Power dressing – styl kobiety sukcesu!
Czy sukces w biznesie ma swój dress code? Jaki wpływ na karierę zawodową ma wygląd i styl, który wyznaczamy na co dzień? W dzisiejszych czasach wiele kobiet zajmuje wysokie stanowiska. Są liderkami w swoim otoczeniu, dobrze zorganizowanymi i ambitnymi. Wytrwałość, ambicja oraz wiara w to co robią, potrafi przynieść ogromne sukcesy i pokłady pozytywnej energii. Ale czy to wystarczy w osiągnięciu sukcesu? Co jest „kropką nad i” kobiety, która spełnia się zawodowo?
Siła i niezależność!
Power dressing to nazwa stylu, który narodził się w drugiej połowie lat 70-tych XX wieku, a w pełni rozwinął się w początkach lat 80-tych XX wieku. Styl ten był wyrazem buntu przeciwko powszechnemu przekonaniu, iż w biznesie nie ma miejsca dla kobiet. Zaczęło się od zakładania męskich części garderoby: eleganckie spodnie, ołówkowe spódniczki za kolano, dwurzędowe marynarki czy całe garnitury. Z czasem dzięki pomocy projektantów, fasony „uniformowych” elementów garderoby damskiej zyskały bardziej zgrabny, dopasowany i nowoczesny wygląd.
Współczesna „power woman”
Dzięki swoim poprzedniczkom panie nie muszą już walczyć o równe traktowanie w biznesie, a power dressing na stałe zagościł w ich garderobach. Z czym aktualnie kojarzy się power dressing? Z kobietą która osiąga sukcesy na tle zawodowym, posiada moc oraz jest ambasadorką elegancji i wyrafinowanego stylu.
Jak ubierać się zgodnie z zasadami power dressingu?
Jeśli w firmie nie jest wymagany konkretny dress code, warto mieć własną klasę i podnosić poziom swojej marki. Zauważalne jest, że osoby pracujące na wysokich stanowiskach zawsze ubierają koszule, spodnie, spódnice oraz garnitury. Są to podstawowe elementy ich garderoby. Power dressing wyznacza pewną rangę i narzuca na odbiorcę wyższy rodzaj komunikacji oraz wzbudza większy respekt i zaufanie. Kultowy ubiór z lat 80. regularnie co sezon wraca do gry. Styliści Dono da Scheggia prezentują następujące elementy ubrań power dressing:
1. Koszule
W przypadku damskich stylizacji polecamy koszule, które delikatnie układają się na ciele. Jednak bardzo ciekawą alternatywą są bluzki inspirowane na koszule. Są one o wiele wygodniejsze jednocześnie przynosząc tak samo oszałamiający efekt.
2. Spodnie i spódnice
Podstawa naszej dolnej części garderoby – spodnie i spódnice. W przypadku spodni bardzo charakterystyczne dla power dressingu są te, z wysokim stanem podkreślające długość naszych nóg. Tej jesieni styliści Dono da Scheggia polecają piękne i oryginalne spodnie Herbage marki Sportalm. Rozszerzane nogawki sprawiają, że nogi wyglądają na dłuższe i smuklejsze. Oryginalny wzór oraz kolor sprawią, że stylizacja nabierze nietuzinkowego charakteru. Do kompletu można założyć marynarkę w tym samym kolorze.
Gdy przyjrzymy się spódnicom, panuje tu jedna główna zasada – długość za kolano oraz krój ołówkowy. Polecamy wyjątkowo kobiecą spódnicę Scoop biało-czarną lub czerwoną. Posiada ona rozcięcie z boku i ozdobny lampas, który w połączeniu ze wzorem pipetki nadaje jej oryginalnego charakter.
3. Marynarka
Najlepiej sprawdzają się tu klasyczne kroje, w stonowanych kolorach. Nie bój się zakładać marynarek do codziennych stylizacji i próbować „czegoś” nowego! Modne marynarki na jesień-zimę 2022/23 fundują nam powrót do klasyków garderoby. Projektanci lansują lekko oversizowe fasony w kratę, w odcieniach ciemnej szarości, klasycznej bieli czy z paskiem w talii. Styliści Dono da Scheggia rekomendują marynarkę Cupid, Lela, Smooth marki Sportalm.
4. Garnitury
Najmocniejszy i najbardziej charakterystyczny element damskiego power dressing to garnitur! Garnitury możemy podzielić na klasyczne oraz te podążające za aktualnymi trendami. Przy bardziej oficjalnych sytuacjach polecamy garnitur z dwurzędową marynarką, oraz długimi spodniami z węższą nogawką. W codziennych sytuacjach lepiej sprawdzi się marynarka jednorzędowa, wraz z szerszymi nogawkami.
Zapraszamy po więcej informacji na stronę: www.donomoda.pl

TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji

Zima w stylu Black & White z Lee Cooper
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.