Komunikaty PR

„CHŁOPCY (NIE) BAWIĄ SIĘ LALKAMI” GABRIELA DATY NAJLEPSZĄ KOLEKCJĄ

2023-11-17  |  22:00
Biuro prasowe

„CHŁOPCY (NIE) BAWIĄ SIĘ LALKAMI” GABRIELA DATY NAJLEPSZĄ KOLEKCJĄ

GALI DYPLOMOWEJ INSTYTUTU UBIORU ŁÓDZKIEJ ASP

 

Nieszablonowa twórcza interpretacja osobistych doświadczeń, nowatorskie podejście do tkanin, zabawa formą i olbrzymie pokłady fantazji – to kolekcja „Chłopcy (nie) bawią się lalkami” wywarła największe wrażenie na jurorach tegorocznej Gali Dyplomowej Instytutu Ubioru Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. Jej autor – Gabriel Data otrzymał nagrodę Rektora ASP w Łodzi za najlepszy dyplom.

Drugi dzień odbywającego się w Łodzi święta młodej mody – Łódź Young Fashion dobiegł końca. Zwieńczyła go Gala Dyplomowa Instytutu Ubioru łódzkiej ASP , podczas której swoje kolekcje zaprezentowało trzynastu dyplomatów Instytutu Ubioru: Alicja Bogusz, Gabriel Data, Paweł Konopski, Michalina Kowalewska, Filip Kozak, Marta Kulik, Julia Leszczyńska, Marta Mortka, Olimpia Patrzałek, Dominika Rakowicz, Angelika Sieńko, Zuzanna Wilczyńska, Niku Wolak.

Wszystkie kolekcje intrygowały oryginalnością, twórczą dojrzałością i precyzją wykonania, co sprawiło, że z nie lada wyzwaniem zmierzyć się musiało konkursowe jury w składzie: dr Przemysław Wachowski – rektor Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi, Marcin Świderek – szef działu mody magazynu „Elle”, Renata Maldutienė – dyrektor Wydziału Mody Akademii Sztuk Pięknych w Wilnie, Magdalena Kacalak – redaktorka prowadząca działu mody i wnętrz miesięcznika Wysokie Obcasy oraz Wysokie Obcasy Extra, Marcin Różyc – dziennikarz modowy, kurator, Iga Trydulska –  redaktor naczelna działu mody magazynu „K MAG”, Martyn Roberts – Fashion Scout, Katarzyna Zajączkowska – autorka książki „Odpowiedzialna moda. Guilt-free przewodnik po slow fashion”, Michał Zaczyński – dziennikarz modowy.

Po długiej dyskusji eksperci branży mody uznali, że Nagroda Rektora łódzkiej ASP o wartości 10 000 zł trafi do Gabriela Daty, autora kolekcji Chłopcy (nie) bawią się lalkami”.

– Szczególnie ujął nas tym, jak własną, osobistą historię przetworzył na kolekcję odzieżową, opowiadając zogromnym poczuciem humoru o tym, w jaki sposób skostniały koncept męskości jest przekazywany młodym ludziom i jak trzeba sobie z nim poradzić w dorosłym życiu – podkreśla przewodnicząca jury, Magdalena Kacalak.  – Byliśmy też pod wrażeniem autorskich nadruków i samodzielnie wykonanych dzianin – dodaje. 

Zwycięski dyplom powstał pod kierunkiem dr Michała Szulca.

– Moja kolekcja odnosi się do szkodliwego wpływu toksycznej męskości na wychowanie chłopców i życie dorosłych mężczyzn. Inspiracją do zbadania problemu, jak i stworzenia kolekcji ubiorów na ten temat, były moje własne historie oraz te zasłyszane od znajomych. Skala szkodliwości przekonań, jaki mityczny prawdziwy mężczyzna powinien być, a jaki nie, z każdym kolejnym źródłem na ten temat poraża coraz bardziej. Moim projektem staram się dotrzeć do tych, którzy bagatelizują ten problem lub nigdy o nim nie słyszeli. Punkt wyjścia to 10 przykazań dla chłopców, które opracowałem na podstawie zakazów, jakie słyszą chłopcy w dzieciństwie – opisuje swoją kolekcję Gabriel Data.

Konkursowe kolekcje znalazły też uznanie w oczach partnerów wydarzenia – firm i instytucji, które ufundowały swoje nagrody, oferując młodym twórcom wsparcie na początku ich kariery.

