Komunikaty PR

Klarna prezentuje największe trendy w w bożonarodzeniowych stylizacjach Polaków

2022-12-23  |  13:35

 

  • Bożonarodzeniowa moda łączy pokolenia. 87 proc. Polaków, którzy przyznali, że uwielbiają świąteczne swetry, zdecyduje się na ich założenie w dniu Wigilii. Dotyczy to zarówno młodych ludzi między 18 a 25 rokiem życia (84 proc.), jak i starszych w wieku 58-76 lat (88 proc.).
  • Obywatele 15 z 17 krajów biorących udział w badaniu zadeklarowali, że w trakcie świąt stawiają przede wszystkim na bawełniane stylizacje.

 

Warszawa, 22 grudnia 2022 r. – Boże Narodzenie to magiczny czas, do którego wszyscy staramy się przygotować jak najlepiej – także pod kątem świątecznych stylizacji. Choć oczywiście najważniejszy w tym okresie jest czas spędzony wśród najbliższych, wielu z nas zastanawia się, jak ubrać się na wigilijną kolację. Klarna wiodący, globalny bank detaliczny, dostawca płatności oraz aplikacja zakupowa sprawdziła, jakie podejście do świątecznej mody mają polscy konsumenci.

Badanie zostało zrealizowane w 17 krajach, w tym także w Polsce na próbie ponad 17 tys. konsumentów między 18 a 65 rokiem życia. (po 1000 w każdym kraju).[1]

Czas, by zabłysnąć

Świąteczne swetry, błyszczące rajstopy, czy pluszowe piżamy – kiedyś synonimy kiczu, dziś modowe hity, bez których nie wyobrażamy sobie świąt. Według badań na zlecenie Klarny blisko 30 proc. polskich konsumentów planuje w tym roku uzupełnić swoją garderobę o nowe świąteczne dodatki. Choć można byłoby pomyśleć, że chodzi tu przede wszystkim o kobiety, to płeć nie odgrywa w tym przypadku tak dużej roli, jak wiek. Osoby z pokolenia Z (43 proc.) są ponad cztery razy bardziej skłonne do wydawania pieniędzy na nowe ubrania, niż Baby Boomersi (7 proc).

Na jaki styl najchętniej się decydujemy?

Wigilia i Boże Narodzenie to uroczysty czas, który wymaga odpowiedniego stroju. Jednak, czy rzeczywiście świąteczny dress code musi oznaczać jedynie elegancki ubiór? W Polsce (55 proc.), podobnie  jak w Hiszpanii (51 proc.), Francji (48 proc.) oraz Finlandii (43 proc.) w trakcie tej uroczystości konsumenci stawiają przede wszystkim na ubrania w stylu smart casual. Inne państwa takie jak USA, Kanada, czy Australia wolą zachować swobodny styl, a w Wielkiej Brytanii, Niemczech, czy Portugalii króluje moda świąteczna.

Materiał ma znaczenie

Elegancja to nie tylko drogi garnitur czy wytworna sukienka, to także odpowiedni materiał, z którego zostało wykonane ubranie. Wyniki badania potwierdzają, że w Polsce w trakcie świąt konsumenci decydują się przede wszystkim na bawełniane stylizacje, które wskazało blisko 70 proc. badanych. Na drugim miejscu znalazły się ubrania z jedwabiu (44 proc.), a także wełny (43 proc.). Bawełna jest najpopularniejsza tkaniną, na którą w czasie świąt stawiają obywatele 15 z 17 krajów biorących udział w badaniu. Tylko we Włoszech i Finlandii najpopularniejszym materiałem jest wełna.

(Brzydkie) świąteczne swetry

Jedni je kochają, drudzy nienawidzą, ale trudno nie zgodzić się z twierdzeniem, że nic tak nie podkreśla bożonarodzeniowej atmosfery, jak właśnie świąteczne swetry. Co sprawia, że potocznie nazywane są brzydkimi? Przede wszystkim chodzi o ozdoby – im więcej tym lepiej. Dzianina pokryta bałwanami, mikołajami, czy reniferami? Super! Jeszcze lepiej, gdy wszystko mieni się od świecących elementów.

Jak potwierdzają badania przeprowadzone na zlecenie Klarny, najbardziej kochają je Irlandczycy (58 proc.), Kanadyjczycy (55 proc.) oraz Amerykanie (54 proc.). W Polsce za brzydkimi świątecznymi swetrami opowiedziało się 41 proc. badanych, głównie między 18 a 25 rokiem życia.

