„Modowa bitwa generacji” motywem przewodnim 19. Manufaktura Fashion Week
Już 18 i 19 października odbędzie się Manufaktura Fashion Week. Tematem 19. edycji wydarzenia będzie modowe starcie generacji GenZ i Millenialsów. W programie m.in. pokazy z udziałem „silver” Golden Models, w tym sióstr ADiHD – Mileny i Ilony Krawczyńskich, choreografie taneczne Piotrovskich we współpracy z tancerzami ze szkoły Agustina Egurroli oraz liczne zniżki w ramach ogólnopolskiej akcji rabatowej „Szaleństwo Zakupów”.
19. Manufaktura Fashion Week
18-19.10.2024, rotunda galerii handlowej Manufaktury
Modowe starcia w Manufakturze
Czy pokolenie Z może czerpać modowe inspiracje od Millenialsów i na odwrót? Podczas 19. Manufaktura Fashion Week dojdzie do konfrontacji stylów tych dwóch pokoleń. „Modowa bitwa generacji”, która rozgrzewa social media, widoczna będzie nie tylko na wybiegu, ale także w wyjątkowych atrakcjach, których nie zabraknie w programie łódzkiego święta mody.
Moda przez duże M
Piątkowe otwarcie Manufaktura Fashion Week będzie prawdziwą ucztą dla fanów najbardziej oryginalnej i inspirującej mody od polskich projektantów. 18 października pokazy otworzy kolekcja „Uniesienia” łodzianina, Jarosława Ewerta, pełna dbałości o detale i podsumowująca dotychczasową 15-letnią twórczość artysty. Finalista prestiżowego konkursu modowego „Złota Nitka” Dominik Żyża, zaprezentuje kolekcję pod nazwą „Nigdy o Tobie nie zapomnę” inspirowaną twórczością polskiego artysty i rzeźbiarza Władysława Hasiora. Na zakończenie pierwszego dnia święta mody w Manufakturze swoją „Modę cyrkularną” pokaże znany z upcyklingowania ubrań Jacob Buczyński.
Stylowe bitwy pokoleń na wybiegu
Sobota (19.10) upłynie pod znakiem modowych starć generacji. W programie pokazów nie zabraknie znanych marek dostępnych w Manufakturze. Stylizacje, które przygotuje stylistka Manufaktury, Kasia Lipińska, będą odzwierciedlać trendy wybierane przez Millenialsów i GenZ. Street fashion czy minimalizm? Oversize czy dopasowane kroje? Spodnie z wysokim stanem czy biodrówki? Te i inne trendy zagoszczą na wybiegu w pokazach wyreżyserowanych przez Katarzynę Wojterę. Jedną z głównych atrakcji, oddających ducha i trendy mody wybieranej przez Millennialsów i GenZ, będzie bez wątpienia pokaz z udziałem aktualnych, jak i dawnych modelek Golden Models. Na wybiegu pojawią się m.in. Milena i Ilona Krawczyńskie czy Beata Stelmaszczyk-Pustelnik. Gospodarzem wydarzenia będzie popularny prezenter modowy i telewizyjny, Mateusz Hładki.
Intro do pokazów w stylu bitew tanecznych zaprezentują Piotrovscy. Ich choreografie bazujące na taneczno-muzycznym starciu generacji GenZ vs. Millennialsi, publikowane w social mediach, szturmem podbijają serca fanów! Razem z duetem na scenie wystąpią młodzi tancerze z Egurrola Dance Studio.
Wydarzenie urozmaicą również panele z udziałem Macieja Majznera. Nawiązując do motywu przewodniego Fashion Weeka, podczas jednego z nich stylista omówi, jakie są trendy w modzie, co jest jej ponadczasową klasyką i podpowie, jak międzypokoleniowo wymieniać się elementami garderoby. Fashion Week zakończy koncert Kuby Szmajkowskiego, finalisty pierwszej edycji „The Voice Kids” oraz zwycięzcy 19. edycji „Twoja twarz brzmi znajomo”. Rzeszę fanów przyniósł mu nie tylko udział w popularnym talent show. Jego kariera rozwinęła się, kiedy został członkiem grupy 4Dreamers. Od czasu rozwiązania zespołu Kuba prowadzi solową karierę, a liczba jego wielbicieli stale rośnie!
Przygotuj się na „Szaleństwo Zakupów”
Równocześnie, 18 i 19 października, trwać będzie ogólnopolska akcja rabatowa. Specjalnie na „Szaleństwo Zakupów” marki w Manufakturze przygotowały wyjątkowe promocje, które ułatwią szukanie modowych perełek. To doskonała okazja, by zapoznać się z trendami na jesień i zimę, wzbogacając swoją szafę o elementy garderoby w modne zwierzęce wzory, nie zapominając również o niezbędnych akcesoriach na ten sezon, takich jak np. torebka z efektem croco.

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji

Zima w stylu Black & White z Lee Cooper

Modne, ciepłe i z futerkiem – zimowe buty od Lee Cooper
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Marta Wiśniewska: Ludzie czekali na nowy kawałek takiej kolorowej Mandaryny. Jestem mądrzejsza i silniejsza niż kiedyś
Wokalistka zaznacza, że najnowszy singiel „Lecę” to swoiste nowe otwarcie nie tylko w jej karierze muzycznej, ale i w życiu osobistym. Z większą świadomością i bagażem cennych doświadczeń nie chce już teraz popełniać takich błędów jak kiedyś. Czuje, że ma w sobie dużo pozytywnej energii i siły do działania, dlatego zamierza jak najlepiej wykorzystać ten czas. Marta Wiśniewska podkreśla, że pozytywne komentarze utwierdzają ją w tym, że to, co robi, ma sens. Hejterami natomiast nie zamierza się przejmować.
Farmacja
Trwa kontrola szczepień dzieci. Rodzice uchylający się od tego obowiązku muszą się liczyć z karami

Kontrola kart uodpornienia, czyli kontrola szczepień przeciw 13 chorobom zakaźnym, rozpoczęła się 1 kwietnia. Główny Inspektor Sanitarny chce poznać szczegółowe statystyki szczepień dzieci w Polsce, od urodzenia do 19. roku życia. Rodzice, którzy uchylają się od tego obowiązku, muszą się liczyć z postępowaniami i karami.
Media i PR
Na X zaraz po przejęciu przez Elona Muska było znacząco więcej mowy nienawiści. To sprzeczne z jego obietnicami

Liczba anglojęzycznych wpisów zawierających mowę nienawiści na X (dawniej Twitter) przez kilka miesięcy po zakupie platformy przez Elona Muska była o ok. 50 proc. wyższa niż przed transakcją – wskazują badania naukowców z Kalifornii. Znacznie wzrosła też średnia liczba polubień takich wpisów – o 70 proc. Naukowcy przyznają, że nie są w stanie określić związku przyczynowo-skutkowego, ale wskazują, że statystyki stoją w sprzeczności z deklarowanymi zmianami na platformie przez jej nowego prezesa.