Najnowsze trendy w modzie luksusowej z drugiej ręki? Vinted dzieli się analizą
Vinted, wiodąca w Europie internetowa platforma C2C mody używanej, publikuje swoją pierwszą aktualizację trendów luksusowych, oferującą cenne informacje na temat zachowań Europejczyków, kupujących luksusowe towary z drugiej ręki. Półtora roku temu Vinted przejęła Rebelle, niemiecki marketplace designerskiej mody używanej, dzięki czemu oba zespoły połączyły siły w obszarze rzeczy z wyższej półki, spełniając oczekiwania fanów luksusowej mody z drugiego obiegu.
Najlepiej sprzedające się marki w całej Europie
Louis Vuitton, Chanel i Gucci to top 3 najlepiej sprzedające się marki luksusowe na Vinted, wśród których Louis Vuitton wyraźnie wyróżnia się prędkością sprzedaży. Społeczność Vinted ceni sobie również produkty Hermès, Dior, Saint Laurent czy Prada. W porównaniu z ubiegłym rokiem, Cartier odnotował wzrost zainteresowania, z kolei Balanciaga nieznaczny spadek.
„Dzięki milionom zarejestrowanych członków na ponad 20 rynkach Vinted może szybko identyfikować trendy w odsprzedaży” – wyjaśnia Cécile Wickmann, Senior Director Luxury w Vinted. „Ta siła społeczności jest poparta doświadczeniem i wiedzą naszego zespołu na rynku mody luksusowej i typu premium, dzięki czemu Vinted jest najlepszym miejscem docelowym dla kupujących i sprzedających produkty luksusowe”.
Regionalne różnice w preferencjach luksusowych
„Chociaż najlepiej sprzedające się luksusowe marki Vinted znajdują się w pierwszej dziesiątce list na wszystkich rynkach europejskich, nadal zauważamy wyraźne różnice we wzorcach kupna i sprzedaży.
- Włochy, to rynek głównie sprzedających modę używaną typu premium, gdzie więcej osób wystawia oferty niż kupuje.
- Francja rozwija się, jako główny ośrodek zakupów, z większą liczbą kupujących niż sprzedających” – stwierdza Wickmann.
- Warto zauważyć, że członkowie społeczności Vinted w Holandii częściej szukają mokasynów z najwyższej półki, a Brytyjczyków interesują przedmioty luksusowe w kolorze klasycznej czerni.”
- W Polsce to torebki Celine Triomphe i Lady Dior cieszą się dużym zainteresowaniem.
W przeciwieństwie do innych rynków europejskich, Tag Heuer i Canada Goose plasują się w pierwszej dziesiątce w Wielkiej Brytanii. Céline i Bottega Veneta to marki cieszące się dużym popytem w Niemczech, a Hiszpania wykazuje większe zainteresowanie Omegą niż jakikolwiek inny rynek.
Marki regionalne umocniły swoją obecność w swoich krajach:
Do najlepiej sprzedających się marek luksusowych we Francji należą Chanel, Hermès i Dior. Mulberry plasuje się w TOP 3 najlepiej sprzedających się marek w Wielkiej Brytanii, a Torba Burberry Bridle Tartan Check Bag staje się jak dotąd jednym z najbardziej pożądanych produktów w 2024 roku. Fendi i Gucci należą do najlepiej sprzedających się marek luksusowych we Włoszech, a Loewe jest preferowane przez hiszpańskich entuzjastów mody. W Niemczech pierwsze miejsce zajmuje MCM w rankingu najlepiej sprzedających się produktów.
Najbardziej lubiane przedmioty
Louis Vuitton Neverfull MM i Moncler Maya Jacket, jak dotąd, są najpopularniejszymi przedmiotami z najwyższej półki wśród członków Vinted w 2024 roku. We Francji bardzo pożądanym produktem jest Dior B22, podczas gdy w Wielkiej Brytanii parka Canada Goose Wyndham i mini torebka Dionizos Gucci. W Hiszpanii preferowane są sukienki Zimmermann, a w Polsce torebki Celine Triomphe i Lady Dior cieszą się dużym zainteresowaniem.
Holenderscy użytkownicy szczególnie upodobali sobie botki Maison Margiela Tabi, wprowadzone pierwotnie na rynek w 1988 r., oraz torebki Chanel Cambon z 2009 r. W Niemczech duże zainteresowanie wzbudziły modele MCM Shopper i Louis Vuitton Pochette z lat 90.
Trend vintage trwa i ma się dobrze
„Obecnie na rynku second-hand istnieje zapotrzebowanie na rzeczy vintage z lat 80. i 90. Obecna moda inspirowana jest minionymi dekadami i kolekcjami. W ramach „trendu archiwalnego” marki designerskie stale orientują się na starsze kolekcje i modele z ich archiwów” – wyjaśnia Björn Holzhauer, Senior Brand Expert. „Chociaż kilka ostatnich sezonów skupiało się wokół końca lat 90. i stylu Y2K, jak na przykład wznowienie torebek Dior Saddle Bag, Fendi Baguette czy Prada Nylon Bag, aktualne trendy modowe sięgają głębiej w przeszłość. Elementy w stylu lat 80., a nawet 50., z kobiecymi sukienkami pin-up czy w kropki, może również przyczynić się do większego popytu na przedmioty vintage z tej epoki i w tym stylu Vintage. Odsprzedaż tweedowych marynarek, takich jak Etro czy Ralph Lauren, również może wzrosnąć”.
Najlepsze inwestycje 2024
Na platformie Vinted członkowie mogą bez obaw sprzedawać rzeczy projektantów bez żadnych opłat z tytułu sprzedaży, co pozwala im zarobić dodatkowe pieniądze. Niektóre designerskie przedmioty w stylu vintage okazują się nawet ukrytymi skarbami. Ze względu na unikalny design i dziedzictwo marki, określone egzemplarze niektórych marek przekształciły się w popularne przedmioty kolekcjonerskie. W ostatnich miesiącach do najdroższych przedmiotów sprzedawanych na Vinted zaliczają się torebka Hermès Kelly, Rolex Datejust i torebka Chanel Flap Bag.
„Ze względu na niedobory popyt coraz bardziej przewyższa podaż, a niektóre produkty – zwłaszcza klasyczne torebki – okazują się prawdziwymi championami, jeśli chodzi o odsprzedaż” – mówi Holzhauer. „Ważną rolę odgrywają także mity krążące wokół danych egzemplarzy. Dzięki niektórym projektom w odpowiednim kolorze i dobrym stanie można stać się wygranym tuż po zakupie - prognoza, że nowe ceny będą nadal rosły, jest obiecująca.
Kupując markową modę używaną, należy zachować ostrożność, jeśli poszukiwany przedmiot jest oferowany w wyjątkowo niskiej cenie. Szczególnie w sieci warto kupować wyłącznie na platformach, które oferują również fizyczną weryfikację przedmiotu, jak Vinted. Na rynku jest tak wiele dobrze wykonanych podróbek, że rozpoznają je tylko wysoko wyszkoleni eksperci. Nie należy już polegać wyłącznie na dodawanych do oferty workach na kurz, pudełkach czy fakturach, ponieważ nawet one bywają bardzo profesjonalnie podrabiane” – wyjaśnia Holzhauer.
Usługa weryfikacji przedmiotu
W zeszłym roku Vinted wprowadził usługę weryfikacji przedmiotów (IVS), która w Polsce jest dostępna od lutego b.r. Dzięki niej, użytkownicy mogą za opłatą zweryfikować autentyczność wybranych produktów projektantów przez dedykowanych ekspertów. Doświadczony zespół Vinted w centrach weryfikacji w Hamburgu i Londynie skrupulatnie sprawdza przedmioty pod kątem autentyczności, zapewniając kupującym pewność, że nabywają oryginalne produkty i zwiększając zaufanie w społeczności. Wraz z rosnącą listą marek kwalifikujących się do weryfikacji, w tym Bottega Veneta, Celine i Jacquemus, a także Adidas i New Balance, zaangażowanie Vinted w kwestię autentyczności i zadowolenia klienta pozostaje najważniejsze. Platforma stale udoskonala swoje usługi weryfikacyjne, aby zapewnić entuzjastom luksusu na całym świecie płynne i bezpieczne zakupy.
*dane na podstawie danych produktów Vinted, styczeń 2020 r. – kwiecień 2024 r

