Komunikaty PR

Dlaczego Polacy kupują luksusowe rzeczy z drugiej ręki?

2024-07-11  |  14:00
Biuro prasowe

Vinted, wiodąca w Europie internetowa platforma C2C mody używanej, spytała respondentów w Polsce o ich nawyki zakupowe dotyczące mody luksusowej z drugiej ręki. Wyniki badań* wskazują, że Polacy luksus identyfikują bardziej ze znaną marką niż wysoką ceną, a wraz ze wzrostem dochodów coraz częściej zaczynają poszukiwać konkretnych rzeczy o wartości ponad 500€. Najczęstszą motywacją są kwestie finansowe (54%), lecz nie tylko! Wielu (niemal 16%) taki zakup postrzega, jako dobrą inwestycję. Najczęściej poszukujemy ubrań z wyższej półki, choć mężczyźni sięgają również po zegarki, a kobiety po biżuterię i torebki. Za najdroższe rzeczy z drugiego obiegu, zakupione na przestrzeni ostatniego roku, respondenci z Polski płacili od 500 - 1000€. 

 

Dlaczego sięgamy po luksusowe rzeczy z drugiej ręki?

 

Wyniki badań przeprowadzonych przez agencję badawczą Stem Mark na zlecenie Vinted wskazują, że ponad 71% Polaków sięgając po rzeczy luksusowe kieruje się aktualnymi trendami modowymi, a ponad 16% czerpie inspirację od influencerów. Respondenci wskazują przede wszystkim na wyższą jakość. Oprócz tego, że sięgając po rzeczy luksusowe z drugiej ręki chcemy przede wszystkim zaoszczędzić (54%) czy upolować dobrą okazję (37%) to niemal 16% z nas widzi w tym dobrą inwestycję, a co czwarty (25%) sięga po rzeczy używane, jako lepszy wybór dla klimatu. 




 

Co kupujemy najczęściej i ile jesteśmy skłonni wydać?

 

Jak wskazują badania, 3 na 5 respondetów w Polsce rozważyłoby zakup luksusowych rzeczy z drugiej ręki, a co trzeci z nas dokonał już takiego zakupu w ciągu ostatniego roku. Kobiety chętnie nabywają luksusowe ciuchy, torebki i biżuterię z drugiej ręki, mężczyźni zaś preferują zegarki. 

W ciągu ostatniego roku 68% ankietowanych za najdroższą rzecz luksusową z drugiego obiegu wydało od 500 do 1000€, a 30% kobiet (versus 25% mężczyzn) na ten cel przeznaczyło od 1000 - 5 000€. Niespełna 5% (4,5%) respondentów za wybraną rzecz z drugiej ręki zapłaciła ponad 5 000€.


 

Autentyczność rzeczy nie mniej ważna!

 

Wyniki badań przeprowadzonych dla Vinted wskazują, że najważniejszym czynnikiem przy zakupie lusksusowych rzeczy z drugiej ręki są jakość, a zaraz po niej cena i styl. Choć nie zawsze! Osoby o zasobniejszym portfelu  są znacznie mniej zorientowane na cenę i większą uwagę przywiązują do stylu, dla wielu z nich istotny jest widoczny branding i logo marki. To czy dana rzecz jest autentyczna jest istotne dla ponad 55% respondentów, którzy kupują luksusowe rzeczy z drugiej ręki. 64% respondentów z Polski luksusowe przedmioty z drugiego obiegu kupuje w sieci, a niemal  50% w tym celu korzysta z Vinted

 

Kupując designerski lub luksusowy produkt na Vinted, można mieć pewność, że otrzyma się oryginał - wszystko za sprawą usługi weryfikacji przedmiotu. Odpłatna usługa umożliwia sprawdzenie autentyczności danej rzeczy przez zespół ekspertów Vinted. Osobiście zweryfikują produkt od projektanta, aby kupujący miał  pewność, że nabywa oryginał. Setki marek projektantów kwalifikuje się obecnie do weryfikacji przez ekspertów Vinted w tym , m.in. Bottega Veneta, Celine i Jacquemus, a także Adidas czy New Balance. Torebki Celine Triomphe i Lady Dior należą do najbardziej pożądanych w Polsce. Ale nie tylko! Na Vinted w 2023 roku Balenciaga zajęła wyższą pozycję na liście najlepiej sprzedających się marek w Polsce niż na innych rynkach europejskich. W ubiegłym roku także Polska była rynkiem (w porównaniu z Francją, Wielką Brytanią, Włochami, Holandią, Niemcami i Belgią), gdzie Jacquemus znalazł się w pierwszej 10-tce najlepiej sprzedanych marek w 2023 r. Wśród 3 najdroższych brandów sprzedanych w 2023 r. w Polsce na platformie Vinted gościł Rolex, Chanel i Hermès.  A jakie są najbardziej lubiane przedmioty luksusowe z drugiej ręki? Według analizy Vinted, ten rok jak na razie należy do torebki Yves Saint Laurent, która podbiła serca członkiń platformy.

