Komunikaty PR

Dynamiczny wzrost polskiego rynku odzieżowego na tle Europy

2024-07-08  |  06:31
Biuro prasowe
Kontakt
Katarzyna Kucia
Infomedia Group Sp. z o.o.

ul. Fredry 6
30-605 Kraków
kkucia|markethub.pl| |kkucia|markethub.pl
+48 503666166
https://markethub.pl/

 

Rynek odzieżowy w Europie kontynuuje swój wzrost, z prognozowaną wartością 486,9 mld USD w 2024 roku i roczną stopą wzrostu na poziomie 2,06% (CAGR 2024-2028). Największym segmentem według klientów jest odzież damska, której wolumen ma wynieść 264,3 mld USD. Jak wygląda sytuacja na rynku polskim? 


Polski rynek odzieżowy — prężny rozwój

Polski rynek odzieżowy wyróżnia się na tle Europy Środkowej i Wschodniej swoją wielkością i dynamicznym rozwojem. Przychody na rynku odzieży w Polsce szacowane są na 15,51 mld USD w 2024 roku, a roczna stopa wzrostu wynosi 4,73% (CAGR 2024-2028). Odzież damska pozostaje dominującym segmentem, z prognozowaną wartością 8,28 mld USD. Średnie wydatki na odzież na osobę w Polsce w 2024 roku wyniosą 385,7 USD, a przeciętna liczba ubrań zakupionych przez Polaków wyniesie 32,7 sztuki.

Mimo rosnącej popularności zakupów online, Polacy nadal preferują sklepy stacjonarne (87,2% rynku). Zakupy przez Internet stanowiły 12,8% rynku w 2023 roku.

Ekspansja eksportowa

W 2022 roku eksport odzieży z krajów UE wyniósł 140,2 mld euro, z czego 72% trafiło do innych krajów UE. Polska, będąca jednym z największych eksporterów, zanotowała średni roczny wzrost eksportu o 16,2%. stając się kluczowym centrum dystrybucji odzieży, szczególnie do krajów Europy Wschodniej.

Rynek odzieży z drugiej ręki

Świadomość ekologiczna i trend zrównoważonej mody przyczyniły się do gwałtownego wzrostu rynku odzieży z drugiej ręki. Co ciekawe, osoby o wysokich dochodach najczęściej sięgają po używane ubrania – 38% z nich wybiera ten sposób zakupów. Wśród osób o niskich dochodach odsetek ten wynosi 26,9%. Kobiety dominują w segmencie odzieży z drugiej ręki, stanowiąc 70,3% wszystkich konsumentów. Najwięcej zwolenników tego trendu znajduje się w grupach wiekowych 25-34 lata (31,4%) oraz 35-44 lata (29%). Rosnąca świadomość konsumentów wpływa na wzrost udziału odzieży z drugiej ręki w rynku, który ma osiągnąć 9,3% do 2027 roku.

Podsumowanie

Polski rynek odzieżowy rośnie dynamicznie, stając się jednym z kluczowych graczy w Europie Środkowej i Wschodniej. Zrównoważony rozwój, rosnąca świadomość ekologiczna oraz dynamiczny wzrost eksportu sprawiają, że Polska odgrywa coraz większą rolę na europejskim rynku odzieżowym. W miarę jak konsumenci coraz bardziej cenią sobie unikalność i ekologiczną wartość ubrań, rynek odzieży z drugiej ręki również przeżywa swój złoty okres, wpływając na cały sektor modowy.


O MarketHub: Założona w 2006 roku firma MarketHub specjalizuje się w dostarczaniu zaawansowanych analiz rynkowych, wspierając dynamiczny rozwój przedsiębiorstw. Z sukcesem zrealizowali ponad 800 projektów, często angażując się w badania specjalistyczne, niszowe lub wyjątkowo skomplikowane, dla szerokiego spektrum branż. Ich usługi cieszą się uznaniem przede wszystkim wśród małych i średnich przedsiębiorstw z Polski oraz międzynarodowych rynków.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Infomedia Group Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Moda Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace Biuro prasowe
2025-05-14 | 06:00

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

Marki modowe mają wpływ na postawy społeczne. Są też istotne z punktu widzenia ochrony środowiska naturalnego. O wyzwaniach na przyszłość dla branży modowej i nie tylko
Moda TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace
2025-05-07 | 16:00

TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace

TATUUM, modowa marka z Łodzi, wzięła udział w Światowej Wystawie EXPO 2025 w Osace, prezentując specjalną kolekcję inspirowaną postacią Misia Uszatka. Udział w tym
Moda Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji
2024-12-23 | 12:00

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji

Wybór między okularami a soczewkami na sylwestra zależy od kilku czynników, takich jak komfort, styl  i okoliczności.  Jeśli planujemy przetańczyć całą noc,

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Nauka

MNiSW reaguje na problemy psychiczne w środowisku akademickim. Specjalny zespół ma opracować skuteczne rozwiązania

W środowisku naukowym rośnie świadomość znaczenia dobrostanu psychicznego i potrzeby budowania bezpiecznego miejsca – zarówno dla studentów, jak i kadry akademickiej. Z badania SWPS wynika, że wiele osób w tym środowisku zmaga się z silnym stresem, wypaleniem zawodowym oraz zaburzeniami lękowymi i depresyjnymi. Do tego dochodzi także coraz częściej występujący problem mobbingu i dyskryminacji. Tematem zajmuje się MNiSW, powołując specjalny międzyresortowy zespół, ale też same uczelnie.

Media

Maciej Dowbor: Domówki i rolki przyniosły nam dużo większą popularność niż telewizja. Ludzie nas odbierają jak dobrych znajomych

Prezenter przyznaje, że domówki online i publikowane w mediach społecznościowych rolki pozwoliły im zbudować mocną pozycję w cyfrowym świecie. Dzięki nim zyskali dużo większą popularność niż z racji udziału w różnych projektach telewizyjnych czy serialowych. Maciej Dowbor odczuwa dużą satysfakcję z tego, że ich działalność internetowa przyciąga miliony odbiorców, zainteresowanie proponowanymi przez nich treściami nie słabnie, a widzowie, z którymi się spotykają na ulicy, traktują ich jak dobrych znajomych.