Komunikaty PR

emocJA w modzie i fotografii – wernisaż fotograficzny w ramach CFW

2024-03-13  |  14:00

10 niezwykłych modeli, 10 fotografów, 10 projektantów mody i jedna wspólna inicjatywa: projekt „emocJA”. Wernisaż i wystawa fotografii zorganizowane w ramach Cracow Fashion Week 2024 z inicjatywy Leonardo Hotels i Krakowskich Szkół Artystycznych będą częścią celebracji 30-lecia istnienia KSA. Przede wszystkim jednak wesprą projekt „The Presja”, realizowany przez Fundację Z Wyboru.

Pod nazwą „emocJA” kryje się wyjątkowy, autorski projekt zorganizowany w ramach Cracow Fashion Week 2024 przez Leonardo Hotels i Krakowskie Szkoły Artystyczne. Sztuka, moda, fotografia i społeczne zaangażowanie to jego cztery filary.

– Mając na uwadze cały skomplikowany proces realizacji projektu, stwierdzam, że nie mógłby on mieć lepszej nazwy i celu. Osoba na zdjęciu jest przez nas widziana w zewnętrznej pozie, w zewnętrznym ubraniu, makijażu i określonej sytuacji. Wszystko, co ważne – czyli wszystkie emocje, które jej towarzyszą, kryją się wewnątrz. Kunszt fotografa może je wspaniale podkreślić, ale to od widza zależy, czy zechce zadać sobie trud ich odkrycia – mówi Iwona Furtek, Cluster Poland Marketing Manager w Leonardo Hotels. – Mam szczerą nadzieję, że udało nam się wyraźnie pokazać ten aspekt i właśnie w tym kierunku poprowadzić widzów stworzonej przez nas wystawy.

Moda i sztuka

Modelki i modele wystąpili w strojach zaprojektowanych przez 10 projektantów mody – absolwentek i absolwentów słynnej Szkoły Artystycznego Projektowania Ubioru: Patrycję Segedyn, Annę Nowak-Curyło, Artura Rybę, Laurę Filip i innych. Stroje wybrane przez projektantów pochodzą zarówno z kolekcji pokazowych, jak i sprzedażowych. Cechuje je różnorodny styl, fason, faktura i przeznaczenie, które nadają każdej z dziesięciu stylizacji wyjątkowej oryginalności.

Projekt emocJA” to pewnego rodzaju podróż przez lata obecności i działania Krakowskich Szkół Artystycznych w Krakowie. W ciągu 30 lat wypuściliśmy w świat tysiące wspaniałych projektantów mody, fotografów, choreografów, designerów. Uczymy ich nie tylko „sztuki”, ale dodajemy skrzydeł i rozwijamy wyobraźnię. Nie miałam chwili wątpliwości, że zaproponowany nam przez Leonardo Hotels projekt i wspólnie przez nas zrealizowany stanie na wysokości zadania – mówi Joanna Gaweł, Dyrektor Krakowskich Szkół Artystycznych.

Wsparcie pełne stylu

10 modeli to osoby związane z Krakowem, aktywne na polu sztuki, mediów, biznesu i w różny sposób kreujące obraz miasta. Co ważne – nikt z nich nie jest profesjonalnym modelem, a decyzję o udziale podjęli ze względu na cel charytatywny – wsparcie działań Fundacji z Wyboru i projektu “The Presja”.

– Misją The Presji” jest dawanie ludziom ulgi psychicznej w świecie presji. Każda osoba dotknięta problemem natury psychologicznej zasługuje na pomoc. Aby udzielić fachowego, indywidualnego wsparcia zawsze najpierw staramy się odkryć prawdziwe emocje i prawdziwe „JA” każdej osoby oraz dostrzec to, co dzieje się pod jej zewnętrzną „pozą”. Myślę, że projekt „emocJA” w tym kontekście bardzo dobrze oddaje naturę naszych starań – komentuje Wojciech Wychowaniec, Wiceprezes Fundacji z Wyboru, koordynator projektu The Presja. Jak dodaje: – Depresja jest zaburzeniem, które można rozpoznać po pojawieniu się tak zwanych 3 bez”: bezradności, bezsilności i beznadziei. Kreatywność i twórczość to w pewnym sensie postawa odwrotna do 3 depresyjnych bez”. Dlatego zawsze cieszy nas, gdy możemy wspierać osoby cierpiące na depresję, promując przy tym projekty artystyczne. Co więcej, sama sztuka może mieć aspekt terapeutyczny, gdyż człowiek zyskuje sprawczość i może realnie wpływać na rzeczywistość, właśnie poprzez proces twórczy.

