Komunikaty PR

Pokaz z udziałem Amazonek, gwiazdy, rabaty, a nawet… pokaz z psami do adopcji

2023-10-12  |  09:00
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.02 MB )

Wielkimi krokami zbliża się łódzkie święto mody – Manufaktura Fashion Week. Już 14 października odbędzie się osiemnasta (!) edycja tego wydarzenia. Inkluzywna różnorodność – tak można podsumować tegoroczną ideę święta mody w Manufakturze. Tegoroczny program skupi się na ukazaniu, że piękno nie ma jednego określonego rozmiaru czy formy. Na wybiegu pojawią się gwiazdy, amazonki i goście specjalni…

18. Manufaktura Fashion Week

14.10.2023r., godz. 10-22

Tegoroczna edycja Manufaktura Fashion Week ma pomóc ukazać przemysł modowy z bardziej ludzkiej, różnorodnej strony. Choć przez wiele lat branża trzymała się sztywno ustalonych, bardzo rygorystycznych kanonów piękna, od kilku lat obserwuje się w niej nie lada przełom: na światowych wybiegach pojawią się modelki i modele przełamujący schematy. Najwięksi projektanci zapraszają do swoich kampanii m.in. modelki z bielactwem, plus size czy z niepełnosprawnością – wszystkie piękne w unikatowy sposób. Manufaktura, chcąc nawiązać do światowych trendów, zaangażowała do pokazów wyjątkowych uczestników.

Społeczny wymiar pokazów

Na wybiegu w rotundzie galerii handlowej pojawią się m.in. amazonki ze Stowarzyszenia Amazonek Warszawa-Centrum, które udowodnią, jak wielka jest kobieca siła. Dla wielu z nich walka z rakiem piersi była początkiem nowego życia – na własnych zasadach, bez ograniczeń. Amazonki wyjdą na wybieg w stylizacjach przygotowanych przez Kasię Lipińską, stylistkę Manufaktury. – To bardzo ważne, by pokazywać kobietom, że niezależnie od ich rozmiaru, kształtu czy ograniczeń ciała, moda jest dla każdej z nich i jeśli tylko się odważą, mogą znaleźć stylizacje, które pozwolą im poczuć się dobrze w ich ciele – mówi Kasia. Po pokazie odbędzie się też spotkanie z braffiterką z ponad 20-letnim doświadczeniem, Izabelą Sakutovą, pomysłodawczynią akcji #DotykamWygrywam. Ekspertka jednocześnie przypomni o trwającym Różowym Październiku, czyli obchodach Miesiąca Świadomości Raka Piersi.

W tegorocznej edycji Fashion Weeka, pojawią się także nietypowi, bo czworonożni goście. W trakcie specjalnego pokazu, na wybiegu pojawi się kilku psich podopiecznych OTOZ Animals Łódź, które od wielu lat współpracuje z Manufakturą na rzecz skrzywdzonych zwierząt. Bez obaw, bezpieczeństwo psiaków będzie najważniejsze: - W pokazie wezmą udział wyłącznie te psiaki, które dobrze czują się wśród ludzi i nie przeszkadza im mnogość różnych bodźców. Wolontariusze OTOZ Animals świetnie znają swoich podopiecznych, a jednocześnie chcą nagłośnić ich nierzadko ciężki los i w tak niekonwencjonalny sposób pomóc im znaleźć nowy, kochający dom – mówi Monika Langner, rzeczniczka prasowa Manufaktury. Na czas pokazu OTOZ Animals, muzyka i oświetlenie zostaną przytłumione, a samo stanowisko OTOZ Animals Łódź zostanie ulokowane poza rotundą, w spokojnym pasażu handlowym obok sklepu Grycan.

Kolejnym wydarzeniem o społecznym charakterze będzie akcja #REALLOOKCHALLENGE, czyli promocja kampanii „Zdrowy Online, Szczęśliwy Offline”. Kampania wskazuje na problem z mediami społecznościowymi, a dokładniej ze zdjęciami ukazującymi idealne ciała, luksusowe style życia i pozornie doskonałe relacje międzyludzkie. Obecnie, aktywni użytkownicy mediów społecznościowych są przytłoczeni tego typu relacjami, przez co zaniża się ich poczucie własnej wartości, są niezadowoleni z własnego wyglądu oraz życia, mając niezdrową potrzebę naśladowania nierzeczywistych ideałów. W ramach promocji akcji w Manufakturze podczas Fashion Weeka, goście obejrzą pokaz dedykowany kampanii, a także będą mogli wziąć udział w konkursie.

