Amazonki pokażą kobiecą siłę podczas Manufaktura Fashion Week
Trwa październik pod znakiem różowej wstążki , a wraz z nim nietypowe akcje mające na celu podniesienie świadomości o profilaktyce raka piersi. Swoją cegiełkę na rzecz walki z najczęściej występującym u kobiet nowotworem, dokłada też Manufaktura w Łodzi, która do tegorocznych pokazów w ramach Fashion Week’a zaprosiła… Amazonki.
15 października przypada Europejski Dzień Walki z Rakiem Piersi, który jest częścią ogólnoświatowej akcji związanej z profilaktyką, diagnostyką, a wreszcie nowoczesnym leczeniem nowotworu piersi. Różowy Październik, bo taką nieoficjalną nazwę przyjęła akcja, jest obchodzony od ponad 30 lat i przybiera różnorodne formy dotarcia do kobiet w każdym wieku. Co roku osoby podejmujące inicjatywy dotyczące Miesiąca Profilaktyki Raka Piersi szukają jak najciekawszych i najatrakcyjniejszych form dotarcia do kobiet. To niezwykle istotne, bo jak pokazują statystyki, rak piersi jest najczęściej występującym nowotworem u kobiet na całym świecie, a jednocześnie najczęstszą przyczyną śmierci. Co roku niemalże 1,7 miliona kobiet jest diagnozowanych z tą chorobą, a częstość jej występowania wzrasta z wiekiem. Dlatego tak ważna jest profilaktyka, a zarazem wczesna diagnoza, która pozwala wdrożyć odpowiednie leczenie.
Nietypowy pokaz
Z niecodziennym sposobem wsparcia dla akcji wyszła Manufaktura w Łodzi, która w najbliższy weekend organizuje swój coroczny Fashion Week. W tej edycji jednak, oprócz profesjonalnych modelek i modeli, na wybiegu pojawią się też… Amazonki ze Stowarzyszenia „Amazonki” z Warszawy. Wyjątkowe modelki udowodnią, jak wielka jest kobieca siła. Dla wielu z nich walka z rakiem piersi była początkiem nowego życia – na własnych zasadach, bez ograniczeń. - Od wielu lat powtarzamy, że Manufaktura jest kobietą. Nie tylko dlatego, że codziennie odwiedza tysiące kobiet, ale też dlatego, że jesteśmy miejscem pracy dla setek łodzianek. Kiedyś pracujących przy maszynach włókniarek, a dziś przedstawicielek różnych zawodów i profesji. To dla nas bardzo ważne, by wspierać wszystkie prokobiece akcje, szczególnie te dotyczące naszego zdrowia – mówi Monika Langner, rzeczniczka prasowa Manufaktury
Amazonki wyjdą na wybieg w stylizacjach marek Manufaktury przygotowanych przez Kasię Lipińską, stylistkę Manufaktury. – To bardzo ważne, by pokazywać kobietom, że niezależnie od ich rozmiaru, kształtu czy ograniczeń ciała, moda jest dla każdej z nich i jeśli tylko się odważą, mogą znaleźć stylizacje, które pozwolą im poczuć się dobrze w ich ciele – mówi Kasia. Po pokazie odbędzie się też spotkanie z braffiterką z ponad 20-letnim doświadczeniem, Izabelą Sakutovą, inicjatorką ogólnopolskiej akcji #DotykamWygrywam. Będzie to doskonała okazja do porozmawiania o zdrowiu piersi, a także prowadzeniu samobadania. Dzięki temu uczestniczki dowiedzą się m.in. jak prawidłowo samej wykonać badanie, jak często i w którym momencie cyklu, a także jakie zmiany w wyglądzie piersi powinny wzbudzić czujność.
Oprócz pokazu z udziałem Amazonek, na gości czekać będzie jeszcze szereg atrakcji, a wśród nich m.in. nauka chodzenia po wybiegu z Marceliną Zawadzką, Miss Polski 2011, czy warsztaty upcyklingu.
Manufaktura Fashion Week w Łodzi odbędzie się 14 października, w godz. 10-22.
![Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_896805807,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji
![Zima w stylu Black & White z Lee Cooper](/files/_uploaded/glownekonf_2057791647,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Zima w stylu Black & White z Lee Cooper
![Modne, ciepłe i z futerkiem – zimowe buty od Lee Cooper](/files/_uploaded/glownekonf_1530621354,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Modne, ciepłe i z futerkiem – zimowe buty od Lee Cooper
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Teatr
![](/files/1922771799/olbrychski-urodziny-foto-ram,w_274,_small.jpg)
Daniel Olbrychski: Praca mnie konserwuje, gdybym nie grał, tobym się błyskawicznie zestarzał. Walczę, żeby widzowie nie dostrzegali na scenie mojej osiemdziesiątki
Daniel Olbrychski uznawany jest za jednego z najwybitniejszych aktorów filmowych i teatralnych swojego pokolenia. W dorobku ma wiele znakomitych ról i już od dawna mógłby odcinać kupony od sławy, ale jak podkreśla – nie zamierza rezygnować z pracy. Z przyjemnością przyjmuje kolejne propozycje zawodowe i mierzy się z nowymi rolami, bo dzięki takiej aktywności nie czuje upływającego czasu. Za trzy tygodnie artysta będzie świętował okrągłe urodziny.
Edukacja
Idea STEM zmienia podejście do edukacji dzieci na całym świecie. Doświadczanie i współpraca zamiast wykładów
![](/files/1922771799/edukacja-stem-foto,w_133,_small.jpg)
Odejście od wykładowej metody prowadzenia zajęć na rzecz doświadczeń, współpracy i partnerskich relacji z nauczycielem to podstawowe założenia idei edukacyjnej STEM. Ma ona wspierać rozwój dzieci i młodzieży w kierunkach, jakie wytycza zmieniająca się rzeczywistość i na jakie nastawiony będzie rynek pracy za kilka lat. Globalnie rynek edukacji STEM do końca dekady podwoi swoje przychody. Ten światowy trend jest obserwowany i rozwijany również w Polsce, m.in. poprzez projekt STEM Kindloteka.
Handel
Finansowanie, technologia i wola polityczna sprzyjają walce o klimat. Dołączają do niej także konsumenci
![](/files/1922771799/spoleczenstwo-goz-foto-4,w_133,_small.jpg)
Eksperci apelują o intensyfikację wysiłków na rzecz ochrony klimatu. Tym bardziej że teraz są ku temu sprzyjające warunki: finansowanie, wola polityczna i zaawansowane technologie. Coraz częściej idzie za tym także gotowość społeczeństwa do zmian. Choć w kontekście zielonej rewolucji mówi się przede wszystkim o transformacji energetycznej i ograniczaniu emisji CO2, dbanie o zmiany zaczyna się również na poziomie decyzji konsumenckich. Polacy mają tego świadomość i wdrażają proekologiczne nawyki w codzienną rutynę i zakupy.