Answear.LAB w nowym projekcie "SISTERHOOD" przypomina o istocie siostrzeństwa
Choć idea siostrzeństwa powinna być kluczowa w budowaniu relacji między kobietami, to – jak pokazują badania – w ich otoczeniu wciąż jest więcej rywalizacji niż wsparcia. Dlatego marka Answear.LAB, która nie boi się zabierać głosu w ważnych dla kobiet kwestiach, stworzyła wielowymiarowy, modowo-muzyczny projekt "SISTERHOOD", w którym wspólnie z zaproszonymi artystkami – Natalią Przybysz i Anią Glik – udowadniają, że kobieca solidarność nie jest jedynie mitem.
Zaledwie co czwarta osoba w Polsce (27 proc.) kiedykolwiek spotkała się z pojęciem „siostrzeństwa”, a niemal połowa (41 proc.), po przybliżeniu definicji tego słowa, uważa że jego przejawy znajdują swoje odzwierciedlenie jedynie wśród najbliższych, rodziny i znajomych – wynika z raportu „Siostrzeństwo – od idei do praktyki”[1]. Co ważne, idea ta jest w społeczeństwie nie tylko mało znana, jak również rzadko przejawia się w środowisku pracy (35 proc.) oraz nauki (33 proc.), czyli miejscach, w których kobiety powinny się wzajemnie wspierać zamiast ze sobą rywalizować.
Muzyka i moda w imię kobiecej solidarności
Dlatego, marka Answear.LAB oddaje głos znakomitym artystkom, tworząc wyjątkowy, modowo-muzyczny projekt, któremu przyświeca hasło „SISTERHOOD”. Jego celem jest udowodnienie, że kobieca solidarność nie jest jedynie mitem. Marka zaprosiła do współpracy Natalię Przybysz, piosenkarkę i autorkę tekstów oraz Anię Glik, artystkę wizualną i ilustratorkę. W efekcie, powstał skomponowany przez Natalię Przybysz utwór pt. „Siostrzeństwo” oraz wyjątkowa seria grafik autorstwa Ani Glik, z których wybrane pojawią się w kolekcji „SISTERHOOD”. Rezultaty tej niecodziennej współpracy, interpretującej idee siostrzeństwa, będzie można zobaczyć już od 2 marca, tuż przed zbliżającym się Dniem Kobiet. Wybrana data nie jest przypadkowa – marka Answear.LAB chce wykorzystać pretekst święta kobiet do skierowania ich uwagi na celebrację wzajemnego wsparcia, współpracy i solidarności.
Muzyczny manifest
Utwór Natalii Przybysz, która została również ambasadorką akcji, to manifest o sile siostrzeństwa rozumianego jako damska solidarność. Artystka specjalnie na rzecz akcji skomponowała piosenkę i napisała do niej tekst, w którym przypomina kobietom o sile wzajemnego wsparcia, czego przykładem są chociażby słowa:
„Tak podałaś mi rękę
Tak znalazłam drogę
Nigdy nie szłam sama
Dba siostra o siostrę”
Dostałam od Answear.LAB zadanie i temat – piosenka pod tytułem „Siostrzeństwo”. Chciałam więc zmieścić w krótkiej piosence bardzo dużo – z jednej strony opowiedzieć o relacjach między nami kobietami, a z drugiej przypomnieć o systemie, który wciąż nam nie sprzyja i z którym wciąż musimy toczyć walkę – mówi Natalia Przybysz.
Premiera utworu „Siostrzeństwo” odbędzie się 3 marca br. W ciągu najbliższych tygodni światło dzienne ujrzy także teledysk, który powstał we współpracy z marką.
Limitowana kolekcja z kobiecymi kolażami
Najnowsza kolekcja „SISTERHOOD” to kolejny element całego projektu. Nośnikiem idei siostrzeństwa stały się w niej T-shirty z kolażami zaprojektowanymi przez Anię Glik, ilustratorkę pracującą dla największych domów mody na świecie. Na nadrukach znalazły się motywy splecionych dłoni czy innych gestów symbolizujących szacunek, akceptację i miłość do wszystkich kobiecych wyborów.
