Dynamiczny wzrost polskiego rynku odzieżowego na tle Europy
Infomedia Group Sp. z o.o.
ul. Fredry 6
30-605 Kraków
kkucia|markethub.pl| |kkucia|markethub.pl
+48 503666166
https://markethub.pl/
Rynek odzieżowy w Europie kontynuuje swój wzrost, z prognozowaną wartością 486,9 mld USD w 2024 roku i roczną stopą wzrostu na poziomie 2,06% (CAGR 2024-2028). Największym segmentem według klientów jest odzież damska, której wolumen ma wynieść 264,3 mld USD. Jak wygląda sytuacja na rynku polskim?
Polski rynek odzieżowy — prężny rozwój
Polski rynek odzieżowy wyróżnia się na tle Europy Środkowej i Wschodniej swoją wielkością i dynamicznym rozwojem. Przychody na rynku odzieży w Polsce szacowane są na 15,51 mld USD w 2024 roku, a roczna stopa wzrostu wynosi 4,73% (CAGR 2024-2028). Odzież damska pozostaje dominującym segmentem, z prognozowaną wartością 8,28 mld USD. Średnie wydatki na odzież na osobę w Polsce w 2024 roku wyniosą 385,7 USD, a przeciętna liczba ubrań zakupionych przez Polaków wyniesie 32,7 sztuki.
Mimo rosnącej popularności zakupów online, Polacy nadal preferują sklepy stacjonarne (87,2% rynku). Zakupy przez Internet stanowiły 12,8% rynku w 2023 roku.
Ekspansja eksportowa
W 2022 roku eksport odzieży z krajów UE wyniósł 140,2 mld euro, z czego 72% trafiło do innych krajów UE. Polska, będąca jednym z największych eksporterów, zanotowała średni roczny wzrost eksportu o 16,2%. stając się kluczowym centrum dystrybucji odzieży, szczególnie do krajów Europy Wschodniej.
Rynek odzieży z drugiej ręki
Świadomość ekologiczna i trend zrównoważonej mody przyczyniły się do gwałtownego wzrostu rynku odzieży z drugiej ręki. Co ciekawe, osoby o wysokich dochodach najczęściej sięgają po używane ubrania – 38% z nich wybiera ten sposób zakupów. Wśród osób o niskich dochodach odsetek ten wynosi 26,9%. Kobiety dominują w segmencie odzieży z drugiej ręki, stanowiąc 70,3% wszystkich konsumentów. Najwięcej zwolenników tego trendu znajduje się w grupach wiekowych 25-34 lata (31,4%) oraz 35-44 lata (29%). Rosnąca świadomość konsumentów wpływa na wzrost udziału odzieży z drugiej ręki w rynku, który ma osiągnąć 9,3% do 2027 roku.
Podsumowanie
Polski rynek odzieżowy rośnie dynamicznie, stając się jednym z kluczowych graczy w Europie Środkowej i Wschodniej. Zrównoważony rozwój, rosnąca świadomość ekologiczna oraz dynamiczny wzrost eksportu sprawiają, że Polska odgrywa coraz większą rolę na europejskim rynku odzieżowym. W miarę jak konsumenci coraz bardziej cenią sobie unikalność i ekologiczną wartość ubrań, rynek odzieży z drugiej ręki również przeżywa swój złoty okres, wpływając na cały sektor modowy.
O MarketHub: Założona w 2006 roku firma MarketHub specjalizuje się w dostarczaniu zaawansowanych analiz rynkowych, wspierając dynamiczny rozwój przedsiębiorstw. Z sukcesem zrealizowali ponad 800 projektów, często angażując się w badania specjalistyczne, niszowe lub wyjątkowo skomplikowane, dla szerokiego spektrum branż. Ich usługi cieszą się uznaniem przede wszystkim wśród małych i średnich przedsiębiorstw z Polski oraz międzynarodowych rynków.

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji

Zima w stylu Black & White z Lee Cooper

Modne, ciepłe i z futerkiem – zimowe buty od Lee Cooper
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Marta Wiśniewska: Ludzie czekali na nowy kawałek takiej kolorowej Mandaryny. Jestem mądrzejsza i silniejsza niż kiedyś
Wokalistka zaznacza, że najnowszy singiel „Lecę” to swoiste nowe otwarcie nie tylko w jej karierze muzycznej, ale i w życiu osobistym. Z większą świadomością i bagażem cennych doświadczeń nie chce już teraz popełniać takich błędów jak kiedyś. Czuje, że ma w sobie dużo pozytywnej energii i siły do działania, dlatego zamierza jak najlepiej wykorzystać ten czas. Marta Wiśniewska podkreśla, że pozytywne komentarze utwierdzają ją w tym, że to, co robi, ma sens. Hejterami natomiast nie zamierza się przejmować.
Farmacja
Trwa kontrola szczepień dzieci. Rodzice uchylający się od tego obowiązku muszą się liczyć z karami

Kontrola kart uodpornienia, czyli kontrola szczepień przeciw 13 chorobom zakaźnym, rozpoczęła się 1 kwietnia. Główny Inspektor Sanitarny chce poznać szczegółowe statystyki szczepień dzieci w Polsce, od urodzenia do 19. roku życia. Rodzice, którzy uchylają się od tego obowiązku, muszą się liczyć z postępowaniami i karami.
Media i PR
Na X zaraz po przejęciu przez Elona Muska było znacząco więcej mowy nienawiści. To sprzeczne z jego obietnicami

Liczba anglojęzycznych wpisów zawierających mowę nienawiści na X (dawniej Twitter) przez kilka miesięcy po zakupie platformy przez Elona Muska była o ok. 50 proc. wyższa niż przed transakcją – wskazują badania naukowców z Kalifornii. Znacznie wzrosła też średnia liczba polubień takich wpisów – o 70 proc. Naukowcy przyznają, że nie są w stanie określić związku przyczynowo-skutkowego, ale wskazują, że statystyki stoją w sprzeczności z deklarowanymi zmianami na platformie przez jej nowego prezesa.