Athleisure Reserved x Kubota – wspomnienia z lat 90.
Reserved i Kubota łączą siły! Na wiosnę 2022 roku prezentują wspólną, niezwykłą kolekcję, która przywołuje nostalgiczne wspomnienia lat 90., kiedy to obie marki zaczynały swoją historię.
Punkt wyjścia? Oczywiście najbardziej klasyczny model klapków z szerokim pasem zapinanym na rzepy, obszytym lamówką, ozdobionym charakterystycznym logo w dwóch wersjach kolorystycznych: różowo-pomarańczowej i turkusowo-żółtej z napisem Let’s Play na wewnętrznej stronie podeszwy. Kolekcja zawiera oversize’owe t-shirty, dresowe komplety, bezrękawnik ze stójką, czapkę z daszkiem i skarpetki. To słodkie, soczyste, charakterystyczne dla lat dziewięćdziesiątych odcienie gumy balonowej, flamastrów lub pachnących nowością szkolnych piórników. Hasło „Let’s Play” nawiązuje do podwórkowych zabaw, takich jak gra w klasy czy skakanie przez gumę. Logo obecne na dresach jest wykonane specjalną techniką print, dającą ciekawy, trójwymiarowy efekt.
Cała kolekcja Athleisure odzwierciedla styl ubierania się nastolatków w latach dziewięćdziesiątych, kiedy takie zestawy jak duża bluza i kolarki lub t-shirt i legginsy były na porządku dziennym, szczególnie podczas podwórkowych zabaw. Sięga również po bardziej kobiece fasony, między innymi plisowane spódnice czy body z wysokimi wycięciami – idealne do trenowania bardzo popularnego wówczas callaneticsu. Pojawiają się w niej dwa autorskie wzory: kwiatowy oraz geometryczny. Ten pierwszy zaproponowano w dwóch skalach mini i maxi. Pierwsza obejmuje body, legginsy i topy, druga natomiast dresy, spódnicę, sukienkę lub kurtkę parkę z kapturem. Drugi wzór inspirowany jest rysunkami wykonywanymi kredą na asfalcie. Całość zamykają turkusowe modele uszyte z bardzo błyszczącej lycry: sukienka typu skater z dekoltem na plecach, dwuczęściowy komplet do noszenia warstwowo, lecz doskonały również w roli kostiumu kąpielowego, oraz body z asymetrycznymi wycięciami. A do tego okrycia wierzchnie: wspomniana wzorzysta parka, obszerna, pikowana w falisty wzór kamizela i kreszowana żółta kurtka, nawiązująca do popularnych w latach dziewięćdziesiątych tak zwanych dresów szelestów. Choć kolekcja mocno powraca do przeszłości i czasów dzieciństwa, modele zostały zaprojektowane tak, by podkreślać kobiecą sylwetkę. To ukłon w stronę zjawiska „kidult”, czyli dorosłych czerpiących inspiracje ze świata dzieci, jednak bez ryzyka infantylizacji stylu.
– Trend Kidult postrzegam jako szansę intensywnego odczuwania i doceniania nie tylko tego, co było dobre w przeszłości, ale może być świetną diagnozą przyszłości. Bez świadomej, budującej wewnętrzny fundament nostalgii, trudno jest cieszyć się przyszłością. A to właśnie nas chyba najbardziej nakręca – radość z jutra i przebieranie nóżkami na to, co fajnego nas jeszcze czeka – mówi Iwona Dąbrowska, dyrektorka kolekcji w Kubota.
Akcesoria świetnie oddają lekki, sportowy charakter – transparentny daszek przeciwsłoneczny, opaska frotte wraz z frotkami na nadgarstki, skarpetki w wersji grubszej oraz cieńszej, transparentnej – w kontrastowe, kolorowe paski. Nostalgia wg Iwony Dąbrowskiej nie jest chwilowym trendem, podkreśla to nawet motto marki: „Kubota to nie klapki, to styl życia”. – Kluczem do stworzenia kolekcji był nastrój. Żółty, niebieski, miętowy oraz różowy kolor kojarzą się z początkiem ciepłych miesięcy, dłuższymi dniami, kwitnącymi kwiatami czy powrotem na boisko, ale… są to także intensywne barwy świeżo odmalowanych blokowisk, wśród których każdy się zakochiwał, bawił, gdzie czas się wspaniale dłużył. Dodaliśmy do tego mnóstwo pozytywnych wibracji oraz potrzeb aktualnych czasów i voilà. Nikt nie pytał, ale każdy potrzebował takiej nostalgiczno-futurystycznej podróży – dodaje.
Ubrania z kolekcji Reserved Athleisure spełniają założenia #EcoAware, uszyte są głównie z bawełny organicznej oraz recyklingowanego poliestru. Bawełna organiczna wywiera znacznie mniejszy wpływ na środowisko niż bawełna konwencjonalna. Uprawiana jest w sposób, który pomaga zachować żyzność gleby i chronić jej bioróżnorodność. Do jej produkcji nie stosuje się nasion modyfikowanych genetycznie, a zbiór plonów odbywa się zgodnie z naturalnym cyklem, bez stymulacji wzrostu i sztucznego przyspieszania. Poliester z recyklingu to włókno syntetyczne produkowane z plastikowych butelek PET, a także z surowców pokonsumpcyjnych. Wyselekcjonowane tworzywa zostają wyczyszczone, rozdrobnione i ulegają przetworzeniu w nowe tkaniny. W ten sposób można uzyskać materiał równie wysokiej jakości, co w przypadku konwencjonalnego procesu wytwarzania. Dzięki recyklingowi odzyskujemy materiały, które trafiłyby na wysypisko śmieci.
Kolekcja została sfotografowana przez Karolinę Wilczyńską. Ujęcia doskonale oddają nostalgiczny klimat tamtych lat. Jednocześnie stylizacje autorstwa Kasi Mioduskiej podkreślają kobiecy charakter projektów.
Reserved x Kubota będzie dostępna w sprzedaży online i w wybranych sklepach stacjonarnych od dnia 25.03.2022 r.
Credits:
Zdjęcia: Karolina Wilczyńska
Stylistka: Kasia Mioduska
Fryzury i makijaż: Adrian Świderski
Modelka: Ana Maytin

TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji

Zima w stylu Black & White z Lee Cooper
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.