Komunikaty PR

Jak modnie nosić czapki i szaliki?

2023-11-10  |  15:20
Biuro prasowe

Chłodno, chłodniej, coraz chłodniej! Czas odłożyć na półkę czapkę z daszkiem czy stylowy kapelusz, a wyposażyć się w coś, co ochroni nasze głowy i uszy przed chłodnym wiatrem i niższymi temperaturami. Czapki, opaski, nauszniki przyjemnie otulą ciepłem w chłodniejsze, listopadowe poranki, ale także wzbogacą stylizację.

 

Niektórzy robią kwaśną minę, kiedy na zewnątrz robi się zimno, a na głowę trzeba założyć coś cieplejszego, co ochroni od chłodu i mrozu. Powód jest błahy – okrycie głowy nie każdemu pasuje, a są i tacy, którzy twierdzą, że nie można znaleźć twarzowej czapki czy stylowego szalika. I dlatego musimy wyprowadzić ich z błędu.

-– Dziś mamy tak szeroki wybór okryć głowy czy szalików, że nawet najbardziej wybredna osoba znajdzie coś, co będzie jej odpowiadało i pasowało – zarówno do bardzo klasycznych stylizacji z płaszczem w roli głównej, aż po sportowe outfity. Możemy szukać kompletów, jednak moda na dopasowane stylistycznie okrycie głowy, szalik i rękawiczki zdaje się trącić myszką… Dział dodatków jest tak bogaty, że aż szkoda byłoby rezygnować z faktur, kolorów i różnych wzorów na rzecz jednobarwnych elementów – podpowiada stylistka marki KiK.

 

Co komu pasuje?

Jakie okrycie głowy wybrać? Czapkę z pomponem, beret, beanie, czy czapkę z futrem? Najlepiej kierować się zasadą, aby dobierać ją do okrycia wierzchniego – niech będzie bazą, do której skompletujemy dodatki.

-– Najłatwiej dobierać okrycie głowy i czapki na zasadzie komplementarności – do eleganckiego, wełnianego płaszcza beret, szal w stosowanych kolorach w kratę i dzianinowe rękawiczki będą najlepsze. Natomiast przy sportowych, bardziej casualowych stylizacjach warto pokusić się o czapkę w stylu beanie, czapkę z pomponem, czy też nieco zabawne nauszniki. Ważne, aby elementy się nie gryzły, ale stanowiły spójną całość – radzi specjalistka marki KiK i dodaje: tutaj pamiętajmy także o kolorze, bo on również może nadać stylizacji klasycznego sznytu (czerń, szarość, granat, beż, ciemna zieleń) lub podbić stylizację do bardziej szalonej – tutaj chodzi głównie o czapki i dodatki w intensywnych, energetycznych kolorach – pomarańczowy, fiołkowy, różowy czy żółty.

 

Najpopularniejsze dodatki

Choć moda z sezonu na sezon nieco się zmienia, a do topu barw wchodzą nowe odcienie, to mimo wszystko istnieją modele nakryć głowy, które zawsze będą popularne.

 

  • Czapki typu beanie – zazwyczaj są wykonane z dzianiny lub wełny, dobrze przylegają do głowy i chronią uszy przed zimnem. Czapki mają wywijany dół, który tworzy charakterystyczną przepaskę. Możemy znaleźć modele z naszywkami czy aplikacjami lub bez. Ten model czapki sprawdzi się do wielu stylizacji, ponieważ znajdziemy go w stonowanych, jak i intensywnych kolorach.
  • Berety i kaszkiety mają swój urok i na pewno zdecydują się na nie panie, które stawią na stylizacje w klimacie retro lub chcą podkreślić paryski szyk. Berety i kaszkiety występują często w stonowanych barwach – beż, brąz, krem, ale na rynku są dostępne także modele w mocnych odcieniach – np. bordo czy kobalt.
  • Opaski i nauszniki to rozwiązanie, które chroni uszy przed chłodem, jednak nie zakrywa całej głowy. Dodatki świetnie prezentują się w połączeniu z rozpuszczonymi, jak i związanymi włosami. Dodają młodzieńczego i nieco szalonego charakteru stylizacji.
  • Czapki z pomponem to wariacja na temat klasycznej czapki. Pasują zarówno do płaszczy, jak i cieplejszych zimowych kurtek. Duży wybór kolorystyczny sprawia, że każdy znajdzie model dla siebie.

 

Moda modą, ale pamiętajmy o tym, że sięgamy po dodatki po to, aby przede wszystkim było nam ciepło i wygodnie, nie tylko stylowo. Dlatego niech ta zasada będzie pierwsza podczas wyboru akcesoriów na jesień i zimę.

 

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Moda Powrót do biura w wielkim stylu z SHEIN Biuro prasowe
2024-09-30 | 12:00

Powrót do biura w wielkim stylu z SHEIN

Wraz z nadejściem nowego sezonu pojawiają się trendy, które łączą elegancję z komfortem, pozwalając na tworzenie swobodnych, ale jednocześnie profesjonalnych stylizacji. Od
Moda Kolorowa nowość od marki Kubota
2024-09-30 | 01:00

Kolorowa nowość od marki Kubota

Czytanie książki pod kocem, oglądanie ulubionego serialu czy gotowanie sezonowych potraw? Bez względu na to, jakie są Twoje jesienne plany, uzupełnij je o klapki Rzep Multicolor, najnowszą
Moda Polacy entuzjastami mody z drugiej ręki?
2024-09-26 | 12:00

Polacy entuzjastami mody z drugiej ręki?

Wraz z nadejściem jesieni nadchodzi czas na porządkowanie i odświeżanie garderoby. Vinted przyjrzała się nawykom zakupowym Polek i Polaków. Badanie* konsumenckie przeprowadzone dla

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Konsument

Z roku na rok rośnie odsetek Polaków segregujących odpady. Nie zawsze jednak robią to prawidłowo [DEPESZA]

Już 97 proc. Polaków deklaruje, że segreguje odpady – wynika z badania SW Research na zlecenie Fundacji ProKarton. To o 5 pkt proc. więcej niż w 2023 roku. Rośnie również świadomość dotycząca recyklingu kartonów do płynnej żywności, a 58 proc. osób deklaruje, że prawidłowo wyrzuca je do żółtego pojemnika. Wciąż jednak pojawiają się wątpliwości co do tego, jak segregować poszczególne odpady do konkretnych pojemników. – Frakcje z poszczególnych pojemników są niekiedy zanieczyszczone innymi odpadami, co utrudnia proces sortowania i obniża jakość surowca do recyklingu – ocenia Łukasz Sosnowski, prezes Fundacji ProKarton.

Konsument

Polacy na bakier z higieną cyfrową. To przekłada się na zdrowie fizyczne i psychiczne, szczególnie młodych

Smartfony, monitory komputera, telewizory podłączone do sieci lub konsoli do gier mogą negatywnie wpływać na zdrowie zarówno fizyczne, jak i psychiczne – twierdzą lekarze. Dodatkowo nadużywanie elektronicznych gadżetów może niekorzystnie wpływać na nawyki żywieniowe. Między innymi z tego powodu coraz więcej mówi się o potrzebie higieny cyfrowej. Jej brak może prowadzić do poważnych konsekwencji.