Boże Narodzenie to czas pojednania…

….także dla zwolenników świątecznych swetrów! 87 proc. Polaków, którzy przyznali, że uwielbiają ten element garderoby, zdecyduje się na jego założenie w dniu Wigilii. Dotyczy to zarówno młodych ludzi między 18 a 25 rokiem życia (84 proc.), jak i starszych w wieku 58-76 (88 proc.) Dla porównania w Norwegii co trzecia osoba (mimo pozytywnego nastawienia) wskazała, że nie założyłaby ich w ten wielki dzień.

 

 

Kontakt:

Zuzanna Kanabrocka, PR Coordinator, Zuzanna.Kanabrocka@havas.com, tel. +48 508 012 201

Iga Krysa, Senior PR Consultant, Iga.Krysa@havas.com, tel. +48 508 012 182

 

O Klarnie

Od 2005 r. Klarna realizuje misję zrewolucjonizowania branży bankowości detalicznej. Dzięki 150 milionom aktywnych użytkowników na całym świecie i 2 milionom transakcji dziennie, Klarna spełnia zmieniające się wymagania konsumentów, pomagając im oszczędzać czas i pieniądze, jednocześnie lepiej zarządzać przepływem gotówki i podejmować świadome decyzje zakupowe. Już ponad 400 000 globalnych partnerów handlowych, w tym H&M, Saks, Sephora, Macy's, IKEA, Expedia Group i Nike, zintegrowało innowacyjną technologię Klarny, aby zapewnić swoim klientom bezproblemowe zakupy online i w sklepach tradycyjnych. Zatrudniająca ponad 5000 pracowników Klarna jest aktywna na 45 rynkach. Więcej informacji na www.klarna.pl.

 


[1] Badanie Klarny zostało wysłane online w październiku 2022 roku we współpracy z agencją badawczą Dynata do reprezentatywnej próby ponad 17 540 konsumentów w 17 krajach i na 3 kontynentach, z ponad 1000 respondentów w każdym kraju, w wieku między 18-65 rokiem życia.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Moda Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji Biuro prasowe
2024-12-23 | 12:00

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji

Wybór między okularami a soczewkami na sylwestra zależy od kilku czynników, takich jak komfort, styl  i okoliczności.  Jeśli planujemy przetańczyć całą noc,
Moda Zima w stylu Black & White z Lee Cooper
2024-12-19 | 12:10

Zima w stylu Black & White z Lee Cooper

Buty bardzo Black W tym sezonie warto mieć w szafie czarne botki z rockowym, grunge’owym lub wojskowym sznytem. Można je zestawiać zarówno z jeansami i oversize’ową
Moda Modne, ciepłe i z futerkiem – zimowe buty od Lee Cooper
2024-12-19 | 12:10

Modne, ciepłe i z futerkiem – zimowe buty od Lee Cooper

Zimowe buty z futerkiem wkraczają na salony, a raczej na utwardzone ścieżki i miejskie chodniki. Czasy, kiedy śniegowce nosiło się tylko na stokach, a trapery jedynie na szlakach, odeszły

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Podróże

Finanse

Wciąż niewielkie finansowanie wsparcia psychicznego przez państwo. Usługi terapeutyczne są dziś głównie prywatne

Co czwarty Polak przynajmniej raz w ciągu swojego życia zmaga się z poważnym kryzysem zdrowia psychicznego. Może więc on statystycznie dotyczyć każdej polskiej rodziny – przypomina Fundacja Pomagam.pl. Problemem jest wciąż niskie finansowanie wsparcia psychicznego i psychiatrycznego przez państwo oraz słaba wiedza o zdrowiu psychicznym. Organizacja zwraca uwagę, że świadomość problemu może uwolnić ogromny potencjał wzajemnego wsparcia.

Film

Joanna Kurowska: Żaden polski aktor nie dostał miliona dolarów za film. Gramy równie dobrze jak amerykańscy, a jesteśmy niedoceniani i hejtowani

Artystka nie ma żadnych wątpliwości – polska branża filmowa wymaga natychmiastowego uzdrowienia. Konieczne jest wprowadzenie gruntownych zmian po to, aby zapewnić aktorom lepsze warunki pracy, odpowiednie wynagrodzenie i wsparcie w sytuacjach kryzysowych. Joanna Kurowska zauważa, że honoraria w polskim kinie są rażąco niskie i chociażby w stosunku do zarobków amerykańskich gwiazd dysproporcja jest ogromna. Dla przykładu żaden polski aktor nie otrzymał jeszcze miliona dolarów za rolę, podczas gdy w USA takie kwoty są standardem.

Nasza strona używa cookies między innymi w celu gromadzenia statystyk oraz prawidłowego funkcjonowania serwisu. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przegladarki oznacza, że ciasteczka będa zapisywane na Twoim urządzeniu. Pamietaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Kliknij tutaj aby zamknąć