Najmodniejsze kolory sezonu WIOSNA/LATO 2022
Soczysta pomarańcza, energetyczna żółć, ekspresyjna zieleń - to te kolory podbiją w tym sezonie wybiegi. Jeśli chcesz tej wiosny być zauważona, w swoich stylizacjach eksperymentuj z feerią barw oraz postaw na oryginalne wzory ubrań. W sezonie wiosna/lato 2022 im bardziej kolorowo tym lepiej!
Pomarańcz podbija wybiegi
Jednym z najmodniejszych kolorów sezonu wiosna/lato 2022 jest pomarańcz, i to dosłownie w każdym odcieniu! Począwszy od barw delikatnych, pastelowych, brzoskwiniowych aż po mocne i intensywne. Kolor pomarańczowy dodaje energii, a przy tym pozostaje elegancki i minimalistyczny. W kolekcji Dono Da Scheggia w pomarańczowym odcieniu znajdziesz piękną długą sukienkę w panterkowy print połączony z pomarańczowymi wstawkami – idealną na nowy sezon!
Energia słońca – energia życia
Drugim hitowym odcieniem tego sezonu jest intensywna żółć, przypominająca barwą kwitnące żonkile. Do modnej palety kolorystycznej zalicza się także złoto i jego odcienie. Żółty kolor można łączyć z wieloma kolorami, między innymi z fioletem, pomarańczem czy różem. Jedną z modowych propozycji Dono Da Scheggia na nowy sezon jest piękna skórzana złota kurtka.
Żywa i prowokująca zieleń
Kolor zielony podobnie jak kolor żółty kojarzy się z wiosną, budzeniem się przyrody do życia, ze świeżością. Nie mogło go więc zabraknąć wśród hitowych kolorów wiosennego sezonu. Ta barwa pojawiła się w wielu kolekcjach wiosna-lato 2022. Począwszy od bardzo głębokich odcieni zieleni, który pasuje niemal każdemu, po zieleń szmaragdową, aż po zielenie pastelowe.
Kobiecy i dodający odwagi róż
Kolor różowy kojarzy się z landrynkami i dziewczęcością. Jednak nie w tym sezonie. Róż to dobra energia, optymizm i zabawa. To jeden z najmodniejszych kolorów w tym sezonie. Różowe sukienki, marynarki czy garnitury królują na wiosennych wybiegach. Począwszy od pastelowego, brudnego różu, po intensywny różowy, aż do ciemnej fuksji. Chcesz poczuć się wyjątkowo kobieco? Styliści z Dono Da Scheggia polecają różową sukienkę w kolorze intensywnego różu.
Fioletowy powiew świeżości
Najmodniejszym kolorem 2022 roku został odcień Very Peri – kolor fioletowy z domieszką niebieskiego. Barwa ta pobudza kreatywność, inspiruje do działania oraz dodaje energii. Wyrazisty odcień fioletu pojawił się w wielu kolekcjach na wiosnę-lato 2022. Jednak nie zapominajmy także o pastelowym fiolecie, który podobnie jak żółty, jest przedłużeniem trendu z poprzedniego sezonu.
Printy, czyli coś więcej niż kolor
Intensywne połączenie mocno energetyzujących kolorów ze zwierzęco-roślinnym printem to także jeden z trendów tego sezonu. Printy zwierzęce królują na wybiegach już od kilku lat, teraz zestawione z hitowymi kolorami - różem, pomarańczem, zielenią - prowokują i dodają pazura. Styliści Dono Da Scheggia polecają niezwykle kobiece sukienki - w stylu boho, sportową oraz krótką, dopasowaną mini. Wszystkie z nich łączą nietuzinkowy print z energią żywych barw.

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Bartłomiej Nowosielski: Kluczowe w leczeniu otyłości jest odpowiednie nastawienie psychiczne. Otoczenie nie zawsze jest wyrozumiałe i empatyczne
Aktor przyznaje, że osoby otyłe z powodu swojego wyglądu często przez otoczenie są odrzucane, marginalizowane i hejtowane. Brak akceptacji i zrozumienia wynika między innymi z tego, że nie brakuje tych, którzy myślą stereotypami i ich zdaniem dodatkowe kilogramy są wynikiem złego odżywiania i lenistwa. Bartłomiej Nowosielski tłumaczy, że otyłość jest chorobą przewlekłą, która wymaga leczenia. By terapia była skuteczna, potrzeba silnej woli i wielu wyrzeczeń. Dla niego w chwilach zwątpienia niezwykle ważne jest również wsparcie ze strony bliskich.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Prawo
Kobietobójstwo jest typem przestępstwa niedookreślonym przez polskie prawo. Świadomość na ten temat jest wciąż zbyt mała

Brakuje usystematyzowanych danych na temat skali problemu, jakim jest kobietobójstwo – wskazuje organizacja Femicide in Poland. U źródeł problemu leży brak uspójnienia baz danych prowadzonych przez poszczególne organy państwowe. Organizacja pracuje nad narzędziami, które pozwolą je zgromadzić w jednym miejscu i udostępnić w formie interaktywnej mapy. Jej przedstawicielka wskazuje również na inne fundamentalne obszary do poprawy. To w szczególności egzekwowanie istniejącego prawa i intensyfikacja działań na rzecz edukacji.