NAOKO.AI przenosi modę do innego wymiaru.
![](/files/_uploaded/wiz_zdjeciekonf_1377722624,w_170,h_95,wo_170,ho_95,_small.jpg)
Karolina M. Rutkowska
Lensomai Communication
Nowy Świat 60
00-357 Warszawa
kmrutkowska1|gmail.com| |kmrutkowska1|gmail.com
572506965
https://www.linkedin.com/in/karolina-m-rutkowska
Polska marka NAOKO stworzona w 2016 roku znana jest z niebanalnych, kolorowych projektów. Przykładem są kolekcje powstałe przy współpracy z Warner Brothers inspirowane m.in. światem Harrego Pottera, Atomówkami, czy kultowym serialem F.R.I.E.N.D.S.,. Tym razem bohaterami marki nie będą znane postacie, a klientki marki, które będą miały możliwość współtworzenia unikatowej kolekcji przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji. Pokaz kolekcji na księżycu, pośrodku prehistorycznej dżungli lub w formie filmu 3D osadzonego wewnątrz gry komputerowej? Decyzja należy do nas!
Użytkowniczki z całego świata wspólnie projektują kolekcję NAOKO
Projekt NAOKO.AI jest bezpośrednim zaproszeniem klientek do zespołu projektowego, w którym te będą mogły mieć realny wpływ na wygląd finalnej kolekcji. Poprzez udział w webinarach, warsztatach online i indywidualnych ankietach uczestniczki będą mogły wpłynąć między innymi na modele, fasony, palety pantone, składy materiałowe oraz rodzaje tkanin. W dalszej kolejności to właśnie AI pomoże przetworzyć informacje, proponując kształt kolekcji tworząc jej ostateczny moodboard i wizualizacje produktów. Na samym końcu procesu projektantki z marki NAOKO nadadzą kolekcji ostateczny „sznyt”. Dzięki wykorzystaniu oprogramowania lalaland.ai klientki będą mogły podglądać jak powstające projekty i fasony układają się na różnych typach sylwetek i rozmiarach modelek.
-
Projekt NAOKO.AI stwarza naszym klientkom nieograniczone możliwości. Ich wizje, preferencje dotyczące kroju, koloru czy w końcu formy zaprezentowania projektu, zebrane w całość i poddane analizie, prowadzą do powstania wyjątkowej i niepowtarzalnej kolekcji. Dzięki sztucznej inteligencji mamy możliwość wspólnego działania niezależnie od tego, gdzie aktualnie znajduje się każda z naszych projektantek. Dla NAOKO to okazja, aby jeszcze lepiej poznać oraz zrozumieć gusta, potrzeby i preferencje naszych klientek. - mówi założycielka marki NAOKO, Monika Szyndler.
Pokaz kolekcji na Marsie? NAOKO.AI pozostawia decyzję swoim klientkom
Oprócz całego procesu projektowania, to również do użytkowniczek należy decyzja, w jakiej formie ukaże się finałowy projekt. Dzięki briefom i indywidualnym ankietom wybór może paść na przykład na prehistoryczną dżunglę, szczyt wulkanu, surrealistyczą galerię obrazów lub przestrzeń kosmiczną. Wszystkie projekty (poza jednym, wydawanym w postaci tokena NFT) będą w wersji “ready to wear” i od razu po premierze trafią do produkcji, a przesyłki trafią do pierwszych klientek po maksymalnie dwóch lub trzech tygodniach.
Nadchodząca kolekcja marki NAOKO, jest ekscytującym krokiem naprzód dla przemysłu modowego. Dzięki wykorzystaniu potęgi sztucznej inteligencji i zaangażowanych klientek, marka kreuje model współtworzenia, który ma potencjał zmienić sposób, w jaki myślimy o projektowaniu mody.
-
Nadchodząca kolekcja naszej marki to bez wątpienia śmiały krok naprzód w branży modowej. Wykorzystanie nieograniczonych możliwości AI i przekucie ich w realny projekt autorstwa kilkudziesięciu tysięcy zaangażowanych osób zasługuje na miano rewolucji z ogromnym potencjałem. - dodaje Monika Szyndler. - Zapraszamy do świata NAOKO.AI każdego, kto chce spróbować swoich sił jako projektant i mieć wpływ na finalną wersję absolutnie wyjątkowych projektów.