 

  • Nagroda specjalna Ferrero, producent batonika Duplo: Angelika Sieńko, kolekcja „Modern Gods”
  • Nagroda specjalna LPP: Marta Mortka, kolekcja „Necrosis, mój pamiętnik” ; Gabriel Data, kolekcja „Chłopcy (nie) bawią się lalkami”  
  • Nagroda specjalna MONOPOLIS: Olimpia Patrzałek, kolekcja „Rosiczka”
  • Nagroda specjalna DENI CLER MILANO: Julia Leszczyńska, kolekcja „Breaking Taboos 23”
  • Nagroda specjalna TOP SECRET: Zuzanna Wilczyńska, kolekcja „Segmenty”
  • Nagroda specjalna K MAG: Olimpia Patrzałek, kolekcja „Rosiczka”
  • Nagroda specjalna Wysokie Obcasy Extra: Julia Leszczyńska, kolekcja „Breaking Taboos 23”
  • Wyróżnienie Selin Magazine: Niku Wolak, kolekcja „Barbiecore”
  • Nagroda medialna MIUMAG: Michalina Kowalewska, kolekcja „Armoris lacrima”
  • Nagroda medialna LAMODE.INFO: Dominika Rakowicz, kolekcja „Youtopia”
  • Wyróżnienie Fashion Biznes: Gabriel Data, kolekcja „Chłopcy (nie) bawią się lalkami”
  • Nagroda specjalna GPoland: Julia Leszczyńska, kolekcja „Breaking Taboos 23”
  • Nagroda specjalna YKK: Angelika Sieńko, kolekcja „Modern Gods”
  • Wyróżnienie Freudenberg Vilene: Zuzanna Wilczyńska, kolekcja „Segmenty”

 

Gala Dyplomowa organizowana od 1995 roku promuje dyplomantów Instytutu Ubioru. Przez lata wydarzenie zyskało niezwykłą oprawę – dzisiaj to wizualny spektakl w formie pokazów na najwyższym światowym poziomie.

Organizatorami Łódź Young Fashion są Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi i Stowarzyszenie Pola Designu, partnerem głównym jest Miasto Łódź, partnerem wydarzenia – Łódzkie Centrum Wydarzeń. Trzydniowe wydarzenie zakończy jutrzejszy finał konkursu „Złota Nitka”.

ŁYF to również bogaty program warsztatów i wystaw, na temat których szczegółowe informacje znaleźć można na www.lodzyoungfashion.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Moda Powrót do biura w wielkim stylu z SHEIN Biuro prasowe
2024-09-30 | 12:00

Powrót do biura w wielkim stylu z SHEIN

Wraz z nadejściem nowego sezonu pojawiają się trendy, które łączą elegancję z komfortem, pozwalając na tworzenie swobodnych, ale jednocześnie profesjonalnych stylizacji. Od
Moda Kolorowa nowość od marki Kubota
2024-09-30 | 01:00

Kolorowa nowość od marki Kubota

Czytanie książki pod kocem, oglądanie ulubionego serialu czy gotowanie sezonowych potraw? Bez względu na to, jakie są Twoje jesienne plany, uzupełnij je o klapki Rzep Multicolor, najnowszą
Moda Polacy entuzjastami mody z drugiej ręki?
2024-09-26 | 12:00

Polacy entuzjastami mody z drugiej ręki?

Wraz z nadejściem jesieni nadchodzi czas na porządkowanie i odświeżanie garderoby. Vinted przyjrzała się nawykom zakupowym Polek i Polaków. Badanie* konsumenckie przeprowadzone dla

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Konsument

Z roku na rok rośnie odsetek Polaków segregujących odpady. Nie zawsze jednak robią to prawidłowo [DEPESZA]

Już 97 proc. Polaków deklaruje, że segreguje odpady – wynika z badania SW Research na zlecenie Fundacji ProKarton. To o 5 pkt proc. więcej niż w 2023 roku. Rośnie również świadomość dotycząca recyklingu kartonów do płynnej żywności, a 58 proc. osób deklaruje, że prawidłowo wyrzuca je do żółtego pojemnika. Wciąż jednak pojawiają się wątpliwości co do tego, jak segregować poszczególne odpady do konkretnych pojemników. – Frakcje z poszczególnych pojemników są niekiedy zanieczyszczone innymi odpadami, co utrudnia proces sortowania i obniża jakość surowca do recyklingu – ocenia Łukasz Sosnowski, prezes Fundacji ProKarton.

Konsument

Polacy na bakier z higieną cyfrową. To przekłada się na zdrowie fizyczne i psychiczne, szczególnie młodych

Smartfony, monitory komputera, telewizory podłączone do sieci lub konsoli do gier mogą negatywnie wpływać na zdrowie zarówno fizyczne, jak i psychiczne – twierdzą lekarze. Dodatkowo nadużywanie elektronicznych gadżetów może niekorzystnie wpływać na nawyki żywieniowe. Między innymi z tego powodu coraz więcej mówi się o potrzebie higieny cyfrowej. Jej brak może prowadzić do poważnych konsekwencji.