Komunikaty PR

Dlaczego Polacy kupują luksusowe rzeczy z drugiej ręki?

2024-07-11  |  14:00
Biuro prasowe

Vinted, wiodąca w Europie internetowa platforma C2C mody używanej, spytała respondentów w Polsce o ich nawyki zakupowe dotyczące mody luksusowej z drugiej ręki. Wyniki badań* wskazują, że Polacy luksus identyfikują bardziej ze znaną marką niż wysoką ceną, a wraz ze wzrostem dochodów coraz częściej zaczynają poszukiwać konkretnych rzeczy o wartości ponad 500€. Najczęstszą motywacją są kwestie finansowe (54%), lecz nie tylko! Wielu (niemal 16%) taki zakup postrzega, jako dobrą inwestycję. Najczęściej poszukujemy ubrań z wyższej półki, choć mężczyźni sięgają również po zegarki, a kobiety po biżuterię i torebki. Za najdroższe rzeczy z drugiego obiegu, zakupione na przestrzeni ostatniego roku, respondenci z Polski płacili od 500 - 1000€. 

 

Dlaczego sięgamy po luksusowe rzeczy z drugiej ręki?

 

Wyniki badań przeprowadzonych przez agencję badawczą Stem Mark na zlecenie Vinted wskazują, że ponad 71% Polaków sięgając po rzeczy luksusowe kieruje się aktualnymi trendami modowymi, a ponad 16% czerpie inspirację od influencerów. Respondenci wskazują przede wszystkim na wyższą jakość. Oprócz tego, że sięgając po rzeczy luksusowe z drugiej ręki chcemy przede wszystkim zaoszczędzić (54%) czy upolować dobrą okazję (37%) to niemal 16% z nas widzi w tym dobrą inwestycję, a co czwarty (25%) sięga po rzeczy używane, jako lepszy wybór dla klimatu. 




 

Co kupujemy najczęściej i ile jesteśmy skłonni wydać?

 

Jak wskazują badania, 3 na 5 respondetów w Polsce rozważyłoby zakup luksusowych rzeczy z drugiej ręki, a co trzeci z nas dokonał już takiego zakupu w ciągu ostatniego roku. Kobiety chętnie nabywają luksusowe ciuchy, torebki i biżuterię z drugiej ręki, mężczyźni zaś preferują zegarki. 

W ciągu ostatniego roku 68% ankietowanych za najdroższą rzecz luksusową z drugiego obiegu wydało od 500 do 1000€, a 30% kobiet (versus 25% mężczyzn) na ten cel przeznaczyło od 1000 - 5 000€. Niespełna 5% (4,5%) respondentów za wybraną rzecz z drugiej ręki zapłaciła ponad 5 000€.


 

Autentyczność rzeczy nie mniej ważna!

 

Wyniki badań przeprowadzonych dla Vinted wskazują, że najważniejszym czynnikiem przy zakupie lusksusowych rzeczy z drugiej ręki są jakość, a zaraz po niej cena i styl. Choć nie zawsze! Osoby o zasobniejszym portfelu  są znacznie mniej zorientowane na cenę i większą uwagę przywiązują do stylu, dla wielu z nich istotny jest widoczny branding i logo marki. To czy dana rzecz jest autentyczna jest istotne dla ponad 55% respondentów, którzy kupują luksusowe rzeczy z drugiej ręki. 64% respondentów z Polski luksusowe przedmioty z drugiego obiegu kupuje w sieci, a niemal  50% w tym celu korzysta z Vinted

 

