Biżuteria inspirowana kwiatami
Unikatowa, niepowtarzalna biżuteria to wyjątkowy prezent na Dzień Matki. I nie tylko na tę okazję. Ponad 100 najpiękniejszych obiektów sztuki jubilerskiej z XIX i XX wieku, zobaczyć i wylicytować można będzie już 25 maja w DESA Unicum. Pojawią się m.in. pierścionki, kolczyki, broszki i naszyjniki zdobione niezwykle modnymi w tym sezonie szafirami, opalami, rubinami i szmaragdami.
Biżuteria i kwiaty. Połączyliśmy te dwa wątki i stworzyliśmy wyjątkową propozycję inspirowaną wiosną. Na wystawie nie brakuje biżuterii z motywami roślinnymi. Przykładem może być m.in. pierścionek z rubinami i diamentami, wyglądający jak barwny kwiat czy kolczyki z białego złota pochodzące z Francji z końca XX wieku. Ale to tylko dwa spośród wielu innych wyjątkowych obiektów.
Na wystawie i aukcji zobaczyć można będzie również kolczyki, pierścionek i naszyjnik z kolekcji „Happy Diamonds” słynnej światowej marki Chopard. To innowatorski pomysł z 1976 roku na stworzenie linii biżuterii, gdzie umieszczone pomiędzy dwiema szafirowymi szybkami frywolne małe diamenty podskakują w zamknięciu przy każdym ruchu. „Happy Diamonds” to symbol radości życia i wolnego ducha. Kolekcja ta do dnia dzisiejszego cieszy się niezmienną popularnością i rozpoznawalnością.
W tym sezonie niezwykle modna jest biżuteria z dodatkiem kamieni szlachetnych. Ciekawym przykładem mogą być naszyjnik, bransoleta i pierścionek z opalami. Znalezienie dwóch podobnych do siebie opali jest praktycznie nieosiągalne. Możemy się o tym przekonać dokładnie przyglądając się temu kamieniowi, gdzie gra barw jest niepowtarzalna i rozkłada się indywidualnie w każdym z nich. Opal szlachetny jest kamieniem delikatnym, mieniącym się pożądanym blaskiem ognia. Z kolei szafiry charakteryzują się niezwykle piękną, błękitną barwą. Tworzą zgrany duet z diamentami. Na wystawie i aukcji zobaczyć można m.in. kolczyki w typie art déco czy pierścionek z diamentami z połowy XX wieku, a także wyjątkowe kolczyki z wiedeńskiej pracowni jubilerskiej.
Jednymi z najbardziej poszukiwanych i cenionych kamieni szlachetnych są również szmaragdy. Szczególnie rozsławiła je legendarna Kleopatra. W DESA Unicum zobaczyć i wylicytować można będzie m.in. pierścionek z XIX wieku czy bransoletę art déco z tymi właśnie kamieniami. Warto również zwrócić uwagę na wyroby z koralu i turkusu, które również urzekają intensywnymi barwami.
Wszystkie obiekty oglądać można na wystawie przedaukcyjnej od 11 maja. 25 maja o godzinie 19 zostaną zlicytowane w DESA Unicum, największym polskim domu aukcyjnym przy ul. Pięknej 1A. Licytować można będzie online, przez aplikację oraz telefonicznie i przez zlecenie stałe. Aukcja transmitowana będzie na żywo w kanałach społecznościowych DESA Unicum.
Wystawa Biżuteria Kolekcjonerska: 11-25 maja 2021, godz. 11-19 (poniedziałek-piątek) i godz. 11-16 (sobota), Dom Aukcyjny DESA Unicum, ul. Piękna 1A, Warszawa, wstęp wolny
Aukcja Biżuteria Kolekcjonerska: 25 maja 2021, godz. 19, Dom Aukcyjny DESA Unicum, ul. Piękna 1A, Warszawa, wstęp wolny
https://desa.pl/pl/aukcje-dziel-sztuki/bizuteria-kolekcjonerska-ipfq/

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.