Na fali zmian, czyli zaprojektuj kreację ze... śmieci rzeki
Operacja Rzeka Sztab Główny
ul. Zamkowa 1
21-505 Janów Podlaski
iza|operacjarzeka.pl| |iza|operacjarzeka.pl
+40609900492
www.operacjarzeka.pl
Operacja Czysta Rzeka wraz z marką Dafi zaprasza projektantów do udziału w konkursie promującym dbanie o czystość rzek.
Czy można ratować rzeki za pomocą… mody? 5 Strona, wydawca „Krainy Bugu” i organizator Operacja Czysta Rzeka i marka Dafi – wspólnie udowadniają, że można. Zadaniem uczestników konkursu będzie stworzenie kreacji ze śmieci, które każdego roku są zbierane podczas akcji Operacja Czysta Rzeka. Tylko w ubiegłym roku zebrano aż 375 ton odpadów!
Konkurs został podzielony na 2 etapy. W pierwszym uczestnicy mają przygotować trzy projekty (szkice) stylizacji. Warunkiem koniecznym jest to, że stroje muszą być zaprojektowane z wykorzystaniem śmieci, które najczęściej trafiają do polskich rzek. Osoby zakwalifikowane do drugiego etapu będą tworzyć już gotowe stroje.
Zwycięzca konkursu otrzyma nagrodę w wysokości 5 tys. złotych, udział w sesji zdjęciowej dla marki Dafi i Operacji Czysta Rzeka, a także prezentację zaprojektowanych strojów podczas finału akcji OCR, który odbędzie się 20.04.2024. Ponadto weźmie udział w ekologicznym panelu No Waste Show organizowanym podczas Cracow Fashion Week. Dodatkowo 2 osoby otrzymają Nagrodę Specjalną w wysokości 1 tys. złotych i możliwość zaprezentowania swoich kreacji także podczas finału akcji Operacja Czysta Rzeka.
Operacji Czysta Rzeka to największa w Polsce społeczna akcja sprzątania rzek i terenów zielonych. Inicjatywa angażuje społeczeństwo w działania na rzecz oczyszczania polskich rzek.
Za kreację, organizację i promocję konkursu w Internecie odpowiada agencja BeDigital.
![Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_896805807,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji
![Zima w stylu Black & White z Lee Cooper](/files/_uploaded/glownekonf_2057791647,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Zima w stylu Black & White z Lee Cooper
![Modne, ciepłe i z futerkiem – zimowe buty od Lee Cooper](/files/_uploaded/glownekonf_1530621354,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Modne, ciepłe i z futerkiem – zimowe buty od Lee Cooper
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Teatr
![](/files/1922771799/olbrychski-urodziny-foto-ram,w_274,_small.jpg)
Daniel Olbrychski: Praca mnie konserwuje, gdybym nie grał, tobym się błyskawicznie zestarzał. Walczę, żeby widzowie nie dostrzegali na scenie mojej osiemdziesiątki
Daniel Olbrychski uznawany jest za jednego z najwybitniejszych aktorów filmowych i teatralnych swojego pokolenia. W dorobku ma wiele znakomitych ról i już od dawna mógłby odcinać kupony od sławy, ale jak podkreśla – nie zamierza rezygnować z pracy. Z przyjemnością przyjmuje kolejne propozycje zawodowe i mierzy się z nowymi rolami, bo dzięki takiej aktywności nie czuje upływającego czasu. Za trzy tygodnie artysta będzie świętował okrągłe urodziny.
Edukacja
Idea STEM zmienia podejście do edukacji dzieci na całym świecie. Doświadczanie i współpraca zamiast wykładów
![](/files/1922771799/edukacja-stem-foto,w_133,_small.jpg)
Odejście od wykładowej metody prowadzenia zajęć na rzecz doświadczeń, współpracy i partnerskich relacji z nauczycielem to podstawowe założenia idei edukacyjnej STEM. Ma ona wspierać rozwój dzieci i młodzieży w kierunkach, jakie wytycza zmieniająca się rzeczywistość i na jakie nastawiony będzie rynek pracy za kilka lat. Globalnie rynek edukacji STEM do końca dekady podwoi swoje przychody. Ten światowy trend jest obserwowany i rozwijany również w Polsce, m.in. poprzez projekt STEM Kindloteka.
Handel
Finansowanie, technologia i wola polityczna sprzyjają walce o klimat. Dołączają do niej także konsumenci
![](/files/1922771799/spoleczenstwo-goz-foto-4,w_133,_small.jpg)
Eksperci apelują o intensyfikację wysiłków na rzecz ochrony klimatu. Tym bardziej że teraz są ku temu sprzyjające warunki: finansowanie, wola polityczna i zaawansowane technologie. Coraz częściej idzie za tym także gotowość społeczeństwa do zmian. Choć w kontekście zielonej rewolucji mówi się przede wszystkim o transformacji energetycznej i ograniczaniu emisji CO2, dbanie o zmiany zaczyna się również na poziomie decyzji konsumenckich. Polacy mają tego świadomość i wdrażają proekologiczne nawyki w codzienną rutynę i zakupy.