Komunikaty PR

„MY ALICE” NAJLEPSZĄ KOLEKCJĄ GALI DYPLOMOWEJ INSTYTUTU UBIORU ŁÓDZKIEJ ASP

2024-11-22  |  09:00
Biuro prasowe

Twórcza interpretacja osobistych doświadczeń, niebanalna wyobraźnia oraz umiejętność kreowania autorskiego uniwersum – to dzięki tym przymiotom kolekcja „My Alice” wywarła największe wrażenie na jurorach tegorocznej Gali Dyplomowej Instytutu Ubioru Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. Jej autorka – Oliwia Wawrzyniak otrzymała nagrodę Rektora ASP w Łodzi za najlepszy dyplom.

Pierwszy dzień odbywającego się w Łodzi święta młodej mody – Łódź Young Fashion – dobiegł końca. Zwieńczyła go Gala Dyplomowa Instytutu Ubioru łódzkiej ASP, podczas której swoje kolekcje zaprezentowało piętnastu dyplomatów Instytutu Ubioru: Karolina Augustowska, Izabela Bajek, Aleksandra Byrska, Karolina Garnys, Adrianna Grzejszczak, Katarzyna Komornicka, Wiktoria Król, Elliott Kubiak, Nadia Nowak, Marta Placzyńska, Zuzanna Rabijasz, Jagoda Staniszewska, Weronika Strojny, Loreta Uździło i Oliwia Wawrzyniak.

Wszystkie kolekcje intrygowały oryginalnością, twórczą dojrzałością i precyzją wykonania, co sprawiło, że z nie lada wyzwaniem zmierzyć się musiało konkursowe jury w składzie: Przemysław Wachowski – rektor Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi, Adam Pustelnik – Pierwszy Wiceprezydent Miasta Łodzi, Natalia Jaroszewska – projektantka mody, Renata Maltudiene – dyrektorka Katedry Mody Akademii Sztuk Pięknych w Wilnie, Piret Puppart – dyrektorka Wydziału Mody Akademii Sztuk Pięknych w Talline, Karolina Sulej – dziennikarka i socjolożka mody, Karolina Limbach stylistka i szefowa działu video ELLE, Magdalena Matuszek – redaktorka mody magazynu Glamour, Barbara Łubko – szefowa działu mody „VIVA!" i redaktor prowadząca magazynu „VIVA!Moda", Aleksandra Stefaniak – dyrektorka artystyczna magazynu K MAG

Po długiej dyskusji eksperci branży mody uznali, że Nagroda Rektora łódzkiej ASP o wartości 10 000 zł trafi do Oliwii Wawrzyniak.

– Kolekcja Oliwii Wawrzyniak poruszyła nas i zabrała w świat wykreowany przez projektantkę. To nie tylko zestaw kostiumów, ale także dowód na jej niesamowity warsztat, umiejętność panowania nad formą, wyjątkową wyobraźnię i zdolności reżyserskie – podkreśla przewodnicząca jury, Karolina Sulej. – Oliwia tworzy swoje własne uniwersum – to autorski podpis, który w dzisiejszej modzie ma ogromne znaczenie. Uważam, że w przyszłości będzie tworzyła niesamowitą modę, niezależnie od miejsca i kontekstu – dodaje.

Konkursowe kolekcje znalazły też uznanie w oczach partnerów wydarzenia – firm i instytucji, które ufundowały swoje nagrody, oferując młodym twórcom wsparcie na początku ich kariery.

·       Nagroda specjalna firmy Ferrero, właściciela marki Duplo: Oliwia Wawrzyniak, kolekcja „My Alice”,

·       Nagroda specjalna LPP: Jagoda Staniszewska, kolekcja „Soft spots”, Wiktoria Król, kolekcja „Equilibrium”,

·       Nagroda specjalna ELLE: Weronika Strojny, kolekcja „Acrasial senses”,  

·       Nagroda specjalna MIUMAG, FashionBiznes i LAMODE.INFO: Oliwia Wawrzyniak, kolekcja „My Alice”, Weronika Strojny, kolekcja „Acrasial senses”,  Jagoda Staniszewska, kolekcja „Soft spots”,  

