Komunikaty PR

Many Mornings w kampanii na rzecz integracji osób z zespołem Downa

2021-03-20  |  08:30
Biuro prasowe
Kontakt
Magdalena Majorowska
Many Mornings

Ul. Kalinowa 2
95-070 Aleksandrów Łódzki
magda|manymornings.com| |magda|manymornings.com
535 450 111
www.manymornings.com
Do pobrania jpg ( 1.1 MB )

21 marca - to symboliczna data Światowego Dnia Zespołu Downa znanego globalnie jako World Down Syndrome Day. Z tej okazji Many Mornings 21% swojego przychodu z całego trzeciego weekendu marca 2021, na kiedy przypada tegoroczny World Down Syndrome Day przekazuje na rzecz Stowarzyszenia Rodzin i Opiekunów Osób z Zespołem Downa Bardziej Kochani. W tym roku firma zwiększyła też swoje zaangażowanie w promowanie kwestii związanych z włączeniem społecznym osób z zespołem Downa, wspierając stowarzyszenie dodatkową darowizną finansową, umożliwiającą stworzenie spotu kampanii społecznej “Nie do pary jest tu tylko chromosom”.


Dlaczego 21 marca? Symboliczna data i kolorowe skarpetki jako wyraz solidarności
Trisomia 21 to obecność dodatkowego, trzeciego chromosomu w 21. parze chromosomów. Zatem wybór daty 21 marca (21.03) dla World Down Syndrome Day nie jest przypadkowy i został symbolicznie wyznaczony jako święto, szyld i hasło, które co roku zwraca uwagę na zespół Downa.

Kolorowe skarpetki od Many Mornings wspierają World Down Syndrome Day po raz trzeci

O zaangażowaniu firmy w akcję społeczną jej założyciele, Maciek Butkowski i Adrian Morawiak mówią tak: - Nasza działalność biznesowa opiera się o produkt, który jest globalnie uznawany za symbol osób z zespołem Downa, a założenie go 21 marca stanowi wyraz akceptacji i wsparcia dla nich. Tymczasem w naszym kraju funkcjonuje wiele szkodliwych stereotypów na temat ludzi z Trisomią 21, które utrudniają lub wręcz uniemożliwiają społeczne integrowanie ich. Od początku istnienia Many Mornings staramy się przełamywać stereotypy, walczyć o różnorodność i przeciwdziałać wykluczeniu społecznemu. Na mapie naszych działań, które do tego prowadzą Światowy Dzień Zespołu Downa jest jednym z najważniejszych punktów. Mimo, że postrzeganie ludzi z Trisomią 21 jest dyskutowane od lat, nadal społeczne nastawienie do nich jest problemem, który negatywnie wpływa na ich życie. Chcemy to zmieniać, dlatego w tym roku znacząco powiększyliśmy skalę naszej aktywności - prowadzimy akcje społeczne na rzecz włączenia społecznego osób z Zespołem Downa nie tylko w Polsce, ale m.in. również w Niemczech (w kooperacji z Deutschen Down-Syndrom InfoCenter). Wspieramy też globalną kampanię Down Syndrome International #LotsOfSocks. - dodaje Maciek Butkowski. 

O kampanii
Kampania społeczna “Nie do pary jest tu tylko chromosom”, nawiązując do obecności dodatkowego, trzeciego chromosomu w 21. parze chromosomów u ludzi Trisomią 21, ma na celu zainicjowanie dyskusji o potrzebie większej integracji osób z zespołem Downa. Ma też pokazać, że mimo że dzieci i osoby dorosłe z zespołem Downa zmagają się z odmiennością w stosunku do reszty społeczeństwa - są radosnymi i pełnymi życia ludźmi i barwnymi indywidualnościami. Potwierdzają to uczestnicy akcji, którzy zagrali w spocie. Prywatnie są podopiecznymi Stowarzyszenia Rodzin i Opiekunów Osób z Zespołem Downa Bardziej Kochani i całkowicie zaprzeczają szkodliwym stereotypom.

Stereotypy na temat osób z zespołem Downa
W Polsce żyje około 60 tysięcy osób z Zespołem Downa... Według badań przeprowadzonych na zlecenie Resolution Poland 15% Polaków uważa, że osoby z zespołem Downa nie mogą pracować, 12% - że nie mogą uczyć się w szkole, tyle samo - że nie mogą uprawiać sportu, 10% - że nie potrafią korzystać z internetu, 9% - że zespołem Downa można się zarazić. A to nie koniec alarmujących danych!

