Komunikaty PR

Najnowsze trendy w modzie luksusowej z drugiej ręki? Vinted dzieli się analizą

2024-05-21  |  12:00
Biuro prasowe

Vinted, wiodąca w Europie internetowa platforma C2C mody używanej, publikuje swoją pierwszą aktualizację trendów luksusowych, oferującą cenne informacje na temat zachowań Europejczyków, kupujących luksusowe towary z drugiej ręki. Półtora roku temu Vinted przejęła Rebelle, niemiecki marketplace designerskiej mody używanej, dzięki czemu oba zespoły połączyły siły w obszarze rzeczy z wyższej półki, spełniając oczekiwania fanów luksusowej mody z drugiego obiegu.

 

Najlepiej sprzedające się marki w całej Europie

 

Louis Vuitton, Chanel i Gucci to top 3 najlepiej sprzedające się marki luksusowe na Vinted, wśród których  Louis Vuitton wyraźnie wyróżnia się prędkością sprzedaży. Społeczność Vinted ceni sobie również produkty Hermès, Dior, Saint Laurent czy Prada. W porównaniu z ubiegłym rokiem, Cartier odnotował wzrost zainteresowania, z kolei Balanciaga nieznaczny spadek. 

 

„Dzięki milionom zarejestrowanych członków na ponad 20 rynkach Vinted może szybko identyfikować trendy w odsprzedaży” – wyjaśnia Cécile Wickmann, Senior Director Luxury w Vinted. „Ta siła społeczności jest poparta doświadczeniem i wiedzą naszego zespołu na rynku mody luksusowej i typu premium, dzięki czemu Vinted jest najlepszym miejscem docelowym dla kupujących i sprzedających produkty luksusowe”.

 

Regionalne różnice w preferencjach luksusowych

 

Chociaż najlepiej sprzedające się luksusowe marki Vinted znajdują się w pierwszej dziesiątce list na wszystkich rynkach europejskich, nadal zauważamy wyraźne różnice we wzorcach kupna i sprzedaży. 

  • Włochy, to rynek głównie sprzedających modę używaną typu premium, gdzie więcej osób wystawia oferty niż kupuje. 
  • Francja rozwija się, jako główny ośrodek zakupów, z większą liczbą kupujących niż sprzedających” – stwierdza Wickmann. 
  • Warto zauważyć, że członkowie społeczności Vinted w Holandii częściej szukają mokasynów z najwyższej półki, a Brytyjczyków interesują przedmioty luksusowe w kolorze klasycznej czerni.”
  • W Polsce to torebki Celine Triomphe i Lady Dior cieszą się dużym zainteresowaniem.

W przeciwieństwie do innych rynków europejskich, Tag Heuer i Canada Goose plasują się w pierwszej dziesiątce w Wielkiej Brytanii. Céline i Bottega Veneta to marki cieszące się dużym popytem w Niemczech, a Hiszpania wykazuje większe zainteresowanie Omegą niż jakikolwiek inny rynek.

 

Marki regionalne umocniły swoją obecność w swoich krajach:

 

Do najlepiej sprzedających się marek luksusowych we Francji należą Chanel, Hermès i Dior. Mulberry plasuje się w TOP 3 najlepiej sprzedających się marek w Wielkiej Brytanii, a Torba Burberry Bridle Tartan Check Bag staje się jak dotąd jednym z najbardziej pożądanych produktów w 2024 roku. Fendi i Gucci należą do najlepiej sprzedających się marek luksusowych we Włoszech, a Loewe jest preferowane przez hiszpańskich entuzjastów mody. W Niemczech pierwsze miejsce zajmuje MCM w rankingu najlepiej sprzedających się produktów.

 

Najbardziej lubiane przedmioty

 

Louis Vuitton Neverfull MM i Moncler Maya Jacket, jak dotąd, są najpopularniejszymi przedmiotami z najwyższej półki wśród członków Vinted w 2024 roku. We Francji bardzo pożądanym produktem jest Dior B22, podczas gdy w Wielkiej Brytanii parka Canada Goose Wyndham i mini torebka Dionizos Gucci. W Hiszpanii preferowane są sukienki Zimmermann, a w Polsce torebki Celine Triomphe i Lady Dior cieszą się dużym zainteresowaniem.