Kupując designerski lub luksusowy produkt na Vinted, można mieć pewność, że otrzyma się oryginał - wszystko za sprawą usługi weryfikacji przedmiotu. Odpłatna usługa umożliwia sprawdzenie autentyczności danej rzeczy przez zespół ekspertów Vinted. Osobiście zweryfikują produkt od projektanta, aby kupujący miał  pewność, że nabywa oryginał. Setki marek projektantów kwalifikuje się obecnie do weryfikacji przez ekspertów Vinted w tym , m.in. Bottega Veneta, Celine i Jacquemus, a także Adidas czy New Balance. Torebki Celine Triomphe i Lady Dior należą do najbardziej pożądanych w Polsce. Ale nie tylko! Na Vinted w 2023 roku Balenciaga zajęła wyższą pozycję na liście najlepiej sprzedających się marek w Polsce niż na innych rynkach europejskich. W ubiegłym roku także Polska była rynkiem (w porównaniu z Francją, Wielką Brytanią, Włochami, Holandią, Niemcami i Belgią), gdzie Jacquemus znalazł się w pierwszej 10-tce najlepiej sprzedanych marek w 2023 r. Wśród 3 najdroższych brandów sprzedanych w 2023 r. w Polsce na platformie Vinted gościł Rolex, Chanel i Hermès.  A jakie są najbardziej lubiane przedmioty luksusowe z drugiej ręki? Według analizy Vinted, ten rok jak na razie należy do torebki Yves Saint Laurent, która podbiła serca członkiń platformy.

 

Na Vinted członkowie mogą bez obaw sprzedawać dzieła projektantów bez żadnych opłat z tytułu sprzedaży, co pozwala im zarobić dodatkowe pieniądze. Niektóre designerskie przedmioty w stylu vintage okazują się nawet ukrytymi skarbami. Ze względu na unikalny design i dziedzictwo marki, określone egzemplarze niektórych marek przekształciły się w popularne przedmioty kolekcjonerskie. 


 

*Badanie konsumenckie przeprowadzone w maju 2024 roku przez agencję badawczą Stem Mark wśród polskiej populacji w wieku 18-50 lat, metodą CAWI, na reprezentatywnej próbie n=1000.

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Moda Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace Biuro prasowe
2025-05-14 | 06:00

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

Marki modowe mają wpływ na postawy społeczne. Są też istotne z punktu widzenia ochrony środowiska naturalnego. O wyzwaniach na przyszłość dla branży modowej i nie tylko
Moda TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace
2025-05-07 | 16:00

TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace

TATUUM, modowa marka z Łodzi, wzięła udział w Światowej Wystawie EXPO 2025 w Osace, prezentując specjalną kolekcję inspirowaną postacią Misia Uszatka. Udział w tym
Moda Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji
2024-12-23 | 12:00

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji

Wybór między okularami a soczewkami na sylwestra zależy od kilku czynników, takich jak komfort, styl  i okoliczności.  Jeśli planujemy przetańczyć całą noc,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Media

Przygotowania do Polsat Hit Festiwal trwają cały rok. To olbrzymie przedsięwzięcie logistyczne

Już dziś wieczorem w Operze Leśnej w Sopocie startuje Polsat Hit Festiwal. Maciej Rock, jeden z prowadzących to wydarzenie, podkreśla, że w przygotowanie takiego projektu angażują się setki osób, którym powierzone są określone zadania. By w stu procentach zrealizować założony scenariusz, trzeba włożyć wiele wysiłku, bo przy tak prestiżowej imprezie nie ma miejsca na przypadek. Prezenter nie urywa, że mimo wieloletniego doświadczenia zawodowego, przed wyjściem na scenę towarzyszy mu stres.

Polityka

Kampania prezydencka na ostatniej prostej. Temat ochrony zdrowia na drugim planie

Zdaniem przedstawicieli Naczelnej Izby Lekarskiej temat ochrony zdrowia w kampanii prezydenckiej, prowadzonej przed I turą wyborów, zszedł na dalszy plan. Kandydaci na najwyższy urząd w Polsce nie podawali – poza tematem składki zdrowotnej – w tym obszarze konkretów, a skupili się na kampanijnych ogólnikach i zapewnieniach. Zabrakło poruszenia wielu ważnych kwestii dotyczących m.in. przyszłości zawodów medycznych, kształcenia lekarzy, walki z agresją wobec medyków czy pomysłów na skrócenie kolejek do specjalistów i poprawy finansowania.