Międzynarodowy gigant otwiera drzwi debiutującym projektantom
SHEIN, międzynarodowy sklep z modą oraz produktami lifestyle ogłosił, że zwycięzcą SHEIN X Global Challenge 2024 została Eleonora Falcone z Włoch. Młoda projektantka pokonała prawie 1 000 zgłoszeń z ponad 70 krajów, zdobywając nagrodę w wysokości 10 000 euro oraz dołączając do SHEIN X Designer Incubator Program.
Zwycięska kolekcja "GLOWMANTIC" przygotowana przez włoską projektantkę otrzymała najwięcej głosów w etapie publicznego głosowania konkursu, co pozwoliło jej zakwalifikować się do finału. Następnie zachwyciła jurorów, w rezultacie zdobywając tytuł i nagrodę w wysokości 10 000 euro.
„Wszyscy w panelu jurorskim jesteśmy pod wrażeniem, że w tym roku otrzymaliśmy tak wiele zgłoszeń od projektantek, a dodatkowo dziewięcioro z finalistów było kobietami. Propozycja Eleonory wyróżniała się od samego początku. Kiedy przedstawiła swoją pracę, inspirację i uzasadnienie podczas finału w Londynie, wiedzieliśmy, że mamy do czynienia z przyszłą gwiazdą mody” – powiedział Julien Fournié, sędzia SHEIN X Global Challenge 2024. „Jej determinacja do osiągnięcia sukcesu była wyraźnie widoczna, podobnie jak jej zdolność do interpretacji tematu i przekształcenia go w kolekcję, która z pewnością stanie się popularna."
SHEIN X Designer Incubator Program wspiera młodych projektantów
Eleonora dołączy do SHEIN X Designer Incubator Program, flagowego programu inkubatora SHEIN, który wspiera młodych projektantów w uruchamianiu odnoszących sukcesy globalnych marek modowych. Dzięki wsparciu z strony SHEIN, projektanci otrzymując pomoc przez cały proces, począwszy od rozwoju produktu, przez produkcję, marketing, aż po logistykę łańcucha dostaw. SHEIN X Designers korzystają z zaawansowanego łańcucha dostaw SHEIN, aby dokładnie określić zapotrzebowanie klientów na podstawie ich opinii w czasie rzeczywistym, a następnie produkować tylko to, co jest potrzebne.
„Jesteśmy bardzo podekscytowani tym, co Eleonora wniesie do SHEIN X Designer Incubator Program i do przemysłu mody!" – powiedziała Molly Miao, CMO, SHEIN. „Jej talent do projektowania, umiejętności techniczne oraz zdolność do oceny komercyjnej opłacalności już teraz czynią ją doskonałą projektantką. Dzięki modelowi produkcji na żądanie SHEIN, doświadczeniu w globalnej logistyce oraz ekspertyzie w dziedzinie marketingu, spodziewamy się dużego zainteresowania kolekcją GLOWMANTIC, gdy tylko pojawi się na platformie SHEIN na całym świecie."
Nowa gwardia branży modowej
Pozostałych dziewięciu finalistów nie wyszło z pustymi rękami. Juliana Cavalcanti de Siqueira z Brazylii otrzymała Nagrodę Kreatywności za umiejętność opowiadania unikalnej historii, wzbudzanie pewności siebie i celebrację indywidualności swojego projektu. Yuto Nomura z Japonii został uhonorowany Nagrodą Next Gen jako wybitny projektant, który przyjmuje ducha innowacji tworząc kolekcję, która reprezentuje przyszłość mody. Natomiast Fungai Sarah Muzoroza z Wielkiej Brytanii została laureatką Nagrody Stylu za kolekcję, która perfekcyjnie skomponowała pojedynczy strój, eksponując temat Radience (z ang. blask). Zwycięzcy każdej z tych kategorii otrzymali po 5 000 euro. Każdy z pozostałych finalistów otrzymał 3 000 euro.
Prace wszystkich finalistów oraz zwycięzcy SHEIN X Global Challenge 2024 zostaną wyprodukowane oraz udostępnione dla 150 milionów użytkowników SHEIN na całym świecie.
We wrześniu 2023 r. SHEIN ogłosiło, że dodatkowe 50 mln USD zostanie przeznaczone na program SHEIN X Designer Incubator. Te dodatkowe finansowanie sprawi, że całkowita inwestycja firmy w program SHEIN X Designer Incubator wyniesie 105 mln USD do 2028 roku.
Kliknij, aby dowiedzieć się więcej o SHEIN X Designer Incubator Program.

TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji

Zima w stylu Black & White z Lee Cooper
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Rynek saszetek nikotynowych w Polsce będzie uregulowany. Osoby nieletnie nie będą mogły ich kupić
Siódmego maja sejmowa Komisja Zdrowia zajmie się nowelizacją ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, która w części reguluje rynek woreczków nikotynowych. Eksperci z Forum Prawo dla Rozwoju podkreślają pilną potrzebę objęcia tego rynku przepisami prawnymi. Podkreślają, że brak odpowiednich regulacji prawnych dotyczących tych produktów, obecnych na polskim rynku od pięciu lat, to realne zagrożenie dla zdrowia publicznego. Niezbędne są kompleksowe przepisy, które uregulują kwestię saszetek i ograniczą do nich dostęp młodzieży.
Prawo
Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek. Tylko część firm działa na rzecz równości płci

Luka w zatrudnieniu kobiet i mężczyzn spadła w UE do najniższego poziomu w ostatniej dekadzie. Jednocześnie jednak panie częściej niż na kierowniczych pracują na niższych i gorzej płatnych stanowiskach. W Polsce, jak wynika z danych 30% Club Poland, udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na GPW wynosi 18,4 proc. Wskazuje to na potrzebę wdrożenia skutecznych działań na rzecz zwiększenia udziału kobiet w najwyższych strukturach zarządzania, również na szczeblu unijnym.
Konsument
Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.