Many Mornings i Zespół Kolorowych Skarpetek
Many Mornings wspiera ten kolektyw działających pro bono ludzi z branży marketingu komunikacji już po raz drugi. Inicjatorka akcji, Kaja Bielawska, której siostra Monika jest jej prywatnym powodem do działania na rzecz ludzi z zespołem Downa, mówi: - W tym roku Zespół Kolorowych Skarpetek to już ponad 50 osób. Każda z nich dołożyła cegiełkę do tej niesamowitej akcji. Kiedy myślałam, że realizacja projektu będzie musiała zostać w tym roku zawieszona - zaskoczył mnie telefon od Many Mornings. Chęci kontynuowania zeszłorocznego wsparcia przez tę skarpetkową firmę i darowizna w wysokości 35 000 złotych umożliwiła realizację szeregu działań, których podjął się radosny kolektyw #ZespolKolorowychSkarpetek. Potem - tak mnie, jak i Many Mornings zaskoczyła lawina wsparcia i pozytywnej energii płynąca od wszystkich zaangażowanych w akcję podmiotów, która pojawiła się od razu po zaproszeniu do stworzenia pomysłu na kampanię. Niech ta energia frunie w świat wraz ze spotem!

Spot wideo kampanii jest dostępny na stronie poświęconej akcji: https://manymornings.com/wspieramy-swiatowy-dzien-zespolu-downa/ 

O Many Mornings:
Łódzka firma, założona 6 lat temu. Jej pomysłodawcy nigdy nie mieścili się w standardach szablonowego myślenia, dlatego postanowili na koncepcie autorskich, różniących się w parze skarpetek zbudować biznes. O tym, że cel udało się osiągnąć świadczy stały rozwój zespołu Many Mornings i jego licznych społecznych inicjatyw. Adrian Morawiak, CEO & coFounder dodaje: - Dzięki mądrej współpracy z organizacjami pozarządowymi i wzajemnemu zaufaniu zyskaliśmy perspektywę poszerzenia swojego pozytywnego wpływu - w tym projekcie: dla społeczności osób z Trisomią 21. Takie globalne podejście jest możliwe dzięki stworzeniu w zeszłym roku oddzielnej komórki ds. społecznej odpowiedzialności. Powierzyliśmy koordynację licznych działań CSR naszej firmy specjalistce zdolnej skanalizować w jeden główny nurt wiele interesujących nas, wartkich prądów społecznej odpowiedzialności. Magda Majorowska, pracując nad koncepcją działań wspierających Światowy Dzień Zespołu Downa, zainicjowała zakrojony na szeroką skalę projekt, włączając do jego realizacji wiele podmiotów: społecznych i marketingowych. Jest 

Misję Many Mornings najlepiej opisuje program Share a Pair!, którego najważniejszymi filarami są przeciwdziałanie wykluczeniu i działania na rzecz zwiększania różnorodności. Ze skalą działań firmy można zapoznać się odwiedzając https://manymornings.com/podsumowanie-share-a-pair-2020/. 

Więcej materiałów do pobrania: https://we.tl/t-Yeb6qJqhfe

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Moda Vinted sprawdza, co Polacy robią z rzeczami, z których już przestali korzystać Biuro prasowe
2024-03-27 | 13:00

Vinted sprawdza, co Polacy robią z rzeczami, z których już przestali korzystać

Wiosna zwykle oznacza sezonowe wietrzenie szaf i porządkowanie przestrzeni domowej, a wraz z tym pozbywanie się rzeczy, których już nie używamy. Dokąd trafiają najczęściej? Jak
Moda adidas Originals przedstawia trzy klasyczne modele butów
2024-03-26 | 10:00

adidas Originals przedstawia trzy klasyczne modele butów

adidas Originals przedstawia trzy klasyczne modele butów w najnowszej odsłonie kampanii „1000 Back” Warszawa, 26 marca 2024 - Po wdrożeniu w 2023 roku nowej globalnej
Moda Międzynarodowy gigant otwiera drzwi debiutującym projektantom
2024-03-26 | 08:00

Międzynarodowy gigant otwiera drzwi debiutującym projektantom

SHEIN, międzynarodowy sklep z modą oraz produktami lifestyle ogłosił, że zwycięzcą SHEIN X Global Challenge 2024 została Eleonora Falcone z Włoch. Młoda projektantka pokonała prawie 1

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Partner Serwisu Zdrowie

Viatris

Gwiazdy

Gwiazdy

Marcin Bosak: Mam to szczęście, że nie dostaję nietrafionych prezentów. Sam bardzo lubię je dawać

Aktor zaznacza, że lubi wręczać prezenty i obserwować reakcję osób, którym je wręcza. Raczej nie zdarzyło mu się w tej kwestii nieprzyjemnie kogoś zaskoczyć. On sam również nie dostał czegoś, co szybko wylądowało w koszu.

Gwiazdy

Enej: Wielkanoc musi być w rodzinnym gronie. Nie jesteśmy fanami wyjazdów do hoteli, żeby spędzać święta z obcymi ludźmi

Muzycy zespołu Enej przyznają, że lubią i celebrują święta, dlatego cieszą się na nadchodzącą Wielkanoc. Zamierzają wtedy zwolnić tempo, odłożyć na bok pracę i poświęcić czas rodzinie. Mirosław Ortyński i Piotr Sołoducha zdradzają, że ich popisowym, a jednocześnie ulubionym świątecznym przysmakiem jest sałatka jarzynowa. Sami też z przyjemnością ją przygotowują.