Komunikaty PR

Dlaczego Polacy kupują luksusowe rzeczy z drugiej ręki?

2024-07-11  |  14:00
Biuro prasowe

Vinted, wiodąca w Europie internetowa platforma C2C mody używanej, spytała respondentów w Polsce o ich nawyki zakupowe dotyczące mody luksusowej z drugiej ręki. Wyniki badań* wskazują, że Polacy luksus identyfikują bardziej ze znaną marką niż wysoką ceną, a wraz ze wzrostem dochodów coraz częściej zaczynają poszukiwać konkretnych rzeczy o wartości ponad 500€. Najczęstszą motywacją są kwestie finansowe (54%), lecz nie tylko! Wielu (niemal 16%) taki zakup postrzega, jako dobrą inwestycję. Najczęściej poszukujemy ubrań z wyższej półki, choć mężczyźni sięgają również po zegarki, a kobiety po biżuterię i torebki. Za najdroższe rzeczy z drugiego obiegu, zakupione na przestrzeni ostatniego roku, respondenci z Polski płacili od 500 - 1000€. 

 

Dlaczego sięgamy po luksusowe rzeczy z drugiej ręki?

 

Wyniki badań przeprowadzonych przez agencję badawczą Stem Mark na zlecenie Vinted wskazują, że ponad 71% Polaków sięgając po rzeczy luksusowe kieruje się aktualnymi trendami modowymi, a ponad 16% czerpie inspirację od influencerów. Respondenci wskazują przede wszystkim na wyższą jakość. Oprócz tego, że sięgając po rzeczy luksusowe z drugiej ręki chcemy przede wszystkim zaoszczędzić (54%) czy upolować dobrą okazję (37%) to niemal 16% z nas widzi w tym dobrą inwestycję, a co czwarty (25%) sięga po rzeczy używane, jako lepszy wybór dla klimatu. 




 

Co kupujemy najczęściej i ile jesteśmy skłonni wydać?

 

Jak wskazują badania, 3 na 5 respondetów w Polsce rozważyłoby zakup luksusowych rzeczy z drugiej ręki, a co trzeci z nas dokonał już takiego zakupu w ciągu ostatniego roku. Kobiety chętnie nabywają luksusowe ciuchy, torebki i biżuterię z drugiej ręki, mężczyźni zaś preferują zegarki. 

W ciągu ostatniego roku 68% ankietowanych za najdroższą rzecz luksusową z drugiego obiegu wydało od 500 do 1000€, a 30% kobiet (versus 25% mężczyzn) na ten cel przeznaczyło od 1000 - 5 000€. Niespełna 5% (4,5%) respondentów za wybraną rzecz z drugiej ręki zapłaciła ponad 5 000€.


 

Autentyczność rzeczy nie mniej ważna!

 

Wyniki badań przeprowadzonych dla Vinted wskazują, że najważniejszym czynnikiem przy zakupie lusksusowych rzeczy z drugiej ręki są jakość, a zaraz po niej cena i styl. Choć nie zawsze! Osoby o zasobniejszym portfelu  są znacznie mniej zorientowane na cenę i większą uwagę przywiązują do stylu, dla wielu z nich istotny jest widoczny branding i logo marki. To czy dana rzecz jest autentyczna jest istotne dla ponad 55% respondentów, którzy kupują luksusowe rzeczy z drugiej ręki. 64% respondentów z Polski luksusowe przedmioty z drugiego obiegu kupuje w sieci, a niemal  50% w tym celu korzysta z Vinted

 

Kupując designerski lub luksusowy produkt na Vinted, można mieć pewność, że otrzyma się oryginał - wszystko za sprawą usługi weryfikacji przedmiotu. Odpłatna usługa umożliwia sprawdzenie autentyczności danej rzeczy przez zespół ekspertów Vinted. Osobiście zweryfikują produkt od projektanta, aby kupujący miał  pewność, że nabywa oryginał. Setki marek projektantów kwalifikuje się obecnie do weryfikacji przez ekspertów Vinted w tym , m.in. Bottega Veneta, Celine i Jacquemus, a także Adidas czy New Balance. Torebki Celine Triomphe i Lady Dior należą do najbardziej pożądanych w Polsce. Ale nie tylko! Na Vinted w 2023 roku Balenciaga zajęła wyższą pozycję na liście najlepiej sprzedających się marek w Polsce niż na innych rynkach europejskich. W ubiegłym roku także Polska była rynkiem (w porównaniu z Francją, Wielką Brytanią, Włochami, Holandią, Niemcami i Belgią), gdzie Jacquemus znalazł się w pierwszej 10-tce najlepiej sprzedanych marek w 2023 r. Wśród 3 najdroższych brandów sprzedanych w 2023 r. w Polsce na platformie Vinted gościł Rolex, Chanel i Hermès.  A jakie są najbardziej lubiane przedmioty luksusowe z drugiej ręki? Według analizy Vinted, ten rok jak na razie należy do torebki Yves Saint Laurent, która podbiła serca członkiń platformy.