·       Nagroda specjalna K MAG: Karolina Augustowska, kolekcja „Kabaretki w autobusie”;

·       Nagroda specjalna VIVA!Moda: Wiktoria Król, kolekcja „Equilibrium”,

·       Nagroda specjalna MOOD SCENT BAR: Weronika Strojny, kolekcja „Acrasial senses”,  

·       Nagroda specjalna HEXELINE: Nadia Nowak, kolekcja kostiumów dla wybranych postaci z powieści „Mały Książę”,  

·       Nagroda specjalna Stowarzyszenia Włókienników Polskich: Katarzyna Komornicka, kolekcja „Kim będę jutro?”,

·       Nagroda specjalna Gorsenia: Aleksandra Bryska, kolekcja „Rytmy modernizmu”,  

·       Nagroda specjalna YKK: Marta Placzyńska, kolekcja „Precognition”,

·       Wyróżnienie Freudenberg Vilene: Karolina Augustowska, kolekcja „Kabaretki w autobusie”.

 

 

Gala Dyplomowa organizowana od 1995 roku promuje dyplomantów Instytutu Ubioru. Przez lata wydarzenie zyskało niezwykłą oprawę – dzisiaj to wizualny spektakl w formie pokazów na najwyższym światowym poziomie.

Organizatorami Łódź Young Fashion są Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi i Stowarzyszenie Pola Designu, partnerem głównym jest Miasto Łódź, a partnerami wydarzenia – Łódzkie Centrum Wydarzeń i Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego. Drugi dzień ŁYF należeć będzie do Fashion Film Festival, a trzydniowe wydarzenie zakończy sobotni finał konkursu „Złota Nitka”.

ŁYF to również bogaty program warsztatów i wystaw, na temat których szczegółowe informacje znaleźć można na www.lodzyoungfashion.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Moda Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji Biuro prasowe
2024-12-23 | 12:00

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji

Wybór między okularami a soczewkami na sylwestra zależy od kilku czynników, takich jak komfort, styl  i okoliczności.  Jeśli planujemy przetańczyć całą noc,
Moda Zima w stylu Black & White z Lee Cooper
2024-12-19 | 12:10

Zima w stylu Black & White z Lee Cooper

Buty bardzo Black W tym sezonie warto mieć w szafie czarne botki z rockowym, grunge’owym lub wojskowym sznytem. Można je zestawiać zarówno z jeansami i oversize’ową
Moda Modne, ciepłe i z futerkiem – zimowe buty od Lee Cooper
2024-12-19 | 12:10

Modne, ciepłe i z futerkiem – zimowe buty od Lee Cooper

Zimowe buty z futerkiem wkraczają na salony, a raczej na utwardzone ścieżki i miejskie chodniki. Czasy, kiedy śniegowce nosiło się tylko na stokach, a trapery jedynie na szlakach, odeszły

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Rynek saszetek nikotynowych w Polsce będzie uregulowany. Osoby nieletnie nie będą mogły ich kupić

Siódmego maja sejmowa Komisja Zdrowia zajmie się nowelizacją ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, która w części reguluje rynek woreczków nikotynowych. Eksperci z Forum Prawo dla Rozwoju podkreślają pilną potrzebę objęcia tego rynku przepisami prawnymi. Podkreślają, że brak odpowiednich regulacji prawnych dotyczących tych produktów, obecnych na polskim rynku od pięciu lat, to realne zagrożenie dla zdrowia publicznego. Niezbędne są kompleksowe przepisy, które uregulują kwestię saszetek i ograniczą do nich dostęp młodzieży.

Prawo

Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek. Tylko część firm działa na rzecz równości płci

Luka w zatrudnieniu kobiet i mężczyzn spadła w UE do najniższego poziomu w ostatniej dekadzie. Jednocześnie jednak panie częściej niż na kierowniczych pracują na niższych i gorzej płatnych stanowiskach. W Polsce, jak wynika z danych 30% Club Poland, udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na GPW wynosi 18,4 proc. Wskazuje to na potrzebę wdrożenia skutecznych działań na rzecz zwiększenia udziału kobiet w najwyższych strukturach zarządzania, również na szczeblu unijnym.

Konsument

Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.