Dyplomy MSKPU wyróżnione w selekcji Vogue Talents w Westfield Mokotów
Od 9 lutego w przestrzeni The Designer Gallery w Westfield Mokotów, podziwiać można projekty utalentowanych absolwentek Międzynarodowej Szkoły Kostiumografii i Projektowania Ubioru, wyróżnione w międzynarodowej selekcji Vogue Talents.
Westfield Mokotów to jedno z najsilniej związanych z modą centrów handlowych w Polsce. Od lat poprzez działania edukacyjne czy biznesowe, stara się wspierać polskie marki modowe i polskich projektantów, a także pokazywać jak bardzo kreatywna jest rodzima branża i jak wielki potencjał ciągle w niej drzemie. To warszawskie centrum znane jest też ze swoich niestandardowych i często zaskakujących propozycji z pogranicza mody, sztuki i designu jak organizowane tu unikalne wystawy czy pokazy mody. Tym razem w przestrzeni Westfield Mokotów wykorzystano witryny jednego z butików do pokazania niezwykłych prac i niesamowitego potencjału absolwentek Międzynarodowej Szkoły Kostiumografii i Projektowania Ubioru – Magdaleny Czamary i Julii Fusieckiej.
„Moda jest bezsprzecznie wpisana w DNA Westfield Mokotów a wspieranie polskich projektantów, zawsze było dla nas bardzo ważne. Dlatego też cieszymy się, że możemy pokazać naszym klientom projekty absolwentek MSKPU, które docenione zostały przez wyjątkowe osobistości tej branży – Annę Wintour i Sarę Maino, w ramach międzynarodowego projektu Vogue Talents.” – powiedziała Izabela Wójcik, dyrektor Westfield Mokotów.
MSKPU jest jedną z najważniejszych i najczęściej nagradzanych placówek kształcących projektantów ubioru i kostiumów w Polsce. To też jedyna polska szkoła mody, która aż trzykrotnie została wyróżniona przez międzynarodową edycję VOGUE Talents. Od 17 lat jest liderem w edukacji z zakresu sustainable design w branży odzieżowej. MSKPU to kolebka sław – jej absolwentką jest choćby ceniona na świecie projektantka Magda Butrym, której projekty nosiły takie gwiazdy jak Andie McDowell, Margot Robbie czy Lady Gaga.
"To wspaniałe, że absolwenci szkoły mogą korzystać z potencjału dotarcia do nowego, potencjalnego klienta, jakim są odwiedzający Westfield Mokotów". – skomentowała dr Magdalena Płonka, Dyrektor Międzynarodowej Szkoły Kostiumografii i Projektowania Ubioru.
Prezentowane w Westfield Mokotów wybrane projekty Magdaleny Czamary pochodzą z jej dyplomowej kolekcji „Emotions”, pokazującej świat kolorów jako wibrującą energię, która ma istotny wpływ na nasze emocje. Projekty zostały wykonane własnoręcznie, dlatego też stworzenie całości zajęło artystce kilka miesięcy. Wszystkie zdobienia, dodatki, hafty czy pikowania to samodzielna praca projektantki.
„Dziś w modzie coraz bardziej liczy się własny styl. Nie chcę nikogo kopiować, ale miksować trendy i myślę, że takie zestawienie ze sobą skrajnie różnych ubrań daje fantastyczny efekt. Chciałabym też przywrócić trochę dawnego stylu, dlatego w każdej kolekcji staram się wprowadzić trochę akcesoriów takich jak rękawiczki, nakrycia głowy czy ręcznie zdobione buty. Moje kolekcje to niejako zaproszenie do podróży w przeszłość – biorę to, co najlepsze i interpretuję w nowoczesny sposób.” – mówi o swoich pracach Magdalena Czamara.
Kolekcja Julii Fusieckiej The Court, Court n.1 powstała dzięki pasji projektantki do tenisa, który trenowała od dziecka. Zawsze inspirowały ją obecne na korcie stroje, a tenis uważa za jedną z najelegantszych dyscyplin sportu.
„Moje kolekcje przedstawiają przede wszystkim moje rozumienie obrazu współczesnej kobiety. To ambitna, twardo stąpająca po ziemi, energiczna obywatelka świata. Tworząc męskie projekty bawię się̨ nieco konwenansem. Przedstawiam mężczyzn jako delikatnych, ale też odważnych. Manewruję pomiędzy tym, co jest męskie, a co damskie i tym, jak te dwa obszary mogą̨ się̨ przenikać́.” – opisuje swoje projekty Julia Fusiecka.
Wyróżnione przez Vogue prace absolwentek MSKPU – Magdaleny Czamary i Julii Fusieckiej, można oglądać w strefie The Designer Gallery Westfield Mokotów (poziom 1) od 9 lutego do 5 kwietnia 2023 roku.
***
Magdalena Czamara – wielowarstwowość, mieszanie trendów, analizowanie przeszłości – to wszystko składa się na niepowtarzalny styl projektantki, doceniany zarówno w Polsce jak i na świecie. Świadczą o tym publikacje w magazynach: Vogue, Elle, Harper’s Bazaar, Cosmopolitan, Glamour, Fashion i wiele innych. Obecnie projektantka stawia na rozwój swojej marki – CZAMARA.
Julia Fusiecka – jej inspirowana tenisem kolekcja dyplomowa The Court, Court n.1 została doceniona przez magazyn Vogue, Elle oraz WhiteMAD. Na swoim koncie ma liczne publikacje między innymi w magazynach Vogue Italia, Vogue Polska, KMAG czy I-D Magazine. Od ponad 3 lat, wraz z zespołem 4F, tworzy kolekcje na Igrzyska Olimpijskie (Tokio 2020, Pekin 2022, Paryż 2024). Od 2022 roku jest wykładowcą Projektowania Ubioru na MSKPU.

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji

Zima w stylu Black & White z Lee Cooper

Modne, ciepłe i z futerkiem – zimowe buty od Lee Cooper
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj
Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Infrastruktura
Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.