Komunikaty PR

Power dressing – styl kobiety sukcesu!

2022-09-30  |  12:00
Biuro prasowe
Do pobrania Dla_prasy ( 1.11 MB )

Czy sukces w biznesie ma swój dress code? Jaki wpływ na karierę zawodową ma wygląd i styl, który wyznaczamy na co dzień? W dzisiejszych czasach wiele kobiet zajmuje wysokie stanowiska. Są liderkami w swoim otoczeniu, dobrze zorganizowanymi i ambitnymi. Wytrwałość, ambicja oraz wiara w to co robią, potrafi przynieść ogromne sukcesy i pokłady pozytywnej energii. Ale czy to wystarczy w osiągnięciu sukcesu? Co jest „kropką nad i” kobiety, która spełnia się zawodowo?

Siła i niezależność!

Power dressing to nazwa stylu, który narodził się w drugiej połowie lat 70-tych XX wieku, a w pełni rozwinął się w początkach lat 80-tych XX wieku. Styl ten był wyrazem buntu przeciwko powszechnemu przekonaniu, iż w biznesie nie ma miejsca dla kobiet. Zaczęło się od zakładania męskich części garderoby: eleganckie spodnie, ołówkowe spódniczki za kolano, dwurzędowe marynarki czy całe garnitury. Z czasem dzięki pomocy projektantów, fasony „uniformowych” elementów garderoby damskiej zyskały bardziej zgrabny, dopasowany i nowoczesny wygląd.

Współczesna „power woman”

Dzięki swoim poprzedniczkom panie nie muszą już walczyć o równe traktowanie w biznesie, a power dressing na stałe zagościł w ich garderobach. Z czym aktualnie kojarzy się power dressing? Z kobietą która osiąga sukcesy na tle zawodowym, posiada moc oraz jest ambasadorką elegancji i wyrafinowanego stylu.

Jak ubierać się zgodnie z zasadami power dressingu?

Jeśli w firmie nie jest wymagany konkretny dress code, warto mieć własną klasę i podnosić poziom swojej marki. Zauważalne jest, że osoby pracujące na wysokich stanowiskach zawsze ubierają koszule, spodnie, spódnice oraz garnitury. Są to podstawowe elementy ich garderoby. Power dressing wyznacza pewną rangę i narzuca na odbiorcę wyższy rodzaj komunikacji oraz wzbudza większy respekt i zaufanie. Kultowy ubiór z lat 80. regularnie co sezon wraca do gry. Styliści Dono da Scheggia prezentują następujące elementy ubrań power dressing:

1. Koszule 

W przypadku damskich stylizacji polecamy koszule, które delikatnie układają się na ciele. Jednak bardzo ciekawą alternatywą są bluzki inspirowane na koszule. Są one o wiele wygodniejsze jednocześnie przynosząc tak samo oszałamiający efekt.

2. Spodnie i spódnice

Podstawa naszej dolnej części garderoby – spodnie i spódnice. W przypadku spodni bardzo charakterystyczne dla power dressingu są te, z wysokim stanem podkreślające długość naszych nóg. Tej jesieni styliści Dono da Scheggia polecają piękne i oryginalne spodnie Herbage marki Sportalm. Rozszerzane nogawki sprawiają, że nogi wyglądają na dłuższe i smuklejsze. Oryginalny wzór oraz kolor sprawią, że stylizacja nabierze nietuzinkowego charakteru. Do kompletu można założyć marynarkę w tym samym kolorze.

Gdy przyjrzymy się spódnicom, panuje tu jedna główna zasada – długość za kolano oraz krój ołówkowy. Polecamy wyjątkowo kobiecą spódnicę Scoop biało-czarną lub czerwoną. Posiada ona rozcięcie z boku i ozdobny lampas, który w połączeniu ze wzorem pipetki nadaje jej oryginalnego charakter.

3. Marynarka

Najlepiej sprawdzają się tu klasyczne kroje, w stonowanych kolorach. Nie bój się zakładać marynarek do codziennych stylizacji i próbować „czegoś” nowego! Modne marynarki na jesień-zimę 2022/23 fundują nam powrót do klasyków garderoby. Projektanci lansują lekko oversizowe fasony w kratę, w odcieniach ciemnej szarości, klasycznej bieli czy z paskiem w talii. Styliści Dono da Scheggia rekomendują marynarkę Cupid, Lela, Smooth marki Sportalm.

4. Garnitury

Najmocniejszy i najbardziej charakterystyczny element damskiego power dressing to garnitur! Garnitury możemy podzielić na klasyczne oraz te podążające za aktualnymi trendami. Przy bardziej oficjalnych sytuacjach polecamy garnitur z dwurzędową marynarką, oraz długimi spodniami z węższą nogawką. W codziennych sytuacjach lepiej sprawdzi się marynarka jednorzędowa, wraz z szerszymi nogawkami.

 

Zapraszamy po więcej informacji na stronę: www.donomoda.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Moda Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji Biuro prasowe
2024-12-23 | 12:00

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji

Wybór między okularami a soczewkami na sylwestra zależy od kilku czynników, takich jak komfort, styl  i okoliczności.  Jeśli planujemy przetańczyć całą noc,
Moda Zima w stylu Black & White z Lee Cooper
2024-12-19 | 12:10

Zima w stylu Black & White z Lee Cooper

Buty bardzo Black W tym sezonie warto mieć w szafie czarne botki z rockowym, grunge’owym lub wojskowym sznytem. Można je zestawiać zarówno z jeansami i oversize’ową
Moda Modne, ciepłe i z futerkiem – zimowe buty od Lee Cooper
2024-12-19 | 12:10

Modne, ciepłe i z futerkiem – zimowe buty od Lee Cooper

Zimowe buty z futerkiem wkraczają na salony, a raczej na utwardzone ścieżki i miejskie chodniki. Czasy, kiedy śniegowce nosiło się tylko na stokach, a trapery jedynie na szlakach, odeszły

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu

Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.