 

Na Vinted członkowie mogą bez obaw sprzedawać dzieła projektantów bez żadnych opłat z tytułu sprzedaży, co pozwala im zarobić dodatkowe pieniądze. Niektóre designerskie przedmioty w stylu vintage okazują się nawet ukrytymi skarbami. Ze względu na unikalny design i dziedzictwo marki, określone egzemplarze niektórych marek przekształciły się w popularne przedmioty kolekcjonerskie. 


 

*Badanie konsumenckie przeprowadzone w maju 2024 roku przez agencję badawczą Stem Mark wśród polskiej populacji w wieku 18-50 lat, metodą CAWI, na reprezentatywnej próbie n=1000.

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Moda Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji Biuro prasowe
2024-12-23 | 12:00

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji

Wybór między okularami a soczewkami na sylwestra zależy od kilku czynników, takich jak komfort, styl  i okoliczności.  Jeśli planujemy przetańczyć całą noc,
Moda Zima w stylu Black & White z Lee Cooper
2024-12-19 | 12:10

Zima w stylu Black & White z Lee Cooper

Buty bardzo Black W tym sezonie warto mieć w szafie czarne botki z rockowym, grunge’owym lub wojskowym sznytem. Można je zestawiać zarówno z jeansami i oversize’ową
Moda Modne, ciepłe i z futerkiem – zimowe buty od Lee Cooper
2024-12-19 | 12:10

Modne, ciepłe i z futerkiem – zimowe buty od Lee Cooper

Zimowe buty z futerkiem wkraczają na salony, a raczej na utwardzone ścieżki i miejskie chodniki. Czasy, kiedy śniegowce nosiło się tylko na stokach, a trapery jedynie na szlakach, odeszły

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Marta Wiśniewska: Ludzie czekali na nowy kawałek takiej kolorowej Mandaryny. Jestem mądrzejsza i silniejsza niż kiedyś

Wokalistka zaznacza, że najnowszy singiel „Lecę” to swoiste nowe otwarcie nie tylko w jej karierze muzycznej, ale i w życiu osobistym. Z większą świadomością i bagażem cennych doświadczeń nie chce już teraz popełniać takich błędów jak kiedyś. Czuje, że ma w sobie dużo pozytywnej energii i siły do działania, dlatego zamierza jak najlepiej wykorzystać ten czas. Marta Wiśniewska podkreśla, że pozytywne komentarze utwierdzają ją w tym, że to, co robi, ma sens. Hejterami natomiast nie zamierza się przejmować.

Farmacja

Trwa kontrola szczepień dzieci. Rodzice uchylający się od tego obowiązku muszą się liczyć z karami

Kontrola kart uodpornienia, czyli kontrola szczepień przeciw 13 chorobom zakaźnym, rozpoczęła się 1 kwietnia. Główny Inspektor Sanitarny chce poznać szczegółowe statystyki szczepień dzieci w Polsce, od urodzenia do 19. roku życia. Rodzice, którzy uchylają się od tego obowiązku, muszą się liczyć z postępowaniami i karami.

Media i PR

Na X zaraz po przejęciu przez Elona Muska było znacząco więcej mowy nienawiści. To sprzeczne z jego obietnicami

Liczba anglojęzycznych wpisów zawierających mowę nienawiści na X (dawniej Twitter) przez kilka miesięcy po zakupie platformy przez Elona Muska była o ok. 50 proc. wyższa niż przed transakcją – wskazują badania naukowców z Kalifornii. Znacznie wzrosła też średnia liczba polubień takich wpisów – o 70 proc. Naukowcy przyznają, że nie są w stanie określić związku przyczynowo-skutkowego, ale wskazują, że statystyki stoją w sprzeczności z deklarowanymi zmianami na platformie przez jej nowego prezesa.