Komunikaty PR

Classic blue: bycie modnym dawno nie było tak proste!

2020-01-31  |  13:00
Biuro prasowe

Ponadczasowy, elegancki w swej prostocie, przypominający niebo o zmierzchu, daje poczucie spokoju i zaspokaja potrzebę stabilizacji tak potrzebną u progu nowej ery. W ten, nieco poetycki, sposób Instytut Pantone opisuje kolor roku 2020 – Classic Blue. O ile ocena „uspokajających właściwości” tego odcienia to kwestia indywidualna, z punktu widzenia mody „klasyczny niebieski” w istocie jest równie eleganckim, co uniwersalnym kolorem, który warto wprowadzić do swojej szafy (o ile już go w niej nie mamy!).

 

Spokojnie, wystarczy dla każdego!

 

W poszukiwaniu modnych stylizacji absolutnie nie musimy biegać z próbnikiem kolorów, by znaleźć coś wyłącznie w tym konkretnym odcieniu. Zwłaszcza, że jego odbiór może się różnić w zależności od światła – tak sztucznego, jak i słonecznego. – Nie odrzucajmy więc sukienki czy bluzki, która bardzo nam się podoba, ale ma „zbyt” granatowy odcień. Mody nie trzeba ani nie należy interpretować zbyt dosłownie – tłumaczy stylistka marki KiK. Jak wobec tego podejść do tego tematu „z głową”, na jakie fasony warto postawić i z czym łączyć classic blue?

 

– Dżinsowe spodnie, kurtki i spódnice w odcieniu klasycznego niebieskiego to już klasyk, ale elegancki kardigan, żakiet czy płaszcz również świetnie uzupełnią garderobę i posłużą nam na długo – nawet po tym, kiedy świat ogarnie gorączka kolejnego „koloru roku”. Tak samo jak zwiewna niebieska sukienka (nawet we wzory) albo dodatki w postaci ciepłego komina czy torebki. „Classic blue”, tak jak i granatowy, to barwa uniwersalna sama w sobie, ale szczególnie pasuje blondynkom i szatynkom o jasnej karnacji, dla których czerń bywa zbyt przytłaczająca. Panie o oliwkowej cerze, brunetki w typie „zimy” lub naturalnie rude, które mają wręcz alabastrową skórę, również nie powinny się obawiać sięgania po ten kolor – w ich przypadku lepszym rozwiązaniem może się jednak okazać wybór jak najbardziej nasyconego odcienia czy też odzieży wykonanej z materiału o ciekawej fakturze, zwłaszcza z połyskiem – podpowiada ekspertka związana z marką KiK.

 

Kwestia łączenia „classic blue” z innymi kolorami też nie jest na szczęście zbyt skomplikowana. To naprawdę wdzięczny odcień, który – w przeciwieństwie do np. modnych jeszcze niedawno neonów – nie jest ani kontrowersyjny, ani wymagający. Doskonale komponuje się zarówno z podstawowymi barwami, jak czerń, szarości, biel, beż i brązy, ale też bardziej intensywnymi, jak choćby żółty, pomarańczowy czy (zwłaszcza!) czerwony.  

 

Apetycznie

 

– Jeśli jednak zależy nam na tym, by szczególnie wpisać się w obowiązujące trendy, odzieżowego towarzystwa dla „classic blue” powinnyśmy szukać wśród konkretnych odcieni. Jakich? Wzorując się na propozycjach największych domów mody, są to całkiem „smakowite” odcienie dość intensywnych kolorów: cynamonowy, czyli pomarańcz z nutką rudości i brązu, kurkuma, a więc głęboka, ciepła żółć, ale też szałwiowy (zieleń z nutą szarości), miętowy i stalowy – podpowiada stylistka KiK.

 

Idealna para

 

Niekwestionowanym hitem i idealnym towarzystwem dla „classic blue” zdają się jednak różne, wspomniane już wcześniej, odcienie czerwieni. We wszystkich konfiguracjach – jako osobny element garderoby, np. w postaci spódnicy zestawionej z niebieską bluzką czy marynarką, ale też w formie printu na sukience czy na ustach i paznokciach. Takie połączenie to doskonały sposób na nieskomplikowaną, ale robiącą wrażenie stylizację, które sprawdzi się zarówno w najbardziej nawet formalnych sytuacjach, jak i na randce, imprezie, ale też na co dzień. Trudno o bardziej uniwersalne zestawienie niż „classic blue”, czerwień i któryś z bazowych kolorów – biel (np. w postaci tiszertu), czerń (spodnie, torebka) czy szarość (kurtka lub płaszcz). A co najlepsze, to zasada, która sprawdza się zarówno w przypadku kobiet, jak i mężczyzn!

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Moda TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace Biuro prasowe
2025-05-07 | 16:00

TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace

TATUUM, modowa marka z Łodzi, wzięła udział w Światowej Wystawie EXPO 2025 w Osace, prezentując specjalną kolekcję inspirowaną postacią Misia Uszatka. Udział w tym
Moda Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji
2024-12-23 | 12:00

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji

Wybór między okularami a soczewkami na sylwestra zależy od kilku czynników, takich jak komfort, styl  i okoliczności.  Jeśli planujemy przetańczyć całą noc,
Moda Zima w stylu Black & White z Lee Cooper
2024-12-19 | 12:10

Zima w stylu Black & White z Lee Cooper

Buty bardzo Black W tym sezonie warto mieć w szafie czarne botki z rockowym, grunge’owym lub wojskowym sznytem. Można je zestawiać zarówno z jeansami i oversize’ową

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.