W 2023 roku NAOKO zaplanowało aż 4 kolekcje wykorzystujące AI. Prace nad projektami można śledzić tu: www.naoko.ai
![SUKCES SZYTY ZŁOTĄ NITKĄ NABÓR DO KONKURSU DLA MŁODYCH PROJEKTANTÓW Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_1847194362,w_169,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
SUKCES SZYTY ZŁOTĄ NITKĄ NABÓR DO KONKURSU DLA MŁODYCH PROJEKTANTÓW
![Subtelna doskonałość linii – marka Patrizia Aryton rozpoczyna sezon AW24.](/files/_uploaded/glownekonf_289022252,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Subtelna doskonałość linii – marka Patrizia Aryton rozpoczyna sezon AW24.
![Dlaczego Polacy kupują luksusowe rzeczy z drugiej ręki?](/files/_uploaded/glownekonf_355597111,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Dlaczego Polacy kupują luksusowe rzeczy z drugiej ręki?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Teatr
![](/files/1922771799/czule-slowka-aktorzy-ram,w_274,r_png,_small.png)
Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia
Już po pierwszych przedstawieniach Eliza Rycembel i Krzysztof Dracz widzą, że bardziej współczesna teatralna wersja obsypanego Oscarami kinowego hitu sprzed 40 lat również przypadła do gustu widzom. „Czułe słówka” w reżyserii Pawła Paszta to historia wzruszająca, ale nie ckliwa, z odpowiednią dozą akcentów dramatycznych i komediowych. Spektakl opowiada o trudnej relacji nadopiekuńczej matki i córki, która czując się przytłoczona jej miłością i oczekiwaniami, decyduje się na szybkie małżeństwo i opuszczenie domu.
Inwestycje
Polskie wybrzeże przyciąga coraz więcej turystów z zagranicy. Apartamenty nad morzem wracają do łask inwestorów
![](/files/1922771799/lipinski-apartamenty-foto,w_133,r_png,_small.png)
Polskie wybrzeże z każdym rokiem cieszy się rosnącym zainteresowaniem krajowych, ale i zagranicznych turystów – głównie z Niemiec, Czech, Szwecji i Norwegii. Tym, co przyciąga ich nad Bałtyk, są m.in. ceny, które wciąż pozostają konkurencyjne w stosunku do cen innych, popularnych destynacji wakacyjnych, jak i dobra baza noclegowa. Nadmorskie hotele i apartamenty w sezonie notują nawet ponad 90-proc. obłożenie, a zainteresowanie inwestowaniem w takie obiekty nie słabnie. Apartamenty typowo pod wynajem – wykończone pod klucz, w dobrej lokalizacji, z operatorem i gwarancją comiesięcznego zysku – są popularne wśród osób, którym zależy na zabezpieczeniu i pomnożeniu swoich oszczędności, które jednocześnie oczekują, by formalności związane obsługą lokalu były dla nich jak najmniej angażujące.
Media
Katarzyna Dowbor: Niektórym bohaterom programu „Nasz nowy dom” pomagam do dziś. A moje nazwisko otwiera drzwi, których inaczej nie można otworzyć
![](/files/1922771799/dowbor-nasz-nowy-dom-foto-1,w_133,_small.jpg)
Prezenterka przyznaje, że historia wielu bohaterów programu „Nasz nowy dom” poruszyła ją do tego stopnia, że postanowiła im pomagać także na własną rękę, już poza kamerami. I mimo że teraz nie jest już związana z tym formatem Polsatu, to nadal ma kontakt z niektórymi uczestnikami i wspiera ich, jak tylko może. Katarzyna Dowbor podkreśla, że dużą satysfakcje daje jej to, że ktoś chętnie korzysta z jej rad i życiowego doświadczenia. Ma też żal do władz Polsatu, że nadal nie poznała powodów ich decyzji dotyczącej zmiany gospodyni programu, który tworzyła od podszewki.