Answear.LAB w nowym projekcie "SISTERHOOD" przypomina o istocie siostrzeństwa
Choć idea siostrzeństwa powinna być kluczowa w budowaniu relacji między kobietami, to – jak pokazują badania – w ich otoczeniu wciąż jest więcej rywalizacji niż wsparcia. Dlatego marka Answear.LAB, która nie boi się zabierać głosu w ważnych dla kobiet kwestiach, stworzyła wielowymiarowy, modowo-muzyczny projekt "SISTERHOOD", w którym wspólnie z zaproszonymi artystkami – Natalią Przybysz i Anią Glik – udowadniają, że kobieca solidarność nie jest jedynie mitem.
Zaledwie co czwarta osoba w Polsce (27 proc.) kiedykolwiek spotkała się z pojęciem „siostrzeństwa”, a niemal połowa (41 proc.), po przybliżeniu definicji tego słowa, uważa że jego przejawy znajdują swoje odzwierciedlenie jedynie wśród najbliższych, rodziny i znajomych – wynika z raportu „Siostrzeństwo – od idei do praktyki”[1]. Co ważne, idea ta jest w społeczeństwie nie tylko mało znana, jak również rzadko przejawia się w środowisku pracy (35 proc.) oraz nauki (33 proc.), czyli miejscach, w których kobiety powinny się wzajemnie wspierać zamiast ze sobą rywalizować.
Muzyka i moda w imię kobiecej solidarności
Dlatego, marka Answear.LAB oddaje głos znakomitym artystkom, tworząc wyjątkowy, modowo-muzyczny projekt, któremu przyświeca hasło „SISTERHOOD”. Jego celem jest udowodnienie, że kobieca solidarność nie jest jedynie mitem. Marka zaprosiła do współpracy Natalię Przybysz, piosenkarkę i autorkę tekstów oraz Anię Glik, artystkę wizualną i ilustratorkę. W efekcie, powstał skomponowany przez Natalię Przybysz utwór pt. „Siostrzeństwo” oraz wyjątkowa seria grafik autorstwa Ani Glik, z których wybrane pojawią się w kolekcji „SISTERHOOD”. Rezultaty tej niecodziennej współpracy, interpretującej idee siostrzeństwa, będzie można zobaczyć już od 2 marca, tuż przed zbliżającym się Dniem Kobiet. Wybrana data nie jest przypadkowa – marka Answear.LAB chce wykorzystać pretekst święta kobiet do skierowania ich uwagi na celebrację wzajemnego wsparcia, współpracy i solidarności.
Muzyczny manifest
Utwór Natalii Przybysz, która została również ambasadorką akcji, to manifest o sile siostrzeństwa rozumianego jako damska solidarność. Artystka specjalnie na rzecz akcji skomponowała piosenkę i napisała do niej tekst, w którym przypomina kobietom o sile wzajemnego wsparcia, czego przykładem są chociażby słowa:
„Tak podałaś mi rękę
Tak znalazłam drogę
Nigdy nie szłam sama
Dba siostra o siostrę”
Dostałam od Answear.LAB zadanie i temat – piosenka pod tytułem „Siostrzeństwo”. Chciałam więc zmieścić w krótkiej piosence bardzo dużo – z jednej strony opowiedzieć o relacjach między nami kobietami, a z drugiej przypomnieć o systemie, który wciąż nam nie sprzyja i z którym wciąż musimy toczyć walkę – mówi Natalia Przybysz.
Premiera utworu „Siostrzeństwo” odbędzie się 3 marca br. W ciągu najbliższych tygodni światło dzienne ujrzy także teledysk, który powstał we współpracy z marką.
Limitowana kolekcja z kobiecymi kolażami
Najnowsza kolekcja „SISTERHOOD” to kolejny element całego projektu. Nośnikiem idei siostrzeństwa stały się w niej T-shirty z kolażami zaprojektowanymi przez Anię Glik, ilustratorkę pracującą dla największych domów mody na świecie. Na nadrukach znalazły się motywy splecionych dłoni czy innych gestów symbolizujących szacunek, akceptację i miłość do wszystkich kobiecych wyborów.
Przy pracy nad tym projektem bardzo ważna była dla mnie symbolika i wolność interpretacji. Tworząc kolaże wykorzystałam dotychczasowe sesje zdjęciowe kolekcji Answear.LAB. Połączyłam technikę kolażu cyfrowego, ilustracji i odręcznego pisma – mówi Ania Glik. To, co jest silną częścią mojego stylu, to luźne formy i mocne skupienie na pracy ze zdjęciem i wykorzystanie go do maksimum poprzez powielanie i deformowanie. W pracach zależało mi na oddaniu klimatu siostrzeństwa, podkreśleniu wzajemnego wsparcia, przyjaźni i siły kobiet – dodaje.
Kolekcja została utrzymana w odcieniach intensywnej fuksji, błękitu – symbolu kontestacji mającego swoje źródła w historii i futurystycznego srebra. Różowy kolor nie bez powodu stał się flagową barwą „SISTERHOOD”. W psychologii barw jest on znakiem nadziei, która w tym przypadku odnosi się do wiary w odbudowanie kobiecej solidarności. Odcień shocking pink to także wiodący kolor Elsy Schiaparelli – ikony mody, wyzwolonej projektantki i duchowej przewodniczki, której przełomowe projekty tworzone były we współpracy z największymi artystami swoich czasów. Dora Mar, Leonor Fini, Meret Oppenheim, a także Salvatore Dali, Jean Cocteau, Man Ray dawali wsparcie i inspiracje dla jej niezwykłego talentu. Teraz prace Elsy Schiaparelli stały się inspiracją dla projektantek Answear.LAB.