Konkurs #REALLOOKCHALLENGE skupia się na promowaniu naturalności w mediach społecznościowych. Aby wziąć udział – podczas wydarzenia należy udać się do specjalnej Instastrefy, gdzie przy pomocy profesjonalnego stylisty dobrana zostanie idealna stylizacja. Następnie, przygotowane zostanie nagranie z metamorfozą, które należy opublikować w swoich kanałach Social Media, oznaczając @manufakturalodz i @thelookoftheyearpoland. Wyniki zostaną ogłoszone o godzinie 19:30.

Nie zabraknie gwiazd

Jeśli Fashion Week, to nie może zabraknąć znanych twarzy! Sobotnie (14.10) wydarzenie poprowadzą Klaudia El Dursi, top modelka i prowadząca telewizyjne show, a także Mateusz Hładki, telewizyjny prezenter i reporter. Wyjątkową lekcję nauki chodzenia po wybiegu da sama Marcelina Zawadzka, jedna z najbardziej rozpoznawalnych modelek, Miss Polonia 2011, a także prezenterka telewizyjna. Pod jej okiem chętni będą mogli postawić pierwsze kroki na wybiegu – kto wie, może odnajdziemy nową gwiazdę modelingu? Marcelina pojawi się też w pokazie mody ManuExclusive, czyli marek premium w Manufakturze oraz w pokazie z psami z OTOZ Animals Łódź.

Moda przez duże M

Święto mody nie byłoby możliwe bez tych, którzy ją tworzą na co dzień. Podczas tegorocznej edycji nie zabraknie doświadczonych projektantów, jak i okazji do tego, by puścić własne wodze fantazji. Pokaz specjalny zaprezentuje Marta Kuszyńska, która zainspirowana tegoroczną edycją, przygotowała nową kolekcję – szytą specjalnie na tegoroczną edycję Manufaktura Fashion Week, a także Angelika Józefczyk, Acrimony i Tomasz Płuska z marką bandida_como_yo.

Dla tych, którzy chcieliby spróbować własnych sił w tworzeniu ubrań, przygotowano coś specjalnego: warsztaty upcyklingu ze znaną TikTokerką, Angeliką Witek, znaną w sieci jako Anddzikk. Na profesjonalny stanowiskach wyposażonych m.in. w maszyny do szycia, każdy uczestnik będzie mógł nadać swoim ubraniom zupełnie nowe życie lub stworzyć coś od zera. Torebka ze starych jeansów albo sukienka z prześcieradła? Proszę bardzo! Angelika pokaże też swoją autorską kolekcję stworzoną w całości z materiałów z upcyklingu.

Nowe odkrycia branży i rabaty

Święto mody w Manufakturze będzie także doskonałą okazją do poznania nowych twarzy branży modowej – w pokazach pojawią się bowiem laureaci prestiżowego konkursu The Look Of The Year Polska. Finaliści tegorocznego plebiscytu, którzy pojawią się w Manufakturze, mają przed sobą jeszcze jedno duże wyzwanie – światowy finał konkursu w San Remo we Włoszech pod koniec października. Młodzi modele i modelki zachwycą nie tylko wyglądem, ale także niesamowitą energią.

Fashion Week w Manufakturze to także wielkie święto zakupów. W piątek i sobotę (13 i 14.10) na gości Manufaktury czekać będą wyjątkowe rabaty i promocje, dzięki czemu szukanie modowych perełek i nowości będzie przyjemniejsze. Pełna lista marek biorących udział w akcji pojawi się wkrótce na stronie internetowej Manufaktury.

Harmonogram wydarzenia:

12:00 – rozpoczęcie wydarzenia, prowadzenie imprezy: Mateusz Hładki, Klaudia el Dursi

12.10 - pokaz mody dziecięcej

12:30 – #REALLOOK - rozmowa o samoakceptacji, wpływie mediów społecznościowych, The Look of The Year

13:00 – Psy na wybiegu – pokaz specjalny  z psami do adopcji z OTOZ Animals Łódź. Marcelina Zawadzka.

