Powrót do mody lat 80-tych. Błyszczący glamour w wersji miejskiej
Inspiracje latami 80-tymi można znaleźć w muzyce, kinie, sztuce, ale także i modzie. Kobiety w tamtych czasach z pewnością wyróżniał indywidualizm i odwaga – widać to zresztą w kultowych stylizacjach, które do dziś stanowią inspirację dla wielu twórców. Neonowe kombinezony, marynarki oversize, mom jeans i ponadczasowe ramoneski to dla wielu kobiet „must have” w swojej szafie. Co stoi za nieustanną fascynacją tymi projektami?
Fitness, disco i rock to popularne nurty dominujące w modzie lat 80-tych. Słynny niebieski cień na powiekach, natapirowane włosy i duża, plastikowa biżuteria stanowiły główną część ówczesnych imprezowych stylizacji. Na co dzień bowiem wybierano jeansy (szczególnie z wysokim stanem), katany w stylu denim czy przebojowe kurtki skórzane. Jeśli chodzi o dodatki to, w zależności od charakteru stylizacji, stawiano na ćwieki, klipsy lub broszki. Kilkadziesiąt lat później podobne wzory dostrzegamy na pokazach i w witrynach sklepowych.
Ekstrawagancja i żywe kolory – co jest obecnie trendy?
Sezon jesień-zima 2022/2023 szczególnie rozpieści wielbicielki błysku i fasonów w stylu glamour. Patchwork i geometryczne wzory zastąpić mają nam kwiaty, ornamenty, motywy zwierzęce i fantazyjne zdobienia. Czerń łączymy z bielą, a neon z neonem. W tym czasie królują także odcienie metaliczne. Taki look można przełamać np. dodatkiem w kontrastowym kolorze.
Pewność siebie zawsze w modzie
Stworzenie całej stylizacji to nie lada wyzwanie. Niektóre z nas boją się eksperymentować i wybierają bardziej stonowane odcienie. Warto jednak pamiętać, że teraz w trendach jest również…odwaga. Moda inspirowana latami 80-tymi jest tego najlepszym dowodem. Kobiece, ekstrawaganckie i pełne żywych kolorów stroje dodają pewności siebie, która, bądź co bądź, jest zawsze trendy.
Styliści Dono da Scheggia prezentują następujące propozycje inspirowane latami 80-tymi:
Kamizelki
Kamizelki i bezrękawniki to doskonały trend sezonu. Są ciepłe, niezwykle funkcjonalne, urocze, a dodatkowo mogą całkowicie odmienić każdą stylizację. Jesienne dni ocieplą modele z kolekcji Sportalm.
Sukienki w niebanalne wzory
W swojej szafie warto mieć zawsze dwa „pewniaki” – gładką sukienkę – na oficjalne wyjścia i wzorzystą np. z jesiennej kolekcji Sportalm – na imprezy, spotkania z przyjaciółmi lub po prostu na co dzień. Wersja z kontrastowymi odcieniami doda nam charakteru i świetnie podkreśli makijaż.
Kurtki puffer
Ciepła i stylowa kurtka to podstawa zimowej stylizacji. Tzw. „puferka” pasuje do sportowych, jak i casualowych stylizacji. Kurtka ta idealnie wpisuje się w uliczne trendy i miejski glamour.
Dono da Scheggia to wyjątkowe miejsce w centrum Katowic, w którym znajdą Państwo ubrania i obuwie takich marek jak SPORTALM, CASADEI czy TRICOT CHIC. Nową kolekcję inspirowaną latami 80-tymi można zakupić stacjonarnie, w nowo zaaranżowanej przestrzeni, lub online na:
https://donomoda.pl/

TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji

Zima w stylu Black & White z Lee Cooper
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.