Wierzymy, że idea siostrzeństwa ma pozytywny wpływ na każdy aspekt naszego życia, dlatego znajduje ona swoje odzwierciedlenie w naszym wielowymiarowym projekcie. Chcemy wykraczać daleko poza świat mody, łącząc się z muzyką i sztuką, które podobnie jak Answear.LAB, stają się nośnikiem ważnej idei – mówi Agnieszka Korsak, dyrektorka marki Answear.LAB. W ten sposób, zwracamy uwagę na to, że wzajemna solidarność, czerpanie ze swojej wiedzy i doświadczenia, bycie razem w różnych sytuacjach i okolicznościach, to aspekty, które powinny być fundamentem relacji kobiet. Bo tylko razem możemy więcej – dodaje.
Answear.LAB: od kobiet dla kobiet
Polska marka Answear.LAB od początku swojej działalności, tworzy limitowane kolekcje i angażuje się w inicjatywy, które niosą za sobą realne wsparcie dla kobiet na całym świecie. Przykładem takich działań jest chociażby kolekcja „Girl Power”, z której dochód został przeznaczony na wsparcie podopiecznych fundacji UNAWEZA Martyny Wojciechowskiej. Marka zainicjowała również w 2021 roku akcję „#JESTEMFEMINISTA”. Od tego czasu, co roku wspólnie ze znanymi artystami w Światowy Dzień Feminizmu wzmacnia świadomość na temat równouprawnienia, które nie dotyczy jedynie kobiet, ale odnosi się także do całego społeczeństwa i powinno być poddawane refleksji i dyskusji w mediach.
Limitowana kolekcja „SISTERHOOD” jest dostępna wyłącznie w sklepie internetowym Answear.com:
https://answear.com/s/answear-lab-sisterhood
[1] Badanie ilościowe „Siostrzeństwo – od idei do praktyki” Marty Majchrzak i dr Sandry Frydrysiak zostało zrealizowane przez Zymetrię oraz portal herstories.pl w czerwcu 2021 roku metodą CAWI na ogólnopolskiej próbie. W badaniu wzięło udział 811 osób w wieku 16-80 lat.
![Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_896805807,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji
![Zima w stylu Black & White z Lee Cooper](/files/_uploaded/glownekonf_2057791647,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Zima w stylu Black & White z Lee Cooper
![Modne, ciepłe i z futerkiem – zimowe buty od Lee Cooper](/files/_uploaded/glownekonf_1530621354,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Modne, ciepłe i z futerkiem – zimowe buty od Lee Cooper
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Teatr
![](/files/1922771799/olbrychski-urodziny-foto-ram,w_274,_small.jpg)
Daniel Olbrychski: Praca mnie konserwuje, gdybym nie grał, tobym się błyskawicznie zestarzał. Walczę, żeby widzowie nie dostrzegali na scenie mojej osiemdziesiątki
Daniel Olbrychski uznawany jest za jednego z najwybitniejszych aktorów filmowych i teatralnych swojego pokolenia. W dorobku ma wiele znakomitych ról i już od dawna mógłby odcinać kupony od sławy, ale jak podkreśla – nie zamierza rezygnować z pracy. Z przyjemnością przyjmuje kolejne propozycje zawodowe i mierzy się z nowymi rolami, bo dzięki takiej aktywności nie czuje upływającego czasu. Za trzy tygodnie artysta będzie świętował okrągłe urodziny.
Edukacja
Idea STEM zmienia podejście do edukacji dzieci na całym świecie. Doświadczanie i współpraca zamiast wykładów
![](/files/1922771799/edukacja-stem-foto,w_133,_small.jpg)
Odejście od wykładowej metody prowadzenia zajęć na rzecz doświadczeń, współpracy i partnerskich relacji z nauczycielem to podstawowe założenia idei edukacyjnej STEM. Ma ona wspierać rozwój dzieci i młodzieży w kierunkach, jakie wytycza zmieniająca się rzeczywistość i na jakie nastawiony będzie rynek pracy za kilka lat. Globalnie rynek edukacji STEM do końca dekady podwoi swoje przychody. Ten światowy trend jest obserwowany i rozwijany również w Polsce, m.in. poprzez projekt STEM Kindloteka.
Handel
Finansowanie, technologia i wola polityczna sprzyjają walce o klimat. Dołączają do niej także konsumenci
![](/files/1922771799/spoleczenstwo-goz-foto-4,w_133,_small.jpg)
Eksperci apelują o intensyfikację wysiłków na rzecz ochrony klimatu. Tym bardziej że teraz są ku temu sprzyjające warunki: finansowanie, wola polityczna i zaawansowane technologie. Coraz częściej idzie za tym także gotowość społeczeństwa do zmian. Choć w kontekście zielonej rewolucji mówi się przede wszystkim o transformacji energetycznej i ograniczaniu emisji CO2, dbanie o zmiany zaczyna się również na poziomie decyzji konsumenckich. Polacy mają tego świadomość i wdrażają proekologiczne nawyki w codzienną rutynę i zakupy.