 

Na Vinted członkowie mogą bez obaw sprzedawać dzieła projektantów bez żadnych opłat z tytułu sprzedaży, co pozwala im zarobić dodatkowe pieniądze. Niektóre designerskie przedmioty w stylu vintage okazują się nawet ukrytymi skarbami. Ze względu na unikalny design i dziedzictwo marki, określone egzemplarze niektórych marek przekształciły się w popularne przedmioty kolekcjonerskie. 


 

*Badanie konsumenckie przeprowadzone w maju 2024 roku przez agencję badawczą Stem Mark wśród polskiej populacji w wieku 18-50 lat, metodą CAWI, na reprezentatywnej próbie n=1000.

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Moda Subtelna doskonałość linii – marka Patrizia Aryton rozpoczyna sezon AW24. Biuro prasowe
2024-07-12 | 09:00

Subtelna doskonałość linii – marka Patrizia Aryton rozpoczyna sezon AW24.

Kapsułowa kolekcja Atelier Patrizia Aryton na sezon jesień-zima 2024, to moc zaklęta w doskonałych liniach sylwetek, ubrania najwyższej jakości, które tworzą kompletną szafę
Moda Największa kolacja w Warszawie w Elektrowni Powiśle
2024-07-09 | 11:06

Największa kolacja w Warszawie w Elektrowni Powiśle

W Warszawie odbyła się największa uczta tego lata – Elektrownia Powiśle ugościła ponad 380 osób na kolacji przy wspólnym stole. Była ona wstępem do pokazu kolekcji
Moda Dynamiczny wzrost polskiego rynku odzieżowego na tle Europy
2024-07-08 | 06:31

Dynamiczny wzrost polskiego rynku odzieżowego na tle Europy

  Rynek odzieżowy w Europie kontynuuje swój wzrost, z prognozowaną wartością 486,9 mld USD w 2024 roku i roczną stopą wzrostu na poziomie 2,06% (CAGR

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Aleksandra Popławska: Nadopiekuńczość i trzymanie dziecka pod parasolem ochronnym to przemoc psychiczna. Taka toksyczna relacja jak w spektaklu „Czułe słówka” to dobry temat dla psychologa

Najnowsza sztuka warszawskiego Och-Teatru przedstawia losy matki – przedwcześnie owdowiałej, ekscentrycznej Aurory i jej córki Emmy, która jak najszybciej chce wyjść za mąż, by uwolnić się od wpływu rodzicielki. Aleksandra Popławska, wcielająca się w rolę tej pierwszej, zaznacza, że kobiety łączy bliska, ale trudna, wręcz toksyczna więź. Jej zdaniem podobne relacje można zaobserwować również w polskich domach. Dlatego też, ta opowieść z przesłaniem powinna skłonić odbiorców do przemyśleń, bo być może jakieś sytuacje w ich rodzinach wymagają szybkiego uzdrowienia. Spektakl „Czułe słówka” powstał na podstawie jednego z najgłośniejszych amerykańskich filmów sezonu 1983/1984, jednak teatralna wersja została nieco zmodyfikowana.

Edukacja

Cyfrowi nauczyciele będą wsparciem w nauce. To przyszłość sektora edukacji i szkoleń

Branża edukacyjna, szczególnie prywatny sektor szkoleń, coraz mocniej interesuje się technologią cyfrowych bliźniaków. Duże zainteresowanie wynika przede wszystkim z nieograniczonych możliwości skalowania biznesu, jakie daje ta technologia. Stworzenie takiego „awatara” i wyposażenie go w wiedzę ekspercką, jaką ma nauczyciel, trwa dwunastokrotnie krócej niż zdobycie uprawnień do nauczania w szkole. Technologię digital twins z czasem mogłyby przyjąć również szkoły, chociażby z uwagi na braki kadrowe. Tym bardziej że zmienia się profil uczniów, którzy oczekują ich zastosowania w procesie edukacji.

Edukacja

Dorośli nie umieją rozmawiać o dojrzewaniu ze swoimi dziećmi. Młodzi czerpią wiedzę głównie z internetu

Dojrzewanie i to, co w tym okresie dzieje się z ciałem i emocjami, to w wielu polskich domach wciąż temat tabu. Nawet jeśli rodzice i opiekunowie podejmują temat, to często się okazuje, że nie za bardzo wiedzą, jak mają o tym rozmawiać ze swoimi dziećmi. Młodzi najczęściej szukają odpowiedzi na swoje pytania i wątpliwości w internecie, jednak nie zawsze są to jakościowe treści, zgodne z aktualną wiedzą i pochodzące od wykwalifikowanych ekspertów. – Chcieliśmy stworzyć miejsce, gdzie znajdą bezpieczną wiedzę na temat wszystkiego, co się dzieje w ich ciele, głowie i duszy w tak ważnym momencie w ich życiu – mówi Olga Kwiecińska, założycielka i pomysłodawczyni Cześć Ciało.