Komunikaty PR

Power dressing – styl kobiety sukcesu!

2022-09-30  |  12:00
Biuro prasowe
Do pobrania Dla_prasy ( 1.11 MB )

Czy sukces w biznesie ma swój dress code? Jaki wpływ na karierę zawodową ma wygląd i styl, który wyznaczamy na co dzień? W dzisiejszych czasach wiele kobiet zajmuje wysokie stanowiska. Są liderkami w swoim otoczeniu, dobrze zorganizowanymi i ambitnymi. Wytrwałość, ambicja oraz wiara w to co robią, potrafi przynieść ogromne sukcesy i pokłady pozytywnej energii. Ale czy to wystarczy w osiągnięciu sukcesu? Co jest „kropką nad i” kobiety, która spełnia się zawodowo?

Siła i niezależność!

Power dressing to nazwa stylu, który narodził się w drugiej połowie lat 70-tych XX wieku, a w pełni rozwinął się w początkach lat 80-tych XX wieku. Styl ten był wyrazem buntu przeciwko powszechnemu przekonaniu, iż w biznesie nie ma miejsca dla kobiet. Zaczęło się od zakładania męskich części garderoby: eleganckie spodnie, ołówkowe spódniczki za kolano, dwurzędowe marynarki czy całe garnitury. Z czasem dzięki pomocy projektantów, fasony „uniformowych” elementów garderoby damskiej zyskały bardziej zgrabny, dopasowany i nowoczesny wygląd.

Współczesna „power woman”

Dzięki swoim poprzedniczkom panie nie muszą już walczyć o równe traktowanie w biznesie, a power dressing na stałe zagościł w ich garderobach. Z czym aktualnie kojarzy się power dressing? Z kobietą która osiąga sukcesy na tle zawodowym, posiada moc oraz jest ambasadorką elegancji i wyrafinowanego stylu.

Jak ubierać się zgodnie z zasadami power dressingu?

Jeśli w firmie nie jest wymagany konkretny dress code, warto mieć własną klasę i podnosić poziom swojej marki. Zauważalne jest, że osoby pracujące na wysokich stanowiskach zawsze ubierają koszule, spodnie, spódnice oraz garnitury. Są to podstawowe elementy ich garderoby. Power dressing wyznacza pewną rangę i narzuca na odbiorcę wyższy rodzaj komunikacji oraz wzbudza większy respekt i zaufanie. Kultowy ubiór z lat 80. regularnie co sezon wraca do gry. Styliści Dono da Scheggia prezentują następujące elementy ubrań power dressing:

1. Koszule 

W przypadku damskich stylizacji polecamy koszule, które delikatnie układają się na ciele. Jednak bardzo ciekawą alternatywą są bluzki inspirowane na koszule. Są one o wiele wygodniejsze jednocześnie przynosząc tak samo oszałamiający efekt.

2. Spodnie i spódnice

Podstawa naszej dolnej części garderoby – spodnie i spódnice. W przypadku spodni bardzo charakterystyczne dla power dressingu są te, z wysokim stanem podkreślające długość naszych nóg. Tej jesieni styliści Dono da Scheggia polecają piękne i oryginalne spodnie Herbage marki Sportalm. Rozszerzane nogawki sprawiają, że nogi wyglądają na dłuższe i smuklejsze. Oryginalny wzór oraz kolor sprawią, że stylizacja nabierze nietuzinkowego charakteru. Do kompletu można założyć marynarkę w tym samym kolorze.

Gdy przyjrzymy się spódnicom, panuje tu jedna główna zasada – długość za kolano oraz krój ołówkowy. Polecamy wyjątkowo kobiecą spódnicę Scoop biało-czarną lub czerwoną. Posiada ona rozcięcie z boku i ozdobny lampas, który w połączeniu ze wzorem pipetki nadaje jej oryginalnego charakter.

3. Marynarka

Najlepiej sprawdzają się tu klasyczne kroje, w stonowanych kolorach. Nie bój się zakładać marynarek do codziennych stylizacji i próbować „czegoś” nowego! Modne marynarki na jesień-zimę 2022/23 fundują nam powrót do klasyków garderoby. Projektanci lansują lekko oversizowe fasony w kratę, w odcieniach ciemnej szarości, klasycznej bieli czy z paskiem w talii. Styliści Dono da Scheggia rekomendują marynarkę Cupid, Lela, Smooth marki Sportalm.

4. Garnitury

Najmocniejszy i najbardziej charakterystyczny element damskiego power dressing to garnitur! Garnitury możemy podzielić na klasyczne oraz te podążające za aktualnymi trendami. Przy bardziej oficjalnych sytuacjach polecamy garnitur z dwurzędową marynarką, oraz długimi spodniami z węższą nogawką. W codziennych sytuacjach lepiej sprawdzi się marynarka jednorzędowa, wraz z szerszymi nogawkami.

 

Zapraszamy po więcej informacji na stronę: www.donomoda.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Moda Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace Biuro prasowe
2025-05-14 | 06:00

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

Marki modowe mają wpływ na postawy społeczne. Są też istotne z punktu widzenia ochrony środowiska naturalnego. O wyzwaniach na przyszłość dla branży modowej i nie tylko
Moda TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace
2025-05-07 | 16:00

TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace

TATUUM, modowa marka z Łodzi, wzięła udział w Światowej Wystawie EXPO 2025 w Osace, prezentując specjalną kolekcję inspirowaną postacią Misia Uszatka. Udział w tym
Moda Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji
2024-12-23 | 12:00

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji

Wybór między okularami a soczewkami na sylwestra zależy od kilku czynników, takich jak komfort, styl  i okoliczności.  Jeśli planujemy przetańczyć całą noc,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Bartłomiej Nowosielski: Kluczowe w leczeniu otyłości jest odpowiednie nastawienie psychiczne. Otoczenie nie zawsze jest wyrozumiałe i empatyczne

Aktor przyznaje, że osoby otyłe z powodu swojego wyglądu często przez otoczenie są odrzucane, marginalizowane i hejtowane. Brak akceptacji i zrozumienia wynika między innymi z tego, że nie brakuje tych, którzy myślą stereotypami i ich zdaniem dodatkowe kilogramy są wynikiem złego odżywiania i lenistwa. Bartłomiej Nowosielski tłumaczy, że otyłość jest chorobą przewlekłą, która wymaga leczenia. By terapia była skuteczna, potrzeba silnej woli i wielu wyrzeczeń. Dla niego w chwilach zwątpienia niezwykle ważne jest również wsparcie ze strony bliskich.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Prawo

Kobietobójstwo jest typem przestępstwa niedookreślonym przez polskie prawo. Świadomość na ten temat jest wciąż zbyt mała

Brakuje usystematyzowanych danych na temat skali problemu, jakim jest kobietobójstwo – wskazuje organizacja Femicide in Poland. U źródeł problemu leży brak uspójnienia baz danych prowadzonych przez poszczególne organy państwowe. Organizacja pracuje nad narzędziami, które pozwolą je zgromadzić w jednym miejscu i udostępnić w formie interaktywnej mapy. Jej przedstawicielka wskazuje również na inne fundamentalne obszary do poprawy. To w szczególności egzekwowanie istniejącego prawa i intensyfikacja działań na rzecz edukacji.