Komunikaty PR

Dynamiczny wzrost polskiego rynku odzieżowego na tle Europy

2024-07-08  |  06:31
Biuro prasowe
Kontakt
Katarzyna Kucia
Infomedia Group Sp. z o.o.

ul. Fredry 6
30-605 Kraków
kkucia|markethub.pl| |kkucia|markethub.pl
+48 795 455 405
https://markethub.pl/

 

Rynek odzieżowy w Europie kontynuuje swój wzrost, z prognozowaną wartością 486,9 mld USD w 2024 roku i roczną stopą wzrostu na poziomie 2,06% (CAGR 2024-2028). Największym segmentem według klientów jest odzież damska, której wolumen ma wynieść 264,3 mld USD. Jak wygląda sytuacja na rynku polskim? 


Polski rynek odzieżowy — prężny rozwój

Polski rynek odzieżowy wyróżnia się na tle Europy Środkowej i Wschodniej swoją wielkością i dynamicznym rozwojem. Przychody na rynku odzieży w Polsce szacowane są na 15,51 mld USD w 2024 roku, a roczna stopa wzrostu wynosi 4,73% (CAGR 2024-2028). Odzież damska pozostaje dominującym segmentem, z prognozowaną wartością 8,28 mld USD. Średnie wydatki na odzież na osobę w Polsce w 2024 roku wyniosą 385,7 USD, a przeciętna liczba ubrań zakupionych przez Polaków wyniesie 32,7 sztuki.

Mimo rosnącej popularności zakupów online, Polacy nadal preferują sklepy stacjonarne (87,2% rynku). Zakupy przez Internet stanowiły 12,8% rynku w 2023 roku.

Ekspansja eksportowa

W 2022 roku eksport odzieży z krajów UE wyniósł 140,2 mld euro, z czego 72% trafiło do innych krajów UE. Polska, będąca jednym z największych eksporterów, zanotowała średni roczny wzrost eksportu o 16,2%. stając się kluczowym centrum dystrybucji odzieży, szczególnie do krajów Europy Wschodniej.

Rynek odzieży z drugiej ręki

Świadomość ekologiczna i trend zrównoważonej mody przyczyniły się do gwałtownego wzrostu rynku odzieży z drugiej ręki. Co ciekawe, osoby o wysokich dochodach najczęściej sięgają po używane ubrania – 38% z nich wybiera ten sposób zakupów. Wśród osób o niskich dochodach odsetek ten wynosi 26,9%. Kobiety dominują w segmencie odzieży z drugiej ręki, stanowiąc 70,3% wszystkich konsumentów. Najwięcej zwolenników tego trendu znajduje się w grupach wiekowych 25-34 lata (31,4%) oraz 35-44 lata (29%). Rosnąca świadomość konsumentów wpływa na wzrost udziału odzieży z drugiej ręki w rynku, który ma osiągnąć 9,3% do 2027 roku.

Podsumowanie

Polski rynek odzieżowy rośnie dynamicznie, stając się jednym z kluczowych graczy w Europie Środkowej i Wschodniej. Zrównoważony rozwój, rosnąca świadomość ekologiczna oraz dynamiczny wzrost eksportu sprawiają, że Polska odgrywa coraz większą rolę na europejskim rynku odzieżowym. W miarę jak konsumenci coraz bardziej cenią sobie unikalność i ekologiczną wartość ubrań, rynek odzieży z drugiej ręki również przeżywa swój złoty okres, wpływając na cały sektor modowy.