Przy pracy nad tym projektem bardzo ważna była dla mnie symbolika i wolność interpretacji. Tworząc kolaże wykorzystałam dotychczasowe sesje zdjęciowe kolekcji Answear.LAB. Połączyłam technikę kolażu cyfrowego, ilustracji i odręcznego pisma – mówi Ania Glik. To, co jest silną częścią mojego stylu, to luźne formy i mocne skupienie na pracy ze zdjęciem i wykorzystanie go do maksimum poprzez powielanie i deformowanie. W pracach zależało mi na oddaniu klimatu siostrzeństwa, podkreśleniu wzajemnego wsparcia, przyjaźni i siły kobiet – dodaje.
Kolekcja została utrzymana w odcieniach intensywnej fuksji, błękitu – symbolu kontestacji mającego swoje źródła w historii i futurystycznego srebra. Różowy kolor nie bez powodu stał się flagową barwą „SISTERHOOD”. W psychologii barw jest on znakiem nadziei, która w tym przypadku odnosi się do wiary w odbudowanie kobiecej solidarności. Odcień shocking pink to także wiodący kolor Elsy Schiaparelli – ikony mody, wyzwolonej projektantki i duchowej przewodniczki, której przełomowe projekty tworzone były we współpracy z największymi artystami swoich czasów. Dora Mar, Leonor Fini, Meret Oppenheim, a także Salvatore Dali, Jean Cocteau, Man Ray dawali wsparcie i inspiracje dla jej niezwykłego talentu. Teraz prace Elsy Schiaparelli stały się inspiracją dla projektantek Answear.LAB.
Wierzymy, że idea siostrzeństwa ma pozytywny wpływ na każdy aspekt naszego życia, dlatego znajduje ona swoje odzwierciedlenie w naszym wielowymiarowym projekcie. Chcemy wykraczać daleko poza świat mody, łącząc się z muzyką i sztuką, które podobnie jak Answear.LAB, stają się nośnikiem ważnej idei – mówi Agnieszka Korsak, dyrektorka marki Answear.LAB. W ten sposób, zwracamy uwagę na to, że wzajemna solidarność, czerpanie ze swojej wiedzy i doświadczenia, bycie razem w różnych sytuacjach i okolicznościach, to aspekty, które powinny być fundamentem relacji kobiet. Bo tylko razem możemy więcej – dodaje.
Answear.LAB: od kobiet dla kobiet
Polska marka Answear.LAB od początku swojej działalności, tworzy limitowane kolekcje i angażuje się w inicjatywy, które niosą za sobą realne wsparcie dla kobiet na całym świecie. Przykładem takich działań jest chociażby kolekcja „Girl Power”, z której dochód został przeznaczony na wsparcie podopiecznych fundacji UNAWEZA Martyny Wojciechowskiej. Marka zainicjowała również w 2021 roku akcję „#JESTEMFEMINISTA”. Od tego czasu, co roku wspólnie ze znanymi artystami w Światowy Dzień Feminizmu wzmacnia świadomość na temat równouprawnienia, które nie dotyczy jedynie kobiet, ale odnosi się także do całego społeczeństwa i powinno być poddawane refleksji i dyskusji w mediach.
Limitowana kolekcja „SISTERHOOD” jest dostępna wyłącznie w sklepie internetowym Answear.com:
https://answear.com/s/answear-lab-sisterhood
[1] Badanie ilościowe „Siostrzeństwo – od idei do praktyki” Marty Majchrzak i dr Sandry Frydrysiak zostało zrealizowane przez Zymetrię oraz portal herstories.pl w czerwcu 2021 roku metodą CAWI na ogólnopolskiej próbie. W badaniu wzięło udział 811 osób w wieku 16-80 lat.
Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji
Zima w stylu Black & White z Lee Cooper
Modne, ciepłe i z futerkiem – zimowe buty od Lee Cooper
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.