Komunikaty PR

Bażancie szaty oraz korona smoka i feniksa

2023-03-21  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt
Agnieszka Zięba
Instytut Konfucjusza w Krakowie

Oleandry 2A
30-063 Kraków
media|instytutkonfucjusza.pl| |media|instytutkonfucjusza.pl
12 663 26 07
www.instytutkonfucjusza.uj.edu.pl/

Instytut Konfucjusza w Krakowie serdecznie zaprasza wszystkich na wykład dr Magdaleny Greli-Chen pt. „Bażancie szaty oraz korona smoka i feniksa – cesarzowe Song i Ming i ich współczesne naśladowczynie”.

Wydarzenie odbędzie się w piątek 24 marca o godz. 18:00 w sali 3.04 w siedzibie Instytutu Konfucjusza w Krakowie.

Feniks utożsamiany jest z symbolem cesarzowej, lecz czy tylko on? Cesarzowe dynastii Song i Ming nosiły spektakularne szaty, na których przysiadły kolorowe bażanty oraz smoki. Całości dopełniały korony ze smokami, feniksami oraz orszakiem Królowej Matki Zachodu. Splendor cesarskich szat odcisnął wpływ nawet na wizerunku królowych koreańskich. W Chinach mówi się, że panna młoda na jeden dzień zostaje cesarzową. Czy zatem współczesne panny młode czerpią z wizerunku dawnych matek narodu? Przyjrzymy się jak, wyglądają współczesne korony smoka i feniksa, bażancie szaty oraz temu, jak duch cesarzowych zostaje wskrzeszony w XXI wieku.

Dr Magdalena Grela-Chen z Instytutu Bliskiego i Dalekiego Wschodu UJ to badaczka związków pomiędzy strojem a polityką w Azji, autorka publikacji dotyczących hanfu i mody chińskiej. Prywatnie właścicielka kolekcji hanfu oraz innych strojów azjatyckich.

Wstęp wolny!

 

Czas 24 marca (piątek) godz. 18:00.

 

Miejsce: Instytut Konfucjusza w Krakowie, ul. Oleandry 2A sala 3.04.

 

Więcej informacji na stronie Facebook Instytutu Konfucjusza w Krakowie.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Instytut Konfucjusza w Krakowie
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Moda Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji Biuro prasowe
2024-12-23 | 12:00

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji

Wybór między okularami a soczewkami na sylwestra zależy od kilku czynników, takich jak komfort, styl  i okoliczności.  Jeśli planujemy przetańczyć całą noc,
Moda Zima w stylu Black & White z Lee Cooper
2024-12-19 | 12:10

Zima w stylu Black & White z Lee Cooper

Buty bardzo Black W tym sezonie warto mieć w szafie czarne botki z rockowym, grunge’owym lub wojskowym sznytem. Można je zestawiać zarówno z jeansami i oversize’ową
Moda Modne, ciepłe i z futerkiem – zimowe buty od Lee Cooper
2024-12-19 | 12:10

Modne, ciepłe i z futerkiem – zimowe buty od Lee Cooper

Zimowe buty z futerkiem wkraczają na salony, a raczej na utwardzone ścieżki i miejskie chodniki. Czasy, kiedy śniegowce nosiło się tylko na stokach, a trapery jedynie na szlakach, odeszły

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Edukacja

Idea STEM zmienia podejście do edukacji dzieci na całym świecie. Doświadczanie i współpraca zamiast wykładów

Odejście od wykładowej metody prowadzenia zajęć na rzecz doświadczeń, współpracy i partnerskich relacji z nauczycielem to podstawowe założenia idei edukacyjnej STEM. Ma ona wspierać rozwój dzieci i młodzieży w kierunkach, jakie wytycza zmieniająca się rzeczywistość i na jakie nastawiony będzie rynek pracy za kilka lat. Globalnie rynek edukacji STEM do końca dekady podwoi swoje przychody. Ten światowy trend jest obserwowany i rozwijany również w Polsce, m.in. poprzez projekt STEM Kindloteka.

Handel

Finansowanie, technologia i wola polityczna sprzyjają walce o klimat. Dołączają do niej także konsumenci

Eksperci apelują o intensyfikację wysiłków na rzecz ochrony klimatu. Tym bardziej że teraz są ku temu sprzyjające warunki: finansowanie, wola polityczna i zaawansowane technologie. Coraz częściej idzie za tym także gotowość społeczeństwa do zmian. Choć w kontekście zielonej rewolucji mówi się przede wszystkim o transformacji energetycznej i ograniczaniu emisji CO2, dbanie o zmiany zaczyna się również na poziomie decyzji konsumenckich. Polacy mają tego świadomość i wdrażają proekologiczne nawyki w codzienną rutynę i zakupy.