Bananowy, miętowy, jagodowy… wiosną zasmakuj w pastelach!
Są urocze. Kojarzą się ze słodkościami – z owocowymi lodami albo watą cukrową. Pomagają zapomnieć o szaroburej zimie, a jednocześnie jak nic innego świetnie się z szarością komponują. Pastele, bo o nich mowa, dobrze prezentują się zarówno w postaci stylowych dodatków, jak i (umiejętnie dobranych) total-looków. Ponadto są bardzo modne w tym sezonie! Jak je nosić? Podpowiadamy!
Przeglądając oferty sklepów odzieżowych, nie sposób nie zauważyć, że pastele zawładnęły wyobraźnią projektantów i lada dzień to samo stanie się z ulicami, ale i domowymi pieleszami. Bo pastelowe może być wszystko – komplety miękkich, wygodnych dresów, ale też eleganckie żakiety. Lekkie letnie sukienki i wieczorowe suknie. Do tego jeansy, kurtki, a nawet dodatki: buty i torebki.
Mniej, więcej – dobrze!
Choć wydaje się, że pastele na wiosnę to „nic nowego”, chyba nigdy dotąd nie było ich wszędzie tak dużo. Wiele marek proponuje pastelowe total looki, czyli strój od stóp do głów w jednym kolorze. – W tym miejscu należy uspokoić wszystkich nieprzekonanych do takich rozwiązań – pastelowy total look absolutnie nie musi to oznaczać infantylnego efektu – wręcz przeciwnie. Przykładowo garnitur w takich odcieniach będzie prezentować się naprawdę elegancko, a komplet dresowy w delikatnych, owocowych barwach doda wiosennej energii do tej wygodnej stylizacji – opowiada ekspertka związana z siecią sklepów KiK.
Jeśli mimo wszystko pastele „od stóp do głów” to dla nas za dużo, warto pamiętać o tym, że te wdzięczne odcienie pasują właściwie do wszystkiego. – Czerń i szarość, które zimą dominują nie tylko na polskich ulicach, świetnie uzupełniają i tonują kolorowe pastele. Takie połączenie nadaje się nawet do pracy w biurze, w którym obowiązuje dość sztywny dress code – przekonuje stylistka KiK.
W punkt z błyszczącymi
Pandemia wywróciła nasze życia do góry nogami, wiele z nas pracuje czy uczy się z domu. Ale – w kontekście poszerzania modowych horyzontów – może mieć to swoje plusy, w końcu w domu możemy trochę poszaleć i przetestować, jak wyglądamy oraz (co najważniejsze) jak czujemy się w poszczególnych połączeniach. – Pastele świetnie odnajdują się w towarzystwie błysku. I mowa tu zarówno o różnych odcieniach złota oraz srebra, jak i o miedzi, cekinach czy kryształkach. Nie tylko w postaci biżuterii, także butów, torebek, czapek, a nawet spodni i marynarek – wylicza ekspertka KiK.
Odważnie z neonowymi
„Pastele + neony” – brzmi zaskakująco? I dobrze! Choć pozornie wydaje się to nieintuicyjnym połączeniem, te kolory naprawdę dobrze współgrają. – Nosząc to odważne połączenie na pewno będziemy się wyróżniać, ale tym mniej śmiałym warto przypomnieć, że osoby noszące żywe, jasne, energetyczne kolory są postrzegane bardziej pozytywnie i sprawiają wrażenie bardziej radosnych – zachęca specjalistka KiK.
No właśnie – radość. Wydaje się, że dominacja pasteli w modzie na sezon wiosna-lato to nie przypadek. W końcu znaleźliśmy się w niełatwym i bardzo wymagającym okresie. Dlatego w kontrze do (raczej mrocznej) rzeczywistości bardziej niż kiedykolwiek potrzebujemy czegoś przeciwnego. Czegoś, co kojarzy się z radością i przyjemnością, jest proste i urocze – zupełnie jak pastele, dlatego korzystajmy z nich na wiosnę – bo kiedy, jeśli nie teraz?

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.