Komunikaty PR

Gospodarka obiegu zamkniętego Jack Wolfskin, czyli technologia „Textile to texti

2024-02-29  |  01:00

Gdy w przemyśle tekstylnym pada wyrażenie „materiały pochodzące z recyklingu”, zwykle chodzi o włókna syntetyczne uzyskane z przetworzonych plastikowych butelek. Jack Wolfskin również wykorzystuje tego typu przetworzone poliestry, jednak wilcza marka dąży do czegoś więcej - osiągnięcia gospodarki obiegu zamkniętego. Innymi słowy, do produkcji funkcjonalnej odzieży zarówno z odrzuconych ubrań, jak i z resztek materiałów i odpadów powstających podczas produkcji. Dzięki koncepcji „Textile to textile” Jack Wolfskin osiągnął ten cel: aż jedenaście modeli z letniej kolekcji 2024 zawiera wierzchnią warstwę wykonaną z recyklingowanych tekstyliów.

W technologii „Textile to textile” używane ubrania są najpierw pozbawiane materiałów nietekstylnych, takich jak np. zamki błyskawiczne. Następnie, wraz z resztkami tkanin, są chemicznie przetwarzane na granulat PET, który później jest przekształcany w przędzę poliestrową. Proces chemiczny usuwa również barwniki, dzięki czemu przędza może być ponownie zabarwiona. Końcowym produktem jest materiał z recyklingu, który pod względem właściwości dorównuje dziewiczym poliestrom na bazie ropy naftowej. Samodzielnie opracowana membrana Texapore Ecosphere gwarantuje maksymalną ochronę i optymalny komfort. Jest wykonana z odpadów, które powstają podczas produkcji i są zwracane do cyklu produkcyjnego - w myśl koncepcji zero waste. 

 

Czy to wędrówka, czy dojazdy rowerem do pracy, funkcjonalność i zrównoważony rozwój zawsze idą w parze w Jack Wolfskin. Marka przygotowała więc selekcję produktów wykonanych z materiałów pochodzących z recyklingu, które sprawdzą się na różne okazje. Wśród nich znajdziemy m.in. wodoodporną kurtkę Highest Peak 3L Jkt M, stworzoną zgodnie z koncepcją zero waste. Jej materiał zewnętrzny wykonany jest z używanej odzieży i resztek tkanin, a membrana z resztek tkanin, które zostały ponownie wprowadzone do cyklu produkcyjnego. Wiatro- i wodoszczelna kurtka zapewnia optymalną wentylację podczas wycieczek dzięki wbudowanym zamkom. Posiada regulowany kaptur, funkcjonalne kieszenie oraz certyfikat bluesign®. 

 

Kolejną propozycją od wilczej marki są spodnie Rainy Days 3L Pants M, które zapewniają ochronę przed każdymi warunkami pogodowymi. Wodoodporne, wiatroszczelne oraz oddychające, wykonane z lekkiej, rozciągliwej tkaniny. Warstwa zewnętrzna powstała z używanych ubrań i resztek tkanin, podobnie jak membrana. Spodnie stanowią idealny wybór na dłuższe wycieczki i bardziej wymagające wyprawy. Posiadają łatwo dostępny wewnętrzny system regulacji w kształcie litery V w dolnej części nogawki, pozwalający na dostosowanie do indywidualnego dopasowania do nogi oraz boczne dwukierunkowe zamki błyskawiczne dla wentylacji i łatwego zakładania oraz zdejmowania spodni, nawet na buty.

 

Wilcza marka w swoim portfolio posiada także kurtkę Bike Commute 2.5L Jkt W. Podobnie jak w przypadku poprzednich produktów, materiał zewnętrzny oraz membrana wykonane są z używanej odzieży i resztek tkanin z produkcji tekstyliów. Wiatro- i wodoodporna kurtka posiada krój dostosowany do jazdy na rowerze dzięki wydłużonemu tyłowi i rękawom, a także łatwo dostępnym kieszeniom, nawet podczas noszenia plecaka. Ponadto, produkt posiada system wentylacji pod pachami oraz elementy odblaskowe.

 

W portfolio marki Jack Wolfskin znajduje się duży wybór produktów stworzonych z myślą zarówno o potrzebach konsumentów, jak i planety. Wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu ubrania, akcesoria oraz obuwie dostępne są w sklepach stacjonarnych marki oraz na stronie marki: https://www.jack-wolfskin.pl/. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Moda Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace Biuro prasowe
2025-05-14 | 06:00

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

Marki modowe mają wpływ na postawy społeczne. Są też istotne z punktu widzenia ochrony środowiska naturalnego. O wyzwaniach na przyszłość dla branży modowej i nie tylko
Moda TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace
2025-05-07 | 16:00

TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace

TATUUM, modowa marka z Łodzi, wzięła udział w Światowej Wystawie EXPO 2025 w Osace, prezentując specjalną kolekcję inspirowaną postacią Misia Uszatka. Udział w tym
Moda Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji
2024-12-23 | 12:00

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji

Wybór między okularami a soczewkami na sylwestra zależy od kilku czynników, takich jak komfort, styl  i okoliczności.  Jeśli planujemy przetańczyć całą noc,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Bartłomiej Nowosielski: Kluczowe w leczeniu otyłości jest odpowiednie nastawienie psychiczne. Otoczenie nie zawsze jest wyrozumiałe i empatyczne

Aktor przyznaje, że osoby otyłe z powodu swojego wyglądu często przez otoczenie są odrzucane, marginalizowane i hejtowane. Brak akceptacji i zrozumienia wynika między innymi z tego, że nie brakuje tych, którzy myślą stereotypami i ich zdaniem dodatkowe kilogramy są wynikiem złego odżywiania i lenistwa. Bartłomiej Nowosielski tłumaczy, że otyłość jest chorobą przewlekłą, która wymaga leczenia. By terapia była skuteczna, potrzeba silnej woli i wielu wyrzeczeń. Dla niego w chwilach zwątpienia niezwykle ważne jest również wsparcie ze strony bliskich.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Prawo

Kobietobójstwo jest typem przestępstwa niedookreślonym przez polskie prawo. Świadomość na ten temat jest wciąż zbyt mała

Brakuje usystematyzowanych danych na temat skali problemu, jakim jest kobietobójstwo – wskazuje organizacja Femicide in Poland. U źródeł problemu leży brak uspójnienia baz danych prowadzonych przez poszczególne organy państwowe. Organizacja pracuje nad narzędziami, które pozwolą je zgromadzić w jednym miejscu i udostępnić w formie interaktywnej mapy. Jej przedstawicielka wskazuje również na inne fundamentalne obszary do poprawy. To w szczególności egzekwowanie istniejącego prawa i intensyfikacja działań na rzecz edukacji.