Komunikaty PR

Amazonki pokażą kobiecą siłę podczas Manufaktura Fashion Week

2023-10-12  |  07:00
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.56 MB )

Trwa październik pod znakiem różowej wstążki , a wraz z nim nietypowe akcje mające na celu podniesienie świadomości o profilaktyce raka piersi. Swoją cegiełkę na rzecz walki z najczęściej występującym u kobiet nowotworem, dokłada też Manufaktura w Łodzi, która do tegorocznych pokazów w ramach Fashion Week’a zaprosiła… Amazonki.

15 października przypada Europejski Dzień Walki z Rakiem Piersi, który jest częścią ogólnoświatowej akcji związanej z profilaktyką, diagnostyką, a wreszcie nowoczesnym leczeniem nowotworu piersi. Różowy Październik, bo taką nieoficjalną nazwę przyjęła akcja, jest obchodzony od ponad 30 lat i przybiera różnorodne formy dotarcia do kobiet w każdym wieku. Co roku osoby podejmujące inicjatywy dotyczące Miesiąca Profilaktyki Raka Piersi szukają jak najciekawszych i najatrakcyjniejszych form dotarcia do kobiet. To niezwykle istotne, bo jak pokazują statystyki, rak piersi jest najczęściej występującym nowotworem u kobiet na całym świecie, a jednocześnie najczęstszą przyczyną śmierci. Co roku niemalże 1,7 miliona kobiet jest diagnozowanych z tą chorobą, a częstość jej występowania wzrasta z wiekiem. Dlatego tak ważna jest profilaktyka, a zarazem wczesna diagnoza, która pozwala wdrożyć odpowiednie leczenie.

Nietypowy pokaz

Z niecodziennym sposobem wsparcia dla akcji wyszła Manufaktura w Łodzi, która w najbliższy weekend organizuje swój coroczny Fashion Week. W tej edycji jednak, oprócz profesjonalnych modelek i modeli, na wybiegu pojawią się też… Amazonki ze Stowarzyszenia „Amazonki” z Warszawy. Wyjątkowe modelki udowodnią, jak wielka jest kobieca siła. Dla wielu z nich walka z rakiem piersi była początkiem nowego życia – na własnych zasadach, bez ograniczeń. - Od wielu lat powtarzamy, że Manufaktura jest kobietą. Nie tylko dlatego, że codziennie odwiedza tysiące kobiet, ale też dlatego, że jesteśmy miejscem pracy dla setek łodzianek. Kiedyś pracujących przy maszynach włókniarek, a dziś przedstawicielek różnych zawodów i profesji. To dla nas bardzo ważne, by wspierać wszystkie prokobiece akcje, szczególnie te dotyczące naszego zdrowia – mówi Monika Langner, rzeczniczka prasowa Manufaktury

Amazonki wyjdą na wybieg w stylizacjach marek Manufaktury przygotowanych przez Kasię Lipińską, stylistkę Manufaktury. – To bardzo ważne, by pokazywać kobietom, że niezależnie od ich rozmiaru, kształtu czy ograniczeń ciała, moda jest dla każdej z nich i jeśli tylko się odważą, mogą znaleźć stylizacje, które pozwolą im poczuć się dobrze w ich ciele – mówi Kasia. Po pokazie odbędzie się też spotkanie z braffiterką z ponad 20-letnim doświadczeniem, Izabelą Sakutovą, inicjatorką ogólnopolskiej akcji #DotykamWygrywam. Będzie to doskonała okazja do porozmawiania o zdrowiu piersi, a także prowadzeniu samobadania. Dzięki temu uczestniczki dowiedzą się m.in. jak prawidłowo samej wykonać badanie, jak często i w którym momencie cyklu, a także jakie zmiany w wyglądzie piersi powinny wzbudzić czujność.

