Daopao - od stroju uczonych do kostiumu scenicznego Zhang Yixinga
Instytut Konfucjusza w Krakowie
Oleandry 2A
30-063 Kraków
media|instytutkonfucjusza.pl| |media|instytutkonfucjusza.pl
12 663 26 07
www.instytutkonfucjusza.uj.edu.pl/
Instytut Konfucjusza w Krakowie serdecznie zaprasza w środę 26 października o godz. 18:30 na wydarzenie „Daopao - od stroju uczonych do kostiumu scenicznego Zhang Yixinga”.
Dr Magdalena Grela-Chen opowie o tym jak daopao (道袍), wywodzące się z ubiorów taoistów, stało się najpierw lubianym strojem codziennym mingowskich uczonych (1368–1644), a następnie przeżywa swój wielki powrót w XXI wieku. Obecnie to modny strój dla kobiet i mężczyzn promujących rodzime chińskie ubiory oraz tych lubiących nietuzinkowe fasony. Nosząc współczesne daopao można wystylizować się na poważnego uczonego, nonszalanckiego arystokratę lub też połączyć je z zachodnimi dodatkami tworząc zupełnie nowy styl. Podczas wydarzenie będzie można dowiedzieć się, jak to zrobić.
dr Magdalena Grela-Chen, Instytut Bliskiego i Dalekiego Wschodu UJ
Badaczka związków pomiędzy strojem a polityką w Azji, autorka publikacji dotyczących hanfui mody chińskiej. Prywatnie właścicielka kolekcji hanfuoraz innych strojów azjatyckich.
Wstęp wolny!
Czas: środa 26 października godz. 18:30.
Miejsce:
Instytut Konfucjusza w Krakowie
ul. Oleandry 2A
Sala: 3.04
Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji
Zima w stylu Black & White z Lee Cooper
Modne, ciepłe i z futerkiem – zimowe buty od Lee Cooper
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.