Komunikaty PR

MODA Z ŁODZI JEDZIE DO NOWEGO JORKU

2023-09-01  |  14:00
Biuro prasowe

MODA Z ŁODZI JEDZIE DO NOWEGO JORKU

 

Błysk fleszy i niekończące się pasmo spektakularnych pokazów – już za kilka dni rozpoczyna się New York Fashion Week. W czasie światowego święta mody w Nowym Jorku nie zabraknie mocnych łódzkich akcentów. Podczas pokazu Polish Fashion Designers, 9 września, w Joseph Raphael De Lamar House swoje najnowsze kolekcje zaprezentuje dziesięć polskich marek, a wśród nich: reinKreacja, PtASZEK i Angelika Józefczyk. Dwa dni później w Clinton Mercantile znakomitości świata mody zobaczą kolekcję „Plesiak x TME” Patrycji Plesiak. Wszystkie te marki na co dzień znaleźć można w Łodzi, w OFF Piotrkowska Center, gdzie projektantki prowadzą swoje pracownie i butiki.

Kolekcje Angeliki Józefczyk, reinKreacji i PtASZEK zaprezentowane zostaną w Nowym Jorku w czasie NYFW w ramach projektu Polish Fashion Designers, w którym udział wezmą również: Dawid Tomaszewski, Jemioł, Jackob Buczyński, Natalia Ślizowska, MUZA, NAOKO i La Mu. Pokaz zostanie zrealizowany 9 września w imponujących wnętrzach Joseph Raphael De Lamar House, rezydencji przy Madison Avenue na Manhattanie, będącej siedzibą Konsulatu RP w Nowym Jorku. Każda z kolekcji to inny oryginalny autorski styl, co pozwoli międzynarodowej publiczności lepiej poznać niezwykłą kreatywność polskich twórców i fantastyczną jakość mody o polskim rodowodzie.

Czym łódzkie projektantki będą przyciągnąć uwagę znakomitości świata mody? Angelika Józefczyk, wierna swojej filozofii hołdowania kobiecości, stworzyła kolekcję Dreaming Paradiso S/S 24. Inspirowane kolorami raju suknie koktajlowe i wieczorowe wykonane z bogato zdobionych tkanin oraz garnitury damskie utrzymane zostały w odcieniach pomarańczy i moreli – okrzykniętej kolorem roku 2024 – w połączeniu z żywą fuksją, zielenią i mocnymi akcentami kości słoniowej. 

Monika Ptaszek stawia na celebrację pięknych, naturalnych tkanin, w większości wyprodukowanych w lokalnych fabrykach. Jej kolekcja „PtASZEK NEW YORK” to wełny, lny czy jedwabie subtelnie przeplatające wysokie krawiectwo z nurtem ZeroWaste.

Z kolei reinKreacja Katarzyny Chojnackiej i Marii Marcinkowskiej zaprezentuje „Black illumination” – szlachetne i klasyczne trencze, marynarki oraz spodnie, ujmujące fasonem i formą. Kolekcję charakteryzuje prostota i nieskazitelny minimalizm w połączniu z połyskującymi dodatkami, nadającymi jej efektowny charakter przy zachowaniu podstawowej barwy, czyli czerni, w której marka projektuje od początku istnienia.

Wszystkie te trzy marki swoje atelier i butiki mają w Łodzi, w OFF Piotrkowska Center. Tak jak Patrycja Plesiak, która na New York Fashion Week, w Clinton Mercantile pokaże 11 września kolekcję „PLESIAK x TME”, opowiadającą o symbiozie mody i technologii. Tworząc autorskie tkaniny o niezwykłym wzorze, projektantka użyła motywu przedstawiającego nowoczesny magazyn wysokiego składu łódzkiej firmy Transfer Multisort Elektronik (TME). Print z „Układnicą” tworzy ciekawy optyczny efekt na ubraniach, a użycie świecących pasów LED rozświetli kreacje. W projektach znajdują się również elementy stworzone przez drukarki 3D.  Pomimo inspiracji technologicznej oryginalne, geometryczne kroje podkreślają kobiece walory sylwetki, a dominującymi kolorami kolekcji są elektryczny błękit, czerwień, limonka zmieszane z czernią, bielą i kroplą srebra. W kolekcji znajdziemy suknie wieczorowe, garnitury, spodnie, kombinezony, body, a także autorskie torebki Plesiak.

Obecność w Nowym Jorku w czasie tygodnia mody to dla projektantów szansa zaistnienia na światowym rynku, ale polscy miłośnicy mody mogą sięgnąć po propozycje Patrycji Plesiak, reinKreacji, PtASZEK czy Angeliki Józefczyk, odwiedzając ich łódzkie butiki i pracownie w OFF Piotrkowska Center. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Moda Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace Biuro prasowe
2025-05-14 | 06:00

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

Marki modowe mają wpływ na postawy społeczne. Są też istotne z punktu widzenia ochrony środowiska naturalnego. O wyzwaniach na przyszłość dla branży modowej i nie tylko
Moda TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace
2025-05-07 | 16:00

TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace

TATUUM, modowa marka z Łodzi, wzięła udział w Światowej Wystawie EXPO 2025 w Osace, prezentując specjalną kolekcję inspirowaną postacią Misia Uszatka. Udział w tym
Moda Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji
2024-12-23 | 12:00

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji

Wybór między okularami a soczewkami na sylwestra zależy od kilku czynników, takich jak komfort, styl  i okoliczności.  Jeśli planujemy przetańczyć całą noc,

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Konsument

Nadmierna dbałość o zdrowe żywienie może prowadzić do obsesji. Ryzyko ortoreksji występuje u co 10. człowieka

Co najmniej jedna piąta osób wykazuje zachowania ortorektyczne, a u 10 proc. rozwinie się ortoreksja, czyli obsesja na punkcie jakości pożywienia. Problem występuje częściej u kobiet oraz u osób utrzymujących regularną aktywność fizyczną. Konsekwencją zaburzenia może być zarówno nieprawidłowe odżywienie, jak i pojawienie się problemów natury psychicznej. Psychodietetycy radzą, by nie rezygnować ze zdrowego żywienia, ale we wdrażaniu postępowania dietetycznego zachować przede wszystkim umiar.

Media

Edyta Herbuś: Kiedyś niepotrzebnie uwierzyłam, że nie umiem śpiewać. Teraz już wiem, że to była nieprawda

Tancerka cieszy się, że wreszcie dała się namówić do udziału w programie „Twoja Twarz Brzmi Znajomo”, bo podczas nagrań przekonała się, że stać ją na więcej, niż myślała. Znalazła w sobie odwagę do tego, by przełamać pewne swoje wewnętrzne blokady, i teraz jest dumna z tego, co udało jej się osiągnąć. Wcześniej Edyta Herbuś bała się przede wszystkim tego, że nie poradzi sobie wokalnie. Teraz dzięki odpowiednim warsztatom staje już na scenie dużo pewniejsza siebie.