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji

Zima w stylu Black & White z Lee Cooper

Modne, ciepłe i z futerkiem – zimowe buty od Lee Cooper
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Marta Wiśniewska: Ludzie czekali na nowy kawałek takiej kolorowej Mandaryny. Jestem mądrzejsza i silniejsza niż kiedyś
Wokalistka zaznacza, że najnowszy singiel „Lecę” to swoiste nowe otwarcie nie tylko w jej karierze muzycznej, ale i w życiu osobistym. Z większą świadomością i bagażem cennych doświadczeń nie chce już teraz popełniać takich błędów jak kiedyś. Czuje, że ma w sobie dużo pozytywnej energii i siły do działania, dlatego zamierza jak najlepiej wykorzystać ten czas. Marta Wiśniewska podkreśla, że pozytywne komentarze utwierdzają ją w tym, że to, co robi, ma sens. Hejterami natomiast nie zamierza się przejmować.
Farmacja
Trwa kontrola szczepień dzieci. Rodzice uchylający się od tego obowiązku muszą się liczyć z karami

Kontrola kart uodpornienia, czyli kontrola szczepień przeciw 13 chorobom zakaźnym, rozpoczęła się 1 kwietnia. Główny Inspektor Sanitarny chce poznać szczegółowe statystyki szczepień dzieci w Polsce, od urodzenia do 19. roku życia. Rodzice, którzy uchylają się od tego obowiązku, muszą się liczyć z postępowaniami i karami.
Media i PR
Na X zaraz po przejęciu przez Elona Muska było znacząco więcej mowy nienawiści. To sprzeczne z jego obietnicami

Liczba anglojęzycznych wpisów zawierających mowę nienawiści na X (dawniej Twitter) przez kilka miesięcy po zakupie platformy przez Elona Muska była o ok. 50 proc. wyższa niż przed transakcją – wskazują badania naukowców z Kalifornii. Znacznie wzrosła też średnia liczba polubień takich wpisów – o 70 proc. Naukowcy przyznają, że nie są w stanie określić związku przyczynowo-skutkowego, ale wskazują, że statystyki stoją w sprzeczności z deklarowanymi zmianami na platformie przez jej nowego prezesa.