13.15 - pokaz mody #Amazonki – Stowarzyszenie Amazonek

13:20 – rozmowa z Ewą Jakubiec – Miss Polonia 2023 - profilaktyka piersi #różowy październik,

14:00 – pokaz mody #sport

14.30 – Angelika Witek- warsztaty upcyklingowe z Angeliką Witek Andzikk

15:00 – pokaz mody #streetfashion

15:30 - lekcja i nauka chodzenia po wybiegu z Marceliną Zawadzką

16:00 – pokaz mody #smart casual z tancerzami

16.30 – spotkanie z Izą Sakutovą, braffiterką i inicjatorką akcji Dotykam = Wygrywam

17:00 – pokaz mody #ManuExclusive z udziałem Marceliny Zawadzkiej i Ewy Jakubiec

17:20 – strefa gwiazd - autografy od K. El Dursi, M. Zawadzkiej, E. Jakubiec, A. Witek

18:00 – pokaz mody #wieczorowe, tancerze

18:30 – prezentacja upcyklingowej kolekcji Angeliki Witek

19:00 – pokaz mody „Aleja Gwiazd Projektantów” – Marta Kuszyńska, Angelika Józefczyk, ACRIMONY, Tomasz Płusa – z udziałem Ewy Jakubiec – Miss Polonia 2023

19:50 – ogłoszenie wyników konkursu #REALLOOK

20:00 – pokaz mody bielizny

21:00 - zakończenie

12-20.00 –         Instastrefa #realchallenge

                          Stanowisko makijażowe Golden Rose

                          Stanowisko Now Brow

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Moda Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace Biuro prasowe
2025-05-14 | 06:00

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

Marki modowe mają wpływ na postawy społeczne. Są też istotne z punktu widzenia ochrony środowiska naturalnego. O wyzwaniach na przyszłość dla branży modowej i nie tylko
Moda TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace
2025-05-07 | 16:00

TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace

TATUUM, modowa marka z Łodzi, wzięła udział w Światowej Wystawie EXPO 2025 w Osace, prezentując specjalną kolekcję inspirowaną postacią Misia Uszatka. Udział w tym
Moda Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji
2024-12-23 | 12:00

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji

Wybór między okularami a soczewkami na sylwestra zależy od kilku czynników, takich jak komfort, styl  i okoliczności.  Jeśli planujemy przetańczyć całą noc,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Bartłomiej Nowosielski: Kluczowe w leczeniu otyłości jest odpowiednie nastawienie psychiczne. Otoczenie nie zawsze jest wyrozumiałe i empatyczne

Aktor przyznaje, że osoby otyłe z powodu swojego wyglądu często przez otoczenie są odrzucane, marginalizowane i hejtowane. Brak akceptacji i zrozumienia wynika między innymi z tego, że nie brakuje tych, którzy myślą stereotypami i ich zdaniem dodatkowe kilogramy są wynikiem złego odżywiania i lenistwa. Bartłomiej Nowosielski tłumaczy, że otyłość jest chorobą przewlekłą, która wymaga leczenia. By terapia była skuteczna, potrzeba silnej woli i wielu wyrzeczeń. Dla niego w chwilach zwątpienia niezwykle ważne jest również wsparcie ze strony bliskich.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Prawo

Kobietobójstwo jest typem przestępstwa niedookreślonym przez polskie prawo. Świadomość na ten temat jest wciąż zbyt mała

Brakuje usystematyzowanych danych na temat skali problemu, jakim jest kobietobójstwo – wskazuje organizacja Femicide in Poland. U źródeł problemu leży brak uspójnienia baz danych prowadzonych przez poszczególne organy państwowe. Organizacja pracuje nad narzędziami, które pozwolą je zgromadzić w jednym miejscu i udostępnić w formie interaktywnej mapy. Jej przedstawicielka wskazuje również na inne fundamentalne obszary do poprawy. To w szczególności egzekwowanie istniejącego prawa i intensyfikacja działań na rzecz edukacji.