 

Holenderscy użytkownicy szczególnie upodobali sobie botki Maison Margiela Tabi, wprowadzone pierwotnie na rynek w 1988 r., oraz torebki Chanel Cambon z 2009 r. W Niemczech duże zainteresowanie wzbudziły modele MCM Shopper i Louis Vuitton Pochette z lat 90.

 

Trend vintage trwa i ma się dobrze

 

„Obecnie na rynku second-hand istnieje zapotrzebowanie na rzeczy vintage z lat 80. i 90. Obecna moda inspirowana jest minionymi dekadami i kolekcjami. W ramach „trendu archiwalnego” marki designerskie stale orientują się na starsze kolekcje i modele z ich archiwów” – wyjaśnia Björn Holzhauer, Senior Brand Expert. „Chociaż kilka ostatnich sezonów skupiało się wokół końca lat 90. i stylu Y2K, jak na przykład wznowienie torebek Dior Saddle Bag, Fendi Baguette czy Prada Nylon Bag, aktualne trendy modowe sięgają głębiej w przeszłość. Elementy w stylu lat 80., a nawet 50., z kobiecymi sukienkami pin-up czy w kropki, może również przyczynić się do większego popytu na przedmioty vintage z tej epoki i w tym stylu Vintage. Odsprzedaż tweedowych marynarek, takich jak Etro czy Ralph Lauren, również może wzrosnąć”.

 

Najlepsze inwestycje 2024

 

Na platformie Vinted członkowie mogą bez obaw sprzedawać rzeczy projektantów bez żadnych opłat z tytułu sprzedaży, co pozwala im zarobić dodatkowe pieniądze. Niektóre designerskie przedmioty w stylu vintage okazują się nawet ukrytymi skarbami. Ze względu na unikalny design i dziedzictwo marki, określone egzemplarze niektórych marek przekształciły się w popularne przedmioty kolekcjonerskie. W ostatnich miesiącach do najdroższych przedmiotów sprzedawanych na Vinted zaliczają się torebka Hermès Kelly, Rolex Datejust i torebka Chanel Flap Bag.

„Ze względu na niedobory popyt coraz bardziej przewyższa podaż, a niektóre produkty – zwłaszcza klasyczne torebki – okazują się prawdziwymi championami, jeśli chodzi o odsprzedaż” – mówi Holzhauer. „Ważną rolę odgrywają także mity krążące wokół danych egzemplarzy.  Dzięki niektórym projektom w odpowiednim kolorze i dobrym stanie można stać się wygranym tuż po zakupie - prognoza, że nowe ceny będą nadal rosły, jest obiecująca.

Kupując markową modę używaną, należy zachować ostrożność, jeśli poszukiwany przedmiot jest oferowany w wyjątkowo niskiej cenie. Szczególnie w sieci warto kupować wyłącznie na platformach, które oferują również fizyczną weryfikację przedmiotu, jak Vinted. Na rynku jest tak wiele dobrze wykonanych podróbek, że rozpoznają je tylko wysoko wyszkoleni eksperci. Nie należy już polegać wyłącznie na dodawanych do oferty workach na kurz, pudełkach czy fakturach, ponieważ nawet one bywają bardzo profesjonalnie podrabiane” – wyjaśnia Holzhauer.

 

Usługa weryfikacji przedmiotu

W zeszłym roku Vinted wprowadził usługę weryfikacji przedmiotów (IVS), która w Polsce jest dostępna od lutego b.r. Dzięki niej, użytkownicy mogą za opłatą zweryfikować autentyczność wybranych produktów projektantów przez dedykowanych ekspertów. Doświadczony zespół Vinted w centrach weryfikacji w Hamburgu i Londynie skrupulatnie sprawdza przedmioty pod kątem autentyczności, zapewniając kupującym pewność, że nabywają oryginalne produkty i zwiększając zaufanie w społeczności. Wraz z rosnącą listą marek kwalifikujących się do weryfikacji, w tym Bottega Veneta, Celine i Jacquemus, a także Adidas i New Balance, zaangażowanie Vinted w kwestię autentyczności i zadowolenia klienta pozostaje najważniejsze. Platforma stale udoskonala swoje usługi weryfikacyjne, aby zapewnić entuzjastom luksusu na całym świecie płynne i bezpieczne zakupy.

