Piękno i elegancja nie ulegają trendom
Piękno i elegancja nie ulegają trendom
W czasach, gdy w nasze życie coraz bardziej wkraczają maszyny i sztuczna inteligencja, to właśnie wykonywane ręcznie i z pietyzmem przedmioty okazują się największym luksusem. W dzisiejszej modzie nie chodzi już wyłącznie o prestiż marki i logo, które widnieje na odzieży. Indywidualność wiąże się
z ubiorem, który jest ponadczasowy i dzięki swojej jakości służy latami.
Jedną z propagatorek haute couture jest polska projektantka Izabela Łapińska, nazywana mistrzynią detalu. Artystka przyciąga uwagę świata mody swoim niepowtarzalnym stylem, w którym na pierwszy plan wysuwa się dbałość o konstrukcję, krój oraz szlachetne wykończenia. Jej znaki rozpoznawcze
to m.in.: własnoręcznie wyszywane guziki, hafty, a także francuskie i włoskie koronki z najlepszych fabryk na świecie.
Kreatorka od samego początku realizuje ideę nurtu slow fashion i sięga po dawne rzemiosło zdobnicze. Misją projektantki jest utrzymanie zanikającej roli klasycznego krawiectwa oraz już nieco zapomnianej sztuki rzemiosła. Izabela, sięgając do ręcznych technik zdobniczych i tworząc ubrania, które mają służyć latami, wpisuje się w nurt świadomej mody slow fashion, w której ważny jest komfort osób pracujących nad danym projektem oraz szacunek dla planety.
Dziś wolimy nosić bardziej dyskretne ubrania z logo schowanym w podszewce. Poszukujemy strojów, których nikt inny nie ma, pytamy o rodzaj tkaniny, rzeźbienie klamry, wyjątkowy wzór na materiale. Interesuje nas historia stylizacji i sposób jej wykonania. Jesteśmy po prostu coraz bardziej świadomi tego, czym jest moda i pragniemy ubrań z duszą, takich, które możemy przekazywać z pokolenia
na pokolenie – podkreśla Izabela Łapińska.
Ubrania, które wychodzą z pracowni projektantki, zachwycają jakością wykonania i precyzyjnymi detalami. Szlachetne tkaniny i ręcznie wykonane zdobienia czynią z nich nie tylko krawiectwo
z najwyższej półki, ale wręcz dzieła sztuki.
Moda inspirowana pięknem kobiet i architekturą
Klasyczną elegancję znajdziemy w najnowszych propozycjach artystki. Kolekcja o nazwie Pantera
to odzwierciedlenie siły kobiecości na przestrzeni wieków.
Inspiracją do powstania projektów stały się zabytki architektury rzymskiej tworzone przez wielkich mistrzów sztuki budownictwa, a także ikony pięknych, wyrafinowanych kobiet, takich jak:
Sophia Loren, Gina Lollobrigida, Monica Bellucci. Cechy charakterystyczne kolekcji to szlachetne tkaniny, intrygujące wykończenia i ręcznie robione zdobienia, takie jak wyszywane guziki, czy srebrne klamry. Uwagę przykuwają też detale - misterne koronki wyplatane ręcznie z metali szlachetnych, falujące niczym kopuły wielkich bazylik rękawy, czy lejące tkaniny z wzorami i uwypukleniami flokowanymi
na kształt struktury rzeźbionych fontann.
Uważam, że styl jest przestrzenią do wyrażania siebie i podkreślania swojego charakteru – warto się nim bawić, pamiętając jednak, że choć światowe trendy w modzie są w ciągłym ruchu, tym, co pozostaje niezmienne, jest piękno i elegancja. Te dwie wartości powinny zawsze stać na czele mody – podsumowuje Izabela Łapińska.
IZABELA ŁAPIŃSKA – projektantka, artystka, od piętnastu lat wyróżnia się na tle polskiej sceny modowej jakością, ponadczasową elegancją oraz luksusowymi wykończeniami. Projekty Izabeli Łapińskiej cieszą się zainteresowaniem nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Jej pokazy dwukrotnie odbywały się w Paryżu oraz w Wiedniu. Inspiruje ją także sama kobieta - elegancka, stonowana, intrygująca. Typ arystokratki, która nie musi krzyczeć, by zostać zauważoną.
Więcej inspiracji na stronie: https://www.izabelalapinska.com/
Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji
Zima w stylu Black & White z Lee Cooper
Modne, ciepłe i z futerkiem – zimowe buty od Lee Cooper
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.