Premiera Pumpkin Spice Latte - kultowy napój od jutra w ofercie Starbucks!
Wraz z pierwszym dniem jesieni do oferty kawiarni Starbucks na terenie całej Polski powraca ulubiony sezonowy napój, czyli Pumpkin Spice Latte – połączenie jesiennego aromatu dyni, rozgrzewających przypraw, aromatycznego espresso i puszystej bitej śmietany. Napój będzie dostępny w ofercie do wyczerpania zapasów.
Pumpkin Spice Latte od lat jest jednym z najbardziej wyczekiwanych sezonowych napojów. Jest to prawdopodobnie sprawka jej wyjątkowej receptury. Dzięki połączeniu rozgrzewających przypraw – cynamonu, gałki muszkatołowej i goździków – oraz rzadko spotykanego aromatu dyni, Pumpkin Spice Latte nęci zmysły gości i przyciąga zapachem, który jednoznacznie kojarzy się z jesienią i urokliwymi wieczorami przy kominku. W Polsce Latte o charakterystycznym smaku dyni dostępna jest m.in. w wersji z lodem (Iced Pumpkin Spice Latte) oraz w wersji wegańskiej z napojem roślinnym (sojowym, kokosowym, migdałowym lub owsianym) i bez bitej śmietany.
- Dla wielu naszych gości Pumpkin Spice Latte i jesień łączą się tak bardzo, że kiedy tylko pojawia się jedno, od razu spodziewają się nadejścia drugiego. W tym roku od początku września na naszych kanałach społecznościowych nie było dnia, aby goście nie dopytywali o datę premiery. Szczęśliwie udało nam się utrzymać ich w słodkiej niewiedzy do samego końca – mówi Kasia Pijanowska, Marketing Manager Starbucks Polska. – Tegoroczna premiera Pumpkin Spice Latte w Polsce przypada na 22 września, czyli pierwszy dzień jesieni, aczkolwiek posiadacze karty lojalnościowej Starbucks Rewards mogli jej spróbować już od 15 września. Aby stać się posiadaczem karty, wystarczy zainstalować aplikację dostępną w Google Play i App Store.
Historia napoju
Połączenie kawy i dyni przez długi czas nie było takie oczywiste. Choć Starbucks istnieje od 1976 roku (wtedy w Seattle otwarta została pierwsza kawiarnia), prace nad recepturę Pumpkin Spice Latte marka rozpoczęła dopiero na początku 2003 roku, zaraz po udanym wprowadzeniu zimowych napojów sezonowych: na bazie mięty i ajerkoniaku. Zważywszy na dzisiejszą popularność napoju, pomysł był w pełni trafiony. Mimo upływu czasu i ponad 15 lat po debiucie, Pumpkin Spice Latte nadal króluje w sezonie jesiennym i skrada serca kolejnych gości, zachwycając swoim korzennym aromatem. Wyśmienicie komponuje się też z ofertą jedzeniową Starbucks, w której znajdują się m.in. aromatyczne ciasta (w tym intensywnie czekoladowy Royal Cake) i wytrawne kanapki na bazie charakterystycznych dla sieci bajgli i croissantów.
LICZĘ DO TRZECH, CZYLI MODA CYRKULARNA W OFF PIOTRKOWSKA CENTER
Marka Kubota rozszerza ofertę produktową o wiosenną kolekcję klapków
Poczuj wiosnę w Elektrowni Powiśle
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Teatr
Artur Barciś: Często sąsiedzi nic o sobie nie wiedzą. Mój spektakl „Barabuum!” prowokuje do tego, żeby się poznać i podzielić swoimi skrytymi pragnieniami
– „Barabuum!” to dramat psychologiczny, farsa i komedia romantyczna w jednym – tak o swoim najnowszym spektaklu mówi reżyser. Artur Barciś zabiera widzów w emocjonalną i zwariowaną podróż przez małżeńskie życie dwóch par. Ich z pozoru normalne relacje zostają zaburzone podczas pewnego wieczoru w nowoczesnym mieszkaniu. Nieoczekiwane odkrycie zmienia sąsiedzkie i małżeńskie stosunki w arenę emocji, konfrontacji i głęboko skrywanych uczuć. Twórcy mają nadzieję, że ta sztuka pozwoli widzom spojrzeć z zupełnie nowej perspektywy nie tylko na życie bohaterów, ale i na swoje własne.
Muzyka
Luna: Trochę podupadłam na zdrowiu i mój głos nie działa tak, jak bym chciała. Czuję się bezradna i bezsilna
Przed wyjazdem na Konkurs Eurowizji reprezentantka Polski nie ukrywa, że boryka się z problemami zdrowotnymi, a bezradność i zwątpienie mieszają się z nadzieją i chęcią pokonania swoich słabości. By jak najlepiej zadbać o swoje struny głosowe, na jakiś czas zrezygnowała z koncertów. Teraz robi wszystko, by jej głos wrócił do formy i by mogła godnie się zaprezentować na scenie w Malmö.
Farmacja
Sztuczna inteligencja pomaga odkrywać nowe leki. Skraca czas i obniża koszty badań klinicznych
Statystycznie tylko jedna na 10 tys. cząsteczek testowanych w laboratoriach firm farmaceutycznych pomyślnie przechodzi wszystkie fazy badań. Jednak zanim stanie się lekiem rynkowym, upływa średnio 12–13 lat. Cały ten proces jest nie tylko czasochłonny, ale i bardzo kosztowny – według EFPIA przeciętne koszty opracowania nowego leku sięgają obecnie prawie 2 mld euro. Wykorzystanie sztucznej inteligencji pozwala jednak obniżyć te koszty i skrócić cały proces. – Dzięki AI preselekcja samych cząsteczek, które wchodzą do badań klinicznych, jest o wiele szybsza, co zaoszczędza nam czas. W efekcie pacjenci krócej czekają na nowe rozwiązania terapeutyczne – mówi Łukasz Hak z firmy Johnson & Johnson Innovative Medicine, która wykorzystuje AI w celu usprawnienia badań klinicznych i opracowywania nowych, przełomowych terapii m.in. w chorobach rzadkich.