Emil Wieczorek Architekt sukcesu Ewy Jakubiec na scenie Miss International 2024
Gdy Ewa Jakubiec, Miss Polonia 2023, 12 listopada wkroczyła na scenę finałową 62. edycji Miss International w Tokio, jej obecność przyciągnęła spojrzenia całego świata. Polka, zaliczana do grona faworytek, zdobyła miejsce w pierwszej ósemce prestiżowego konkursu, ale jej sukces nie był wyłącznie efektem osobistego uroku i charyzmy.
W tle tego triumfu stoi Emil Wieczorek – projektant, którego niezwykłe kreacje stały się wizytówką polskiego talentu na międzynarodowej scenie. Sukces Ewy Jakubiec to dowód na to, jak wielką rolę odgrywa moda w budowaniu wizerunku i promocji kraju na arenie międzynarodowej. Kreacje Emila Wieczorka stały się symbolem polskiej kreatywności, a także pomostem między kulturą Polski i Japonii. Jakubiec błyszczała w Tokio, ale to Wieczorek pokazał, że jego talent jest gotowy, by podbić świat.
Współpraca Ewy Jakubiec z Emilem Wieczorkiem to więcej niż przygotowanie do konkursu piękności. To historia o odwadze, wizji i wykorzystaniu mody jako języka, który potrafi połączyć tradycję z nowoczesnością. Dzięki Wieczorkowi polska moda znów pokazała, że ma wiele do zaoferowania na światowej scenie.
Kreacje, które mówią historię
Wieczorek, znany z odwagi w projektowaniu i zamiłowania do detali, stworzył dwie wyjątkowe suknie wieczorowe dla Jakubiec, które nie tylko podkreślały jej urodę, ale również opowiadały historie związane z Polską i Japonią. Pierwsza z nich, złota i lśniąca, była hołdem dla bursztynowej korony Miss Polonia – symbolu siły i piękna. Jakubiec w tej kreacji wyglądała niczym królowa, promieniejąc blaskiem, który idealnie pasował do prestiżowej sceny konkursu.
Druga suknia była ukłonem w stronę gospodarzy – inspirowana japońskim kimonem, łączyła tradycję z nowoczesnością. Wieczorek, współpracując ze stylistką Klaudią Gołębiowską, zaprojektował ją w barwach polskiej i japońskiej flagi – bieli i czerwieni. „Chcieliśmy połączyć klasyczny diorowski dół z elementami kimona, dodając jednocześnie kryształy, by Ewa lśniła na scenie” – tłumaczył projektant.
Projektant z wizją
Wieczorek nie tylko zachwyca swoimi projektami, ale również pokazuje, że moda może być świadoma. W jego portfolio pojawiła się suknia z recyklingu, wykonana ze starej sukni ślubnej. To wyraz jego zaangażowania w zrównoważoną modę, która coraz częściej staje się integralną częścią branży.
Projektant, który zyskał miano jednego z najbardziej obiecujących twórców w Polsce, nie zamierza spocząć na laurach. Już wkrótce zamierza uruchomić sklep internetowy, oferując limitowane kolekcje dedykowane „odważnym kobietom”. „Będzie błyszcząco, kobieco i unikalnie” – zapowiada, podkreślając, że każda suknia ma być wyjątkowa i jedyna w swoim rodzaju.

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji

Zima w stylu Black & White z Lee Cooper

Modne, ciepłe i z futerkiem – zimowe buty od Lee Cooper
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Rynek saszetek nikotynowych w Polsce będzie uregulowany. Osoby nieletnie nie będą mogły ich kupić
Siódmego maja sejmowa Komisja Zdrowia zajmie się nowelizacją ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, która w części reguluje rynek woreczków nikotynowych. Eksperci z Forum Prawo dla Rozwoju podkreślają pilną potrzebę objęcia tego rynku przepisami prawnymi. Podkreślają, że brak odpowiednich regulacji prawnych dotyczących tych produktów, obecnych na polskim rynku od pięciu lat, to realne zagrożenie dla zdrowia publicznego. Niezbędne są kompleksowe przepisy, które uregulują kwestię saszetek i ograniczą do nich dostęp młodzieży.
Prawo
Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek. Tylko część firm działa na rzecz równości płci

Luka w zatrudnieniu kobiet i mężczyzn spadła w UE do najniższego poziomu w ostatniej dekadzie. Jednocześnie jednak panie częściej niż na kierowniczych pracują na niższych i gorzej płatnych stanowiskach. W Polsce, jak wynika z danych 30% Club Poland, udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na GPW wynosi 18,4 proc. Wskazuje to na potrzebę wdrożenia skutecznych działań na rzecz zwiększenia udziału kobiet w najwyższych strukturach zarządzania, również na szczeblu unijnym.
Konsument
Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.