Komunikaty PR

Klarna prezentuje największe trendy w w bożonarodzeniowych stylizacjach Polaków

2022-12-23  |  13:35

 

  • Bożonarodzeniowa moda łączy pokolenia. 87 proc. Polaków, którzy przyznali, że uwielbiają świąteczne swetry, zdecyduje się na ich założenie w dniu Wigilii. Dotyczy to zarówno młodych ludzi między 18 a 25 rokiem życia (84 proc.), jak i starszych w wieku 58-76 lat (88 proc.).
  • Obywatele 15 z 17 krajów biorących udział w badaniu zadeklarowali, że w trakcie świąt stawiają przede wszystkim na bawełniane stylizacje.

 

Warszawa, 22 grudnia 2022 r. – Boże Narodzenie to magiczny czas, do którego wszyscy staramy się przygotować jak najlepiej – także pod kątem świątecznych stylizacji. Choć oczywiście najważniejszy w tym okresie jest czas spędzony wśród najbliższych, wielu z nas zastanawia się, jak ubrać się na wigilijną kolację. Klarna wiodący, globalny bank detaliczny, dostawca płatności oraz aplikacja zakupowa sprawdziła, jakie podejście do świątecznej mody mają polscy konsumenci.

Badanie zostało zrealizowane w 17 krajach, w tym także w Polsce na próbie ponad 17 tys. konsumentów między 18 a 65 rokiem życia. (po 1000 w każdym kraju).[1]

Czas, by zabłysnąć

Świąteczne swetry, błyszczące rajstopy, czy pluszowe piżamy – kiedyś synonimy kiczu, dziś modowe hity, bez których nie wyobrażamy sobie świąt. Według badań na zlecenie Klarny blisko 30 proc. polskich konsumentów planuje w tym roku uzupełnić swoją garderobę o nowe świąteczne dodatki. Choć można byłoby pomyśleć, że chodzi tu przede wszystkim o kobiety, to płeć nie odgrywa w tym przypadku tak dużej roli, jak wiek. Osoby z pokolenia Z (43 proc.) są ponad cztery razy bardziej skłonne do wydawania pieniędzy na nowe ubrania, niż Baby Boomersi (7 proc).

Na jaki styl najchętniej się decydujemy?

Wigilia i Boże Narodzenie to uroczysty czas, który wymaga odpowiedniego stroju. Jednak, czy rzeczywiście świąteczny dress code musi oznaczać jedynie elegancki ubiór? W Polsce (55 proc.), podobnie  jak w Hiszpanii (51 proc.), Francji (48 proc.) oraz Finlandii (43 proc.) w trakcie tej uroczystości konsumenci stawiają przede wszystkim na ubrania w stylu smart casual. Inne państwa takie jak USA, Kanada, czy Australia wolą zachować swobodny styl, a w Wielkiej Brytanii, Niemczech, czy Portugalii króluje moda świąteczna.

Materiał ma znaczenie

Elegancja to nie tylko drogi garnitur czy wytworna sukienka, to także odpowiedni materiał, z którego zostało wykonane ubranie. Wyniki badania potwierdzają, że w Polsce w trakcie świąt konsumenci decydują się przede wszystkim na bawełniane stylizacje, które wskazało blisko 70 proc. badanych. Na drugim miejscu znalazły się ubrania z jedwabiu (44 proc.), a także wełny (43 proc.). Bawełna jest najpopularniejsza tkaniną, na którą w czasie świąt stawiają obywatele 15 z 17 krajów biorących udział w badaniu. Tylko we Włoszech i Finlandii najpopularniejszym materiałem jest wełna.

(Brzydkie) świąteczne swetry

Jedni je kochają, drudzy nienawidzą, ale trudno nie zgodzić się z twierdzeniem, że nic tak nie podkreśla bożonarodzeniowej atmosfery, jak właśnie świąteczne swetry. Co sprawia, że potocznie nazywane są brzydkimi? Przede wszystkim chodzi o ozdoby – im więcej tym lepiej. Dzianina pokryta bałwanami, mikołajami, czy reniferami? Super! Jeszcze lepiej, gdy wszystko mieni się od świecących elementów.

Jak potwierdzają badania przeprowadzone na zlecenie Klarny, najbardziej kochają je Irlandczycy (58 proc.), Kanadyjczycy (55 proc.) oraz Amerykanie (54 proc.). W Polsce za brzydkimi świątecznymi swetrami opowiedziało się 41 proc. badanych, głównie między 18 a 25 rokiem życia.

Boże Narodzenie to czas pojednania…

….także dla zwolenników świątecznych swetrów! 87 proc. Polaków, którzy przyznali, że uwielbiają ten element garderoby, zdecyduje się na jego założenie w dniu Wigilii. Dotyczy to zarówno młodych ludzi między 18 a 25 rokiem życia (84 proc.), jak i starszych w wieku 58-76 (88 proc.) Dla porównania w Norwegii co trzecia osoba (mimo pozytywnego nastawienia) wskazała, że nie założyłaby ich w ten wielki dzień.

