„Modowa bitwa generacji” motywem przewodnim 19. Manufaktura Fashion Week
Już 18 i 19 października odbędzie się Manufaktura Fashion Week. Tematem 19. edycji wydarzenia będzie modowe starcie generacji GenZ i Millenialsów. W programie m.in. pokazy z udziałem „silver” Golden Models, w tym sióstr ADiHD – Mileny i Ilony Krawczyńskich, choreografie taneczne Piotrovskich we współpracy z tancerzami ze szkoły Agustina Egurroli oraz liczne zniżki w ramach ogólnopolskiej akcji rabatowej „Szaleństwo Zakupów”.
19. Manufaktura Fashion Week
18-19.10.2024, rotunda galerii handlowej Manufaktury
Modowe starcia w Manufakturze
Czy pokolenie Z może czerpać modowe inspiracje od Millenialsów i na odwrót? Podczas 19. Manufaktura Fashion Week dojdzie do konfrontacji stylów tych dwóch pokoleń. „Modowa bitwa generacji”, która rozgrzewa social media, widoczna będzie nie tylko na wybiegu, ale także w wyjątkowych atrakcjach, których nie zabraknie w programie łódzkiego święta mody.
Moda przez duże M
Piątkowe otwarcie Manufaktura Fashion Week będzie prawdziwą ucztą dla fanów najbardziej oryginalnej i inspirującej mody od polskich projektantów. 18 października pokazy otworzy kolekcja „Uniesienia” łodzianina, Jarosława Ewerta, pełna dbałości o detale i podsumowująca dotychczasową 15-letnią twórczość artysty. Finalista prestiżowego konkursu modowego „Złota Nitka” Dominik Żyża, zaprezentuje kolekcję pod nazwą „Nigdy o Tobie nie zapomnę” inspirowaną twórczością polskiego artysty i rzeźbiarza Władysława Hasiora. Na zakończenie pierwszego dnia święta mody w Manufakturze swoją „Modę cyrkularną” pokaże znany z upcyklingowania ubrań Jacob Buczyński.
Stylowe bitwy pokoleń na wybiegu
Sobota (19.10) upłynie pod znakiem modowych starć generacji. W programie pokazów nie zabraknie znanych marek dostępnych w Manufakturze. Stylizacje, które przygotuje stylistka Manufaktury, Kasia Lipińska, będą odzwierciedlać trendy wybierane przez Millenialsów i GenZ. Street fashion czy minimalizm? Oversize czy dopasowane kroje? Spodnie z wysokim stanem czy biodrówki? Te i inne trendy zagoszczą na wybiegu w pokazach wyreżyserowanych przez Katarzynę Wojterę. Jedną z głównych atrakcji, oddających ducha i trendy mody wybieranej przez Millennialsów i GenZ, będzie bez wątpienia pokaz z udziałem aktualnych, jak i dawnych modelek Golden Models. Na wybiegu pojawią się m.in. Milena i Ilona Krawczyńskie czy Beata Stelmaszczyk-Pustelnik. Gospodarzem wydarzenia będzie popularny prezenter modowy i telewizyjny, Mateusz Hładki.
Intro do pokazów w stylu bitew tanecznych zaprezentują Piotrovscy. Ich choreografie bazujące na taneczno-muzycznym starciu generacji GenZ vs. Millennialsi, publikowane w social mediach, szturmem podbijają serca fanów! Razem z duetem na scenie wystąpią młodzi tancerze z Egurrola Dance Studio.
Wydarzenie urozmaicą również panele z udziałem Macieja Majznera. Nawiązując do motywu przewodniego Fashion Weeka, podczas jednego z nich stylista omówi, jakie są trendy w modzie, co jest jej ponadczasową klasyką i podpowie, jak międzypokoleniowo wymieniać się elementami garderoby. Fashion Week zakończy koncert Kuby Szmajkowskiego, finalisty pierwszej edycji „The Voice Kids” oraz zwycięzcy 19. edycji „Twoja twarz brzmi znajomo”. Rzeszę fanów przyniósł mu nie tylko udział w popularnym talent show. Jego kariera rozwinęła się, kiedy został członkiem grupy 4Dreamers. Od czasu rozwiązania zespołu Kuba prowadzi solową karierę, a liczba jego wielbicieli stale rośnie!
Przygotuj się na „Szaleństwo Zakupów”
Równocześnie, 18 i 19 października, trwać będzie ogólnopolska akcja rabatowa. Specjalnie na „Szaleństwo Zakupów” marki w Manufakturze przygotowały wyjątkowe promocje, które ułatwią szukanie modowych perełek. To doskonała okazja, by zapoznać się z trendami na jesień i zimę, wzbogacając swoją szafę o elementy garderoby w modne zwierzęce wzory, nie zapominając również o niezbędnych akcesoriach na ten sezon, takich jak np. torebka z efektem croco.

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.