Komunikaty PR

Bankiet u Dong Qichanga – pokaz strojów dynastii Ming

2022-09-29  |  16:00
Biuro prasowe
Kontakt
Agnieszka Zięba
Instytut Konfucjusza w Krakowie

Oleandry 2A
30-063 Kraków
media|instytutkonfucjusza.pl| |media|instytutkonfucjusza.pl
12 663 26 07
www.instytutkonfucjusza.uj.edu.pl/

Instytut Konfucjusza w Krakowie serdecznie zaprasza w sobotę 1 października o godz. 16:00 na wydarzenie „Bankiet u Dong Qichanga czyli pokaz strojów dynastii Ming wraz z komentarzem dr Magdaleny Greli-Chen”.

W sobotę odbędzie pokaz strojów dynastii Ming (1368–1644), w nietypowej formie inscenizacji bankietu, którego gospodarzem zostanie malarz, kaligraf i teoretyk sztuki Dong Qichang. Na jego zaproszenie odpowiedzą utalentowani uczeni, cesarscy nadzorcy, synowie oficjeli oraz wyrafinowane arystokratki. Wśród zaprezentowanych modeli znajdą się ikoniczne fasony jak np. tieli, zhaojia, daopao czy ao qun. Zaprezentowane modele powstały na fali hanfuyundong (tzw. ruch hanfu), gdy to nastąpił triumfalny powrót mingowskiej mody na ulice miast. Zwolennicy tej estetyki wskrzeszają dawne kroje, redefiniując ich przeznaczenie i dodając nowe wzory.

Pokaz zakończony zostanie komentarzem opisującym przedstawione ubiory, nawiązującym nie tylko do historycznego przeznaczenia danych strojów, ale i współczesnych rozwiązań.

dr Magdalena Grela-Chen, Instytut Bliskiego i Dalekiego Wschodu UJ

Badaczka związków pomiędzy strojem a polityką w Azji, autorka publikacji dotyczących hanfui mody chińskiej. Prywatnie właścicielka kolekcji hanfuoraz innych strojów azjatyckich.

 

Wstęp wolny!

 

Czas: sobota 1 października godz. 16:00.

 

Miejsce:

Instytut Konfucjusza w Krakowie

ul. Oleandry 2A

Sala: 3.04

 

Więcej informacji: http://www.instytutkonfucjusza.uj.edu.pl

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Instytut Konfucjusza w Krakowie
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Moda TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace Biuro prasowe
2025-05-07 | 16:00

TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace

TATUUM, modowa marka z Łodzi, wzięła udział w Światowej Wystawie EXPO 2025 w Osace, prezentując specjalną kolekcję inspirowaną postacią Misia Uszatka. Udział w tym
Moda Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji
2024-12-23 | 12:00

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji

Wybór między okularami a soczewkami na sylwestra zależy od kilku czynników, takich jak komfort, styl  i okoliczności.  Jeśli planujemy przetańczyć całą noc,
Moda Zima w stylu Black & White z Lee Cooper
2024-12-19 | 12:10

Zima w stylu Black & White z Lee Cooper

Buty bardzo Black W tym sezonie warto mieć w szafie czarne botki z rockowym, grunge’owym lub wojskowym sznytem. Można je zestawiać zarówno z jeansami i oversize’ową

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.