LICZĘ DO TRZECH, CZYLI MODA CYRKULARNA W OFF PIOTRKOWSKA CENTER
LICZĘ DO TRZECH, CZYLI MODA CYRKULARNA W OFF PIOTRKOWSKA CENTER
Nieszablonowe myślenie, zaskakujące połączenia, oryginalne wzory, upcyclingowe materiały i ponadczasowe projekty – to znak rozpoznawczy LDT Collective, kolektywu który już w ten weekend otwiera swoją pracownię w OFF Piotrkowska Center. Poza twórcami, na gości czekać będzie wyprzedaż starszych modeli oraz nowe, wiosenne modele. LDT Collective można odwiedzić w niedzielę od g.11.00 do 20.00.
LDT Collective to trzy łódzkie marki Ulka Ta Od Szycia, Maciej Redo i Liczę Do Trzech. Projektanci Ula Łęgowska, Maciej Redo oraz Michał Kubasiewicz, którzy wspólnie działają od 2021 roku, wierzą, że upcycling jest przyszłością mody. Za główny cel stawiają sobie troskę o środowisko, tworząc ponadczasowe pomysły i nadając tkaninom nowe życie.
– Od trzech lat wspólnie tworzymy modę upcyclingową, realizując zamówienia indywidualne oraz projekty teledysków, tras koncertowych czy pokazów podczas gali Miss Polski. Pomysł by działać nie tylko w Polsce, ale międzynarodowo pojawił się zupełnie spontanicznie kiedy Michał, który odwiedzał rodzinę w Nowym Jorku, wyszedł na ulice miasta w płaszczu, który po chwili ktoś od niego kupił. Taka sytuacja powtórzyła się kilkukrotnie. To pokazało nam jak bardzo nowojorczykom podobają się nasze ubrania, ich wyjątkowość i niepowtarzalność – opowiadają twórcy kolektywu, których projekty cieszą się popularnością wśród mieszkańców nowojorskiego Manhattanu i Brooklynu.
Teraz ich nowatorskie podejście do mody będzie można poznać w OFF Piotrkowska Center, do którego przekonał ich niepowtarzalny, twórczy charakter tego miejsca. Swoją nową siedzibę będą traktować jako warsztat do realizacji nowych pomysłów. To tutaj będą projektować i tworzyć kolejne nietuzinkowe modele. Nie zabraknie też sklepu, w którym goście OFFa będą mogli kupić projekty LDT Collective.
– Mamy świetną przestrzeń, znakomicie współgrającą z kreatywnością twórców mody, nic dziwnego, że projektanci doceniają potencjał OFFa i coraz liczniej są u nas obecni. Wspólnie stworzyliśmy swego rodzaju ulicę mody – podkreśla Julia Olczyk z zespołu OPG Property Professionals, zarządzającego OFF Piotrkowska Center. – Cieszy nas ogromna różnorodność oferty, która bywalcom OFFa daje szeroki wybór i możliwość zabawy modą. To, co łączy wszystkie te propozycje to oryginalność i wysoka jakość krawiectwa, odległe od tego, co proponuje fast fashion – podkreśla.
W OFFie swoje pracownie, butiki i atelier mają między innymi Patrycja Plesiak, Jarosław Ewert, Dzień dobry, Pan Tu Nie Stał, Anna Plotła, Cukier Puder, Elżbieta Pierzchalska, Angelika Józefczyk czy PtASZEK.
W najbliższą sobotę do tego grona dołączy LDT Collective. Na gości OFF Piotrkowska Center, którzy zdecydują się odwiedzić nową pracownię będą czekać Ula, Maciej i Michał, z którymi będzie można porozmawiać o modzie cyrkularnej i bliżej poznać ich nowojorską historię. Poza tym w pracowni pojawią się też starsze modele stworzone przez kolektyw w obniżonych cenach oraz zupełnie nowe, wiosenne projekty.

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.