Oprócz pokazu z udziałem Amazonek, na gości czekać będzie jeszcze szereg atrakcji, a wśród nich m.in. nauka chodzenia po wybiegu z Marceliną Zawadzką, Miss Polski 2011, czy warsztaty upcyklingu.

Manufaktura Fashion Week w Łodzi odbędzie się 14 października, w godz. 10-22.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Moda Majówka z modą za różowymi drzwiami – weekend otwartych pracowni w OFF Biuro prasowe
2024-04-29 | 16:00

Majówka z modą za różowymi drzwiami – weekend otwartych pracowni w OFF

Majówka z modą za różowymi drzwiami – weekend otwartych pracowni w OFF Piotrkowska Center   Tu wiosenna energia połączy się z umiłowaniem
Moda Concept store PRM w Fabryce Norblina już otwarty
2024-04-29 | 11:00

Concept store PRM w Fabryce Norblina już otwarty

Jedyny w Polsce, niemal 600-metrowy concept store marki PRM można już odwiedzać w kompleksie z portfolio Grupy Capital Park przy Żelaznej 51/53 w Warszawie. PRM to nowa marka na mapie Europy,
Moda Spełnij swoje ślubne marzenia z marką SHEIN
2024-04-23 | 14:30

Spełnij swoje ślubne marzenia z marką SHEIN

Ślub to nie tylko wyjątkowe wydarzenie w życiu każdej pary, ale również czas, kiedy marzenia o pięknej ceremonii i eleganckich strojach stają się rzeczywistością. Sezon ślubny

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Rodziny zastępcze w kryzysie z powodu braku odpowiedniego wsparcia państwa. Zespoły robocze pracują nad wypracowaniem nowych przepisów

Na koniec 2022 roku w pieczy zastępczej przebywało 72,8 tys. dzieci, przy czym nieco ponad 56 tys. w pieczy rodzinnej. Od 2020 roku wzrasta ogólna liczba wychowanków placówek opiekuńczo-wychowawczych kosztem rodzin zastępczych, których jest coraz mniej. – Problemem jest niedofinansowanie całego systemu, brakuje też wsparcia i szkoleń dla rodziców – podkreśla Agnieszka Smarzyńska, prezeska Fundacji Happy Kids. Powołane niedawno przez resort polityki społecznej zespoły robocze mają wypracować nowe rozwiązania, które zapobiegną kryzysowi w pieczy zastępczej w Polsce.

Film

Julia Kamińska: Najnowszy singiel pokazuje moje drugie, wulgarne oblicze. Nie chcę się już bać, tylko móc wreszcie wyrażać siebie nawet w bardzo odważnych tekstach

Wokalistka podkreśla, że poprzez utwór „Dobrze się mamy MSNR” chciała zaprezentować odbiorcom nieco inne oblicze niż to, które znają z jej dotychczasowych projektów zawodowych. Niektórych jej nowa odsłona zaskoczyła, a nawet zbulwersowała. Julia Kamińska nie boi się jednak krytyki i również w swojej twórczości chce podejmować tematy trudne i kontrowersyjne. A już w maju ukaże się jej debiutancka płyta. Jesienią natomiast artystka zamierza wyruszyć w trasę koncertową właśnie z piosenkami z tego albumu.

Gwiazdy

Joanna Jędrzejczyk: Przygotowuję się do udziału w stand-upach. Będę miała 30 występów i spróbuję rozśmieszyć gości swoimi historiami

Na pewien czas zawodniczka MMA zamienia ring na scenę i dołącza do stand-upowego teamu. Czeka ją 30 występów, do których musi się solidnie przygotować, by zaciekawić widzów i porwać ich do wspólnej zabawy. Joanna Jędrzejczyk ma nadzieję, że sprawdzi się w roli stand-uperki, a jeśli nawet zdarzą się jej jakieś potknięcia, to nie zamierza się poddawać, bo przecież to dopiero jej pierwszy taki projekt, a trening czyni mistrza, zarówno w sporcie, jak i w aktorstwie.