Najnowsze trendy w modzie luksusowej z drugiej ręki? Vinted dzieli się analizą
Vinted, wiodąca w Europie internetowa platforma C2C mody używanej, publikuje swoją pierwszą aktualizację trendów luksusowych, oferującą cenne informacje na temat zachowań Europejczyków, kupujących luksusowe towary z drugiej ręki. Półtora roku temu Vinted przejęła Rebelle, niemiecki marketplace designerskiej mody używanej, dzięki czemu oba zespoły połączyły siły w obszarze rzeczy z wyższej półki, spełniając oczekiwania fanów luksusowej mody z drugiego obiegu.
Najlepiej sprzedające się marki w całej Europie
Louis Vuitton, Chanel i Gucci to top 3 najlepiej sprzedające się marki luksusowe na Vinted, wśród których Louis Vuitton wyraźnie wyróżnia się prędkością sprzedaży. Społeczność Vinted ceni sobie również produkty Hermès, Dior, Saint Laurent czy Prada. W porównaniu z ubiegłym rokiem, Cartier odnotował wzrost zainteresowania, z kolei Balanciaga nieznaczny spadek.
„Dzięki milionom zarejestrowanych członków na ponad 20 rynkach Vinted może szybko identyfikować trendy w odsprzedaży” – wyjaśnia Cécile Wickmann, Senior Director Luxury w Vinted. „Ta siła społeczności jest poparta doświadczeniem i wiedzą naszego zespołu na rynku mody luksusowej i typu premium, dzięki czemu Vinted jest najlepszym miejscem docelowym dla kupujących i sprzedających produkty luksusowe”.
Regionalne różnice w preferencjach luksusowych
„Chociaż najlepiej sprzedające się luksusowe marki Vinted znajdują się w pierwszej dziesiątce list na wszystkich rynkach europejskich, nadal zauważamy wyraźne różnice we wzorcach kupna i sprzedaży.
- Włochy, to rynek głównie sprzedających modę używaną typu premium, gdzie więcej osób wystawia oferty niż kupuje.
- Francja rozwija się, jako główny ośrodek zakupów, z większą liczbą kupujących niż sprzedających” – stwierdza Wickmann.
- Warto zauważyć, że członkowie społeczności Vinted w Holandii częściej szukają mokasynów z najwyższej półki, a Brytyjczyków interesują przedmioty luksusowe w kolorze klasycznej czerni.”
- W Polsce to torebki Celine Triomphe i Lady Dior cieszą się dużym zainteresowaniem.
W przeciwieństwie do innych rynków europejskich, Tag Heuer i Canada Goose plasują się w pierwszej dziesiątce w Wielkiej Brytanii. Céline i Bottega Veneta to marki cieszące się dużym popytem w Niemczech, a Hiszpania wykazuje większe zainteresowanie Omegą niż jakikolwiek inny rynek.
Marki regionalne umocniły swoją obecność w swoich krajach:
Do najlepiej sprzedających się marek luksusowych we Francji należą Chanel, Hermès i Dior. Mulberry plasuje się w TOP 3 najlepiej sprzedających się marek w Wielkiej Brytanii, a Torba Burberry Bridle Tartan Check Bag staje się jak dotąd jednym z najbardziej pożądanych produktów w 2024 roku. Fendi i Gucci należą do najlepiej sprzedających się marek luksusowych we Włoszech, a Loewe jest preferowane przez hiszpańskich entuzjastów mody. W Niemczech pierwsze miejsce zajmuje MCM w rankingu najlepiej sprzedających się produktów.
Najbardziej lubiane przedmioty
Louis Vuitton Neverfull MM i Moncler Maya Jacket, jak dotąd, są najpopularniejszymi przedmiotami z najwyższej półki wśród członków Vinted w 2024 roku. We Francji bardzo pożądanym produktem jest Dior B22, podczas gdy w Wielkiej Brytanii parka Canada Goose Wyndham i mini torebka Dionizos Gucci. W Hiszpanii preferowane są sukienki Zimmermann, a w Polsce torebki Celine Triomphe i Lady Dior cieszą się dużym zainteresowaniem.
Holenderscy użytkownicy szczególnie upodobali sobie botki Maison Margiela Tabi, wprowadzone pierwotnie na rynek w 1988 r., oraz torebki Chanel Cambon z 2009 r. W Niemczech duże zainteresowanie wzbudziły modele MCM Shopper i Louis Vuitton Pochette z lat 90.
Trend vintage trwa i ma się dobrze
„Obecnie na rynku second-hand istnieje zapotrzebowanie na rzeczy vintage z lat 80. i 90. Obecna moda inspirowana jest minionymi dekadami i kolekcjami. W ramach „trendu archiwalnego” marki designerskie stale orientują się na starsze kolekcje i modele z ich archiwów” – wyjaśnia Björn Holzhauer, Senior Brand Expert. „Chociaż kilka ostatnich sezonów skupiało się wokół końca lat 90. i stylu Y2K, jak na przykład wznowienie torebek Dior Saddle Bag, Fendi Baguette czy Prada Nylon Bag, aktualne trendy modowe sięgają głębiej w przeszłość. Elementy w stylu lat 80., a nawet 50., z kobiecymi sukienkami pin-up czy w kropki, może również przyczynić się do większego popytu na przedmioty vintage z tej epoki i w tym stylu Vintage. Odsprzedaż tweedowych marynarek, takich jak Etro czy Ralph Lauren, również może wzrosnąć”.
Najlepsze inwestycje 2024
Na platformie Vinted członkowie mogą bez obaw sprzedawać rzeczy projektantów bez żadnych opłat z tytułu sprzedaży, co pozwala im zarobić dodatkowe pieniądze. Niektóre designerskie przedmioty w stylu vintage okazują się nawet ukrytymi skarbami. Ze względu na unikalny design i dziedzictwo marki, określone egzemplarze niektórych marek przekształciły się w popularne przedmioty kolekcjonerskie. W ostatnich miesiącach do najdroższych przedmiotów sprzedawanych na Vinted zaliczają się torebka Hermès Kelly, Rolex Datejust i torebka Chanel Flap Bag.
„Ze względu na niedobory popyt coraz bardziej przewyższa podaż, a niektóre produkty – zwłaszcza klasyczne torebki – okazują się prawdziwymi championami, jeśli chodzi o odsprzedaż” – mówi Holzhauer. „Ważną rolę odgrywają także mity krążące wokół danych egzemplarzy. Dzięki niektórym projektom w odpowiednim kolorze i dobrym stanie można stać się wygranym tuż po zakupie - prognoza, że nowe ceny będą nadal rosły, jest obiecująca.
Kupując markową modę używaną, należy zachować ostrożność, jeśli poszukiwany przedmiot jest oferowany w wyjątkowo niskiej cenie. Szczególnie w sieci warto kupować wyłącznie na platformach, które oferują również fizyczną weryfikację przedmiotu, jak Vinted. Na rynku jest tak wiele dobrze wykonanych podróbek, że rozpoznają je tylko wysoko wyszkoleni eksperci. Nie należy już polegać wyłącznie na dodawanych do oferty workach na kurz, pudełkach czy fakturach, ponieważ nawet one bywają bardzo profesjonalnie podrabiane” – wyjaśnia Holzhauer.
Usługa weryfikacji przedmiotu
W zeszłym roku Vinted wprowadził usługę weryfikacji przedmiotów (IVS), która w Polsce jest dostępna od lutego b.r. Dzięki niej, użytkownicy mogą za opłatą zweryfikować autentyczność wybranych produktów projektantów przez dedykowanych ekspertów. Doświadczony zespół Vinted w centrach weryfikacji w Hamburgu i Londynie skrupulatnie sprawdza przedmioty pod kątem autentyczności, zapewniając kupującym pewność, że nabywają oryginalne produkty i zwiększając zaufanie w społeczności. Wraz z rosnącą listą marek kwalifikujących się do weryfikacji, w tym Bottega Veneta, Celine i Jacquemus, a także Adidas i New Balance, zaangażowanie Vinted w kwestię autentyczności i zadowolenia klienta pozostaje najważniejsze. Platforma stale udoskonala swoje usługi weryfikacyjne, aby zapewnić entuzjastom luksusu na całym świecie płynne i bezpieczne zakupy.
*dane na podstawie danych produktów Vinted, styczeń 2020 r. – kwiecień 2024 r

