Gatta z pierwszą, odzieżową eko - kolekcją wkracza na salony!
Ekologiczne tkaniny i dzianiny, klasyczne fasony, dwie linie: CAREU i Simplicity to pierwsza, odzieżowa eko-kolekcja marki Gatta na sezon wiosna-lato 2022. Ubrania przygotowane zostały w trosce o środowisko naturalne z wysokiej jakości muślinu, wiskozy, mieszanki lnu oraz poliestru recyklingowanego. To kolekcja stworzona tak, by swobodnie móc zestawiać ze sobą pojedyncze elementy, a także tworzyć zestawy, które idealnie sprawdzą się na nadchodzący ciepły sezon.
Po raz pierwszy w wiosenno-letniej, odzieżowej kolekcji Gatty pojawiły się ubrania z ekologicznych materiałów. Dostępne są dwie linie - CAREU oraz Simplicity. Pierwsza to dresy: linia premium oraz linia podstawowa, na które składają się spodnie oraz bluzy. Druga to letnie ubrania w stylu boho, a wśród nich spódnice, sukienki, krótkie spodenki, a także bluzki i koszule.
Stylowy homewear przyjazny środowisku
Jednym z ulubionych ubrań do noszenia po domu jest dres. Warto mieć go w swojej szafie. Tego rodzaju homewear pozwala wyglądać modnie, a przy tym czuć się niezwykle komfortowo. Ponadto, takie uniwersalne ubrania z powodzeniem można założyć na spacer czy zakupy w pobliskim markecie. W odpowiedzi na potrzeby kobiet, które ciągle poszukują idealnej, domowej odzieży, w duchu eko powstała wyjątkowa linia CAREU marki Gatta. Na sezon wiosna – lato 2022 firma przygotowała dresy w kolekcji podstawowej, do których produkcji użyty został poliester pochodzący z recyklingu. Jako marka świadoma, dla której nie jest obojętne środowisko, w którym żyjemy, coraz bardziej stawiamy na zrównoważony rozwój. Tak powstał pomysł, aby zminimalizować ilość produkowanego materiału i zastąpić go tekstyliami pochodzącymi z recyklingu. Produkty, które oznaczone są logo CAREU zrodziły się z myślą o ograniczaniu ilości odpadów i ich ponownym wykorzystaniu, a także o kobietach, które poszukują modnych rozwiązań odzieżowych do chodzenia po domu. W związku z tym, wybierając ubrania z tej linii, możemy mieć realny wpływ na ochronę środowiska, a przy tym wyglądać stylowo - wyjaśnia Małgorzata Barton, Marketing Manager marki Gatta. Dresy z kolekcji podstawowej dostępne są w dwóch kolorach: różowym oraz niebieskim.
Poza linią podstawową, kolekcja zawiera również dresy premium w odcieniach beżu i czerni, uszyte z dzianiny, która w składzie posiada pochodzący z recyklingu poliester, a także naturalnego pochodzenia len i modal.
Naturalnie w letnie upały
Muślin to trend, który co roku podbija wiosenne i letnie kolekcje. Jest lekki, luźny i można stylowo łączyć go z innymi ubraniami. Sprawdzi się idealnie na wakacyjny urlop. Z takiej tkaniny powstała linia eko odzieży Simplicity marki Gatta. Muślin jest wyjątkowo przewiewny, a jednocześnie na tyle gruby, że świetnie chroni przed promieniami słonecznymi i przegrzaniem. Ponadto, doskonale odprowadza wodę. Kombinacja tych cech sprawia, że jest idealnym materiałem na letnie upały. Co więcej, dzięki właściwościom antyalergicznym jest bezpieczny dla skóry wrażliwej oraz podatnej na alergie. W linii Simplicity znajdziemy: spódnice, sukienki, krótkie spodnie czy koszulki. Produkty dostępne są w dwóch odcieniach: bieli oraz indygo, dzięki temu doskonale połączą ponadczasowe trendy z aktualnymi inspiracjami ze świata mody. Taką kolekcję można zestawiać z ulubionymi jeansami, wówczas stylizacja nabierze wyrazu i odrobiny nonszalancji.
Pod znakiem eko nie tylko w odzieży
Działanie zgodnie z zasadami zrównoważonej produkcji, także w branży odzieżowej ma znaczenie i wpływa na środowisko naturalne. Wszystko zaczyna się już na etapie produkcji, gdzie włókna do wytworzenia tkaniny lub dzianiny są starannie selekcjonowane. Ekologiczny aspekt produktów z tej kolekcji wynika z zastosowanego procesu produkcji oraz przędzy. Do jej stworzenia użyliśmy przędzy pochodzącej z recyklingu, jak również 100% bawełny organicznej. Z takich tkanin powstała linia dresów CAREU oraz strojów Simplicty, uszyta z muślinowego materiału - tłumaczy Karolina Wikło, Product Manager marki Gatta. To jednak nie wszystko, firma sięga do innych ekologicznych rozwiązań: Do produkcji opakowań sukcesywnie wprowadzamy papier, który jest jednostronnie bielony, tak aby zminimalizować ilość procesów chemicznych. Systematycznie redukujemy też ilość folii używanej do pakowania produktów - dodaje.
Premierowa kolekcja eko-odzieży Gatta to krok w kierunku bardziej zrównoważonej produkcji, która będzie miała korzystny wpływ na środowisko naturalne, w tym zmniejszenie zużycia wody oraz emisji CO2. To również trend, który ma na celu zachęcić konsumentów do eko-postawy w sferze ubioru i podejmowania rozsądnych decyzji zakupowych przede wszystkim przyjaznych środowisku.
Ubrania z nowej kolekcji dostępne będą w salonach stacjonarnych do końca września. Można je zakupić również online na gatta.pl.

TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji

Zima w stylu Black & White z Lee Cooper
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.