 

 

Kontakt:

Zuzanna Kanabrocka, PR Coordinator, Zuzanna.Kanabrocka@havas.com, tel. +48 508 012 201

Iga Krysa, Senior PR Consultant, Iga.Krysa@havas.com, tel. +48 508 012 182

 

O Klarnie

Od 2005 r. Klarna realizuje misję zrewolucjonizowania branży bankowości detalicznej. Dzięki 150 milionom aktywnych użytkowników na całym świecie i 2 milionom transakcji dziennie, Klarna spełnia zmieniające się wymagania konsumentów, pomagając im oszczędzać czas i pieniądze, jednocześnie lepiej zarządzać przepływem gotówki i podejmować świadome decyzje zakupowe. Już ponad 400 000 globalnych partnerów handlowych, w tym H&M, Saks, Sephora, Macy's, IKEA, Expedia Group i Nike, zintegrowało innowacyjną technologię Klarny, aby zapewnić swoim klientom bezproblemowe zakupy online i w sklepach tradycyjnych. Zatrudniająca ponad 5000 pracowników Klarna jest aktywna na 45 rynkach. Więcej informacji na www.klarna.pl.

 


[1] Badanie Klarny zostało wysłane online w październiku 2022 roku we współpracy z agencją badawczą Dynata do reprezentatywnej próby ponad 17 540 konsumentów w 17 krajach i na 3 kontynentach, z ponad 1000 respondentów w każdym kraju, w wieku między 18-65 rokiem życia.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Moda SUKCES SZYTY ZŁOTĄ NITKĄ NABÓR DO KONKURSU DLA MŁODYCH PROJEKTANTÓW Biuro prasowe
2024-07-17 | 10:00

SUKCES SZYTY ZŁOTĄ NITKĄ NABÓR DO KONKURSU DLA MŁODYCH PROJEKTANTÓW

SUKCES SZYTY ZŁOTĄ NITKĄ NABÓR DO KONKURSU DLA MŁODYCH PROJEKTANTÓW   Ten konkurs otworzył drzwi do kariery takim gwiazdom, jak Łukasz Jemioł,
Moda Subtelna doskonałość linii – marka Patrizia Aryton rozpoczyna sezon AW24.
2024-07-12 | 09:00

Subtelna doskonałość linii – marka Patrizia Aryton rozpoczyna sezon AW24.

Kapsułowa kolekcja Atelier Patrizia Aryton na sezon jesień-zima 2024, to moc zaklęta w doskonałych liniach sylwetek, ubrania najwyższej jakości, które tworzą kompletną szafę
Moda Dlaczego Polacy kupują luksusowe rzeczy z drugiej ręki?
2024-07-11 | 14:00

Dlaczego Polacy kupują luksusowe rzeczy z drugiej ręki?

Vinted, wiodąca w Europie internetowa platforma C2C mody używanej, spytała respondentów w Polsce o ich nawyki zakupowe dotyczące mody luksusowej z drugiej ręki.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia

Już po pierwszych przedstawieniach Eliza Rycembel i Krzysztof Dracz widzą, że bardziej współczesna teatralna wersja obsypanego Oscarami kinowego hitu sprzed 40 lat również przypadła do gustu widzom. „Czułe słówka” w reżyserii Pawła Paszta to historia wzruszająca, ale nie ckliwa, z odpowiednią dozą akcentów dramatycznych i komediowych. Spektakl opowiada o trudnej relacji nadopiekuńczej matki i córki, która czując się przytłoczona jej miłością i oczekiwaniami, decyduje się na szybkie małżeństwo i opuszczenie domu.

Inwestycje

Polskie wybrzeże przyciąga coraz więcej turystów z zagranicy. Apartamenty nad morzem wracają do łask inwestorów

Polskie wybrzeże z każdym rokiem cieszy się rosnącym zainteresowaniem krajowych, ale i zagranicznych turystów – głównie z Niemiec, Czech, Szwecji i Norwegii. Tym, co przyciąga ich nad Bałtyk, są m.in. ceny, które wciąż pozostają konkurencyjne w stosunku do cen innych, popularnych destynacji wakacyjnych, jak i dobra baza noclegowa. Nadmorskie hotele i apartamenty w sezonie notują nawet ponad 90-proc. obłożenie, a zainteresowanie inwestowaniem w takie obiekty nie słabnie. Apartamenty typowo pod wynajem – wykończone pod klucz, w dobrej lokalizacji, z operatorem i gwarancją comiesięcznego zysku – są popularne wśród osób, którym zależy na zabezpieczeniu i pomnożeniu swoich oszczędności, które jednocześnie oczekują, by formalności związane obsługą lokalu były dla nich jak najmniej angażujące.

Media

Katarzyna Dowbor: Niektórym bohaterom programu „Nasz nowy dom” pomagam do dziś. A moje nazwisko otwiera drzwi, których inaczej nie można otworzyć

Prezenterka przyznaje, że historia wielu bohaterów programu „Nasz nowy dom” poruszyła ją do tego stopnia, że postanowiła im pomagać także na własną rękę, już poza kamerami. I mimo że teraz nie jest już związana z tym formatem Polsatu, to nadal ma kontakt z niektórymi uczestnikami i wspiera ich, jak tylko może. Katarzyna Dowbor podkreśla, że dużą satysfakcje daje jej to, że ktoś chętnie korzysta z jej rad i życiowego doświadczenia. Ma też żal do władz Polsatu, że nadal nie poznała powodów ich decyzji dotyczącej zmiany gospodyni programu, który tworzyła od podszewki.