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Dziecko

Marcelina Zawadzka: Uwielbiam zakupy online. Kiedy mały wieczorem zasypia, to ja mam wtedy czas na przeglądanie ofert w sieci
Odkąd modelka została mamą, zmieniła nawyki zakupowe, ponieważ nie ma czasu ani siły, żeby chodzić po galeriach w poszukiwaniu wszystkiego, co jest jej aktualnie potrzebne. A najwięcej rzeczy kupuje teraz właśnie dla swojego syna, który rośnie w oczach i często trzeba mu chociażby wymieniać garderobę. Marcelina Zawadzka zaznacza, że w sieci zazwyczaj robi zakupy wieczorem, kiedy jej syn już zasypia.
Edukacja
W ubiegłym roku spadła liczba samobójstw. Dalsza reforma psychiatrii powinna pomóc utrzymać tę tendencję

W 2024 roku po raz pierwszy od kilku lat liczba samobójstw w Polsce spadła, jednak skala problemu wciąż jest poważna. Polska jest w trakcie reformy psychiatrii, w ramach której największy nacisk w kształtowaniu opieki ma być położony na wsparcie środowiskowe. Eksperci zwracają jednak uwagę również na potrzebę utrzymania działań oddolnych i podniesienia społecznej wiedzy na temat prewencji suicydalnej. Bardzo istotne w tym kontekście jest odpowiednie kształtowanie dyskursu medialnego, a także edukowanie na temat tego, jakie zasady są kluczowe w pierwszej pomocy emocjonalnej.
Psychologia
Otyłość nie wynika z braku samodyscypliny czy lenistwa. Ta poważna choroba niesie ze sobą 200 różnych powikłań

– Walka z otyłością wymaga nie tylko wprowadzenia zmian w stylu życia i sposobie odżywiania, ale przede wszystkim zrozumienia, że jest to choroba zarówno o podłożu fizycznym, jak i psychicznym – podkreśla psycholog Adrianna Sobol. Niestety często to schorzenie jest postrzegane jako wynik braku dyscypliny, nieprawidłowej diety lub lenistwa, co jest błędnym i krzywdzącym stereotypem. W rzeczywistości otyłość jest bowiem poważną chorobą, która niesie ze sobą wiele powikłań zdrowotnych i wymaga kompleksowego podejścia. Kluczowymi elementami, które mogą się przyczynić do skuteczniejszego leczenia i poprawy jakości funkcjonowania pacjentów, jest wsparcie emocjonalne oraz zwiększenie dostępności do specjalistów.