 

*dane na podstawie danych produktów Vinted, styczeń 2020 r. – kwiecień 2024 r

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Moda Streetwearowo, oldschoolowo i kolorowo! Nowa kolekcja Lidl Fan Biuro prasowe
2024-06-06 | 14:30

Streetwearowo, oldschoolowo i kolorowo! Nowa kolekcja Lidl Fan

Pamiętacie kultowe sneakersy z Lidla, które przyciągnęły uwagę niejednego kolekcjonera? Sieć poszerza kolekcję ubrań i akcesoriów, a nawet obuwia z własnym logotypem,
Moda Nowa kolekcja ubrań i akcesoriów Lidl Fan
2024-06-06 | 13:55

Nowa kolekcja ubrań i akcesoriów Lidl Fan

Pamiętacie kultowe sneakersy z Lidla, które przyciągnęły uwagę niejednego kolekcjonera? Sieć poszerza kolekcję ubrań i akcesoriów, a nawet obuwia z własnym logotypem,
Moda Wiosna - lato 2024. Nowe trendy w modzie męskiej.
2024-05-28 | 01:00

Wiosna - lato 2024. Nowe trendy w modzie męskiej.

Wiosenne miesiące to początek okresu zarówno  imprez okolicznościowych, takich jak komunie i wesela, jak i urlopów i wakacyjnych wyjazdów. Wśród

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Coraz więcej światowych zasobów ryb jest przełowionych. Nadmierne połowy dotyczą już blisko 38 proc. stad ryb na świecie

Według najnowszych danych ONZ FAO nadmierne połowy dotyczą 37,7 proc. wszystkich stad ryb i ten odsetek stale rośnie. W niektórych akwenach, takich jak Morze Śródziemne i Czarne, ponad 60 proc. stad jest przełowionych. Może to prowadzić nie tylko do degradacji ekosystemów morskich, ale także mieć poważne konsekwencje dla milionów ludzi na świecie. – Gdyby wszystkie stada na świecie były poławiane w  zrównoważony sposób, pozwoliłoby to wygenerować o 16 mln t więcej ryb i owoców morza rocznie, co z kolei przełożyłoby się na możliwość wyżywienia dodatkowych 72 mln ludzi – wskazuje Joanna Ornoch z organizacji pozarządowej MSC (Marine Stewardship Council).

Media

Magdalena Boczarska: Tantiemy z internetu to jest należna nam wypłata za naszą pracę. Te pieniądze pozwoliłyby nam spokojnie przeżyć od pierwszego do pierwszego

Magdalena Boczarska była w gronie aktorów, którzy we wtorek protestowali przed Sejmem. Podczas posiedzenia Komisji Kultury i Środków Przekazu odbywało się bowiem pierwsze czytanie projektu nowelizacji ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Mateusz Banasiuk podkreśla, że środowisko twórców filmowych już od wielu miesięcy z determinacją walczy o stosowne zapisy, które jak najszybciej powinny być dostosowane do norm europejskich. Platformy cyfrowe i sieci kablowe rozpowszechniające filmy i seriale czerpią bowiem ogromne zyski z pracy artystów i pozostałych wykonawców, dlatego też powinny płacić im za to należne wynagrodzenie. Szacuje się, że każdego roku tracą oni z tego tytułu ponad 41 mln zł.

Media

Anna Kalczyńska: Ostatni rok dał mi duży oddech i dziś już oglądam „Dzień Dobry TVN” z dystansem. Zmiany doceniamy po jakimś czasie

Prezenterka nie ukrywa, że na początku trudno było się jej pogodzić ze zmianami kadrowymi w „Dzień Dobry TVN”,  bo dobrze czuła się w tym formacie śniadaniowym i wiązała z nim duże nadzieje. Teraz jednak, patrząc na wszystko z perspektywy czasu, zdążyła się już przekonać, że ta zmiana na ścieżce zawodowej była jej potrzebna, bo dała motywację do działania na innych płaszczyznach. Anna Kalczyńska ma już nową pracę. Wkrótce na portalu Goniec.pl będzie miał premierę jej autorski program o tematyce geopolitycznej.