O MarketHub: Założona w 2006 roku firma MarketHub specjalizuje się w dostarczaniu zaawansowanych analiz rynkowych, wspierając dynamiczny rozwój przedsiębiorstw. Z sukcesem zrealizowali ponad 800 projektów, często angażując się w badania specjalistyczne, niszowe lub wyjątkowo skomplikowane, dla szerokiego spektrum branż. Ich usługi cieszą się uznaniem przede wszystkim wśród małych i średnich przedsiębiorstw z Polski oraz międzynarodowych rynków.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Infomedia Group Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Moda Największa kolacja w Warszawie w Elektrowni Powiśle Biuro prasowe
2024-07-09 | 11:06

Największa kolacja w Warszawie w Elektrowni Powiśle

W Warszawie odbyła się największa uczta tego lata – Elektrownia Powiśle ugościła ponad 380 osób na kolacji przy wspólnym stole. Była ona wstępem do pokazu kolekcji
Moda Primark wprowadza nową kolekcję z okazji 30. rocznicy premiery „Króla Lwa”
2024-07-05 | 11:00

Primark wprowadza nową kolekcję z okazji 30. rocznicy premiery „Króla Lwa”

Primark wprowadza nową kolekcję z okazji 30. rocznicy premiery „Króla Lwa” produkcji Disneya Video stworzone na potrzeby kampanii zachęca do przekazywania
Moda Unikalna przestrzeń Moliera2 x Motorola w sercu Warszawy
2024-07-04 | 01:00

Unikalna przestrzeń Moliera2 x Motorola w sercu Warszawy

26 i 27 czerwca w butiku przy ul. Moliera 2 w Warszawie miało miejsce uroczyste otwarcie wspólnej przestrzeni Moliera2 i firmy Motorola. Wydarzenie było inspirowane składanymi

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Katarzyna Pakosińska: Cieszę się, że miałam odwagę podjąć decyzję o rozstaniu z Kabaretem Moralnego Niepokoju. Rwało mnie już wtedy gdzie indziej

Kabareciarka przyznaje, że kiedy zaczęły się psuć relacje między nią a pozostałymi członkami Kabaretu Moralnego Niepokoju, to wtedy pojawiła się myśl, by opuścić grupę i zacząć się spełniać na innej płaszczyźnie zawodowej. Przekonuje też, że już wówczas miała w zanadrzu kilka ciekawych pomysłów na rozwój swojej kariery, a to tylko przyspieszyło decyzję o zerwaniu współpracy. I choć na początku trudno jej było się odnaleźć w nowej rzeczywistości, to z perspektywy czasu nie żałuje tamtego kroku. Z zapałem angażuje się w realizację nowych projektów, ale nie wyklucza, że jeszcze kiedyś znów zabłyśnie w kabarecie.

Media i PR

Wydawcy polskich mediów liczą na zmiany w przyjętej przez Sejm nowelizacji prawa autorskiego. Ruszają kolejne rozmowy z rządem

Polskie media apelują do polityków o zmiany w treści przyjętej przez Sejm nowelizacji ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Nowe przepisy, które po trzech latach opóźnienia wdrażają unijną dyrektywę Digital Single Market, dają teoretycznie wydawcom i dziennikarzom prawo do uzyskiwania wynagrodzeń od tzw. big techów za korzystanie z ich utworów. W praktyce może być to jednak trudne do wyegzekwowania. Dlatego media domagają się wzmocnienia pozycji wydawców.  Tym bardziej że obie strony muszą same wynegocjować te wynagrodzenia. – Chcemy mechanizmu, który gwarantuje nam, że w przypadku przedłużania się negocjacji z big techami, wkroczy organ rządowy – tłumaczy Marek Frąckowiak, prezes Izby Wydawców Prasy. Wydawcy liczą, że niezbędne poprawki pojawią się na etapie prac w Senacie.

Psychologia

Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie

Wokalistka chce, by jej pierwszy singiel zaprezentowany po Eurowizji był symbolem wewnętrznego odrodzenia, nowego początku i nadziei, bo choć życie pełne jest upadków, to najważniejsze jest, by z każdej porażki wyciągnąć odpowiednie wnioski, zawsze walczyć o swoje szczęście i odnaleźć w sobie siłę do działania. „Alive” to pełne emocji, intymne wyznanie Luny, ukazujące jej wewnętrzną walkę z wątpliwościami i przytłaczającymi myślami. Utwór opowiada o stanie zawieszenia między dwoma światami – rzeczywistym, pełnym wyzwań i wyimaginowanym, gdzie można znaleźć chwilowe ukojenie.