Sztuka w obiektywie

Każda ze stających przed obiektywem osób sfotografowana została przez innego artystę związanego ze Szkołą Kreatywnej Fotografii. Dzięki temu powstało 10 unikalnych zdjęć, podkreślających indywidualny charakter każdego z autorów. Za obiektywem stanęli: Stella Debreova, Piotr Kuliga, Monika Krzyżowska, Iwona Wincławska, Martyna Reidych, Anna Siembab, Nargiz Gasimli, Anna Machaj, Karolina Gołba, Szymon Terliński.

Nad stylizacją sesji z ramienia KSA czuwała Magdalena Kęskiewicz, której wizja doskonale wpasowała się w ideę projektu. – Moda to nie tylko ubranie czy makijaż, ale przede wszystkim człowiek, jego indywidualność i charakter. Moda jest świetnym narzędziem do wyrażania siebie, dlatego bardzo spodobał mi się pomysł połączenia osób z pozornie różnych światów. Z jednej strony mamy modeli ludzi związanych z szeroko pojętym biznesem, bardzo konkretnych, o sprecyzowanym, indywidualnym guście, a z drugiej nasi awangardowych projektantów i fotografów z pełną wolnością twórczą. Musiało wyjść z tego coś wyjątkowego i bardzo dobrego. Byłam pod ogromnym wrażeniem, jak wspólnie budowaliśmy ten projekt i ile każdy z nas wniósł od siebie – mówi Magdalena Kęskiewicz.

Pomoc pełna emocji

W jaki sposób wesprzeć walkę z depresją? Wpłacając dowolną kwotę na specjalnie zorganizowaną w tym celu zbiórkę dostępną pod linkiem: https://zrzutka.pl/xk4cb6

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Moda TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace Biuro prasowe
2025-05-07 | 16:00

TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace

TATUUM, modowa marka z Łodzi, wzięła udział w Światowej Wystawie EXPO 2025 w Osace, prezentując specjalną kolekcję inspirowaną postacią Misia Uszatka. Udział w tym
Moda Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji
2024-12-23 | 12:00

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji

Wybór między okularami a soczewkami na sylwestra zależy od kilku czynników, takich jak komfort, styl  i okoliczności.  Jeśli planujemy przetańczyć całą noc,
Moda Zima w stylu Black & White z Lee Cooper
2024-12-19 | 12:10

Zima w stylu Black & White z Lee Cooper

Buty bardzo Black W tym sezonie warto mieć w szafie czarne botki z rockowym, grunge’owym lub wojskowym sznytem. Można je zestawiać zarówno z jeansami i oversize’ową

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Rynek saszetek nikotynowych w Polsce będzie uregulowany. Osoby nieletnie nie będą mogły ich kupić

Siódmego maja sejmowa Komisja Zdrowia zajmie się nowelizacją ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, która w części reguluje rynek woreczków nikotynowych. Eksperci z Forum Prawo dla Rozwoju podkreślają pilną potrzebę objęcia tego rynku przepisami prawnymi. Podkreślają, że brak odpowiednich regulacji prawnych dotyczących tych produktów, obecnych na polskim rynku od pięciu lat, to realne zagrożenie dla zdrowia publicznego. Niezbędne są kompleksowe przepisy, które uregulują kwestię saszetek i ograniczą do nich dostęp młodzieży.

Prawo

Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek. Tylko część firm działa na rzecz równości płci

Luka w zatrudnieniu kobiet i mężczyzn spadła w UE do najniższego poziomu w ostatniej dekadzie. Jednocześnie jednak panie częściej niż na kierowniczych pracują na niższych i gorzej płatnych stanowiskach. W Polsce, jak wynika z danych 30% Club Poland, udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na GPW wynosi 18,4 proc. Wskazuje to na potrzebę wdrożenia skutecznych działań na rzecz zwiększenia udziału kobiet w najwyższych strukturach zarządzania, również na szczeblu unijnym.

Konsument

Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.