnych modelek i modeli, na wybiegu pojawią się też… Amazonki ze Stowarzyszenia „Amazonki” z Warszawy. Wyjątkowe modelki udowodnią, jak wielka jest kobieca siła. Dla wielu z nich walka z rakiem piersi była początkiem nowego życia – na własnych zasadach, bez ograniczeń. - Od wielu lat powtarzamy, że Manufaktura jest kobietą. Nie tylko dlatego, że codziennie odwiedza tysiące kobiet, ale też dlatego, że jesteśmy miejscem pracy dla setek łodzianek. Kiedyś pracujących przy maszynach włókniarek, a dziś przedstawicielek różnych zawodów i profesji. To dla nas bardzo ważne, by wspierać wszystkie prokobiece akcje, szczególnie te dotyczące naszego zdrowia – mówi Monika Langner, rzeczniczka prasowa Manufaktury
Amazonki wyjdą na wybieg w stylizacjach marek Manufaktury przygotowanych przez Kasię Lipińską, stylistkę Manufaktury. – To bardzo ważne, by pokazywać kobietom, że niezależnie od ich rozmiaru, kształtu czy ograniczeń ciała, moda jest dla każdej z nich i jeśli tylko się odważą, mogą znaleźć stylizacje, które pozwolą im poczuć się dobrze w ich ciele – mówi Kasia. Po pokazie odbędzie się też spotkanie z braffiterką z ponad 20-letnim doświadczeniem, Izabelą Sakutovą, inicjatorką ogólnopolskiej akcji #DotykamWygrywam. Będzie to doskonała okazja do porozmawiania o zdrowiu piersi, a także prowadzeniu samobadania. Dzięki temu uczestniczki dowiedzą się m.in. jak prawidłowo samej wykonać badanie, jak często i w którym momencie cyklu, a także jakie zmiany w wyglądzie piersi powinny wzbudzić czujność.
Oprócz pokazu z udziałem Amazonek, na gości czekać będzie jeszcze szereg atrakcji, a wśród nich m.in. nauka chodzenia po wybiegu z Marceliną Zawadzką, Miss Polski 2011, czy warsztaty upcyklingu.
Manufaktura Fashion Week w Łodzi odbędzie się 14 października, w godz. 10-22.
Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji
Zima w stylu Black & White z Lee Cooper
Modne, ciepłe i z futerkiem – zimowe buty od Lee Cooper
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
Wiktor Dyduła: Znam osoby w branży muzycznej wypalone z powodu nadmiaru pracy. To, co kiedyś sprawiało im przyjemność, teraz jest zawodowym obowiązkiem
Artysta promuje obecnie swój najnowszy singiel zatytułowany „Szybkie tempo” i właśnie z taką prędkością od trzech lat podbija polski rynek muzyczny. Piosenkarz zdaje sobie jednak sprawę z tego, jakie wyzwania narzuca życie w ciągłym biegu, dlatego on sam, mimo że prężnie rozwija swoją karierę i czerpie ogromną radość ze śpiewania, od czasu do czasu zatrzymuje się i patrzy na to, co robi z innej perspektywy, by złapać tak potrzebny dystans. Wiktor Dyduła przyznaje bowiem, że w branży muzycznej nie brakuje osób, które skarżą się na zbyt duże obciążenie psychiczne i wypalenie zawodowe.