Komunikaty PR

Polacy na szkolną wyprawkę w tym roku przeznaczą do 400 EURO

2024-08-27  |  16:00
Biuro prasowe

Jak wskazują wyniki badań przeprowadzonych przez agencję badawczą Stem Mark na zlecenie Vinted, wakacje i święta Bożego Narodzenia to zdecydowanie najbardziej kosztowne momenty w roku wedle respondentów z Polski, Czech i Słowacji. A zbliżający się wielkimi krokami powrót do szkoły i do biur oznacza kolejny wydatek. Respondenci w Polsce częściej niż Czesi i Słowacy są skłonni wydać na powrót do szkoły kwotę większą niż 400 EURO, z kolei co piąty z nas przeznaczy na ten cel do 200 EURO. Chcąc zaoszczędzić jak najwięcej, Polacy znacznie częściej wybierają towary z drugiej ręki niż ich sąsiedzi z południa, traktując rzeczy używane nie tylko, jako tańszą alternatywę (32%), ale także jako znaczącą część gospodarki o obiegu zamkniętym (14%). Wśród respondentów, Vinted jest najpopularniejszą platformą do kupowania towarów z drugiej ręki.

 

 

 

Ile wydamy na szkolną wyprawkę? 

 

Powrót do szkół i biur to wedle respondentów badania przeprowadzonego dla Vinted trzeci najbardziej kosztowny moment w roku, który wiąże się z pokaźnymi wydatkami. Polscy respondenci (44%) deklarują, że na tegoroczną wyprawkę szkolną przeznączą do 400 EURO, podobnie jak Czesi (46%) i Słowacy (43%).

 

Aby zaoszczędzić jak najwięcej, co trzeci ankietowany w Polsce ograniczy wydatki na rozrywkę i przyjemności (33%), meble i wyposażenie (33%), a także elektronikę (30%). W tym celu Polacy częściej niż sąsiedzi z południa będą sięgać po rzeczy z drugiego obiegu - niemal co piąty ankietowany z Polski (17%) zrobi to w nadchodzącym sezonie, a 42% deklaruje, że robi to często. Towary z drugiej ręki są coraz częściej postrzegane jako bardziej opłacalne, a także jako lepszy wybór w porównaniu z rzeczami nowymi (31%), jak również jako istotny element gospodarki o obiegu zamkniętym (14%). Ograniczanie planowanych zakupów, jak i poszukiwanie przedmiotów z drugiej ręki jest bardziej powszechne wśród Polaków. Jednak, jak wskazują wyniki badań, dla Czechów i Słowaków, którzy decydują się na zakup rzeczy używanych platforma Vinted jest pierwszym wyborem.

Wielu poczeka na wyprzedaż, a także skorzysta z rzeczy po znajomych i rodzinie.

 

Wielu polskich rodziców pójdzie za głosem dzieci. Coraz częściej to one decydują o tym, co znajdzie się w koszyku z wyprawką. Niemal co drugi ankietowany w Polsce (46%) przyznaje, że wybór pozostawi swoim pociechom - to znacznie więcej niż w przypadku Słowaków (29%) czy Czechów (39%). Z kolei 40% ankietowanych we wszystkich trzech krajach zakup wybranych przez siebie rzeczy skonsultuje z dziećmi.

 

 

Vinted wprowadza nową kategorię

 

Dla poszukującyc tańszej alternatywy, zwłaszcza w sezonie powrotu do szkoły, Vinted wprowadziła nową kategorię: elektronika. Chociaż wybrane używane urządzenia elektroniczne można już było już wcześniej wystawić na platformie, do tej pory nie miały one dedykowanej przestrzeni. Oprócz przeniesienia tych przedmiotów — takich jak gry wideo — do ich własnej, nowej kategorii, można sprzedawać i kupować konsole do gier, urządzenia audio (takie jak słuchawki, wkładki douszne i odtwarzacze muzyki), tablety, czytniki e-booków, ładowarki i wiele innych. Ta nowa kategoria zwiększa widoczność używanej elektroniki, ułatwiając znalezienie nowego domu dla przedmiotów, z których już nie korzystamy.

 

Powrót to szkół i do biur to idealny czas, aby uporządkować domową przestrzeń i wystawić na Vinted rzeczy, które nie są już nam potrzebne, dodatkowo na tym zarabiając.

 

*Badanie konsumenckie przeprowadzone w lipcu 2024 roku przez agencję badawczą Stem Mark wśród polskiej, czeskiej i słowackiej populacji w wieku 18-50 lat, metodą CAWI, na reprezentatywnej próbie n=3000.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Moda Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji Biuro prasowe
2024-12-23 | 12:00

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji

Wybór między okularami a soczewkami na sylwestra zależy od kilku czynników, takich jak komfort, styl  i okoliczności.  Jeśli planujemy przetańczyć całą noc,
Moda Zima w stylu Black & White z Lee Cooper
2024-12-19 | 12:10

Zima w stylu Black & White z Lee Cooper

Buty bardzo Black W tym sezonie warto mieć w szafie czarne botki z rockowym, grunge’owym lub wojskowym sznytem. Można je zestawiać zarówno z jeansami i oversize’ową
Moda Modne, ciepłe i z futerkiem – zimowe buty od Lee Cooper
2024-12-19 | 12:10

Modne, ciepłe i z futerkiem – zimowe buty od Lee Cooper

Zimowe buty z futerkiem wkraczają na salony, a raczej na utwardzone ścieżki i miejskie chodniki. Czasy, kiedy śniegowce nosiło się tylko na stokach, a trapery jedynie na szlakach, odeszły

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Edukacja

Idea STEM zmienia podejście do edukacji dzieci na całym świecie. Doświadczanie i współpraca zamiast wykładów

Odejście od wykładowej metody prowadzenia zajęć na rzecz doświadczeń, współpracy i partnerskich relacji z nauczycielem to podstawowe założenia idei edukacyjnej STEM. Ma ona wspierać rozwój dzieci i młodzieży w kierunkach, jakie wytycza zmieniająca się rzeczywistość i na jakie nastawiony będzie rynek pracy za kilka lat. Globalnie rynek edukacji STEM do końca dekady podwoi swoje przychody. Ten światowy trend jest obserwowany i rozwijany również w Polsce, m.in. poprzez projekt STEM Kindloteka.

Handel

Finansowanie, technologia i wola polityczna sprzyjają walce o klimat. Dołączają do niej także konsumenci

Eksperci apelują o intensyfikację wysiłków na rzecz ochrony klimatu. Tym bardziej że teraz są ku temu sprzyjające warunki: finansowanie, wola polityczna i zaawansowane technologie. Coraz częściej idzie za tym także gotowość społeczeństwa do zmian. Choć w kontekście zielonej rewolucji mówi się przede wszystkim o transformacji energetycznej i ograniczaniu emisji CO2, dbanie o zmiany zaczyna się również na poziomie decyzji konsumenckich. Polacy mają tego świadomość i wdrażają proekologiczne nawyki w codzienną rutynę i zakupy.