Komunikaty PR

Dyplomy MSKPU wyróżnione w selekcji Vogue Talents w Westfield Mokotów

2023-02-13  |  11:00
Biuro prasowe

Od 9 lutego w przestrzeni The Designer Gallery w Westfield Mokotów, podziwiać można projekty utalentowanych absolwentek Międzynarodowej Szkoły Kostiumografii i Projektowania Ubioru, wyróżnione w międzynarodowej selekcji Vogue Talents.

 

Westfield Mokotów to jedno z najsilniej związanych z modą centrów handlowych w Polsce. Od lat poprzez działania edukacyjne czy biznesowe, stara się wspierać polskie marki modowe i polskich projektantów, a także pokazywać jak bardzo kreatywna jest rodzima branża i jak wielki potencjał ciągle w niej drzemie. To warszawskie centrum znane jest też ze swoich niestandardowych i często zaskakujących propozycji z pogranicza mody, sztuki i designu jak organizowane tu unikalne wystawy czy pokazy mody. Tym razem w przestrzeni Westfield Mokotów wykorzystano witryny jednego z butików do pokazania niezwykłych prac i niesamowitego potencjału absolwentek Międzynarodowej Szkoły Kostiumografii i Projektowania Ubioru – Magdaleny Czamary i Julii Fusieckiej.

Moda jest bezsprzecznie wpisana w DNA Westfield Mokotów a wspieranie polskich projektantów, zawsze było dla nas bardzo ważne. Dlatego też cieszymy się, że możemy pokazać naszym klientom projekty absolwentek MSKPU, które docenione zostały przez wyjątkowe osobistości tej branży – Annę Wintour i Sarę Maino, w ramach międzynarodowego projektu Vogue Talents.” – powiedziała Izabela Wójcik, dyrektor Westfield Mokotów.

MSKPU jest jedną z najważniejszych i najczęściej nagradzanych placówek kształcących projektantów ubioru i kostiumów w Polsce. To też jedyna polska szkoła mody, która aż trzykrotnie została wyróżniona przez międzynarodową edycję VOGUE Talents. Od 17 lat jest liderem w edukacji z zakresu sustainable design w branży odzieżowej. MSKPU to kolebka sław – jej absolwentką jest choćby ceniona na świecie projektantka Magda Butrym, której projekty nosiły takie gwiazdy jak Andie McDowell, Margot Robbie czy Lady Gaga.

"To wspaniałe, że absolwenci szkoły mogą korzystać z potencjału dotarcia do nowego, potencjalnego klienta, jakim są odwiedzający Westfield Mokotów". – skomentowała dr Magdalena Płonka, Dyrektor Międzynarodowej Szkoły Kostiumografii i Projektowania Ubioru.

Prezentowane w Westfield Mokotów wybrane projekty Magdaleny Czamary pochodzą z jej dyplomowej kolekcji „Emotions”, pokazującej świat kolorów jako wibrującą energię, która ma istotny wpływ na nasze emocje. Projekty zostały wykonane własnoręcznie, dlatego też stworzenie całości zajęło artystce kilka miesięcy. Wszystkie zdobienia, dodatki, hafty czy pikowania to samodzielna praca projektantki.

Dziś w modzie coraz bardziej liczy się własny styl. Nie chcę nikogo kopiować, ale miksować trendy i myślę, że takie zestawienie ze sobą skrajnie różnych ubrań daje fantastyczny efekt. Chciałabym też przywrócić trochę dawnego stylu, dlatego w każdej kolekcji staram się wprowadzić trochę akcesoriów takich jak rękawiczki, nakrycia głowy czy ręcznie zdobione buty. Moje kolekcje to niejako zaproszenie do podróży w przeszłość – biorę to, co najlepsze i interpretuję w nowoczesny sposób.” – mówi o swoich pracach Magdalena Czamara.

Kolekcja Julii Fusieckiej The Court, Court n.1 powstała dzięki pasji projektantki do tenisa, który trenowała od dziecka. Zawsze inspirowały ją obecne na korcie stroje, a tenis uważa za jedną z najelegantszych dyscyplin sportu.

Moje kolekcje przedstawiają przede wszystkim moje rozumienie obrazu współczesnej kobiety. To ambitna, twardo stąpająca po ziemi, energiczna obywatelka świata. Tworząc męskie projekty bawię się̨ nieco konwenansem. Przedstawiam mężczyzn jako delikatnych, ale też odważnych. Manewruję pomiędzy tym, co jest męskie, a co damskie i tym, jak te dwa obszary mogą̨ się̨ przenikać́.” – opisuje swoje projekty Julia Fusiecka.

Wyróżnione przez Vogue prace absolwentek MSKPU – Magdaleny Czamary i Julii Fusieckiej, można oglądać w strefie The Designer Gallery Westfield Mokotów (poziom 1) od 9 lutego do 5 kwietnia 2023 roku.  

***

Magdalena Czamara – wielowarstwowość, mieszanie trendów, analizowanie przeszłości – to wszystko składa się na niepowtarzalny styl projektantki, doceniany zarówno w Polsce jak i na świecie. Świadczą o tym publikacje w magazynach: Vogue, Elle, Harper’s Bazaar, Cosmopolitan, Glamour, Fashion i wiele innych. Obecnie projektantka stawia na rozwój swojej marki – CZAMARA.

Julia Fusiecka – jej inspirowana tenisem kolekcja dyplomowa The Court, Court n.1 została doceniona przez magazyn Vogue, Elle oraz WhiteMAD. Na swoim koncie ma liczne publikacje między innymi w magazynach Vogue Italia, Vogue Polska, KMAG czy I-D Magazine. Od ponad 3 lat, wraz z zespołem 4F, tworzy kolekcje na Igrzyska Olimpijskie (Tokio 2020, Pekin 2022, Paryż 2024). Od 2022 roku jest wykładowcą Projektowania Ubioru na MSKPU.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Moda Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji Biuro prasowe
2024-12-23 | 12:00

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji

Wybór między okularami a soczewkami na sylwestra zależy od kilku czynników, takich jak komfort, styl  i okoliczności.  Jeśli planujemy przetańczyć całą noc,
Moda Zima w stylu Black & White z Lee Cooper
2024-12-19 | 12:10

Zima w stylu Black & White z Lee Cooper

Buty bardzo Black W tym sezonie warto mieć w szafie czarne botki z rockowym, grunge’owym lub wojskowym sznytem. Można je zestawiać zarówno z jeansami i oversize’ową
Moda Modne, ciepłe i z futerkiem – zimowe buty od Lee Cooper
2024-12-19 | 12:10

Modne, ciepłe i z futerkiem – zimowe buty od Lee Cooper

Zimowe buty z futerkiem wkraczają na salony, a raczej na utwardzone ścieżki i miejskie chodniki. Czasy, kiedy śniegowce nosiło się tylko na stokach, a trapery jedynie na szlakach, odeszły

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu

Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.