Komunikaty PR

Bądź jak książę Harry – zaprojektuj własny pierścionek zaręczynowy

2021-07-15  |  14:10
Biuro prasowe
Kontakt
Michał Michalski
ITBC Communication

Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
michal_michalski|itbc.pl| |michal_michalski|itbc.pl
+48 602 789 188
www.itbcgroup.pl

Niemal od zarania dziejów złoto kusi zakochanych swoim tajemniczym blaskiem. Już starożytni Rzymianie nosili złote obrączki, mające podkreślić wartość ich uczucia – tą emocjonalną, wyrażoną w formie materialnej. A dziś? Według badania portalu Ringspo, aż 75 procent narzeczonych decyduje się właśnie na złotą biżuterię ślubną. Co ciekawe, mimo stale wysokich cen kruszcu, złota biżuteria wcale nie musi być droga. Wystarczy zaprojektować ją samemu! Według ekspertów taka błyskotka –  pierścionek zaręczynowy czy obrączka – może być nawet o 30 procent tańsza niż ta kupiona w salonie. Za pierścionek z 3,10 karata, kosztujący w sklepie ok. 3 tyś. złotych, u jubilera-rzemieślnika zapłacimy nawet 1000 złotych mniej. Zaoszczędzone środki możemy przeznaczyć na przykład na zakup większego kamienia np. diamentu, który zdobi pierścionek. Jak to zrobić najefektywniej radzi Agnieszka Olewska z Mennicy Skarbowej.

Jeden z najsłynniejszych złotych pierścionków zaręczynowych to ten, ofiarowany Meghan Markle przez księcia Harry’ego – następca tronu sam` zaprojektował błyskotkę, wartą, bagatela, 122 tysiące funtów. Specjalnie stworzone przez partnerów pierścionki otrzymały również takie gwiazdy jak Kim Kardashian czy Ariana Grande. Jak donosiły media, kreatywnością popisał się także Krzysztof Ibisz, który w 2010 roku podarował swojej ukochanej własnoręcznie zaprojektowany, drogocenny drobiazg. Jednak z możliwości ofiarowania wybrance czegoś stworzonego specjalnie dla niej coraz częściej korzystają również zwykli śmiertelnicy.

–  Złoto na pierścionek czy obrączkę można kupić albo przeznaczyć na to już posiadane precjoza wykonane z tego kruszcu. Przetopienie złotej biżuterii i wykonanie pierścionka od zera w pracowni jubilerskiej jest tańsze nawet o 30 procent w porównaniu do zakupu w salonie, a różnicę w cenie można przeznaczyć na zakup większego kamienia mającego ozdabiać obrączkę czy pierścionek zaręczynowy. To nie tylko możliwość stworzenia czegoś wyjątkowego, lecz także szansa na zoptymalizowanie wydatków związanych z zaręczynami czy ślubem. Za złoty pierścionek z 3,10 karata kosztujący 3 tysiące złotych w sklepie u jubilera-rzemieślnika zapłacimy około 1000 złotych mniej – za takie pieniądze można kupić nawet 0,21-karatowy brylant – mówi Agnieszka Olewska z Mennicy Skarbowej. – Warto też podkreślić, że decydując się na swoisty recykling rodzinnych błyskotek nie ogranicza nas właściwie nic, prócz wyobraźni. Niezależnie od jakości złota, jakie dostarczymy do jubilera – jego wieku czy zanieczyszczenia – dobry rzemieślnik bez problemu uzyska pożądaną przez nas próbę i kolor. Otrzymamy coś osobistego, będącego wyrazem naszej miłości, dodatkowo trafiającego w gusta naszej partnerki – podkreśla Agnieszka Olewska.

Jeśli nie chcemy podejmować się własnoręcznego zaprojektowania pierścionka czy obrączki, warto poszukać salonu jubilerskiego oferującego szeroki asortyment. Ze względu na duże różnice w marży, dobrze jest również porównać oferty kilku sprzedawców lub skorzystać z internetowych sklepów z biżuterią, gdzie ceny są zazwyczaj niższe niż w tych tradycyjnych. W tym ostatnim wypadku, jak radzi Asia Szalaty z jubiler.pl, koniecznie pamiętajmy o sprawdzeniu wiarygodności e-sprzedawcy, i tego, czy istnieje możliwość ubezpieczenia przesyłki z drogocennym zakupem.

Jeszcze kilkadziesiąt lat temu pierścionek zaręczynowy był postrzegany jako finansowe zabezpieczenie przyszłej panny młodej, która w przypadku zerwania zaręczyn mogła zatrzymać drogocenny przedmiot. Nic dziwnego, złota biżuteria to pewna lokata kapitału – inwestycja w ten kruszec jest przez wielu uznawana za jedną z najbezpieczniejszych, a sam metal określany jest mianem „bezpiecznej przystani”. Według szacunków, metal ten zyskuje na wartości nawet 23 procent rocznie. Złota biżuteria może stanowić coś więcej niż tylko wyraz miłości  - może być świetną lokatą kapitału „na dobre i na złe”.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: ITBC Communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Moda Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji Biuro prasowe
2024-12-23 | 12:00

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji

Wybór między okularami a soczewkami na sylwestra zależy od kilku czynników, takich jak komfort, styl  i okoliczności.  Jeśli planujemy przetańczyć całą noc,
Moda Zima w stylu Black & White z Lee Cooper
2024-12-19 | 12:10

Zima w stylu Black & White z Lee Cooper

Buty bardzo Black W tym sezonie warto mieć w szafie czarne botki z rockowym, grunge’owym lub wojskowym sznytem. Można je zestawiać zarówno z jeansami i oversize’ową
Moda Modne, ciepłe i z futerkiem – zimowe buty od Lee Cooper
2024-12-19 | 12:10

Modne, ciepłe i z futerkiem – zimowe buty od Lee Cooper

Zimowe buty z futerkiem wkraczają na salony, a raczej na utwardzone ścieżki i miejskie chodniki. Czasy, kiedy śniegowce nosiło się tylko na stokach, a trapery jedynie na szlakach, odeszły

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Edukacja

Idea STEM zmienia podejście do edukacji dzieci na całym świecie. Doświadczanie i współpraca zamiast wykładów

Odejście od wykładowej metody prowadzenia zajęć na rzecz doświadczeń, współpracy i partnerskich relacji z nauczycielem to podstawowe założenia idei edukacyjnej STEM. Ma ona wspierać rozwój dzieci i młodzieży w kierunkach, jakie wytycza zmieniająca się rzeczywistość i na jakie nastawiony będzie rynek pracy za kilka lat. Globalnie rynek edukacji STEM do końca dekady podwoi swoje przychody. Ten światowy trend jest obserwowany i rozwijany również w Polsce, m.in. poprzez projekt STEM Kindloteka.

Handel

Finansowanie, technologia i wola polityczna sprzyjają walce o klimat. Dołączają do niej także konsumenci

Eksperci apelują o intensyfikację wysiłków na rzecz ochrony klimatu. Tym bardziej że teraz są ku temu sprzyjające warunki: finansowanie, wola polityczna i zaawansowane technologie. Coraz częściej idzie za tym także gotowość społeczeństwa do zmian. Choć w kontekście zielonej rewolucji mówi się przede wszystkim o transformacji energetycznej i ograniczaniu emisji CO2, dbanie o zmiany zaczyna się również na poziomie decyzji konsumenckich. Polacy mają tego świadomość i wdrażają proekologiczne nawyki w codzienną rutynę i zakupy.